Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschillende rassen - Verschillende Mensen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

alm@ schreef:Een Chineese nakerd mét kuif :mrgreen:
Als ze ook maar een procentje van de aanwezigheid van Peruaanse nakerdjes hebben, dan pas ik maar. Gezien de foto's en verhalen van Jip, pas ik denk ik :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:Qua uiterlijk past een Dalmatier meer bij me, volgens Linda (Zoek stok!)en ik vind dat nog niet eens zo gek bedacht van d'r, haha.
Och hemel. Wat moet er qua uiterlijk bij mij passen dan :mrgreen:
Jij hebt me ook gezien dus jij kan daar toch ook wel een klein oordeel over vellen :mrgreen:

Bij jou vind ik het ras "brombeer" wel passen :engel:

Oh nee, dat is geen ras. Dan maar de Golden of Duite Staande draadhaar, qua uiterlijk dan he :mrgreen:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Wat een grappig onderwerp.

Mijn vriendin heeft een windhond en is idd zeer intelligent :pffff:
Ik zal het haar zeggen :mrgreen:

Wat voor type eigenaar past er bij een Keeshond volgens jullie?
Daar ben ik dan heel benieuwd naar! :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind de spinone wel bij Marion passen als er geen goldens waren
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Jij hebt me ook gezien dus jij kan daar toch ook wel een klein oordeel over vellen :mrgreen:

Bij jou vind ik het ras "brombeer" wel passen :engel:

Oh nee, dat is geen ras. Dan maar de Golden of Duite Staande draadhaar, qua uiterlijk dan he :mrgreen:
En waarom wordt jou een kortharig ras toebedeeld, en mij langharige? En waarom goud :mrgreen:

Ik kan met geen mogelijkheid een nerveuze, spitskoppige Dalmatiër met jou in verband brengen. Ook niet qua uiterlijk. Jij bent niet zwart-wit. Wel kortharig ja :19:
En je gaf je vriend duidelijk opdracht om mij te volgen, want in die auto wist vast wel waar de parkeerplaats was. Geen actie voor een Dalmatiër hoor :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marion. schreef:
Valerie schreef:en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen :mrgreen:
Denk je dan niet dat zo'n man een vrouw heeft die 3 dagen in de week haar man's verdiende centjes aan het uitgeven is in het centrum? Meestal met haar hond in haar handtas, maar soms gaat man uitlaten net voor hij naar zijn belangrijke afspraak gaat?

Henk Bres met zijn maltezer vind ik trouwens geen contrast. Hij heeft die hond - ook omdat hij ijdel is - maar ook provocerend. "Kijk mij, stoere man, met mijn allerliefste hondje." Aandacht, dat wil hij.
daar heb ik ook aan gedacht maar ja dat weet ik natuurlijk niet
wie weet heeft die man zelf allemaal roze jurkjes en een gouden voerbakje voor haar thuis liggen :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:En je gaf je vriend duidelijk opdracht om mij te volgen, want in die auto wist vast wel waar de parkeerplaats was. Geen actie voor een Dalmatiër hoor :mrgreen:
Dat klopt ja :smile: Ik zag 2 gouden hondjes in een auto zitten en Gert moest met piepende banden van me omkeren :smile: Terwijl hij toch echt dacht dat we goed reden :roll:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tamara en Bowie schreef: Pantalon en nette blouse, ook daar zit een wereld van verschil in. Je hebt een pantalon en een pantalon en aan het soort pantalon kun je ook alweer heel veel aflezen, vind ik :mrgreen: De ene pantalon met nette blouse vind ik dan weer wel bij een Engelse bullen eigenaar passen maar de andere pantalon met nette blouse dan weer niet :19: Ik hoop dat iemand het nog snapt :smile:
gek genoeg snap ik je ook nog :mrgreen:
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Als je me door de weeks tegen kom zou je me denk ik niet als typisch Amstaff eigenaar inschatten. Ik ben namelijk 9 van de 10 keer netjes gekleed vanwege het werk. Pak, Jurk of nette blouse, pantalon is voor mij gewoon standaard.

