Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

amerikaanse maatstaven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

amerikaanse maatstaven

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Gister zaten we animal cops phoenix te kijken en toen werd er een soort rottweiler kruising gevonden met beetwonden in zijn benen.
Het beest leefde daar waarschijnlijk buiten en was blijkbaar gegrepen door een andere hond.
De hond was echt vreselijk lief,veel liever dan ik had verwacht maar de gedragstherapeut vond hem heel dominant omdat hij liever niet had dat zij aan zijn snoet zat(ze legde haar hand om zijn neus heen en stond erin te knijpen)
en toen ze zijn poot pakte probeerde hij zich eruit te wringen.
nou snapik dat ie dat soort handelingen moet accepteren maar ik zeg maar nogmaals,het beest leefde buiten en ik vermoed zo dat ie niet jaarlijks een da zag......of veelvuldig met mensen in kontakt kwam.
Ondanks dit alles bleef hij super vriendelijk,tot ze hem een varkensoor gaf en deze tussen zijn tanden probeerde uit te peuteren,toen snauwde hij behoorlijk....
Uiteindelijk is dit dus geen goede gezinshond volgens haar en moest ie ingeslapen worden.

in mijn ogen had hij best op een boerderij ofzo nog heel oud kunnen worden,geen gesjor en getrek aan je lijf maar wel een leuk leven........nee hij kon niet in een gezin want hij sprong op enz....
Hij heeft dus een spuit gekregen en ik zie dit best vaak bij die animal cops.Ik word er erg boos over.waarom die hond gelijk afschrijven :denken:

ik snap ook dat ze soms gewoon niet anders kunnen,ze nemen daar vele honden en katten en andere dieren in beslag en de asiels zitten er te vol maar toch staat het me tegen,heb tegen de tv zitten schelden,ik vond het zo'n leuke hond,gewoon een goedsul (leek het)
Moet er bij zeggen dat ik de straffen voor dierenmishandelaars wel weer super vind,veel strenger dan hier maar ze zijn dus voor de dieren nog veel strenger ........

wat vinden jullie?
groetjes eefje
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb ook al eens een dergelijk geval gezien, een hond die baknijd vertoonde als ze met zo'n plastic hand in zijn bak graaiden werd ingeslapen.
Tja....dan zouden ze Biène ook in laten slapen terwijl die verder helemaal niet zo heel lastig is. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

tja soms vraag ik het me ook wel eens af hoor.vind het niet zo gek dat sommige honden juist angstig zijn tijdens een gedrags onderzoek.tis een hele vreemde omgeving waarin ze zijn.
ze gaan allerlei dingen uitvoeren.En heb ook wle eens gezien dat ze een paraplu in en uit deden en daarmee gingen wapperen :denken: nou dan vind ik het niet zo gek dat ze daar erg van schrikken en gaan grommen ofzo.
Die dieren hebben al zoveel ellende door moeten maken en dan zie je soms dat ze dan zeggen nee tis geen ideaal gezinshond ik denk altijd nog het heeft gewoon veel tijd nodig toch?maar ja tijd kost geld he.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Inge schreef:Ik heb ook al eens een dergelijk geval gezien, een hond die baknijd vertoonde als ze met zo'n plastic hand in zijn bak graaiden werd ingeslapen.
Tja....dan zouden ze Biène ook in laten slapen terwijl die verder helemaal niet zo heel lastig is. :wink:
nou ik vrees dat mijn honden het daar ook niet lang zouden volhouden,omdat we dus met dat dominantieverhaal niet zo heel veel doen zullen zij ook behoorlijk reageren als je de kluif af wil pakken,Harley nog geen eens maar Demi is een draak,gaat ook niet opzij als ze op de bank ligt en jij wil daar zitten en gromt als je haar wegduwt,weggaan zal ze hoor daar niet van.maar die asiellui zouden haar allang een spuit gegeven hebben :jank:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

