en straks nog even internetten

Moderator: moderatorteam
Dat laatste heb ik met Puchu een beetje; die is ook afgrijselijke slim en ik pieker soms ook wel om hem geestelijk wat meer bezig te houden.eefje+huig schreef:nou ze moeten van mij helemaal niks hoor maar ik ben een beetje zoekende,omdat ik het idee heb dat ik er meer uit zou kunne halen maar dan wel met de begeleiding van een trainer erbij,gewoon omdat ik het anders misschien niet helemaal goed doe en het voor de hond(en) te verwarrend maak.
Harley is niet super gehoorzaam en demi al helemaal niet,ze komen als het moet en dat is,meer vraag ik ook niet.
Maar Harley word dus geestelijk zeker niet moe en nu ben ik dus aan het kijken hoe ik dat het beste kan doen want hij is bereslim
ja maar dat is dus net mijn probleem,ik ben niet zo geduldig en tactisch als de hond niet alles goed doet(omdat ik het dan dus eigenlijk niet goed doe),en als ik dan zelf maar aanrommel maak ik meer kapot dan dat ie er lol in krijgt,daarom zoek ik iets wat of mega simpel is of iemand die me begeleidt maar ja die begeleiding vind dus meestal plaats op tijden dat ik aan het werk ben......Felix schreef:Je hoeft toch niet per definitie op een "cursus" o.i.d. te zitten, om leuk met je hond bezig te zijn, speuren b.v. kun je ook prima zelf aanleren hoor
Ik heb Dante heel veel zelf aangeleerd, veel literatuur verzameld en aan de hand daarvan gaan trainen. Ik ben ook maar een mens (wat geduld en zo betrefteefje+huig schreef:ja maar dat is dus net mijn probleem,ik ben niet zo geduldig en tactisch als de hond niet alles goed doet(omdat ik het dan dus eigenlijk niet goed doe),en als ik dan zelf maar aanrommel maak ik meer kapot dan dat ie er lol in krijgt,daarom zoek ik iets wat of mega simpel is of iemand die me begeleidt maar ja die begeleiding vind dus meestal plaats op tijden dat ik aan het werk ben......Felix schreef:Je hoeft toch niet per definitie op een "cursus" o.i.d. te zitten, om leuk met je hond bezig te zijn, speuren b.v. kun je ook prima zelf aanleren hoor
ja nou ja das een beetje het probleem,ik snap vaak het uitgelegde niet,ben echt superblond,moet het eerst zien voor ik het begrijp.Moon schreef:Ik heb Dante heel veel zelf aangeleerd, veel literatuur verzameld en aan de hand daarvan gaan trainen. Ik ben ook maar een mens (wat geduld en zo betrefteefje+huig schreef:ja maar dat is dus net mijn probleem,ik ben niet zo geduldig en tactisch als de hond niet alles goed doet(omdat ik het dan dus eigenlijk niet goed doe),en als ik dan zelf maar aanrommel maak ik meer kapot dan dat ie er lol in krijgt,daarom zoek ik iets wat of mega simpel is of iemand die me begeleidt maar ja die begeleiding vind dus meestal plaats op tijden dat ik aan het werk ben......Felix schreef:Je hoeft toch niet per definitie op een "cursus" o.i.d. te zitten, om leuk met je hond bezig te zijn, speuren b.v. kun je ook prima zelf aanleren hoor) en als ik 'kriebeligheid' of ongeduld bij mezelf bespeur, dan stop ik de training, desnoods doe ik dan nog even iets waarvan ik zeker weet dat hij het goed zal doen, om positief (voor ons beiden) te eindigen.
Overigens geldt dat ook voor onder begeleiding (op een cursus) trainen. Want hoe denk je dat het voelt als alle andere hondjes braaf doen wat er wordt gezegd en alleen jouw hond heeft totaal geen aandacht enz., dan moet je helemaal alle geduld en tact die je bezit naar boven halen, kan ik je verzekeren
![]()
Wat wel belangrijk is als je zelf aan het trainen slaat is dat je de oefening op papier helemaal begrijpt, want als je staat te stuntelen is het al bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Dan is misschien dat boekje 'Hersengymnastiek voor de hond' van Nicky Gootjes wat voor jou, daar zit ook een dvd bij waar alle oefeningen op worden voorgedaaneefje+huig schreef:ja nou ja das een beetje het probleem,ik snap vaak het uitgelegde niet,ben echt superblond,moet het eerst zien voor ik het begrijp.Moon schreef:Ik heb Dante heel veel zelf aangeleerd, veel literatuur verzameld en aan de hand daarvan gaan trainen. Ik ben ook maar een mens (wat geduld en zo betrefteefje+huig schreef:ja maar dat is dus net mijn probleem,ik ben niet zo geduldig en tactisch als de hond niet alles goed doet(omdat ik het dan dus eigenlijk niet goed doe),en als ik dan zelf maar aanrommel maak ik meer kapot dan dat ie er lol in krijgt,daarom zoek ik iets wat of mega simpel is of iemand die me begeleidt maar ja die begeleiding vind dus meestal plaats op tijden dat ik aan het werk ben......Felix schreef:Je hoeft toch niet per definitie op een "cursus" o.i.d. te zitten, om leuk met je hond bezig te zijn, speuren b.v. kun je ook prima zelf aanleren hoor) en als ik 'kriebeligheid' of ongeduld bij mezelf bespeur, dan stop ik de training, desnoods doe ik dan nog even iets waarvan ik zeker weet dat hij het goed zal doen, om positief (voor ons beiden) te eindigen.
Overigens geldt dat ook voor onder begeleiding (op een cursus) trainen. Want hoe denk je dat het voelt als alle andere hondjes braaf doen wat er wordt gezegd en alleen jouw hond heeft totaal geen aandacht enz., dan moet je helemaal alle geduld en tact die je bezit naar boven halen, kan ik je verzekeren
![]()
Wat wel belangrijk is als je zelf aan het trainen slaat is dat je de oefening op papier helemaal begrijpt, want als je staat te stuntelen is het al bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Is erg rasgebonden. Met sommige rassen zoals bordercollies moet je echt iets gaan doen. Niet zo zeer iets om ze moe te maken, meer iets in de vorm van een spel. Daar gaat het om. Ze zijn erg intelligent en ondernemend. Als jij niets voor ze bedenkt, dan bedenken ze zelf wel wat. Dat heeft een schapenherder mij ooit verteld, die had zelf ook zulke honden en die waren goed getraind.eefje+huig schreef:vinden jullie dat als je een hond hebt dat je er altijd iets mee moet doen?zoals sport of speuren enz.
of is gewoon een huis hond ook goed?
groetjes eefje