Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke honden hebben dikke bazen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Bauke krijgt nooit mensen -eten, nooit.
maar als je ziet hoe vaak dat wèl gebeurd.. :eek:
Ja goed he, die van mij zijn dol op macaroni , is echt smikkelen voor ze :mrgreen:
En een bruine boterham gaat er ook wel in
O ja, voor brintapap doen ze een moord :ok:
Heerlijk om je honden eens lekker te verwennen en te zien genieten :wink:
Geniet Bauke nou eigenlijk wel een beetje van zijn leventje ? Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat je uitblinkt in een beetje leuk leventje voor je hondje te maken :denken:
ja hoor, kaas en bruin brood ( soms met knoflook) krijgt hij ook , en verder het kleine restje als ik klaar ben met eten ( soms)
maar niets met suiker er in.

en verder de hondenafdeling:
lekkere kluifjes en hondenkoekjes na het spelen ( want dan is het spelen klaar)
en voor onderweg neem ik zijn eet-brokken mee, om gezellig even ergens koffie te drinken,
dan krijgt hij zijn eten en ik het mensenkoekje :wink:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ja goed he, die van mij zijn dol op macaroni , is echt smikkelen voor ze :mrgreen:
Geniet Bauke nou eigenlijk wel een beetje van zijn leventje ? Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat je uitblinkt in een beetje leuk leventje voor je hondje te maken :denken:
ja hoor, kaas en bruin brood ( soms met knoflook) krijgt hij ook , en verder het kleine restje als ik klaar ben met eten ( soms)

:denken:
Afbeelding
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

bianca83 schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:

Hahaha :smile: Dat was ook het eerste wat ik dacht :denken:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hanneke2 schreef:
Pak-de-bal schreef:
Hier krijgen ze 's avonds bij hun brokken ook altijd wat restjes van ons eten. Beetje groente, stukjes vlees, rijst, pasta, alles wat ze lusten. Honden zijn daar al duizenden jaren lang mee groot gegroeid, etensresten, en dat zal nog wel duizenden jaren zo blijven. Die twee van mij lusten ook bijna alles (geen sla en komkommer :mrgreen: ) en ik sta elke ochtend te kijken hoe ze poepen, en ze poepen altijd prima drollen. :cheer:

Honden zijn alleseters, die moet je een boel verschillende dingen aanbieden, niet alleen de uitgebalanceerde brokken.
Myra krijgt ook mensen eten... naast brok, vers en kvv een echte alleseter dus :pffff:
Wat betreft haar postuur... men denkt nogal eens dat er iets van windhond door haar aderen stroomt...
Owww en ik als baasje ben gewoon te klein voor m'n gewicht :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef: hoe komt de hond dan te dik?:denken:

als je het zo opschrijft , lijkt mij dat hij dan net genoeg te eten krijgt en niet dik hoeft te zijn, toch ?
nou even heel simpel hoe het in mijn geval met Dusty was, ook te dik:
jong gesteriliseerd om medische reden :19: Klaar... dat was het, ja voer aangepast, beweging aangepast, geen tussendoortjes... maar toch te dik...

Mijn andere honden behoorlijk schraal, zijn ook enorme energieke honden die heel veel verteren en ja ze krijgen hier van alles mee... brood, pasta's, een paar frietjes, stukje frikandel, hapje groente, kaas, worst, aardappel, ei (zowel gebakken, als gekookt als rauw), vis..... en geen grammetje teveel... eerder te weinig... goh... heb ik zulke rare honde dan?

enne hondenkoekjes krijgen ze bijna nooit.... als ze een tussendoortje krijgen is het een brokje of een biscuitje of een beschuitje of een snee brood....
Laatst gewijzigd door malinois op 02 nov 2007 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

cas heeft net een stuk cake gehad
hij is niks te dik, ik ben niet zo slank als ik zou willen maar heb geen overgewicht
ook krijgt hij mensenkoekjes, pasta, rijst, vlees, groente, een chipje, een pepernoot etc
niks mis mee, zolang het maar af en toe is
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mickie schreef:Hier kunnen ze eten wanneer ze willen, bak voer is staat bijna altijd klaar. Ze krijgen ook regelmatig resten van onze maaltijd en iedere ochtend een bruine boterham, maar ze zijn niks te dik. Ikzelf mag daarentegen best een paar kilootjes afvallen :mrgreen:
Pak-de-bal schreef:Bauke krijgt nooit mensen -eten, nooit.
Pak-de-bal schreef:ja hoor, kaas en bruin brood ( soms met knoflook) krijgt hij ook , en verder het kleine restje als ik klaar ben met eten ( soms)
Over dik gesproken.... wat kun jij toch met dikke onzin op de proppen komen :19:
Dat valt mij inderdaad ook op, en niet alleen in dit topic :denken:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

ik ben ook dik, maar hou het gewicht van mijn honden wel wat in ooog, schelsey zou nog wel een kilo of 3 mogen afvallen,kenji staat goed
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo krijgt elke dag een half broodje met smeerworst in zijn kong
Hij is daar zo fanatiek mee bezig is dat hij daar niet echt van aankomt
En ik val ook onder de zwaardere mensen
Gizmo is bijna 2 kilo afgevallen die was te zwaar
Is gekomen naar zijn castratie
Ik heb nu een andere brok en gaat goed
En minder brokken geven
Gizmo krijgt ook wel eens een restje van tafel
Alle groentes vind hij lekker
Ook veel fruit
Ik heb gelezen dat tomaat niet goed is voor de hond dus dat krijgt hij niet meer
Maar samen lekker veel aan de wandel is voor beiden goed
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

bianca83 schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:

