Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prijs voor een pup?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

prijs voor een pup?

Ongelezen bericht door blacky »

Hallo ik heb een vraag wat is ongeveer de prijs van een goed gefokte pup? Wij zijn al een tijdje op zoek maar schrikken toch erg van de prijs.

Is dit per ras verschillend en waarom?

Ik hoop dat jullie mij hierop een antwoord kunnen geven. Zodat we weten waar we op moeten rekenen.

Wil best een x bedrag voor een pup betalen maar wil graag weten of dat dan ook een reeële prijs is.
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
Aantal honden: 1

Re: prijs voor een pup?

Ongelezen bericht door *joy* »

blacky schreef:Is dit per ras verschillend en waarom?
Ja, dit is per ras verschillend. En binnen een ras kan het ook nog verschillen, als bijvoorbeeld de ouderdieren beide kampioen zijn. Dan kan het zijn dat de fokker voor díe pupjes meer geld vraagt.
En waarom het per ras verschillend is? Ik denk dat dat vooral een kwestie is van vraag en aanbod.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

dus dan is de volgende vraag: wat voor ras wil je?

dan zullen er vast wel mensen zijn die weten wat een hondje van ras x kost.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html

voor een redelijke indicatie per ras
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)

Ongelezen bericht door *joy* »

Danielle schreef:zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html

Leuke link!
Maar weet wel dat er veel meer rassen bestaan dan de rassen die je op deze site kunt vinden.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Het klopt ook nog :ok: tenminste voor ons ras :mrgreen:
Afbeelding
Massive Bullit Madelief
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Massive Bullit Madelief »

Bij ons niet helemaal, is toch nog wat duurder.
Groetjes van Bas en Leontine en een poot van de meiden!
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

de engelse cocker is veel duurder dan er staat, in 2002 hebben wij voor ons Joris al 650 euro betaald en de engelse springer staat er helemaal niet bij
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Volgens mij zijn de prijzen op die site redelijk ver achterhaald en betaal je voor een Drentenpup meer dan €750,-.Denk dat €900,- meer in de richting zit.
Welk ras zoek je?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

De meeste gezelschaphonden (rasgroep 9) kosten gemiddeld tussen de 800-1200 euro.

gr Maria
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

*joy* schreef:

Leuke link!
Maar weet wel dat er veel meer rassen bestaan dan de rassen die je op deze site kunt vinden.
Wat een hopeloze link....

Er zijn VEEL meer goede fokkers dan wat bij deze hobby site staat. Als je echt iets van een ras wilt weten ga dan naar de site van de rasvereniging. Daar zie je alle aangesloten fokkers en de juiste actuele info over het ras.
Marco#

Re: prijs voor een pup?

Ongelezen bericht door Marco# »

blacky schreef:Hallo ik heb een vraag wat is ongeveer de prijs van een goed gefokte pup? Wij zijn al een tijdje op zoek maar schrikken toch erg van de prijs.

Is dit per ras verschillend en waarom?

Ik hoop dat jullie mij hierop een antwoord kunnen geven. Zodat we weten waar we op moeten rekenen.

Wil best een x bedrag voor een pup betalen maar wil graag weten of dat dan ook een reeële prijs is.
Als je geen goede rashond kunt betalen ga je natuurlijk niet naar een broodfokker voor een slecht gefokt exemplaar! Dat is absoluut uit den boze. Je kunt dan altijd een herplaatser nemen in plaats van de broodfok te steunen.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar jullie prioriteiten liggen. :denken:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Neem eens contact met de rasvereniging, die kunnen je wel vertellen wat de gemiddelde prijzen ongeveer zijn. Het verschilt nogal. Bij de Teckel ben je ongeveer tussen 700 tot 900 euro kwijt en bijv. een Norfolk Terriër betaal je vanaf €950,-/€1000,-
blacky
Zeer actief

Hallo bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik echt wat mee. Onze prioriteiten liggen bij een gezonde verantwoord gefokte pup. Het liefst een ras hand. Maar dit kan ook een herplaatser worden. (hoe die dan gefokt is weet je overigens niet).

Ik vind de prijs die er voor een ras hond gevraagd wordt hoog maar betaal dit graag voor een hond waarvan ik weet dat de fokker geen rasvermeerderaar is.

Het hoeft geen showhond op kampioen te worden.

Wilde echter graag weten waar ik echt op moet rekenen. Soms zie ze ook honden te koop voor € 500,-- en ik weet nu inmiddels dat dat voor een rashond een lage prijs is.

