Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom is de rasvereniging zo?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Marion. schreef:Ander voorbeeldje. Ik heet Overbeek, de naam van mijn vader. Eigenlijk is dat heel krom. Het enige wat heel zeker is is dat ik een Ratering ben, de naam van mijn moeder. Mijn ouders kunnen wel van alles vertellen over mijn afstamming, dat is het enige dat zeker is.
En ik kan best op een Overbeek lijken hoor, misschien ben ik wel de mooiste Overbeek die rondloopt. Maar misschien komt dat ook wel omdat de melkboer mooiere genen in de afstamming "Overbeek" heeft geroerd.
dus je moeder ging vreemd?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 04 nov 2007 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Marion. schreef:Ander voorbeeldje. Ik heet Overbeek, de naam van mijn vader. Eigenlijk is dat heel krom. Het enige wat heel zeker is is dat ik een Ratering ben, de naam van mijn moeder. Mijn ouders kunnen wel van alles vertellen over mijn afstamming, dat is het enige dat zeker is.
En ik kan best op een Overbeek lijken hoor, misschien ben ik wel de mooiste Overbeek die rondloopt. Maar misschien komt dat ook wel omdat de melkboer mooiere genen in de afstamming "Overbeek" heeft geroerd.
:smile: :smile: Of de postbode :19:
Maar het is idd zo. Mijn zoons zijn Joods, omdat ik dat ben. Hun vader niet, maar dat maakt ook niet uit; het enige dat zeker is is dat ik hun moeder ben en daar gaat het om.
Pak-de-bal

Marion. schreef:
Pak-de-bal schreef:
Nanna schreef:Ik geef het op. :19:
ik niet, ik ga er voor ! :ok:
Ik wens je veel succes. Dat betekent dus dat je nu een tijdje in Friesland gaat vertoeven? Mooi.
hè , wat zijn we weer aardig, zeg ! :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pak-de-bal schreef:
dus je moeder ging vreemd?
Beste Marjolein. Hoe kom je nu weer op je woordje "dus". Je trekt weer conclusies. Ik tik een verhaaltje over als, dan. En misschien. Ik geloof mijn moeder op haar bruine woorden dat mijn vader mijn vader is hoor, maar wat voor bewijs heb ik daarvoor?
Marion.

Mickie schreef:Een papiertje kun je niet 'halen'. Een papiertje krijgt aan Stabij alleen maar als beide ouders een papiertje hebben én als de fokker een stamboom heeft aangevraagd.
En dan daarbij... ik heb heel duur betaald voor dat papiertje, dus ik wil niet dat iedere klootjeshond ook zomaar dat papiertje kan gaan halen :pffff: :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

1 ding snap ik niet van je pdb... Je zegt steeds dat een stamboom niet belangrijk is bladibla...
Maar nu wil je wel een stamboom voor Bauke :denken:

enne, gister weer een volledig zwarte pup gezien. Ik denk: leuk iets van Markiesje. Nee het was een stabij pup. (bijna geheel zwart, wit befje en witte voorsokjes :19: )
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

plzzzzzzz kan ze niet ajb naar Friesland om Bauke's voorouders te gaan zoeken????

Willen jullie allemaal stil zijn ajb...............:F:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
Jidde schreef:enne, gister weer een volledig zwarte pup gezien. Ik denk: leuk iets van Markiesje. Nee het was een stabij pup. (bijna geheel zwart, wit befje en witte voorsokjes :19: )
Dan was het dus geen Stabij. Helemaal zwart (met of zonder kleine witte aftekening) zit simpelweg niet in de Stabij-genen.

Mickie jij moet je mond houden, jij hebt er al helemaaaaaaal geen verstand van..

*proest*
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Marion.

Mir@n schreef:plzzzzzzz kan ze niet ajb naar Friesland om Bauke's voorouders te gaan zoeken????