In het weekend loop ik wel graag op mijn afgetrapte Nike's en mijn spijkerbroekie maar of dit nou typisch amstaff is volgens mij doen meer mensen dat wel toch ook met andere rassen. :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Valerie schreef:
Marion. schreef:
Valerie schreef:en iemand die mij verrast met hun keuze? tja ik zag eerst zo een geweldige doorgewinterde grote zakenman met een chihuahua en juist door het contrast moest ik zo lachen :mrgreen:
Denk je dan niet dat zo'n man een vrouw heeft die 3 dagen in de week haar man's verdiende centjes aan het uitgeven is in het centrum? Meestal met haar hond in haar handtas, maar soms gaat man uitlaten net voor hij naar zijn belangrijke afspraak gaat?

Henk Bres met zijn maltezer vind ik trouwens geen contrast. Hij heeft die hond - ook omdat hij ijdel is - maar ook provocerend. "Kijk mij, stoere man, met mijn allerliefste hondje." Aandacht, dat wil hij.
daar heb ik ook aan gedacht maar ja dat weet ik natuurlijk niet
wie weet heeft die man zelf allemaal roze jurkjes en een gouden voerbakje voor haar thuis liggen :wink:
Hihi, ik heb 2,5 jaar geleden - toen ik ermee bezig was - op een ander forum precies eenzelfde topic geopend. En vind mijn wittehondjesanalyse van toen eigenlijk wel treffend voor Henk Bres:

"Neem de 'kleine witte' hondjes bijvoorbeeld, en dan met name de Malthezers, de Shih-Tzus etc. (niet zozeer de Westie). Daar horen OF volkse types bij...dus de hoogbonde Jordanese dames met hun mannen in trainingspakken, lekker veel goud, Hazessie op de achtergrond, beessie op schoot. De jongere generatie 'volkse types' zijn de stoere meiden met tattoo en een klein witje, die worden later net zo
OF er horen kakmadammes bij, en dan voornamelijk dames wiens MAN heel veel geld verdient...zodat mevrouw lief de hele dag kan tutten met het kleine grut...van die ruitgebroekte sherrydames...of natuurlijk uitzonderingen ala Marloes :mrgreen: ".

En je ziet heel vaak mannen uit de eerste groep met het hondje van de vrouw sloffen: Henk Bres dus :mrgreen:
Marion.

Nanna schreef:wat foto's van imo typische eigenaren ;-)
Afbeelding
Ah Nanna, wil je me een plezier doen? Waarom is deze man typisch Golden? Ik heb dezelfde blije foto's van Pieter hoor (zie avatar), maar waarom is deze - gezette - man nu typisch Golden. Behalve de gelukzalige blik als hij zijn hondjes op kroelafstand heeft, herken ik er geen Pieter in :pffff:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Geer schreef: "Neem de 'kleine witte' hondjes bijvoorbeeld, en dan met name de Malthezers, de Shih-Tzus etc. (niet zozeer de Westie). Daar horen OF volkse types bij...dus de hoogbonde Jordanese dames met hun mannen in trainingspakken, lekker veel goud, Hazessie op de achtergrond, beessie op schoot. De jongere generatie 'volkse types' zijn de stoere meiden met tattoo en een klein witje, die worden later net zo
OF er horen kakmadammes bij, en dan voornamelijk dames wiens MAN heel veel geld verdient...zodat mevrouw lief de hele dag kan tutten met het kleine grut...van die ruitgebroekte sherrydames...of natuurlijk uitzonderingen ala Marloes :mrgreen: ".

En je ziet heel vaak mannen uit de eerste groep met het hondje van de vrouw sloffen: Henk Bres dus :mrgreen:
hihi,

Met mijn kleine witte Kees val ik totaal niet in de categorie. :smile2:
Ik loop vaak in spijkerbroek, maar net zo goed in mijn outdoorspullen.
Of in paardrijbroek :smile: Ik heb wel een kleine tatoo. :eek:
Hij wíl niet eens op schoot :denken:
Marion.

