Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prijs voor een pup?
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
prijs voor een pup?
Hallo ik heb een vraag wat is ongeveer de prijs van een goed gefokte pup? Wij zijn al een tijdje op zoek maar schrikken toch erg van de prijs.
Is dit per ras verschillend en waarom?
Ik hoop dat jullie mij hierop een antwoord kunnen geven. Zodat we weten waar we op moeten rekenen.
Wil best een x bedrag voor een pup betalen maar wil graag weten of dat dan ook een reeële prijs is.
Ik hoop dat jullie mij hierop een antwoord kunnen geven. Zodat we weten waar we op moeten rekenen.
Wil best een x bedrag voor een pup betalen maar wil graag weten of dat dan ook een reeële prijs is.
- *joy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
- Aantal honden: 1
Re: prijs voor een pup?
Ja, dit is per ras verschillend. En binnen een ras kan het ook nog verschillen, als bijvoorbeeld de ouderdieren beide kampioen zijn. Dan kan het zijn dat de fokker voor díe pupjes meer geld vraagt.blacky schreef:Is dit per ras verschillend en waarom?
En waarom het per ras verschillend is? Ik denk dat dat vooral een kwestie is van vraag en aanbod.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/

-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
- *joy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
Leuke link!Danielle schreef:zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html
voor een redelijke indicatie per ras
Maar weet wel dat er veel meer rassen bestaan dan de rassen die je op deze site kunt vinden.
Geen beter leven dan een hondenleven!

- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
Het klopt ook nogDanielle schreef:zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html

-
Massive Bullit Madelief
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
de engelse cocker is veel duurder dan er staat, in 2002 hebben wij voor ons Joris al 650 euro betaald en de engelse springer staat er helemaal niet bij
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marco#
Wat een hopeloze link....*joy* schreef:Leuke link!Danielle schreef:zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html
Maar weet wel dat er veel meer rassen bestaan dan de rassen die je op deze site kunt vinden.
Er zijn VEEL meer goede fokkers dan wat bij deze hobby site staat. Als je echt iets van een ras wilt weten ga dan naar de site van de rasvereniging. Daar zie je alle aangesloten fokkers en de juiste actuele info over het ras.
-
Marco#
Re: prijs voor een pup?
Als je geen goede rashond kunt betalen ga je natuurlijk niet naar een broodfokker voor een slecht gefokt exemplaar! Dat is absoluut uit den boze. Je kunt dan altijd een herplaatser nemen in plaats van de broodfok te steunen.blacky schreef:Hallo ik heb een vraag wat is ongeveer de prijs van een goed gefokte pup? Wij zijn al een tijdje op zoek maar schrikken toch erg van de prijs.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar jullie prioriteiten liggen.
-
hercujess
- blacky
- Zeer actief
Hallo bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik echt wat mee. Onze prioriteiten liggen bij een gezonde verantwoord gefokte pup. Het liefst een ras hand. Maar dit kan ook een herplaatser worden. (hoe die dan gefokt is weet je overigens niet).
Ik vind de prijs die er voor een ras hond gevraagd wordt hoog maar betaal dit graag voor een hond waarvan ik weet dat de fokker geen rasvermeerderaar is.
Het hoeft geen showhond op kampioen te worden.
Wilde echter graag weten waar ik echt op moet rekenen. Soms zie ze ook honden te koop voor € 500,-- en ik weet nu inmiddels dat dat voor een rashond een lage prijs is.
Hebben de laatste jaren veel onkosten gehad aan onze hond. En weten dat je die onkosten weer zult krijgen bij een volgende. Hadden ons echter niet bedacht dat je die onkosten tegenwoordig ook kwijt bent bij aanschaf.
Onze vorige hond was gratis.
Ik vind de prijs die er voor een ras hond gevraagd wordt hoog maar betaal dit graag voor een hond waarvan ik weet dat de fokker geen rasvermeerderaar is.
Het hoeft geen showhond op kampioen te worden.