Hebben de laatste jaren veel onkosten gehad aan onze hond. En weten dat je die onkosten weer zult krijgen bij een volgende. Hadden ons echter niet bedacht dat je die onkosten tegenwoordig ook kwijt bent bij aanschaf.
Onze vorige hond was gratis. :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

blacky schreef:
Wilde echter graag weten waar ik echt op moet rekenen. Soms zie ze ook honden te koop voor € 500,-- en ik weet nu inmiddels dat dat voor een rashond een lage prijs is.
Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Sita schreef:
blacky schreef:
Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.
Zelfs goedkoper :wink:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

*Anita* schreef:
Sita schreef:
blacky schreef:
Hollandse herders zijn iha geloof ik ook wat goedkoper. En daar zitten toch prima gefokte pups bij ;) Ik heb bij rashonden juist een beetje het idee dat het andersom is. Hoe belabberder het ras er aan toe is, hoe duurder de pups. Of... hoe duurder de pups hoe beroerder er met het ras gefokt wordt... Als ik een hond wilde ging ik denk ik eerst eens kijken naar welke rassen niet te gestoord duur zijn, daar een van uitzoeken en dan binnen het ras gaan kijken naar een goede fokker...

Kees
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Casey schreef:
*Anita* schreef:
Sita schreef:
blacky schreef:
Hollandse herders zijn iha geloof ik ook wat goedkoper. En daar zitten toch prima gefokte pups bij ;) Ik heb bij rashonden juist een beetje het idee dat het andersom is. Hoe belabberder het ras er aan toe is, hoe duurder de pups. Of... hoe duurder de pups hoe beroerder er met het ras gefokt wordt... Als ik een hond wilde ging ik denk ik eerst eens kijken naar welke rassen niet te gestoord duur zijn, daar een van uitzoeken en dan binnen het ras gaan kijken naar een goede fokker...

Kees
Nou ik niet.
Denk dat het belangrijker is dat het ras bij je past. Daarna zou ik naar erfelijke aandoeningen ed kijken en als laatste de kosten. Wat heb ik aan een goedkope hond die wat betreft raseigenschap totaal niet bij me past :19:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

*Anita* schreef:
Casey schreef:
*Anita* schreef:
Sita schreef: Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.

Kees
Nou ik niet.
Denk dat het belangrijker is dat het ras bij je past. Daarna zou ik naar erfelijke aandoeningen ed kijken en als laatste de kosten. Wat heb ik aan een goedkope hond die wat betreft raseigenschap totaal niet bij me past :19:
Helemaal mee eens.

Wij hebben lang getwijfeld tussen verschillende rassen, maar de kosten van een pup hebben daar nooit een rol ingespeeld.

Ik moet wel zeggen, dat ik erg verbaasd was over het enorme prijsverschil tussen de rassen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

*Anita* schreef:
Nou ik niet.
Wat ik probeer te zeggen is dat erfelijke aandoeningen en hoge kosten wel eens heel veel met elkaar te maken zouden kunnen hebben. Een hond met grote erfelijke gezondheidsproblemen hoef ik sowieso niet, hoe goed het ras ook bij me zou passen. Als kostprijs en problemen dus inderdaad gekoppeld zijn kunnen we alle extreem dure pups (engelse bulls en zo) al meteen uitsluiten. Hou je over de goedkopere rassen. daar zoek je dan vervolgens een ras uit wat bij je past (met driehonderd rassen zou dat toch moeten kunnen). Eenmalige aanschafkosten maken me niet zoveel uit, de gezondheid van mijn hond wel.

Kortom we zeggen hetzelfde maar in een andere volgorde :wink:

Kees
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

blacky schreef:Hallo bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik echt wat mee. Onze prioriteiten liggen bij een gezonde verantwoord gefokte pup. Het liefst een ras hand. Maar dit kan ook een herplaatser worden. (hoe die dan gefokt is weet je overigens niet).
.
Dat hoeft niet persé. Als je een herplaatser neemt via een rasvereniging dan is de fokker ook wel bekend en kun je dus alsnog kennis nemen van achtergronden van de hond c.q. de fokker.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

2250 euro voor een engelse bullenpup.
Krijg je vast een gouden halsband bij, met diamanten ingelegd.
blacky
Zeer actief

Voor mij is het erg duidelijk voor welk ras ik wil gaan.
Spontaan verlieft geworden denk ik :mrgreen:

Schrokken wel van de prijs maar ik merk dat dat steeds minder belangrijk wordt. Over de gezondheids problemen kan ik over deze hond en het gaat hier om de coton de tulear niet veel vinden. Niet meer dan van andere rassen.

Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen. :denken: Hiervoor moet je dan eerst contact opnemen met de fokker of de rasvereniging. (die is er voor de cotons nog niet).

