Hmm, even terugdenken aan het begin...altijd zo moeilijk om nog tegoei te reageren op de laatste drie pagina's in 1 keer, het is altijd zoveel informatie...
Ik ben zelf te dik (pak zo'n 10 kg ofzo) en mijn hond is ab-so-luut niet te dik, daar let ik echt wel op. Lucy krijgt misschien af en toe wel wat menseneten, maar dat is geen dagelijkse gewoonte, en al zeker niet te veel granen zoals boterhammen ofzo, dat heeft ze naar mijn mening echt niet nodig. Ze vind haar eigen eten (rauw) lekker genoeg dat ze niet achter mijn eten komt bedelen

!
Ik zie dat trouwens ook wel, dat mensen hun hond dingen voeren die ik niet zou geven, zeker als je ziet dat de hond in kwestie al te dik is, maar dat heeft meestal niet veel met de fysiek van de baasjes te maken, tzit eerder tussen hun twee oren. Dat de hond idd zielig is, vast honger heeft en snoepjes wilt eten. Ik ken een lab die 10 kg te zwaar is en voor haar verjaardag taartjes krijgt. Heuse taartjes met slagroom en chocola ! Toen ik een dagje naar de kust ging zag ik een (nogal chique) dame haar hondje alle gezouten nootjes uit het kommetje op tafel voeren :N: en dat beestje had niks te drinken !
In mijn ogen is een hond een hond, geen mens, en het is belangrijk te beseffen dat zij niet op precies dezelfde manier over eten en zoetigheid denken als wij. Mij kun je blij maken met een koffiekoek, Lucy met een lekker vlezig bot waar ze een halfuur knaagwerk aan heeft. Maar waarom zou je je hond suiker of zoetigheid geven als je weet dat het slecht is ? Denk je dan dat je hond op dezelfde manier denkt over snoepen als mensen ? Dat wil ik dan wel aan die mensen vragen die ik hun hond taartjes en nootjes en gekruid voedsel zie geven, maar ja...ik durf niet, ik wil me ook niet gaan bemoeien met hun leven...vind het alleen wat zielig voor het beestje dat er niet voor kan kiezen dat hij ongezond te eten krijgt.
Verder ken ik PdB niet, jullie allemaal ook niet trouwens, maar wordt er hier niet wat hard heen en weer gegooid met modder ? Oké dat je elkanders schrijfstijl aanpakt, of elkaars mening, maar daarstraks zei hier iemand dat PdB haar hond vast geen gelukkig leven had (of zoiets dat daarop neerkwam), wel dat vind ik toch wat te ver gaan hoor. Hoe weet je dat nu ? Is dat niet wat persoonlijk worden ? Ik zou het toch niet leuk vinden dat ik iemand vertel dat Lucy geen zoetigheid, cake, taartjes, of gekruid voedsel krijgt, en dat die dan zegt "arme hond !". Zo precies of je kan je hond alleen maar gelukkig maken met eten, en dan nog dàt voedsel dat je zelf lekker vind ! Lucy's favoriete maaltijd zou ik nog niet van willen proeven (rauwe, bloederige kippenekken, konijn, ...), maar ja, dat hoeft ook niet, ik ben nl. een mens en zij een hond.
Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken zonder een epistel te gaan schrijven, anders zeg je het maar natuurlijk, ik ben fan van constructieve kritiek

.