Wilde echter graag weten waar ik echt op moet rekenen. Soms zie ze ook honden te koop voor € 500,-- en ik weet nu inmiddels dat dat voor een rashond een lage prijs is.
Hebben de laatste jaren veel onkosten gehad aan onze hond. En weten dat je die onkosten weer zult krijgen bij een volgende. Hadden ons echter niet bedacht dat je die onkosten tegenwoordig ook kwijt bent bij aanschaf.
Onze vorige hond was gratis.
-
Sita
- Zeer actief
Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.blacky schreef:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Zelfs goedkoperSita schreef:Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.blacky schreef:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- CKS
- Zeer actief
Hollandse herders zijn iha geloof ik ook wat goedkoper. En daar zitten toch prima gefokte pups bij*Anita* schreef:Zelfs goedkoperSita schreef:Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.blacky schreef:
Kees
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Nou ik niet.Casey schreef:Hollandse herders zijn iha geloof ik ook wat goedkoper. En daar zitten toch prima gefokte pups bij*Anita* schreef:Zelfs goedkoperSita schreef:Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.blacky schreef:
Wilde echter graag weten waar ik echt op moet rekenen. Soms zie ze ook honden te koop voor € 500,-- en ik weet nu inmiddels dat dat voor een rashond een lage prijs is.Ik heb bij rashonden juist een beetje het idee dat het andersom is. Hoe belabberder het ras er aan toe is, hoe duurder de pups. Of... hoe duurder de pups hoe beroerder er met het ras gefokt wordt... Als ik een hond wilde ging ik denk ik eerst eens kijken naar welke rassen niet te gestoord duur zijn, daar een van uitzoeken en dan binnen het ras gaan kijken naar een goede fokker...
Kees
Denk dat het belangrijker is dat het ras bij je past. Daarna zou ik naar erfelijke aandoeningen ed kijken en als laatste de kosten. Wat heb ik aan een goedkope hond die wat betreft raseigenschap totaal niet bij me past
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Sita
- Zeer actief
Helemaal mee eens.*Anita* schreef:Nou ik niet.Casey schreef:Hollandse herders zijn iha geloof ik ook wat goedkoper. En daar zitten toch prima gefokte pups bij*Anita* schreef:Zelfs goedkoperSita schreef: Ligt er aan welk ras je wil. Een Friese Stabij pup kost € 550. En volgens mij zijn ook de Kooikers en Markiesjes niet heel veel duurder.Ik heb bij rashonden juist een beetje het idee dat het andersom is. Hoe belabberder het ras er aan toe is, hoe duurder de pups. Of... hoe duurder de pups hoe beroerder er met het ras gefokt wordt... Als ik een hond wilde ging ik denk ik eerst eens kijken naar welke rassen niet te gestoord duur zijn, daar een van uitzoeken en dan binnen het ras gaan kijken naar een goede fokker...
Kees
Denk dat het belangrijker is dat het ras bij je past. Daarna zou ik naar erfelijke aandoeningen ed kijken en als laatste de kosten. Wat heb ik aan een goedkope hond die wat betreft raseigenschap totaal niet bij me past
Wij hebben lang getwijfeld tussen verschillende rassen, maar de kosten van een pup hebben daar nooit een rol ingespeeld.
Ik moet wel zeggen, dat ik erg verbaasd was over het enorme prijsverschil tussen de rassen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- CKS
- Zeer actief
Wat ik probeer te zeggen is dat erfelijke aandoeningen en hoge kosten wel eens heel veel met elkaar te maken zouden kunnen hebben. Een hond met grote erfelijke gezondheidsproblemen hoef ik sowieso niet, hoe goed het ras ook bij me zou passen. Als kostprijs en problemen dus inderdaad gekoppeld zijn kunnen we alle extreem dure pups (engelse bulls en zo) al meteen uitsluiten. Hou je over de goedkopere rassen. daar zoek je dan vervolgens een ras uit wat bij je past (met driehonderd rassen zou dat toch moeten kunnen). Eenmalige aanschafkosten maken me niet zoveel uit, de gezondheid van mijn hond wel.*Anita* schreef:
Nou ik niet.
