Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschillende rassen - Verschillende Mensen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb aantal jaar als standhouder op de winner gestaan en geloof me; op beide dagen zie je hele verschillende 'type' mensen en hoewel niet iedereen aan de 'rasbeschrijving voor baasjes' voldoet, zie je toch echt wel stereotypen baas die bij een bepaald ras horen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Geer schreef:Ooit...voer ik het uit. Als ik een handige SPSS-er en een sitebouwer met enquetecapaciteiten zou kunnen vinden doe ik het wel in eigen tijd. Ooit...
Ooit, tijdens mijn stageopdracht voor wiskunde, was ik zeer bedreven in SPSS. En ik ben ook zelf alle kippenboeren afgegaan om de enquete af te nemen. Mijn naam staat dus ook vermeld in het boekje dat de epidemiologe naar aanleiding van 'ons' onderzoek naar Salmonella Enteritidis heeft geschreven :mrgreen:

Maar dat is een jaar of 15 geleden, dus ik vrees dat ik met de nieuwste versie van SPSS niet zomaar meer uit de voeten kan :smile: :smile: :smile:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Maar ik had het toch ook niet zozeer over uiterlijke kenmerken? Ik beschreef namelijk vooral de 'karakters' van de mensen van de 2 verschillende rasverenigingen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

chrico schreef:ik dek eerder dat de keuze voor een bepaald ras eerder karakter typerend is dan uiterlijk
Bedoel je qua hond, of qua baas? Ik denk dat het beide opgaat. Wel denk ik dat een bepaald 'soort' mens op een bepaald 'soort' karakter valt en onbewust toch op een bijhorend 'soort' uiterlijk. Dat een Teckel een 'stoere' hond is qua karakter, of een JRT, houdt niet in dat alle - zeg - stoere Staffeigenaren hun Staff met liefde daar voor in zouden ruilen, alleen al omdat het uiterlijk ze niet aanspreekt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, maar karakter en uiterlijk (vertoon) hangt nauwer samen dan je denkt,...denk ik.
Het gaat allemaal over het ergens bij willen horen, en dat breng je o.a. tot uitdrukking middels uiterlijk vertoon.
Zelfs als je nergens bij wilt horen hoor je bij de mensen die nergens bij willen horen. D'r is geen ontkomen aan :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Jaap* schreef:Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.
Dat denk ik ook. Maar ik denk dat de gemiddelde shower, wel een soort van aftreksel van de gemiddelde eigenaar is.
Tutten en showen is wat mij betreft niet synoniem hoor. Bij de Goldens liggen de meesten gewoon aan de lijn bij de baas, en wordt er niet gekamd en getut voor ze de ring in moeten. Hooguit een broek wat snel rechtgestreken met de hand.
chrico
Zeer actief

P!nki schreef:
Maar ik had het toch ook niet zozeer over uiterlijke kenmerken? Ik beschreef namelijk vooral de 'karakters' van de mensen van de 2 verschillende rasverenigingen.
Nee klopt dat las ik. Maar ik moest wel lachen over de colletjes enzo :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marion. schreef:
Jaap* schreef:Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.
Dat denk ik ook. Maar ik denk dat de gemiddelde shower, wel een soort van aftreksel van de gemiddelde eigenaar is.
Tutten en showen is wat mij betreft niet synoniem hoor. Bij de Goldens liggen de meesten gewoon aan de lijn bij de baas, en wordt er niet gekamd en getut voor ze de ring in moeten. Hooguit een broek wat snel rechtgestreken met de hand.
Hahaha, dat is ook wel wat jij er graag in ziet misschien, met een onbewuste roze bril op :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

