ik ken het verschil wel. als ik een grote hond zou hebben (duitse dog, rottweiler) dan ben je in sommige dingen strenger. dunya loopt af en toe als een halve gare te trekken aan de riem, dat mag ze niet, maar dat snapt ze nog niet helemaal. ik corrigeer haar wel, maar het is anders dan dat een rottweiler je voorruit sleurt (alhoewel dick en en dunya samen ook behoorlijk kunnen trekken, vraag maar aan astrid

)
ik denk ook dat andere mensen het minder erg vinden dat een kleine hond tegen hun opspringt dan een grote, vandaar dat het bij kleine wel mag.
hier springen ze ook tegen visite op, maar dat zijn meestal bekende, anders laat ik ze eerst in de kamer tot de visite binnen is.
ik zeg wel vaker: niet springen, maar dat is meer voor de visite zodat het lijkt alsof ik er iets aan doe

want zoals al eerder vernoemt, (door anderen) vreemden helpen ook niet echt mee
we hebben hier 2banken, een 2zits met fleecedekens ervoor, dat is de "hondenbank" in de andere mogen de honden alleen als er een deken in ligt. als er visite komt zeg ik het ook altijd: als je in die bank gaat zitten komen de hondjes bij je zitten.