Kortom we zeggen hetzelfde maar in een andere volgorde
Kees
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dat hoeft niet persé. Als je een herplaatser neemt via een rasvereniging dan is de fokker ook wel bekend en kun je dus alsnog kennis nemen van achtergronden van de hond c.q. de fokker.blacky schreef:Hallo bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik echt wat mee. Onze prioriteiten liggen bij een gezonde verantwoord gefokte pup. Het liefst een ras hand. Maar dit kan ook een herplaatser worden. (hoe die dan gefokt is weet je overigens niet).
.
-
Bullenmama
- blacky
- Zeer actief
Voor mij is het erg duidelijk voor welk ras ik wil gaan.
Spontaan verlieft geworden denk ik
Schrokken wel van de prijs maar ik merk dat dat steeds minder belangrijk wordt. Over de gezondheids problemen kan ik over deze hond en het gaat hier om de coton de tulear niet veel vinden. Niet meer dan van andere rassen.
Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen.
Hiervoor moet je dan eerst contact opnemen met de fokker of de rasvereniging. (die is er voor de cotons nog niet).
En dat er voor sommige honden erg veel geld wordt gevraagt zoals € 2250,-- is absurt (heb het overigens al gezien voor de labradoedel is volgens mij gewoon een kruising maar ja
)
Wij hebben nog geen haast dus ik blijf mij oriënteren en zal eerst eens bij de fokker gaan kijken denk ik. (of verschillende fokkers).
Zou daar graag willen zien hoe de vacht van de coton verzorgt moet worden.
Spontaan verlieft geworden denk ik
Schrokken wel van de prijs maar ik merk dat dat steeds minder belangrijk wordt. Over de gezondheids problemen kan ik over deze hond en het gaat hier om de coton de tulear niet veel vinden. Niet meer dan van andere rassen.
Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen.
En dat er voor sommige honden erg veel geld wordt gevraagt zoals € 2250,-- is absurt (heb het overigens al gezien voor de labradoedel is volgens mij gewoon een kruising maar ja
Wij hebben nog geen haast dus ik blijf mij oriënteren en zal eerst eens bij de fokker gaan kijken denk ik. (of verschillende fokkers).
Zou daar graag willen zien hoe de vacht van de coton verzorgt moet worden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waarom is dat vreemd?blacky schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen.Hiervoor moet je dan eerst contact opnemen met de fokker of de rasvereniging. (die is er voor de cotons nog niet).
Ik heb mijn prijs ook niet op de website staan, uiteraard komt die prijs bij persoonlijk contact zeker ter sprake maar het is niet het eerste wat ik van een pupkoper verwacht dat hij vraagt.
Ik krijg wel eens mailtjes van mensen die alleen vragen wanneer ik pups heb, wanneer ze weg mogen en wat een pup kost. Op dat soort mensen zit ik over het algemeen niet echt te wachten. De aanschafprijs zou voor mijn gevoel een van de minder belangrijke zaken moeten zijn. Een hond kost in zijn hele leven aan voer, zorg, medische kosten en leuke hebbedingetjes vele malen meer dan de aanschafprijs (bij mijn ras dan in ieder geval).
-
Addy
Maar waarom zou je het niet vermelden, mensen die het er niet voor over hebben haken dan toch onmiddelijk af dus dat is de eerste schiftingLongFields schreef:Waarom is dat vreemd?blacky schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat veel fokkers een leuke site hebben maar dat angstvallig vermeden wordt om een prijs van je hond te noemen.Hiervoor moet je dan eerst contact opnemen met de fokker of de rasvereniging. (die is er voor de cotons nog niet).
Ik heb mijn prijs ook niet op de website staan, uiteraard komt die prijs bij persoonlijk contact zeker ter sprake maar het is niet het eerste wat ik van een pupkoper verwacht dat hij vraagt.