Geer schreef:"Neem de 'kleine witte' hondjes bijvoorbeeld, en dan met name de Malthezers, de Shih-Tzus etc. (niet zozeer de Westie). Daar horen OF volkse types bij...dus de hoogbonde Jordanese dames met hun mannen in trainingspakken, lekker veel goud, Hazessie op de achtergrond, beessie op schoot. De jongere generatie 'volkse types' zijn de stoere meiden met tattoo en een klein witje, die worden later net zo
OF er horen kakmadammes bij, en dan voornamelijk dames wiens MAN heel veel geld verdient...zodat mevrouw lief de hele dag kan tutten met het kleine grut...van die ruitgebroekte sherrydames...of natuurlijk uitzonderingen ala Marloes :mrgreen: "
En daarnaast "kleurt" je mening natuurlijk ook de mensen die je IRL kent. Onze ex-overburen zijn dól op Roosje. Roosje is van haar, maar intussen ook van andere haar. Zwart-wit is hun motto. Zelfs bij hun trouwen. Waar Roosje (wit, Maltezer) de ringen bracht, op een zwart kussen.
Roos is een giga-trut. Ooohhhh, ik ben zo ziekjes, en dan krijgt ze nog een extra kipfiletjes. Roosje is hun alles. En ondanks het getrut (van 2 mensen die IRL helemaal niet trutten, ook niet met de hond) toch gewoon een hondje met karakter.
Als de baasjes samen bij een ongeluk om het leven komen, dan mag Roosje hier komen wonen. Tot het eind.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Marion. schreef:
Geer schreef:"Neem de 'kleine witte' hondjes bijvoorbeeld, en dan met name de Malthezers, de Shih-Tzus etc. (niet zozeer de Westie). Daar horen OF volkse types bij...dus de hoogbonde Jordanese dames met hun mannen in trainingspakken, lekker veel goud, Hazessie op de achtergrond, beessie op schoot. De jongere generatie 'volkse types' zijn de stoere meiden met tattoo en een klein witje, die worden later net zo
OF er horen kakmadammes bij, en dan voornamelijk dames wiens MAN heel veel geld verdient...zodat mevrouw lief de hele dag kan tutten met het kleine grut...van die ruitgebroekte sherrydames...of natuurlijk uitzonderingen ala Marloes :mrgreen: "
En daarnaast "kleurt" je mening natuurlijk ook de mensen die je IRL kent. Onze ex-overburen zijn dól op Roosje. Roosje is van haar, maar intussen ook van andere haar. Zwart-wit is hun motto. Zelfs bij hun trouwen. Waar Roosje (wit, Maltezer) de ringen bracht, op een zwart kussen.
Roos is een giga-trut. Ooohhhh, ik ben zo ziekjes, en dan krijgt ze nog een extra kipfiletjes. Roosje is hun alles. En ondanks het getrut (van 2 mensen die IRL helemaal niet trutten, ook niet met de hond) toch gewoon een hondje met karakter.
Als de baasjes samen bij een ongeluk om het leven komen, dan mag Roosje hier komen wonen. Tot het eind.
Yep, maar jij zou Roosje nooit uit eigen beweging hebben uitgezocht, op het ras... :wink:
Marion.

Geer schreef:Yep, maar jij zou Roosje nooit uit eigen beweging hebben uitgezocht, op het ras... :wink:
Nee. Nooit :mrgreen:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ik vind, als er al sprake zou zijn van bepaalde prototypes, dat ik, Sjors en zijn voorgaande Engelsebullen qua type zowel innerlijk als uiterlijk behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.
En ja, daar ben ik nog trots op ook!!! :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Yv*nn schreef:Ik vind, als er al sprake zou zijn van bepaalde prototypes, dat ik, Sjors en zijn voorgaande Engelsebullen qua type zowel innerlijk als uiterlijk behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.
Ik zag laatst een foto van mijn broer en zijn eb hun koppen naast elkaar. Sprekend :N:
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

alm@ schreef:
Yv*nn schreef:Ik vind, als er al sprake zou zijn van bepaalde prototypes, dat ik, Sjors en zijn voorgaande Engelsebullen qua type zowel innerlijk als uiterlijk behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.
Ik zag laatst een foto van mijn broer en zijn eb hun koppen naast elkaar. Sprekend :N:
Lijkt me een hele geschikte vent die broer van jou Alma!!! :mrgreen: :wink:
Marion.

alm@ schreef:Ik zag laatst een foto van mijn broer en zijn eb hun koppen naast elkaar. Sprekend :N:
Ik mag willen dat ik maar een fractie van de schoonheid heb van mijn dames :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Yv*nn schreef:
alm@ schreef:
Lijkt me een hele geschikte vent die broer van jou Alma!!! :mrgreen: :wink:
Dat is hij ook hoor, en die malle overenthousiaste bul ook :ok:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

wax-jas, wandelschoenen, tsja, daar hoort een golden bij. Of andersom...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kun je geen mensen zonder hond plaatsen en dan daarbij laten raden welk soort ras erbij zit?
Addy

Re: Verschillende rassen - Verschillende Mensen?

