Nee, dat heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt.MARC_S schreef:De essentie van het verhaal is eigenlijk, is het fokkers al wel eens opgevallen dat een pup die met 5 weken haantje de voorste leek in de laatste 3 weken bij de fokker veranderd is?
Dus heb je een dikke stevige sterke pup die altijd als eerste dronk en wat voorlijk was wel eens ingehaald zien worden door een broertje of zusje dat die rol overnam waardoor het mini-baasje ineens het baasje en druktemakertje niet meer was?
Ik ben er nl van overtuigd dat de aanleg van een bepaald karacter al vast ligt bij de geboorte.
kijk ook naar de ouderdieren en diens voorouders, als fokker van enkele generaties herken ik gewoon het gedrag van de pups.
Ik vind het wel heel typisch dat ik de as pupkopers zelf hun pupje laat kiezen [ gewoon qua gvoel wat hen aanspreekt] dat ik 9 van de 10 keer dat pupje ook voor hen gekozen zou hebben. klaarblijkelijk zijn mensen heel goed in staat zelf hun pupje uit te zoeken.
Als je zelf weet wat je van je komende pup verwacht, kun je m.i. al een keuze rond de 4 de week maken.
Heb zelf een teefje gekozen uit een nest van 3 teefjes van 4 weken in Oostenrijk.
Ik kende haar ouders en ik wist wat ik wilde........ik heb haar en haar zusjes en broertjes geobserveerd en pikte haar er zo uit.
Natuurlijk moet het gebitje in orde zijn enz, maar dat lijkt me logisch als je wilt gaan showen.
Dus ik zou zeggen, volg je gevoel en beredeneer niet te veel
Daarbij wil ik ook nog even zeggen dat ik 'mijn"pups nog regelmatig terug zie in de trimsalon. En soms ben ik wel eens verbaasd hoe de jongelingen zijn uitgegroeid, het "haantje de voorste type"is een hele rustige, gemoedelijke heer of dame geworden terwijl het hele rustige pupje is uitgegroeid tot mister macho of miss Bitchy.