Ik krijg wel eens mailtjes van mensen die alleen vragen wanneer ik pups heb, wanneer ze weg mogen en wat een pup kost. Op dat soort mensen zit ik over het algemeen niet echt te wachten. De aanschafprijs zou voor mijn gevoel een van de minder belangrijke zaken moeten zijn. Een hond kost in zijn hele leven aan voer, zorg, medische kosten en leuke hebbedingetjes vele malen meer dan de aanschafprijs (bij mijn ras dan in ieder geval).
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat diverse rassen kosten
Gewoon om een indruk te hebben terwijl het bij mij absoluut niet bepalend zou zijn, wat wel bepalend is, is de indruk die ik van de fokker heb
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen.Addy schreef:Maar waarom zou je het niet vermelden, mensen die het er niet voor over hebben haken dan toch onmiddelijk af dus dat is de eerste schiftingLongFields schreef:Waarom is dat vreemd?blacky schreef:
Ik krijg wel eens mailtjes van mensen die alleen vragen wanneer ik pups heb, wanneer ze weg mogen en wat een pup kost. Op dat soort mensen zit ik over het algemeen niet echt te wachten. De aanschafprijs zou voor mijn gevoel een van de minder belangrijke zaken moeten zijn. Een hond kost in zijn hele leven aan voer, zorg, medische kosten en leuke hebbedingetjes vele malen meer dan de aanschafprijs (bij mijn ras dan in ieder geval).![]()
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat diverse rassen kosten![]()
Gewoon om een indruk te hebben terwijl het bij mij absoluut niet bepalend zou zijn, wat wel bepalend is, is de indruk die ik van de fokker heb
-
Addy
Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook nietLongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dus persoonlijk contact met mensen die in het ras geïnteresseerd zijn is iets wat jij niet begrijpt?Addy schreef:Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook nietLongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen.![]()
![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- blacky
- Zeer actief
Juist zo denk ik er ook over.
Ik vond het toch nog een hele drempel om de fokker te mailen. En ik denk dat dat voor veel meer mensen geldt. Je kunt dan wel zeggen mensen die alleen maar naar de prijs en de nesten vragen liggen er bij mij al meteen uit
Maar voor mij was het zo dat ik toen al goed had rond gekeken en wist wat ik wilde.
Een hond kost erg veel geld in onderhoud dat hoef je mij niet te vertellen hoor.
weet daar alles van. Vind eerlijk gezegt dat het niets met elkaar te maken heeft. Ik geef veel geld uit aan de hond die ik heb
maar of ik ook bereid ben om dat te betalen voor de aanschaf van een hond vind ik een heel ander verhaal.
Een hond die je niets gekost heeft bij aanschaf is in onderhoud net zo duur als een hond waar je veel geld voor moest betalen.
Kan dus erg kwaad worden van de reactie "als je dit niet voor een hond kunt betalen moet je geen hond nemen"
Aanschaf en onderhoud heeft niets met elkaar te maken.
Wel vind ik: "als je niet bereid bent dit voor een bepaald ras te betalen moet je hem niet nemen.".
Ik vond het toch nog een hele drempel om de fokker te mailen. En ik denk dat dat voor veel meer mensen geldt. Je kunt dan wel zeggen mensen die alleen maar naar de prijs en de nesten vragen liggen er bij mij al meteen uit
Een hond kost erg veel geld in onderhoud dat hoef je mij niet te vertellen hoor.
Een hond die je niets gekost heeft bij aanschaf is in onderhoud net zo duur als een hond waar je veel geld voor moest betalen.
Kan dus erg kwaad worden van de reactie "als je dit niet voor een hond kunt betalen moet je geen hond nemen"
Aanschaf en onderhoud heeft niets met elkaar te maken.
Wel vind ik: "als je niet bereid bent dit voor een bepaald ras te betalen moet je hem niet nemen.".