Je bent echt niet te geloven PdB :smile: :smile: :smile:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Pak-de-bal schreef:
thom schreef:Onze Yla krijgt vaak menseneten, ze is stapelgek op tomaat, komkommer, appel, etc. etc....
prima :ok:

maar dat zijn ook geen dik-makers , als je goed gelezen had, ( en dat doet bijna niemand hier , geloof ik)
had ik het over koekjes geven!! :roll:

en andere mensen-dik-makers dingen , dat is toch logisch ? :roll:

denk nou even zèlf na , wat ik bedoelt zou hebben , ipv mij gelijk weer aan te vallen !! :evil: :roll:

maar misschien komt dàt jùist omdat jij jonger bent?? :19:
:neenee: jij schreef dat dikke mensen hun hond ook dingen geven als ze zelf iets eten omdat het anders zo zielig is voor de hond.Je had het niet specifiek over koekjes..tenzij jij natuurlijk van mening bent dat alle dikkerdjes in de maatschappij een dieet van boterkoeken en bokkepootjes hebben :19:

Ik ben btw dik en mijn hond is slank..en nee hij krijgt geen prednison mee als ik het 'eet' :mrgreen:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

IK ben in te zware conditie, maar let er juist bij mijn kind en hond op dat dat niet gebeurt...
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik denk niet dat het zo is dat dikke mensen vaker een te dikke hond hebben, t is mij eigenlijk nooit opgevallen, en wat betreft het koffie koekje wat je bij de koffie krijgt, dat verdwijnt hier ook wel eens in een hondenmondje :mrgreen: , maar ze zijn alle 3 prima op gewicht dus daar zal het niet aan liggen :wink:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

hercujess schreef:IK ben in te zware conditie, maar let er juist bij mijn kind en hond op dat dat niet gebeurt...
:smile: :smile: :wink: :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik eet nooit koekjes bij mijn koffie. Dus mijn honden ook niet :pffff:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

brenjomi schreef:
hercujess schreef:IK ben in te zware conditie, maar let er juist bij mijn kind en hond op dat dat niet gebeurt...
:smile: :smile: :wink: :wink:
Jij snapt 'm
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

ik weet niet hoe jij nou weer op zo iets komt maar wat ik vaak zie is basen met gewoon gewicht en de hond iets te dik of bijde normaal gewicht of om gekeerd, maar dat dikken honden een dikke baas hebben over het algemeen dat slaat echt hellemaal nergens op. :19:
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Mickie schreef:Hier kunnen ze eten wanneer ze willen, bak voer is staat bijna altijd klaar. Ze krijgen ook regelmatig resten van onze maaltijd en iedere ochtend een bruine boterham, maar ze zijn niks te dik. Ikzelf mag daarentegen best een paar kilootjes afvallen :mrgreen:
Pak-de-bal schreef:Bauke krijgt nooit mensen -eten, nooit.
Pak-de-bal schreef:ja hoor, kaas en bruin brood ( soms met knoflook) krijgt hij ook , en verder het kleine restje als ik klaar ben met eten ( soms)
Over dik gesproken.... wat kun jij toch met dikke onzin op de proppen komen :19:
Mickie, ga je weer beginnen met de HITZE? :neenee: :smile: :smile:

PdB, je spreekt jezelf tegen, geef es uitleg?
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

miemot schreef: Mickie, ga je weer beginnen met de HITZE? :neenee: :smile: :smile:

PdB, je spreekt jezelf tegen, geef es uitleg?
Denk jij nou echt dat je antwoord krijgt? :smile: :smile: :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Ik geef niet op :mrgreen:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

:smile: :blah: :smile: :19:

Deze discussies zijn gewoon vermakelijk! Ik zoek onderhand alle topics op waar PdB een bijdrage heeft geleverd! Lachen gewoon.... : :geek:

Om even on-topic te blijven: Ik ben (minimaal) 15 kilo te zwaar, mijn honden zijn slank.
Dat ik te veel weeg heeft weinig met gebrek aan discipline mijnerzijds te maken, maar met erfelijke aanleg en homoonkwesties.
Voor mij juist een stimulans om te zorgen dat mijn honden niet een teveel aan kilo's mee hoeven te slepen.
peggy en vinnie
Zeer actief

Ma-Rianne schreef::smile: :blah: :smile: :19:

Deze discussies zijn gewoon vermakelijk! Ik zoek onderhand alle topics op waar PdB een bijdrage heeft geleverd! Lachen gewoon.... : :geek:

.
nou ik vind er niks aan dat veel serieuze en informatieve topics verkloot worden :19:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

peggy en vinnie schreef:

.
nou ik vind er niks aan dat veel serieuze en informatieve topics verkloot worden :19:
Maar jullie reageren zelf toch ook?? Als jullie niet meer zouden ingaan op de posts bleef het toch serieus en informatief???
peggy en vinnie
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
peggy en vinnie schreef:

.
Maar jullie reageren zelf toch ook?? Als jullie niet meer zouden ingaan op de posts bleef het toch serieus en informatief???
nou geniet er van :ok:
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik ben ook te dik en mijn honden zijn alledrie slank.
Mijn zoon is ook eerder mager,maar bij hem speelt er ook gezondheid mee.
Mijn zus is normaal van gewicht,haar hond is te dik.
Afbeelding
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Ik ben de dunste niet, Bettie ook niet, Willem is momenteel ronduit mager omdat hij een tijdje niet wilde eten, nu krijgt hij vers vlees en eet weer als een bootwerker. Maar hij rent het er ook weer allemaal af. Om eerrlijk te zijn eet ik ook wel een als een bootwerker maar bij mij verdwijnt het allemaal niet zo snel meer, hoewel ik net zo ver loop als Willem, hij loopt dezelfde afstand in zn enthousiasme 3 keer, ja...zo kan ik mn lijntje ook wel behouden.
Willem is overigens bijna 2. Bettie is 8 en dat zij een iets ander lijntje heeft is prima, al kan er wel wat af, ze wordt gewoon mider fanatiek als de jonge hond die ze was.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
peerle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door peerle »

Hmm, even terugdenken aan het begin...altijd zo moeilijk om nog tegoei te reageren op de laatste drie pagina's in 1 keer, het is altijd zoveel informatie...

Ik ben zelf te dik (pak zo'n 10 kg ofzo) en mijn hond is ab-so-luut niet te dik, daar let ik echt wel op. Lucy krijgt misschien af en toe wel wat menseneten, maar dat is geen dagelijkse gewoonte, en al zeker niet te veel granen zoals boterhammen ofzo, dat heeft ze naar mijn mening echt niet nodig. Ze vind haar eigen eten (rauw) lekker genoeg dat ze niet achter mijn eten komt bedelen :ok: !

Ik zie dat trouwens ook wel, dat mensen hun hond dingen voeren die ik niet zou geven, zeker als je ziet dat de hond in kwestie al te dik is, maar dat heeft meestal niet veel met de fysiek van de baasjes te maken, tzit eerder tussen hun twee oren. Dat de hond idd zielig is, vast honger heeft en snoepjes wilt eten. Ik ken een lab die 10 kg te zwaar is en voor haar verjaardag taartjes krijgt. Heuse taartjes met slagroom en chocola ! Toen ik een dagje naar de kust ging zag ik een (nogal chique) dame haar hondje alle gezouten nootjes uit het kommetje op tafel voeren :N: en dat beestje had niks te drinken !
In mijn ogen is een hond een hond, geen mens, en het is belangrijk te beseffen dat zij niet op precies dezelfde manier over eten en zoetigheid denken als wij. Mij kun je blij maken met een koffiekoek, Lucy met een lekker vlezig bot waar ze een halfuur knaagwerk aan heeft. Maar waarom zou je je hond suiker of zoetigheid geven als je weet dat het slecht is ? Denk je dan dat je hond op dezelfde manier denkt over snoepen als mensen ? Dat wil ik dan wel aan die mensen vragen die ik hun hond taartjes en nootjes en gekruid voedsel zie geven, maar ja...ik durf niet, ik wil me ook niet gaan bemoeien met hun leven...vind het alleen wat zielig voor het beestje dat er niet voor kan kiezen dat hij ongezond te eten krijgt.

Verder ken ik PdB niet, jullie allemaal ook niet trouwens, maar wordt er hier niet wat hard heen en weer gegooid met modder ? Oké dat je elkanders schrijfstijl aanpakt, of elkaars mening, maar daarstraks zei hier iemand dat PdB haar hond vast geen gelukkig leven had (of zoiets dat daarop neerkwam), wel dat vind ik toch wat te ver gaan hoor. Hoe weet je dat nu ? Is dat niet wat persoonlijk worden ? Ik zou het toch niet leuk vinden dat ik iemand vertel dat Lucy geen zoetigheid, cake, taartjes, of gekruid voedsel krijgt, en dat die dan zegt "arme hond !". Zo precies of je kan je hond alleen maar gelukkig maken met eten, en dan nog dàt voedsel dat je zelf lekker vind ! Lucy's favoriete maaltijd zou ik nog niet van willen proeven (rauwe, bloederige kippenekken, konijn, ...), maar ja, dat hoeft ook niet, ik ben nl. een mens en zij een hond.

Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken zonder een epistel te gaan schrijven, anders zeg je het maar natuurlijk, ik ben fan van constructieve kritiek :wink: .
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...

http://www.barf-vlaanderen.be/forum
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”