Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschillende rassen - Verschillende Mensen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ooit, tijdens mijn stageopdracht voor wiskunde, was ik zeer bedreven in SPSS. En ik ben ook zelf alle kippenboeren afgegaan om de enquete af te nemen. Mijn naam staat dus ook vermeld in het boekje dat de epidemiologe naar aanleiding van 'ons' onderzoek naar Salmonella Enteritidis heeft geschrevenGeer schreef:Ooit...voer ik het uit. Als ik een handige SPSS-er en een sitebouwer met enquetecapaciteiten zou kunnen vinden doe ik het wel in eigen tijd. Ooit...

Maar dat is een jaar of 15 geleden, dus ik vrees dat ik met de nieuwste versie van SPSS niet zomaar meer uit de voeten kan
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Maar ik had het toch ook niet zozeer over uiterlijke kenmerken? Ik beschreef namelijk vooral de 'karakters' van de mensen van de 2 verschillende rasverenigingen.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedoel je qua hond, of qua baas? Ik denk dat het beide opgaat. Wel denk ik dat een bepaald 'soort' mens op een bepaald 'soort' karakter valt en onbewust toch op een bijhorend 'soort' uiterlijk. Dat een Teckel een 'stoere' hond is qua karakter, of een JRT, houdt niet in dat alle - zeg - stoere Staffeigenaren hun Staff met liefde daar voor in zouden ruilen, alleen al omdat het uiterlijk ze niet aanspreekt.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ja, maar karakter en uiterlijk (vertoon) hangt nauwer samen dan je denkt,...denk ik.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Het gaat allemaal over het ergens bij willen horen, en dat breng je o.a. tot uitdrukking middels uiterlijk vertoon.
Zelfs als je nergens bij wilt horen hoor je bij de mensen die nergens bij willen horen. D'r is geen ontkomen aan

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dat denk ik ook. Maar ik denk dat de gemiddelde shower, wel een soort van aftreksel van de gemiddelde eigenaar is.Jaap* schreef:Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.
Tutten en showen is wat mij betreft niet synoniem hoor. Bij de Goldens liggen de meesten gewoon aan de lijn bij de baas, en wordt er niet gekamd en getut voor ze de ring in moeten. Hooguit een broek wat snel rechtgestreken met de hand.
-
- Zeer actief
Nee klopt dat las ik. Maar ik moest wel lachen over de colletjes enzoP!nki schreef:Maar ik had het toch ook niet zozeer over uiterlijke kenmerken? Ik beschreef namelijk vooral de 'karakters' van de mensen van de 2 verschillende rasverenigingen.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahaha, dat is ook wel wat jij er graag in ziet misschien, met een onbewuste roze bril opMarion. schreef:Dat denk ik ook. Maar ik denk dat de gemiddelde shower, wel een soort van aftreksel van de gemiddelde eigenaar is.Jaap* schreef:Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.
Tutten en showen is wat mij betreft niet synoniem hoor. Bij de Goldens liggen de meesten gewoon aan de lijn bij de baas, en wordt er niet gekamd en getut voor ze de ring in moeten. Hooguit een broek wat snel rechtgestreken met de hand.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Zeer actief
Is ook weer zo. Hm in wel vat gaan we dit weer gietenGeer schreef:Bedoel je qua hond, of qua baas? Ik denk dat het beide opgaat. Wel denk ik dat een bepaald 'soort' mens op een bepaald 'soort' karakter valt en onbewust toch op een bijhorend 'soort' uiterlijk. Dat een Teckel een 'stoere' hond is qua karakter, of een JRT, houdt niet in dat alle - zeg - stoere Staffeigenaren hun Staff met liefde daar voor in zouden ruilen, alleen al omdat het uiterlijk ze niet aanspreekt.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
ja hallo, ik dacht het wiel te hebben gevondenJaap* schreef:Ja, maar karakter en uiterlijk (vertoon) hangt nauwer samen dan je denkt,...denk ik.chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Het gaat allemaal over het ergens bij willen horen, en dat breng je o.a. tot uitdrukking middels uiterlijk vertoon.
Zelfs als je nergens bij wilt horen hoor je bij de mensen die nergens bij willen horen. D'r is geen ontkomen aan

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ja, misschien. Maar bij het clubje fokkers waar ik bij zat, was dat gewoon zo. Uiteraard waren de honden de dag ervoor ofzo gewassen. En een week ervoor (of zoiets) getrimd. Maar ik laat ook mijn honden 2x in het jaar voor de mooi trimmen. En ik ben geen tutjeJaap* schreef:Hahaha, dat is ook wel wat jij er graag in ziet misschien, met een onbewuste roze bril opMarion. schreef:Dat denk ik ook. Maar ik denk dat de gemiddelde shower, wel een soort van aftreksel van de gemiddelde eigenaar is.Jaap* schreef:Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.