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
P!nki schreef:Een tip .. begin alsjeblieft niet aan een basset griffon vendéen... :N: :smile:
waarom niet, ik ga toch voor de wijn en kaas? :ok:
De hond laat ik buiten staan.
maar Bauke mag wel binnenkomen hoor, het zijn uiteindelijk hondenliefhebbers :smile: :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:Laat ik me niet op gevaarlijk terrein begeven.
Ik hou het voor het gemak even bij de katten. Ik heb Siamezen gefokt en die trekken ook een héél ander publiek dan bijvoorbeeld de Perzen.
Bij Siamees denk ik: hoger opgeleid, gevoel voor esthetiek, creatief.
Bij Pers denk ik: vmbo, huismuts, roken.

Ik heb beide rassen gehad! ;-) En ik rook geeneens. Go figure.
kuch kuch... "Bij Siamees denk ik: hoger opgeleid, gevoel voor esthetiek, creatief"(zegt nanna)

serieus mijn ervaring? redelijk omgekeerd, dat wil niet zeggen dat er geen mensen zoals jij kent in de siamezen zijn, maar pfffff .. ik heb er redelijk wat gezien, ik heb er zelfs bij 1 gewoond ( een fokker dus)
en niks in jou rijtje komt daar bij voor in mijn ogen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Onder kooikereigenaren vind je veel mensen uit de wat boven gemiddelde inkomensgroep + opleiding. In de Jordaan of op het kamp zul je ze zelden tegenkomen. Echt typisch kooikereigenaar kun je niet echt zeggen denk ik, maar ik denk dat je er toch wat "apartere" types tussen ziet dan bijvoorbeeld bij de Shi tzu en Boomertjes mensen. Wat ik met apart bedoel, kan ikniet precies aangeven, daarom zeg ik ook "apart".

Anne
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hmmm op sommige dagen kan ik best wel doorgaan als het steriotype eigenaar wat mensen denken bij een 'vechthond' In mijn trainingstroep en sportschoenen (ook van het merk Lonsdale en Pitbull :mrgreen: )

Heb zat tattoo's en piercings maar ik ben zelf vind ik abslouut niet 'aso'. Ja, als ik héél kwaad ben kan ik wel erg plat gaan praten :wink: Mijn honden zijn net zo min aso en ik wens ook niet dat ze zich zo gedragen gaan als de andere honden hier uit de buurt.

Terwijl hier ook mijn wax en Buberry jas naast mijn Pitbull jas hangt. Ik heb veel 'kak' kleding (b.v. de ruit :smile: ) omdat ik dit echt leuk vindt en het liefst heb ik als volgende hond een Barzoi.

Nou, ben benieuwd....... :smile:
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Nee, het interesseerd mij helemaal niet hoe ik erbij loop. Ik heb écht geen burberry en dure merken. Gewoon een jas van de bristol :mrgreen:

Ook ben ik niet hoog opgeleid (mavo) en ik rook en ik ben best wel een huismuts :mrgreen:

Klopt dit bij het stereotype van een kruising?

Het valt mij op dat er bij mij op de hondenclub, ik geen één iemand ken met een kruising. In mijn groep ook alleen maar rashonden. Zegt dat ook iets over kruising-eigenaren ?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

jeetje waar moet ik me onder scharen dan, ik heb een swiffer, een golden en een windhondhond :denken:
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Marion. schreef: Henk Bres met zijn maltezer vind ik trouwens geen contrast. Hij heeft die hond - ook omdat hij ijdel is - maar ook provocerend. "Kijk mij, stoere man, met mijn allerliefste hondje." Aandacht, dat wil hij.

Waarom zou hij aandacht willen met zijn hondje? Hij heeft juist maling eraan omdat hij weet dat het een raar gezicht is zo'n grote man met een klein hondje, en ik denk ook dat het meer het hondje is van zijn vrouw :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Nanna schreef:
omdat hij weet dat het een raar gezicht is zo'n grote man met een klein hondje
Kijk, nu zijn we waar we wezen moeten ;-)
Waarom is een man met een klein hondje per definitie raar?
Ik vind het geen raar gezicht maar wel leuk om te zien, omdat je het niet bij hem verwacht ik zou eerder een eng. bull bij hem verwachten en dat is toch ook niet zo'n groot hondje..
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”