Maar ik toch niet? Ik had haar ook al heel veel succes gewenst :pffff:
Pak-de-bal

jidde schreef:1 ding snap ik niet van je pdb... Je zegt steeds dat een stamboom niet belangrijk is bladibla...
Maar nu wil je wel een stamboom voor Bauke :denken:
de mogelijkheid is er,

je moet gewoon kunnen aantonen dat het zuiver stabij-bloed is , en je hoort gelijk bij het elite -clupje :ok:
ik dacht namelijk dat het veel moeilijker was, zoals vriendjespolitiek of zo.

dat heb ik er wel voor over, toch ,

een frisse wind in die club is hoog nodig
Pak-de-bal

Marion. schreef:
Mir@n schreef:plzzzzzzz kan ze niet ajb naar Friesland om Bauke's voorouders te gaan zoeken????

Maar ik toch niet? Ik had haar ook al heel veel succes gewenst :pffff:
nou, ik denk dat jullie mij wel zullen missen, want anders hadden jullie niet gelijk gereageerd :pffff:
ik geef jullie steeds een voertje en daar gaan ze weer ! :smile:

wat zàl het saai worden zonder mij :pffff:
Marion.

Pak-de-bal schreef:de mogelijkheid is er,
Nee lieverd. De mogelijkheid is er NIET. Je kúnt niet aantonen dat Bauke raszuiver is, dat is het punt. Of geloof jij altijd mensen op hun blauwe ogen?

En jouw verhaal over dat iedereen altijd toch wel weet wanneer zijn hond overleden is? Ik weet de exacte datums niet meer wanneer onze eerste twee honden overleden zijn. Dat kan ik wel nazoeken, a.h.v. gebeurtenissen die er die dagen rondom waren.
Ik denk dat je beeld van "iedereen weet toch wel wanneer zijn hond geboren, getrouwd en overleden is" ietwat klein is. Mijn overleden honden zitten in mijn hart, voor altijd. Hun overlijdingsdatum niet hoor.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Marion. schreef:
Pak-de-bal schreef:de mogelijkheid is er,
Nee lieverd. De mogelijkheid is er NIET. Je kúnt niet aantonen dat Bauke raszuiver is, dat is het punt. Of geloof jij altijd mensen op hun blauwe ogen?

En jouw verhaal over dat iedereen altijd toch wel weet wanneer zijn hond overleden is? Ik weet de exacte datums niet meer wanneer onze eerste twee honden overleden zijn. Dat kan ik wel nazoeken, a.h.v. gebeurtenissen die er die dagen rondom waren.
Ik denk dat je beeld van "iedereen weet toch wel wanneer zijn hond geboren, getrouwd en overleden is" ietwat klein is. Mijn overleden honden zitten in mijn hart, voor altijd. Hun overlijdingsdatum niet hoor.
:denken:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Je kunt de ouders van je hond zoeken, bij beide dieren DNA af laten nemen en bij Bauke ook. Opsturen naar bv. genetic counseling een DNA bepaling laten doen. Pas dan weet je zeker dat dit de werkelijke ouders zijn. Hebben dan de ouders beiden een stamboom DAN weet je pas of Bauke ook een rashond is. Je krijgt dan overigens nog niet zomaar een stamboom bij Bauke hoor. Tot die tijd is je hond een stamboomloze hond. Of een rasechte bastaard net wat je wil :mrgreen: . Is niks mis mee hoor. Mijn Mika is dat ook. Ken beide ouders, ze hebben beide een stamboom maar bij de pups is er geen aangevraagt. Zou nu misschien de keuze niet meer maken maar dat doet er nu niet toe. Mika is en blijft dus een stamboomloze flatcoat. RV. zal hem dus ook niet herplaatsen. (niet dat dat nodig is).
Laatst gewijzigd door flamme op 04 nov 2007 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Punt. Uitgeluld. Klaar.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