aan de ene kant, mijn gevoelskant, heb ik het daar moeilijk mee. aan de andere kant heb ik het idee dat er daar schandalig veel meer herplaatshondjes zijn en dat ze op deze heel harde manier de goede een kans kunnen geven ofzo :19:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

massam schreef:aan de ene kant, mijn gevoelskant, heb ik het daar moeilijk mee. aan de andere kant heb ik het idee dat er daar schandalig veel meer herplaatshondjes zijn en dat ze op deze heel harde manier de goede een kans kunnen geven ofzo :19:
ja dat zei ik ook al,er zitten daar zo ontzettend veel dieren die een huis zoeken dus ze moeten een keuze maken maar ze geven het ook niet erg veel kans vind ik,zo'n hond had best op de boerderij kunnen leven,hoeft dan toch niet de ideale gezinshond te zijn :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als ik het goed begrijp wordt er dus eigenlijk van uit gegaan dat een hond die zelden of nooit een DA heeft gezien en verder aan zijn lot overgelaten is geen "ideale gezinshond" is.

Het beest heeft nooit wat geleerd. Weet niets van gezinnen dus de manier waarop hij reageert vind ik nogal normaal.
Je zult hem wat moeten leren, trainen dus.
Pas daarna kan zo'n hond goed beoordeeld worden.
Dat zal, zoals @bikkel al zegt te veel tijd kosten.....................
Ik vraag me af waarom ze nog zo'n test doen dan. :19:

Trouwens, Rana trekt haar poot ook terug als je die wilt controleren :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

In de VS hebben ze inderdaad een enorm hondenoverschot en zijn de asiels heel selectief in welke honden geplaatst worden. Ik snuffel wel eens rond op Amerikaanse hondenforums, en iemand die in een plaatselijk asiel werkte vertelde dat ze dagelijks meerdere nesten pups binnenkrijgen, en dan ook nog de afstandshonden en de zwerfhonden.

Ik vraag me ook af of asiels in de problemen kunnen komen als een door hun geplaatste hond iemand bijt, of ze dan ook aangeklaagd kunnen worden door de nieuwe eigenaar.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

ranetje schreef:Als ik het goed begrijp wordt er dus eigenlijk van uit gegaan dat een hond die zelden of nooit een DA heeft gezien en verder aan zijn lot overgelaten is geen "ideale gezinshond" is.

Het beest heeft nooit wat geleerd. Weet niets van gezinnen dus de manier waarop hij reageert vind ik nogal normaal.

de hond liet zich bij binnekomst zo op zijn kant leggen en liet zonder verdoving de wond verzorgen,lag te kwispelen op de tafel,toonde geen enkele agressie of dominantie,alleen omdat ie opsprong(om te likken) en niet in zijn neus of poot geknepen wilde worden en zijn kluifje(wie weet hoelang ie al niet normaal heeft gegeten) verdedigde kreeg ie een spuit,nou wat ik al zei,dan heb ik ook geen hondjes meer als ik hun maatstaven zou aanhouden.......

groetjes eefje
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

ranetje schreef:Het beest heeft nooit wat geleerd. Weet niets van gezinnen dus de manier waarop hij reageert vind ik nogal normaal.
Of ze krijgen een hond binnen die heel erg gewond is, en dan doen ze er alles aan om hem te helpen, meerdere operaties en maanden revalidatie.
En dan is hij eindelijk opgeknapt en doen ze zo'n test, en dan is hij niet geschikt om te plaatsen en wordt hij alsnog ingeslapen.
Ik snap heel goed dat ze een hond dolgraag willen helpen, maar in sommige gevallen had ik ook begrepen als ze de hond direct ingeslapen hadden als hij er zo slecht aan toe was (ik heb het nou over een andere aflevering).
De honden moeten aan nogal wat eisen voldoen mogen ze geplaatst worden. Mijn beide honden zouden daar nooit doorheen komen.
Laatst gewijzigd door saffie op 10 okt 2007 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind het ook schandalig, maar ik begrijp wel waarom ze het doen.
Ik heb hier bij het plaatselijk asiel gekeken ; er zijn zo ontzettend veel herplaatsers dat elke hond een maand "krijgt", is er geen nieuw baasje dan, wordt hij afgemaakt.
Daarom willen ze alleen de mees perfecte herplaatsers, zodat die tenminste een kans krijgen.
(Ik dacht er trouwens over om bij dit asiel vrijwilliger te worden, als community service, en schrok best wel van dit beleid. Toen ben ik eens verder gaan zoeken, en een maand is nog lang vergeleken met andere asiels.)
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