-
- Zeer actief
Okee ik heb nagedacht en ben eruit.
Je kiest een hond die bij je karakter past, daar pas je je uiterlijk op aan zodat je voldoet aan het plaatje voor de medemens. Mensen met meerdere rassen hebben een identiteitscrisis, willen van alles maar kunnen geen keuze maken en uiten zich door zich elke dag aan een andere hond aan te passen.
Zoiets dan

Je kiest een hond die bij je karakter past, daar pas je je uiterlijk op aan zodat je voldoet aan het plaatje voor de medemens. Mensen met meerdere rassen hebben een identiteitscrisis, willen van alles maar kunnen geen keuze maken en uiten zich door zich elke dag aan een andere hond aan te passen.
Zoiets dan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Jaap* schreef:Dat je op henk bres lijktCarma schreef:In de dierenartsenpraktijk waar ik werk kom ik vaak "prototype hond-baas combinaties" tegen, maar natuurlijk kun je ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ook ik val af als typische kruising rottweiler/herder eigenaar. Men verwacht altijd een maltheser bij mij ...Ik wil niet weten wat dat over mij zegt,...
![]()

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
chrico schreef:Okee ik heb nagedacht en ben eruit.
Zoiets dan![]()
Ik heb 2 outfits, de ene dag is Freek dag , de andere Baco dag

Groetjes Els
-
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
chrico schreef:Dus de ene dag heb je een pluizenbos terwijl je de andere dag je haar netjes in een knot hebbilly schreef:
![]()
![]()
Ik heb 2 outfits, de ene dag is Freek dag , de andere Baco dag![]()
![]()
Groetjes Els

Ik heb de ene dag kleren aan met Baco haren en de andere dag iets zonder haren

Groetjes Els
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Oh.....beschrijf het prototype eens? Dan weet ik of ik eraan voldoealm@ schreef:Ik beschouw mijzelf geloof ik niet als hét prototype van een werkherderbezitter![]()
![]()

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dit vind ik een leuk onderwerp!
Kom op, Geer, je kan het, je onderzoek
Of ik een typische Berner Sennen, toekomstige Hovawart eigenaar ben, geen idee
Qua karakter in ieder geval meer dan wat uiterlijk betreft (denk ik....).
Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Kom op, Geer, je kan het, je onderzoek

Of ik een typische Berner Sennen, toekomstige Hovawart eigenaar ben, geen idee

Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
ik vind dat heel moeilijk om uit te leggen, ik ben een erg gevoels mens dus daar reageer ik gewoon opP!nki schreef:maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riemik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
bv laatst zei een vrouw die pantalon aanhad en net bloesje dat ze engelse bulldoggen heeft, ik vond het helemaal bij haar passen
dus ik heb niet echt een stereotype beeld dat alleen maar sjonnies met een joint in de mond een engelse bull heeft
en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen

maar goed ik baseer het dus op iemands uiterlijk, uitstraling en houding vooral maar kan er geen lijn op trekken, niet alle blondjes hebben een poedel in mijn ogen zeg maar
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
En dat doe ik zelfs op de herderclubMarion. schreef:Jawel, jij wel vind ik. No nonsense en doorgaan. Ik zie jou nog niet met een gouden handspiegeltje je lippenstift bijwerkenInge schreef:Oh.....beschrijf het prototype eens? Dan weet ik of ik eraan voldoealm@ schreef:Ik beschouw mijzelf geloof ik niet als hét prototype van een werkherderbezitter![]()
![]()
![]()
![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
chrico schreef:Okee ik heb nagedacht en ben eruit.
Zoiets dan![]()
- Annelies
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hahaha, ja jou heb ik wel met een lippenstift in de weer gezienalm@ schreef:En dat doe ik zelfs op de herderclubMarion. schreef:Jawel, jij wel vind ik. No nonsense en doorgaan. Ik zie jou nog niet met een gouden handspiegeltje je lippenstift bijwerkenInge schreef:Oh.....beschrijf het prototype eens? Dan weet ik of ik eraan voldoealm@ schreef:Ik beschouw mijzelf geloof ik niet als hét prototype van een werkherderbezitter![]()
![]()
![]()
![]()
tussen de onderdelen door éven de boel bijwerken
ik kan je verzekeren dat ik de eerste keer werd aangegaapt

En toch.... hier in de buurt klopt het 'prototype' Rottweilerbezitter wel (op Pieter en mij uitgezonderd :N:

Er lopen er, naast Kaya, hier 4 en verrot.... ze zijn het alle 4

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Pantalon en nette blouse, ook daar zit een wereld van verschil in. Je hebt een pantalon en een pantalon en aan het soort pantalon kun je ook alweer heel veel aflezen, vind ikValerie schreef:ik vind dat heel moeilijk om uit te leggen, ik ben een erg gevoels mens dus daar reageer ik gewoon opP!nki schreef:maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riemik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
bv laatst zei een vrouw die pantalon aanhad en net bloesje dat ze engelse bulldoggen heeft, ik vond het helemaal bij haar passendus ik heb niet echt een stereotype beeld dat alleen maar sjonnies met een joint in de mond een engelse bull heeft
en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachenmisschien passen de karakters geweldig dat weet ik niet
![]()
maar goed ik baseer het dus op iemands uiterlijk, uitstraling en houding vooral maar kan er geen lijn op trekken, niet alle blondjes hebben een poedel in mijn ogen zeg maar

Denk je dan niet dat zo'n man een vrouw heeft die 3 dagen in de week haar man's verdiende centjes aan het uitgeven is in het centrum? Meestal met haar hond in haar handtas, maar soms gaat man uitlaten net voor hij naar zijn belangrijke afspraak gaat?Valerie schreef:en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen![]()
Henk Bres met zijn maltezer vind ik trouwens geen contrast. Hij heeft die hond - ook omdat hij ijdel is - maar ook provocerend. "Kijk mij, stoere man, met mijn allerliefste hondje." Aandacht, dat wil hij.
Hahaha, no wayAnnelies schreef:Een windhond....Marion. schreef:Och hemel. Wat moet er qua uiterlijk bij mij passen danTamara en Bowie schreef:Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Zoef!!

Mijn honden kunnen ook zoeven. Maar gewoon fijn in het zicht. Is voor Marion's hartje wel zo lekker