Geer schreef:
Bedoel je qua hond, of qua baas? Ik denk dat het beide opgaat. Wel denk ik dat een bepaald 'soort' mens op een bepaald 'soort' karakter valt en onbewust toch op een bijhorend 'soort' uiterlijk. Dat een Teckel een 'stoere' hond is qua karakter, of een JRT, houdt niet in dat alle - zeg - stoere Staffeigenaren hun Staff met liefde daar voor in zouden ruilen, alleen al omdat het uiterlijk ze niet aanspreekt.
Is ook weer zo. Hm in wel vat gaan we dit weer gieten :mrgreen: effe nadenken :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Jaap* schreef:
Ja, maar karakter en uiterlijk (vertoon) hangt nauwer samen dan je denkt,...denk ik.
Het gaat allemaal over het ergens bij willen horen, en dat breng je o.a. tot uitdrukking middels uiterlijk vertoon.
Zelfs als je nergens bij wilt horen hoor je bij de mensen die nergens bij willen horen. D'r is geen ontkomen aan :mrgreen:
ja hallo, ik dacht het wiel te hebben gevonden :jank: :jank: nu blijkt het een vierkant te zijn :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Jaap* schreef:
Marion. schreef:
Hahaha, dat is ook wel wat jij er graag in ziet misschien, met een onbewuste roze bril op :wink:
Ja, misschien. Maar bij het clubje fokkers waar ik bij zat, was dat gewoon zo. Uiteraard waren de honden de dag ervoor ofzo gewassen. En een week ervoor (of zoiets) getrimd. Maar ik laat ook mijn honden 2x in het jaar voor de mooi trimmen. En ik ben geen tutje :19:
chrico
Zeer actief

Okee ik heb nagedacht en ben eruit.

Je kiest een hond die bij je karakter past, daar pas je je uiterlijk op aan zodat je voldoet aan het plaatje voor de medemens. Mensen met meerdere rassen hebben een identiteitscrisis, willen van alles maar kunnen geen keuze maken en uiten zich door zich elke dag aan een andere hond aan te passen.

Zoiets dan :smile: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jaap* schreef:
Carma schreef:In de dierenartsenpraktijk waar ik werk kom ik vaak "prototype hond-baas combinaties" tegen, maar natuurlijk kun je ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ook ik val af als typische kruising rottweiler/herder eigenaar. Men verwacht altijd een maltheser bij mij ... :hmmm: Ik wil niet weten wat dat over mij zegt,... :denken: :wink:
Dat je op henk bres lijkt :mrgreen:
:eek: :jank:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:Okee ik heb nagedacht en ben eruit.

Je kiest een hond die bij je karakter past, daar pas je je uiterlijk op aan zodat je voldoet aan het plaatje voor de medemens. Mensen met meerdere rassen hebben een identiteitscrisis, willen van alles maar kunnen geen keuze maken en uiten zich door zich elke dag aan een andere hond aan te passen.

:smile: :smile:

Ik heb 2 outfits, de ene dag is Freek dag , de andere Baco dag :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
chrico
Zeer actief

billy schreef:

Ik heb 2 outfits, de ene dag is Freek dag , de andere Baco dag :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Els
Dus de ene dag heb je een pluizenbos terwijl je de andere dag je haar netjes in een knot heb :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:
billy schreef:

Groetjes Els
Dus de ene dag heb je een pluizenbos terwijl je de andere dag je haar netjes in een knot heb :smile:
:smile: :smile: Wat denk je zelf :mrgreen:
Ik heb de ene dag kleren aan met Baco haren en de andere dag iets zonder haren :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

alm@ schreef:Ik beschouw mijzelf geloof ik niet als hét prototype van een werkherderbezitter :wink: :mrgreen: :smile:
Oh.....beschrijf het prototype eens? Dan weet ik of ik eraan voldoe :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Inge schreef:
alm@ schreef:Ik beschouw mijzelf geloof ik niet als hét prototype van een werkherderbezitter :wink: :mrgreen: :smile:
Jawel, jij wel vind ik. No nonsense en doorgaan. Ik zie jou nog niet met een gouden handspiegeltje je lippenstift bijwerken :smile: :smile: :smile:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dit vind ik een leuk onderwerp!

Kom op, Geer, je kan het, je onderzoek :cheer:

Of ik een typische Berner Sennen, toekomstige Hovawart eigenaar ben, geen idee :19: Qua karakter in ieder geval meer dan wat uiterlijk betreft (denk ik....).

Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Och hemel. Wat moet er qua uiterlijk bij mij passen dan :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

P!nki schreef:
Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riem :mrgreen: ik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?
ik vind dat heel moeilijk om uit te leggen, ik ben een erg gevoels mens dus daar reageer ik gewoon op
bv laatst zei een vrouw die pantalon aanhad en net bloesje dat ze engelse bulldoggen heeft, ik vond het helemaal bij haar passen
dus ik heb niet echt een stereotype beeld dat alleen maar sjonnies met een joint in de mond een engelse bull heeft
en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen :mrgreen: misschien passen de karakters geweldig dat weet ik niet :wink:
maar goed ik baseer het dus op iemands uiterlijk, uitstraling en houding vooral maar kan er geen lijn op trekken, niet alle blondjes hebben een poedel in mijn ogen zeg maar
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Marion. schreef:
Inge schreef:
Jawel, jij wel vind ik. No nonsense en doorgaan. Ik zie jou nog niet met een gouden handspiegeltje je lippenstift bijwerken :smile: :smile: :smile:
En dat doe ik zelfs op de herderclub :pffff: tussen de onderdelen door éven de boel bijwerken :mrgreen: ik kan je verzekeren dat ik de eerste keer werd aangegaapt :smile:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

chrico schreef:Okee ik heb nagedacht en ben eruit.

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Een windhond....
Zoef!! :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

alm@ schreef:
Marion. schreef:
Inge schreef:
En dat doe ik zelfs op de herderclub :pffff: tussen de onderdelen door éven de boel bijwerken :mrgreen: ik kan je verzekeren dat ik de eerste keer werd aangegaapt :smile:
Hahaha, ja jou heb ik wel met een lippenstift in de weer gezien :wink: :mrgreen:

En toch.... hier in de buurt klopt het 'prototype' Rottweilerbezitter wel (op Pieter en mij uitgezonderd :N: :mrgreen: ): stevige mannen die toch wel graag stoer willen zijn.
Er lopen er, naast Kaya, hier 4 en verrot.... ze zijn het alle 4 :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Marion. schreef:
Een Chineese nakerd mét kuif :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Valerie schreef:
P!nki schreef:
Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riem :mrgreen: ik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?
ik vind dat heel moeilijk om uit te leggen, ik ben een erg gevoels mens dus daar reageer ik gewoon op
bv laatst zei een vrouw die pantalon aanhad en net bloesje dat ze engelse bulldoggen heeft, ik vond het helemaal bij haar passendus ik heb niet echt een stereotype beeld dat alleen maar sjonnies met een joint in de mond een engelse bull heeft
en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen :mrgreen: misschien passen de karakters geweldig dat weet ik niet :wink:
maar goed ik baseer het dus op iemands uiterlijk, uitstraling en houding vooral maar kan er geen lijn op trekken, niet alle blondjes hebben een poedel in mijn ogen zeg maar
Pantalon en nette blouse, ook daar zit een wereld van verschil in. Je hebt een pantalon en een pantalon en aan het soort pantalon kun je ook alweer heel veel aflezen, vind ik :mrgreen: De ene pantalon met nette blouse vind ik dan weer wel bij een Engelse bullen eigenaar passen maar de andere pantalon met nette blouse dan weer niet :19: Ik hoop dat iemand het nog snapt :smile:
Marion.

Valerie schreef:en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen :mrgreen:
Denk je dan niet dat zo'n man een vrouw heeft die 3 dagen in de week haar man's verdiende centjes aan het uitgeven is in het centrum? Meestal met haar hond in haar handtas, maar soms gaat man uitlaten net voor hij naar zijn belangrijke afspraak gaat?

Henk Bres met zijn maltezer vind ik trouwens geen contrast. Hij heeft die hond - ook omdat hij ijdel is - maar ook provocerend. "Kijk mij, stoere man, met mijn allerliefste hondje." Aandacht, dat wil hij.
Marion.

Annelies schreef:
Marion. schreef:
Een windhond....
Zoef!! :mrgreen:
Hahaha, no way :mrgreen:
Mijn honden kunnen ook zoeven. Maar gewoon fijn in het zicht. Is voor Marion's hartje wel zo lekker :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”