eefje+huig schreef:
ranetje schreef:Als ik het goed begrijp wordt er dus eigenlijk van uit gegaan dat een hond die zelden of nooit een DA heeft gezien en verder aan zijn lot overgelaten is geen "ideale gezinshond" is.

de hond liet zich bij binnekomst zo op zijn kant leggen en liet zonder verdoving de wond verzorgen,lag te kwispelen op de tafel,toonde geen enkele agressie of dominantie,alleen omdat ie opsprong(om te likken) en niet in zijn neus of poot geknepen wilde worden en zijn kluifje(wie weet hoelang ie al niet normaal heeft gegeten) verdedigde kreeg ie een spuit,nou wat ik al zei,dan heb ik ook geen hondjes meer als ik hun maatstaven zou aanhouden.......

groetjes eefje
Ik ook niet eefje :wink:

Wat saffie zegt
Ik vraag me ook af of asiels in de problemen kunnen komen als een door hun geplaatste hond iemand bijt, of ze dan ook aangeklaagd kunnen worden door de nieuwe eigenaar.
is trouwens ook nog iets om over na te denken.
Mensen die zich benadeeld voelen voeren daar wel erg snel een proces om schadevergoeding te krijgen.
En die bedragen zijn niet misselijk :N:

Ik vraag me dan wel af of je als asiel nog wel een hond durft te herplaatsen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

maar moet je eens kijken wat een lieve beestjes daar zitten die door hun verleden baknijd hebben,nou laat ze buiten eten en laat ze daarna weer binnen en er is toch geen gevaar?
Hier in het asiel zitten zelfs honden die eigenlijk hartstikke vals zijn(heb ik ooit 1keer meegemaakt) die zijn maar door 1persoon te handelen en zelfs die gaan we nog proberen te plaatsen en daar hoeft ie maar te snauwen en hij krijgt een spuit.....ik kan er gewoon niet over uit.
Het zal ookwel met de claims te maken hebben,ze kunnen waarschijnlijk het risico niet lopen omdat ze anders gelijk failliet gaan bij zo'n claim,en dat is natuurlijk ook de oplossing niet maar god er zitten zo af en toe van die zieltjes bij die alleen maar bang zijn en mensen moeten leren vertrouwen en dan heb je er een super hond aan......

groetjes eefje
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik erger me ook nogal eens aan de genomen beslissingen. Medisch trekken ze idd alles uit de kast, maar volstrekt normaal hondengedrag is al aanleiding voor een spuitje.

Moet zeggen dat ik animal planet ook een erg oppervlakkige zender vind zonder enige journalistieke diepgang.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Zoie schreef:ik erger me ook nogal eens aan de genomen beslissingen. Medisch trekken ze idd alles uit de kast, maar volstrekt normaal hondengedrag is al aanleiding voor een spuitje.

Moet zeggen dat ik animal planet ook een erg oppervlakkige zender vind zonder enige journalistieke diepgang.
Het is voornamelijk om te laten zien dat ze hard optreden en heel ver gaan om de honden weer op te lappen maar dat is dus wel selectief,niet elke hond heeft dat lot helaas......