En dat er voor sommige honden erg veel geld wordt gevraagt zoals € 2250,-- is absurt (heb het overigens al gezien voor de labradoedel is volgens mij gewoon een kruising maar ja :19: )

Wij hebben nog geen haast dus ik blijf mij oriënteren en zal eerst eens bij de fokker gaan kijken denk ik. (of verschillende fokkers).

Zou daar graag willen zien hoe de vacht van de coton verzorgt moet worden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

blacky schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen. :denken: Hiervoor moet je dan eerst contact opnemen met de fokker of de rasvereniging. (die is er voor de cotons nog niet).
Waarom is dat vreemd?
Ik heb mijn prijs ook niet op de website staan, uiteraard komt die prijs bij persoonlijk contact zeker ter sprake maar het is niet het eerste wat ik van een pupkoper verwacht dat hij vraagt.
Ik krijg wel eens mailtjes van mensen die alleen vragen wanneer ik pups heb, wanneer ze weg mogen en wat een pup kost. Op dat soort mensen zit ik over het algemeen niet echt te wachten. De aanschafprijs zou voor mijn gevoel een van de minder belangrijke zaken moeten zijn. Een hond kost in zijn hele leven aan voer, zorg, medische kosten en leuke hebbedingetjes vele malen meer dan de aanschafprijs (bij mijn ras dan in ieder geval).
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

LongFields schreef:
blacky schreef:
Waarom is dat vreemd?
Ik heb mijn prijs ook niet op de website staan, uiteraard komt die prijs bij persoonlijk contact zeker ter sprake maar het is niet het eerste wat ik van een pupkoper verwacht dat hij vraagt.
Ik krijg wel eens mailtjes van mensen die alleen vragen wanneer ik pups heb, wanneer ze weg mogen en wat een pup kost. Op dat soort mensen zit ik over het algemeen niet echt te wachten. De aanschafprijs zou voor mijn gevoel een van de minder belangrijke zaken moeten zijn. Een hond kost in zijn hele leven aan voer, zorg, medische kosten en leuke hebbedingetjes vele malen meer dan de aanschafprijs (bij mijn ras dan in ieder geval).
Maar waarom zou je het niet vermelden, mensen die het er niet voor over hebben haken dan toch onmiddelijk af dus dat is de eerste schifting :mrgreen:
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat diverse rassen kosten :19:
Gewoon om een indruk te hebben terwijl het bij mij absoluut niet bepalend zou zijn, wat wel bepalend is, is de indruk die ik van de fokker heb :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Addy schreef:
LongFields schreef:
blacky schreef:
Waarom is dat vreemd?
Maar waarom zou je het niet vermelden, mensen die het er niet voor over hebben haken dan toch onmiddelijk af dus dat is de eerste schifting :mrgreen:
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat diverse rassen kosten :19:
Gewoon om een indruk te hebben terwijl het bij mij absoluut niet bepalend zou zijn, wat wel bepalend is, is de indruk die ik van de fokker heb :wink:
Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen. :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

LongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen. :wink:
Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Addy schreef:
LongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen. :wink:
Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dus persoonlijk contact met mensen die in het ras geïnteresseerd zijn is iets wat jij niet begrijpt? :denken:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef: Maar ik wil wèl eerst dat persoonlijke contact. Meestal weet ik na twee woorden al wat voor vlees ik in de kuip heb ;-)
Hè gelukkig, jij begrijpt me wel! :wink: :mrgreen:
blacky
Zeer actief

Juist zo denk ik er ook over. :ok:
Ik vond het toch nog een hele drempel om de fokker te mailen. En ik denk dat dat voor veel meer mensen geldt. Je kunt dan wel zeggen mensen die alleen maar naar de prijs en de nesten vragen liggen er bij mij al meteen uit :pffff: Maar voor mij was het zo dat ik toen al goed had rond gekeken en wist wat ik wilde.

Een hond kost erg veel geld in onderhoud dat hoef je mij niet te vertellen hoor. :evil: weet daar alles van. Vind eerlijk gezegt dat het niets met elkaar te maken heeft. Ik geef veel geld uit aan de hond die ik heb :pffff: maar of ik ook bereid ben om dat te betalen voor de aanschaf van een hond vind ik een heel ander verhaal.

Een hond die je niets gekost heeft bij aanschaf is in onderhoud net zo duur als een hond waar je veel geld voor moest betalen.

Kan dus erg kwaad worden van de reactie "als je dit niet voor een hond kunt betalen moet je geen hond nemen"

Aanschaf en onderhoud heeft niets met elkaar te maken.

Wel vind ik: "als je niet bereid bent dit voor een bepaald ras te betalen moet je hem niet nemen.".
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”