Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poep opruimen ja of nee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Babs73

Ongelezen bericht door Babs73 »

Tamara en Bowie schreef:
Babs73 schreef:Nee mijn hond doet het netjes in het gras en ik betaal belasting dus laat de gemeente dat maar doen dan :pffff:
Dus als jouw hond poept op een grasveld waar ook kinderen kunnen spelen laat je het liggen?
Ik kom nooit op een grasveld waar kinderen spelen of speelvelden of speeltuinen enz
Kinderen spelen hier namelijk op de honden uitlaatgebieden dus kan er niet mee zitten als ze onder de stront thuis komen het is duidelijk een honden gebied
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Babs73 schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Babs73 schreef:Nee mijn hond doet het netjes in het gras en ik betaal belasting dus laat de gemeente dat maar doen dan :pffff:
Dus als jouw hond poept op een grasveld waar ook kinderen kunnen spelen laat je het liggen?
Ik kom nooit op een grasveld waar kinderen spelen of speelvelden of speeltuinen enz
Kinderen spelen hier namelijk op de honden uitlaatgebieden dus kan er niet mee zitten als ze onder de stront thuis komen het is duidelijk een honden gebied
ik stel het anders: Als jou hond poept op een grasveld binnen de bebouwde kom wat niet dusdanig is aangeduid als officieel hondenuitlaatplaats dan ruim jij het niet op?
Babs73

Tamara en Bowie schreef:
Babs73 schreef:
Tamara en Bowie schreef:
ik stel het anders: Als jou hond poept op een grasveld binnen de bebouwde kom wat niet dusdanig is aangeduid als officieel hondenuitlaatplaats dan ruim jij het niet op?
En ik dacht dat ik duidelijk geantwoord had ik loop op een uitlaat gebied voor HONDEN
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Babs73 schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Babs73 schreef:
Tamara en Bowie schreef: Dus als jouw hond poept op een grasveld waar ook kinderen kunnen spelen laat je het liggen?
En ik dacht dat ik duidelijk geantwoord had ik loop op een uitlaat gebied voor HONDEN
Als jij het zo duidelijk had geformuleerd zoals jij nu doet blijken had ik het heus wel begrepen hoor. Blijkbaar ben je toch niet zo duidelijk :roll:
Babs73

Zolang ik mezelf maar duidelijk vind, is het genoeg

Heb in het tweede antwoord al gezegd dat ik op honden uitlaatgebieden loop en niet op kinder grasveldjes en speeltuintjes en waar het niet mag enz
Dus beter lezen
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Hier achter onze flat ligt een klein stukje bos en daar zijn we vanochtend samen Yèti uit gaan laten. We kwamen allebei thuis met een schoen met hondenpoep eraan. :boos:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Als het duidelijk te zien is dat het een speelveldje voor kinderen is bijvoorbeeld dan zou ik het zo opruimen. En inderdaad als het op de stoep is ruim ik het ook op.
Hier hebben wij ook genoeg ruimte en zelfs een park achter het huis om de honden uit te laten, dus zulke situaties komen niet zo heel vaak voor.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

Hier is het op de uitlaatstroken ook gewoon verplicht om de poep op te ruimen. En ik vind dat eigenlijk gewoon heel normaal. Ik loop er met hond, maar ook wel eens als het donker is en dan vind ik het ook niet fijn om met vieze schoenen thuis te komen. Bovendien wil ons hondje ook wel eens poep vreten. Oftewel voor mij mogen ze best boetes ervoor uitdelen.
Want hoeveel moeite is even snel poep opruimen nou eenmaal??? 10 HELE seconden?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Palmuk schreef:Hier is het op de uitlaatstroken ook gewoon verplicht om de poep op te ruimen. En ik vind dat eigenlijk gewoon heel normaal. Ik loop er met hond, maar ook wel eens als het donker is en dan vind ik het ook niet fijn om met vieze schoenen thuis te komen. Bovendien wil ons hondje ook wel eens poep vreten. Oftewel voor mij mogen ze best boetes ervoor uitdelen.
Als Yla op straat of gras poept, ruimen we het natuurlijk op. Maar ze loopt eigenlijk altijd op de hei, daar poept ze in de struiken, en ruimen we het ook niet op.
Dat iemand een boete moet betalen voor een hond die poept, Schandalig is dat. We betalen ons blauw aan de zog. hondenbelasting, maar zie hier nooit iemand die belasting ( poep ) iets opruimen.
Maar ondertussen kan mijn hond bijna niet meer de tuin in, vanwege katten, én waar blijft de Kattenbelasting..?? Onze tuin in de rotzooi en een wilde hond, maar de kattenliefhebbers hoeven niks te betalen.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier in Apeldoorn, mogen ze best poepen op veldjes zoals in de begin opening, echter je dient het dan wel op te ruimen, alleen op plaatsen waar het duidelijk staat aangegeven, dat het een honden uitlaat strook is, mag je het laten liggen (wordt opgeruimd door de gemeente). Echter, alleen in de bosjes o.i.d. hoef je het niet op te ruimen :wink:

Maar schop de uitwerpselen altijd zo wie zo altijd aan de kant van m'n hond, vindt het zelf ook niet zo prettig om in een lading stront te stappen :ok:
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Maar hoe reageren jullie dan als mensen ook bezwaar maken tegen de plas van je hond op de groenstrook of een grasveldje binnen de bebouwde kom?
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Kenai schreef:Maar hoe reageren jullie dan als mensen ook bezwaar maken tegen de plas van je hond op de groenstrook of een grasveldje binnen de bebouwde kom?
Wazig voor me uitstaren en bij de echte volhouders die me achtervolgen een blik die tot nu toe altijd afdoende bleek.
nooit meer zonder een Aussie
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

thom schreef:
Palmuk schreef:Hier is het op de uitlaatstroken ook gewoon verplicht om de poep op te ruimen. En ik vind dat eigenlijk gewoon heel normaal. Ik loop er met hond, maar ook wel eens als het donker is en dan vind ik het ook niet fijn om met vieze schoenen thuis te komen. Bovendien wil ons hondje ook wel eens poep vreten. Oftewel voor mij mogen ze best boetes ervoor uitdelen.
Als Yla op straat of gras poept, ruimen we het natuurlijk op. Maar ze loopt eigenlijk altijd op de hei, daar poept ze in de struiken, en ruimen we het ook niet op.
Dat iemand een boete moet betalen voor een hond die poept, Schandalig is dat. We betalen ons blauw aan de zog. hondenbelasting, maar zie hier nooit iemand die belasting ( poep ) iets opruimen.
Maar ondertussen kan mijn hond bijna niet meer de tuin in, vanwege katten, én waar blijft de Kattenbelasting..?? Onze tuin in de rotzooi en een wilde hond, maar de kattenliefhebbers hoeven niks te betalen.
Dit begrijp ik nou niet he.Hondenbezitters die ergens op worden gewezen gaan dan over katten of kinderen zeuren.
Hondenbelasting hoeft helemaal niet aan "de hond"te worden uitgegeven.
Ook dat een hond poep vreet dan denk ik maar misschien totaal onterecht hoor dat je dat dan moet afleren.Kijk waar een bordje staat dat je het moet opruimen dan doe je dat maar ik zou zelf niet graag in zo n buurt wonen.Wat een gedoe.
Van die speelveldjes voor kids mogen vaak geen honden en andere velden waar ze spelen moeten ze een beetje uitkijken.Niks mis met de oogjes toch?
nooit meer zonder een Aussie
Palmuk
Actief

reem schreef:Niks mis met de oogjes toch?
Met de oogjes op zich niet, maar ik woon in een beetje vage gemeente: het wordt hier 's avonds donker!

Over het poepvreten: ja dat proberen we af te leren, maar de hond is aardig snel en dat betekent hier dus bijna continu rukken aan de riem. Ik houd het uitlaten alleen liever leuk.
Palmuk
Actief

Kenai schreef:Maar hoe reageren jullie dan als mensen ook bezwaar maken tegen de plas van je hond op de groenstrook of een grasveldje binnen de bebouwde kom?
Ik heb het alleen over poep. Over zeiken moeten mensen niet zeiken.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”