Ik zeg eerlijk,de straffen zijn oke voor de eigenaren enz. maar de honden zouden in mijn ogen iets meer kansen moeten krijgen....
ik kijk er ook niet te veel meer naar want word er soms echt gewoon heel boos van.
In nl krijg je in sommige asiels niet eens een hond mee als je verteld dat je werkt(zonder dat ze vragen welk werk of welke uren) en dan zitten de honden soms jaren in asiel,dat is ook niet oke maar dat is dan weer het andere uiterste denk ik......ben ik het dus ook niet altijd mee eens.
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Inge schreef:Ik heb ook al eens een dergelijk geval gezien, een hond die baknijd vertoonde als ze met zo'n plastic hand in zijn bak graaiden werd ingeslapen.
Ja dat heb ik ook gezien.. wat ik heb gezien betrof ook nog eens een uitgehongerde hond. Broodmager.. liet heel lief alles toe. Alleen toen ze met de plastic hand werkelijk in zijn bak en bek ging haalde hij uit...
En de hond moest afgemaakt worden... ik was zo kwaad!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Het kan inderdaad af en toe behoorlijk krom lijken, zeker als je het met het (zeer beperkte) beeld moet doen wat de programma's van Animal Planet je geven. Het beleid verschilt ook sterk per asiel en wie daar toevallig de scepter zwaait.

Zelf ben ik hier al een tijdje vrijwilliger bij het asiel van 'Animal Control' (dus de 'dierenpolitie') in de 'county' waar ik woon. Hierdoor heb ik een vrij goed beeld van het beleid wat hier gevoerd wordt, ookal ben ik het niet in alle gevallen met de beslissingen eens. Doet er ook niet toe, ik ben vrijwilliger en ik ben er dus om het personeel (en vooral de honden) te helpen waar ik kan en voor de rest hou ik mijn mond.

Het is hier zo dat een hond die niet door de 'temprament test' heenkomt, niet zal worden geplaatst uit aansprakelijkheidsoverwegingen en dus wordt ingeslapen. Hoe de temprament test uitpakt, ligt voor een goed deel aan wie deze uitvoert en hoe die de hond interpreteert. Ikzelf doe deze testen ook op bepaalde honden die eventueel in aanmerking komen voor adoptie. Bij het afwerken van de punten van de test (waarbij je inderdaad ook eten moet afpakken en met zo'n plastic hand moet aankomen) laat ik mijn handelen heel erg afhangen van de hond zelf: ik ga dus niet als een robotje te werk, maar geef de hond alle kansen om de test zo goed mogelijk te doorstaan. Dit doet het personeel en de paar andere vrijwilligers die de tests doen ook, iedere hond krijgt dus een eerlijke kans.

Bij ons is het dus zo dat een hond die gromt als je zijn koekje wil afpakken, niet bij voorbaat zakt. Er wordt gekeken naar hoe het gedrag 'past' in de rest van het beeld van de hond. Is de hond verder okee, maar gewoon erg gebrand op zijn eten dan wordt dat specifiek vermeld en mag de hond geplaatst worden met deze kanttekening. Maar zoals ik al zei, dit kan bij een ander asiel heel anders geregeld zijn.

Feit is gewoon dat deze asiels (dus die verbonden zijn aan de 'dierenpolitie') onder zware druk staan en eigenlijk standaard veel meer dieren binnenkrijgen dan ze kunnen huisvesten en/of plaatsen. Dit komt in de eerste plaats doordat zo'n asiel een contract heeft met de county dat het verplicht alle dieren moet opnemen die zwervend worden aangetroffen of worden binnengebracht. Ten tweede heeft 'Animal Control' ook een opsporingsfunctie (die ze al dan niet enthousiast uitvoeren, verschilt ook per instelling), wat bij ons betekent dat bijvoorbeeld hondengevechten (een groot probleem hier) actief worden opgespoord/vervolgd en in het geval van een arrestatie (het is hier een misdrijf), de honden van de verdachte ook nog eens in het asiel moeten worden opgevangen en verzorgd tot aan de rechtzaak omdat ze bewijs zijn.