PdB Je KAN gewoon niet een stamboom krijgen bij Bauke. Ik snap je hele punt niet? Wil je soms zo grag ergens bij horen? Bedoel, die rasvereniging was toch alleen voor elite mensen en niet voor mensen zoals jij? Maar er wel bij willen horen...
Lees ik iets van jaloezie in jouw berichten? :19:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

jidde schreef:PdB Je KAN gewoon niet een stamboom krijgen bij Bauke. Ik snap je hele punt niet? Wil je soms zo grag ergens bij horen? Bedoel, die rasvereniging was toch alleen voor elite mensen en niet voor mensen zoals jij? Maar er wel bij willen horen...
het lijkt er wel op. :roll:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Pak-de-bal

Joy C schreef:
jidde schreef:PdB Je KAN gewoon niet een stamboom krijgen bij Bauke. Ik snap je hele punt niet? Wil je soms zo grag ergens bij horen? Bedoel, die rasvereniging was toch alleen voor elite mensen en niet voor mensen zoals jij? Maar er wel bij willen horen...
nee, hoor, maar ik betrijd de hele gang van zaken over dit voorval, dat je alleen een briefje kan krijgen, als je al geregistreerd staat,
daar moet verandering in komen vind ik

voorbeeld:
op een "familie-dag" van de stabij's werd ik benaderd door 1 van de bestuursleden om te vragen of ik er wat voor voelde om mijn reu als dek-reu ter beschikking te laten stellen.

Ze vond hem erg mooi! :cheer:

Maar toen ik vertelde dat hij geen stamboom had,
taaide ze af met de mededeling dat zijn oren niet goed waren en zijn staart ineens niet :evil:

Daar heb ik altijd mijn vraagtekens bij gezet:
voordat ze namelijk mijn antwoord wist, vond ze dus mijn reu er WEL goed genoeg voor,
maar toen ze hoorde dat hij geen stamboom had, ...

.... was er INEENS alles mis mee... :evil:

dat heb ik dus nooit kunnen verkroppen, dat het dus zó gaat :eek:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 04 nov 2007 20:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Joy C schreef:
nee, hoor, maar ik betrijd de hele gang van zaken over dit voorval, dat je alleen een briefje kan krijgen, als je al geregistreerd staat,

voorbeeld:
op een "familie-dag" van de stabij's werd ik benaderd door 1 van de bestuursleden om te vragen of ik er wat voor voelde om mijn reu als dek-reu ter beschikking te laten stellen.
Ze vond hem erg mooi!

Maar toen ik vertelde dat hij geen stamboom heb, taaide ze af met de mededeling dat zijn oren niet goed waren en zijn staart niet

voordat ze namelijk mijn antwoord wist, vond ze dus mijn reu er WEL goed genoeg voor,

.... was er INEENS alles mis mee...

Je hebt gelijk :ok:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Joy C schreef:

voorbeeld:
Ze vond hem erg mooi!

Maar toen ik vertelde dat hij geen stamboom heb, taaide ze af met de mededeling dat zijn oren niet goed waren en zijn staart niet

dat kàn niet, want je bent het nooit met mij eens :pffff:
Marion.

Pak-de-bal schreef:dat heb ik dus nooit kunnen verkroppen, dat het dus zó gaat :eek:
Da's ook wel erg naar ja. Ze hadden je gewoon moeten vertellen dat Bauke niet goed genoeg was, omdat hij nu eenmaal geen stamboom heeft.
Ik kan wel met de meisjes fokken. Beiden stamboom. Misschien kan ik wel stoppen met werken.
Oooo, en misschien is er ook wel iemand die nakomelingen van Pieter wil. Benadruk ik natuurlijk dat z'n krullen dominant zijn.
Hmmm. Hoeveel zou ik eraan over kunnen houden :idea:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Pak-de-bal schreef:
Joy C schreef:

voorbeeld:

Ze vond hem erg mooi! :cheer:

Maar toen ik vertelde dat hij geen stamboom had,
taaide ze af met de mededeling dat zijn oren niet goed waren en zijn staart ineens niet :evil:

.... was er INEENS alles mis mee... :evil:

ja, je weet er weer een mooie draai aan te geven.