Deze honden vind ik altijd het meest sneu... meestal zitten ze op de gesloten afdeling (verboden voor vrijwilligers) en zie je ze dus niet maar soms is daar niet genoeg ruimte en zitten ze in de gewone kennels. De meesten zijn hartverscheurend lief met hun in elkaar gebutste lijfjes en koppies die smeken om aandacht. Deze honden worden zonder uitzondering ingeslapen omdat ze in principe niet plaatsbaar zijn doordat ze extreem hondagressief zijn. Ze slijten hun laatste dagen dus in een kennel. Ik vind het iedere keer weer vreselijk om ze te zien, maar neem altijd een zak extra lekkere kluifjes mee voor ze en ze krijgen van mij gewoon een aai door het hek heen.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
boy en minka
Actief
Mijn ras(sen): werklijn border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door boy en minka »

Ik volg die serie ook, een beetje met een dubbel gevoel. Ook ik vind, dat ze in die serie sommige honden te snel laten inslapen. Ik verbaas me ook werkelijk, dat als er een dier gevonden wordt, er van uitgegaan wordt, dat de eigenaar er toch niet meer naar omkijkt en al bijv na drie dagen hergeplaatst wordt.... :denken: Is er dan de mentaliteit: ow, we halen wel een nieuwe, want deze is weggelopen oid...? Ik snap het niet, gezien de band die ik heb met mn honden en wat zij voor mij betekenen. Logisch dat het asiel dan vol komt te zitten... En dat je dan soms de weg kiest van de minste weerstand.
En idd, die hond die baknijd had: gek he... hij was ondervoed geweest en had moeten vechten voor zn eten. Dat was geloof ik die boxer... Pfff.... Boy is ook ondervoed geweest, vertoonde het ook in het begin. Nu niet meer, hij weet dat er genoeg is en heeft weer vertrouwen in zijn omgeving....
Meestal goed werk wat ze doen daar, maar deze serie worden er naar mijn gevoel te veel ingeslapen met een vage reden...
Of ze halen een zwerfhond weg, die op zich zichzelf prima in leven kan houden. Maar dan doordat hij of hartworm heeft en moeilijk te plaatsen is, laten ze hem inslapen: had hem dan lekker laten zitten op de plek waar hij zat. Hij was er happy mee, veroorzaakte geen overlast, niets... Nee... loopt een hond los op een terrein...heeft wel water en eten en kan schuilen,... maar is alleen... oei, ingrijpen... met als gevolg inslapen. Dan is boos nog een beetje zacht uitgedrukt... :devil:
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Zoie
Zeer actief

*Jessy schreef: Deze honden vind ik altijd het meest sneu... .
nou. idd. Laatst ook, gehavende en verwaarloosde pitbulls die voor gevechten gebruikt waren. Verbazingwekkend genoeg waren ze nog hartstikke lief ook. Maar onbetrouwbaar volgens het commentaar, en dus werden ze afgemaakt.

Maar goed, in dit land worden honden die in de verte op zulke honden lijken om geen andere reden afgemaakt dan dat ze in de verte op zulke honden lijken. Nog erger.
Afbeelding
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Zoie schreef:
*Jessy schreef: Deze honden vind ik altijd het meest sneu... .
nou. idd. Laatst ook, gehavende en verwaarloosde pitbulls die voor gevechten gebruikt waren. Verbazingwekkend genoeg waren ze nog hartstikke lief ook. Maar onbetrouwbaar volgens het commentaar, en dus werden ze afgemaakt.
Die honden zijn vaak ook heel vriendelijk: naar mensen toe welteverstaan. Naar honden toe is het helaas echt een heel ander verhaal en weet je vaak niet wat je ziet. Deze honden zijn vaak op dit punt zwaar gestoord. Een inbeslaggenomen PBT die hier een tijdje gezeten heeft, kon geen rvs voerbakken in zijn kennel hebben omdat hij telkens dacht er een andere hond in te zien. Gevolg: hond compleet over de rooie omdat hij steeds probeerde de bakken aan te vallen en de tegenstander maar niet afdroop :(:

Ik heb het wel eens over het 'pitbullprobleem' gehad met de manager van het asiel hier. Zij zei dat ze eigenlijk het liefst met een 'rescue' organisatie zou willen werken om deze dieren te helpen, maar volgens haar zijn die er eenvoudigweg niet (althans hier in de buurt) en zijn de opties daarmee een beetje uitgeput. Behalve dat deze honden echt niet op een veilige manier bij een particulier te plaatsen zijn (je moet verdomd goed weten wat je doet voordat je aan zo'n hond begint), is er ook nog het probleem dat je de hond van de regen in de drup kan helpen: ongeveer 90% van de honden die hier in de omgeving gestolen wordt (uit huizen, tuinen, kennels) zijn pitbulls en kruisingen daarvan. De gestolen honden komen bijna zonder uitzondering in het vechtcircuit terecht. Lekkere hulp bied je zo'n hond dan... Daar komt nog eens bij dat als er bekend zou worden dat het asiel dit soort honden weer de maatschappij instuurt er 1) een publieke rel zou komen, mensen zijn bang, en 2) iedere no-good er waarschijnlijk een sport van zou maken erachter te komen waar zo'n hond geplaatst is om hem vrolijk te stelen.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik heb het ook 1 keer gezien op tv
en toen kwamen er ook een stuk 13 PBT's binnen

en die mensen zeiden
dat het meestal hele lieve en knuffelige honden zijn naar mensen
maar omdat ze hond agressief zijn
helemaal GEEN kans maken om herplaatst te worden
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

ja met de pbt hangt het ervan af waar in welke staat je zit want ik hebook wel eens gezien dat de beestjes herplaatst konden worden.
Maar het overgrote deel word idd ingeslapen.

maar idd het verhaal van die zwerfhond,als hij toch niemand tot last is,zorg dat ie zich niet meer kan voortplanten en laat hem lopen :19: of zoek een plaats waar hij wel lekker vrijheid heeft zoals een boerderij ofzo.

groetjes eefje
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik had die aflevering ook gezien, vond het zielig, maar ja, zal idd wel met de eventuele rechtzaken te maken te hebben als het mis gaat.
Boomer is heel erg lief, maar die had zo'n test ook niet doorstaan hoor, met vreemde mensen..
Eefje83
Zeer actief

Inge O schreef:het feit dat er beslist wordt om zo'n hond af te maken kan ik nog ergens begrijpen - verstandelijk dan, niet gevoelsmatig - maar dat er als reden worden opgegeven dat dit omwille van dominantie is geeft duidelijk aan welke nitwits daar als gedragstester rondlopen :19: .
nou dat was dus precies mijn reden om er zo boos om te worden,ik heb echt niet ontzettend kaas gegeten van hondengedrag maar ik kon er gewoon niet eens dominantie in ontdekken,hij was gewoon blij :roll: en dan nog,moeten ze ook eens niet vergeten dat de beesten zo uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden(dat moet volgens hun) en dan daar onder druk moeten laten zien dat ze lief zijn.....en zelfs dat is dan niet altijd genoeg :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zie daar ook weleens naar mijn idee behoorlijk discutabele beslissingen genomen worden,maar aan de andere kant:als je met zó'n enorm overschot zit zul je op een gegeven moment iets moeten doen denk ik :wink:
Tel daarbij de toestanden op die een rechtszaak mee kan brengen daar en klaar ben je.Ik heb het idee dat die mensen daar heel vaak het verstand op nul en de blik op oneindig moeten zetten om hun werk te kunnen blijven doen.
Alhoewel wij natuurlijk ook wel de meest "sappige" zaken te zien krijgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Tja, ergens zie ik toch wel wat in de methode die ze daar toepassen... Sorry voor degenen die het daar niet mee eens zijn. :N:
Idd ligt de drempel van "Wanneer is een hond agressief?" soms wel erg laag, maar ik denk wel dat als je daar een hond uit het asiel haalt, je vrijwel zeker weet dat het een fijne, gezellige hond is. Terwijl er hier in de asiels soms honden zitten die er al meer dan 2 jaar zitten omdat ze extreem dominant, agressief of om andere gedragsredenen niet te plaatsen zijn... :roll:
Dan vind ik t persoonlijk beter om honden met symptomen van agressie meteen te laten inslapen, tenzij er natuurlijk meteen al iemand aanbiedt om de hond in huis te nemen en em een goede consequente opvoeding te geven. Maar over het algemeen zou mijn beleid toch liever zijn:
Agressie-> meteen inslapen dan
Agressie-> we proberen er een sterke, consequente, ervaren en geduldige baas voor te vinden, al duurt het jaren...