Natuurlijk wil die mevrouw Bauke niet als dekreu als ze verantwoord wil fokken. HIJ HEEFT GEEN STAMBOOM!
Hopelijk snap je het nu.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Joy C schreef: het lijkt er wel op. :roll:

voorbeeld:
Ze vond hem erg mooi!

dat kàn niet, want je bent het nooit met mij eens :pffff:
En weer krijg je gelijk :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: waarom is de rasvereniging zo?

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Felix schreef:Mischien moet je je eigen houding eens aanpassen, en de vraagstelling eens op een andere manier neerzetten, en bij een 'ras vereniging' naar een rasloze hond vragen, dat getuigt niet van een bijster hoge intelligentie :wink:
dan snap je het niet:

een rasloze hond bestaat eigenlijk niet, want dat zijn de kruizingen en Bauke is GEEN kruizing!
zijn beide ouders waren allebei ook stabij's !
:19: ik geef het op... erg slim ben je niet... kijk hier even: http://www.bloedlijnen.nl/ (bijv. bij dekreuen) en dan bij de x-hollanders, x-mechelaars... allemaal mechelaars of hollanders qua uiterlijk maar toch een KRUISING aangezien ze geen stamboom hebben...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

een rasvereniging is er vooral om een bepaald ras in stand te houden, te verbeteren, en de belangen te vertegenwoordigen van mensen die zich met deze zaken bezighouden.
Dat rasliefhebbers zich bij zo'n vereniging kunnen aansluiten is leuk.

Om dan met een stamboomloos mooi hondje aan te komen zetten, hoog van de toren te blazen, waarom niet dit en dat, puur.........suf

een hond zonder stamboom is een hond zonder stamboom.
Van onduidelijke afkomst dus.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef:maar volgens mij wel te doen
Nee dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Daan schreef:een rasvereniging is er vooral om een bepaald ras in stand te houden, te verbeteren, en de belangen te vertegenwoordigen van mensen die zich met deze zaken bezighouden.

Om dan met een stamboomloos mooi hondje aan te komen zetten, hoog van de toren te blazen, waarom niet dit en dat, puur.........suf

Ach. Misschien als het genegen is enig geld in de vereniging te steken, dat ze er dan ook nog iets voor terug krijgt. Maar van "money for nothing" kunnen de meeste verenigingen niet leven.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Marion. schreef:
Daan schreef:een rasvereniging is er vooral om een bepaald ras in stand te houden, te verbeteren, en de belangen te vertegenwoordigen van mensen die zich met deze zaken bezighouden.

Ach. Misschien als het genegen is enig geld in de vereniging te steken, dat ze er dan ook nog iets voor terug krijgt. Maar van "money for nothing" kunnen de meeste verenigingen niet leven.
Nou dat zou wat zijn, een pak geld en dat je dan opeens welkom bent, of gewenst, of een stamboomloos hondje wordt met uitzondering behandelt.

Ik ben alleen bekend met de rasvereniging van de golden retriever, en de mastiff, en ik heb zo het idee dat een pak geld de liefhebbers alleen maar tegen de haren instrijkt...
De meeste verenigingen kunnen prima bestaan met betalende leden en heel veel vrijwilligers...

En die liefhebbers hebben geen boodschap aan vervelende mensen met een raszuiver maar stamboomloze hondenbaas.
terwijl die stamboomloze honden wel weer gewoon welkom zijn voor alle pret-aktiviteiten... Wandelingen, etc...
En je kunt gewoon lid worden van zo'n vereniging...
Ook al heb je bijvoorbeeld maar een halve golden.
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

een rasvereniging is er vooral om een bepaald ras in stand te houden, te verbeteren, en de belangen te vertegenwoordigen van mensen die zich met deze zaken bezighouden..
noemen we dit geen nazi"s?
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

slowie schreef:
een rasvereniging is er vooral om een bepaald ras in stand te houden, te verbeteren, en de belangen te vertegenwoordigen van mensen die zich met deze zaken bezighouden..
noemen we dit geen nazi"s?
Tuurlijk joh! Tis jouw feestie! Had je nog wat nuttigs te melden? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”