Dan liever de amerikaanse methode.
Zoie
Zeer actief

Abby schreef:Agressie-> meteen inslapen dan
Agressie-> we proberen er een sterke, consequente, ervaren en geduldige baas voor te vinden, al duurt het jaren...

je vergeet even te vermelden dat met de nederlandse methode - hoewel er zeker zeer moeilijk plaatsbare honden zijn die misschien wel beter af zouden zijn met een spuitje - heel veel honden binnen het jaar met succes geplaatst worden die in amerika geen kans zouden krijgen.

Het ergelijke aan het selectieprincipe is precies wat jij nu ook doet, namelijk de zaken zo voorstellen alsof een hond die agressie vertoont per definitie een mindere hond, of een minder goed plaatsbare hond, of een riskantere hond zou zijn. En eigenlijk nog erger, per definitie een gestoorde hond is, alsof agressie niet bij het wezen hond hoort.
Laatst gewijzigd door Zoie op 12 okt 2007 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Zoie schreef:
Abby schreef:Agressie-> meteen inslapen dan

je vergeet even te vermelden dat met de nederlandse methode - hoewel er zeker zeer moeilijk plaatsbare honden zijn die misschien wel beter af zouden zijn met een spuitje - heel veel honden binnen het jaar met succes geplaatst worden die in amerika geen kans zouden krijgen.

Het ergelijke aan het selectieprincipe is precies wat jij nu ook doet, namelijk de zaken zo voorstellen alsof een hond die agressie vertoont per defenitie een mindere hond, of een minder goed plaatsbare hond, of een riskantere hond zou zijn. En eigenlijk nog erger, per defenitie een gestoorde hond is, alsof agressie niet bij het wezen hond hoort.
ik vind het ook erg zwart wit hoor,ze zullen vast niet anders kunnen maar toch :denken:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

eefje+huig schreef:zo'n hond had best op de boerderij kunnen leven
een boerderij in de stad zeker? :denken:

Zeg eens eerlijk: zou dat hier wel zo het geval kunnen zijn?
Laten de mensen hier in Nederalnd zo'n agressieve hond toe op het platteland?
met kinderen, de postbode enz enz ?? :denken:

Ik dacht het ook niet, hè?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef:
eefje+huig schreef:zo'n hond had best op de boerderij kunnen leven
een boerderij in de stad zeker? :denken:

Zeg eens eerlijk: zou dat hier wel zo het geval kunnen zijn?
Laten de mensen hier in Nederalnd zo'n agressieve hond toe op het platteland?
met kinderen, de postbode enz enz ?? :denken:

Ik dacht het ook niet, hè?
Ik heb zomaar het idee dat Amerikaanse boerderijen over het algemeen groter zijn dan de onze dus dat zo'n hond daar misschien best geplaatst kan worden :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”