Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prijs voor een pup?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

LongFields schreef:
Addy schreef:
LongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen. :wink:
Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dus persoonlijk contact met mensen die in het ras geïnteresseerd zijn is iets wat jij niet begrijpt? :denken:
Tuurlijk wel, je begrijpt me niet denk ik, dat lijkt me het allerbelangrijkste maar ik snap echt niet waarom mensen zo moeilijk erover doen om een prijs op hun site te zetten want de mensen die echt geinteresseerd zijn vallen daar niet over, is niet interessant want die hebben misschien al jaren gespaard om hun droomras te kunnen kopen en die hebben zich ook al hele lange tijd verdiept in het ras.
De mensen die wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten haken onmiddelijk af lijkt mij ?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Addy schreef:
LongFields schreef:
Addy schreef:
LongFields schreef:Ik vind het gewoon niet nodig en heb liever gewoon persoonlijk contact met mensen die geïnteresseerd zijn. Dan kan ik al wat over het ras vertellen, dat is toch een stuk persoonlijker en volgens mij voor iemand die geïnteresseerd is ook veel prettiger dan alles maar van een schermpje af te moeten halen. :wink:
Het enige argument wat ik begrijp is dat je het niet nodig vind, als ik iets niet nodig vind doe ik het ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dus persoonlijk contact met mensen die in het ras geïnteresseerd zijn is iets wat jij niet begrijpt? :denken:
Tuurlijk wel, je begrijpt me niet denk ik, dat lijkt me het allerbelangrijkste maar ik snap echt niet waarom mensen zo moeilijk erover doen om een prijs op hun site te zetten want de mensen die echt geinteresseerd zijn vallen daar niet over, is niet interessant want die hebben misschien al jaren gespaard om hun droomras te kunnen kopen en die hebben zich ook al hele lange tijd verdiept in het ras.
De mensen die wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten haken onmiddelijk af lijkt mij ?
Nanna heeft hierboven al aangegeven waarom zij het niet meer op haar site heeft staan. Iets plastisch als alleen een prijs zegt helemaal niets over kwaliteit en zorg waarmee gefokt wordt.
Op de meeste sites van fokkers met meerdere rassen tegelijkertijd zie je grote koppen met "een Bullterriër al vanaf......" en met dit soort sujetten wordt ik liever niet geassocieerd. Is misschien puur gevoelsmatig hoor.
Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten kunnen daar dan weer heel goed terecht en hebben dat op de site dan al heel goed kunnen zien. :wink:
Addy

LongFields schreef:Nanna heeft hierboven al aangegeven waarom zij het niet meer op haar site heeft staan. Iets plastisch als alleen een prijs zegt helemaal niets over kwaliteit en zorg waarmee gefokt wordt.
Op de meeste sites van fokkers met meerdere rassen tegelijkertijd zie je grote koppen met "een Bullterriër al vanaf......" en met dit soort sujetten wordt ik liever niet geassocieerd. Is misschien puur gevoelsmatig hoor.
Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten kunnen daar dan weer heel goed terecht en hebben dat op de site dan al heel goed kunnen zien. :wink:
Dit argument is voor mij duidelijker maar ik ging ervan uit dat de eerste stap was om je te verdiepen welke fokkers er zijn voor een bepaald ras, nadat je je keuze hebt gemaakt en dat er dan zonder meer info uitgewisseld wordt. Naar aanleiding daarvan en evt bezoek aan een fokker zou ik mijn keuze maken, niet of fokker A goedkopere honden heeft dan fokker B :19:
Ik zal dan wel verkeerd denken of zo :wink:
Addy

Martijn schreef: Ik begrijp precies waarom veel fokkers de prijs niet op de site zetten. Zou ik ook niet doen.
Niet om geheimzinnig te doen maar daar moet het niet over gaan.

Sterker nog, ik denk dat ik wel zou afhaken als er ergens pups in de aanbieding staan. Het zou mij een slechte indruk meegeven.
Ik had het niet over aanbiedingen :neenee: dan haak ik ook meteen af
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb ook geen bedrag op mijn site staan... ben je echt geintereseerd ? dan bel of mail maar.. dat wil niet zeggen dat ik geheimzinning ben over hoeveel een pup kost hoor, zeer zeker niet, vind het alleen niet nodig om dat op mijn site te vermelden, ik vind andere info veel nuttiger en als mensen dan alsnog afhaken om een bedragm dan waren ze al helemaal "mijn'pupkopers niet..
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
LongFields schreef:Nanna heeft hierboven al aangegeven waarom zij het niet meer op haar site heeft staan. Iets plastisch als alleen een prijs zegt helemaal niets over kwaliteit en zorg waarmee gefokt wordt.
Dit argument is voor mij duidelijker maar ik ging ervan uit dat de eerste stap was om je te verdiepen welke fokkers er zijn voor een bepaald ras, nadat je je keuze hebt gemaakt en dat er dan zonder meer info uitgewisseld wordt. Naar aanleiding daarvan en evt bezoek aan een fokker zou ik mijn keuze maken, niet of fokker A goedkopere honden heeft dan fokker B :19:
Ik zal dan wel verkeerd denken of zo :wink:
als jij je al eerst verdiept in een bepaald ras, dan kun je ook weten wat de pupprijs is , of iig de richtlijn :wink:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat er mensen 800-900 euro durven te vragen voor een chiwawa-pup, zonder stamboom :devil: Niet dat ik ooit zoon 'hond' zou nemen (jah sorrie maar voor mij lijkt zoon hondje meer op een rat) maar vind het wel belachelijk!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

eefje_ates schreef:Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat er mensen 800-900 euro durven te vragen voor een chiwawa-pup, zonder stamboom :devil: Niet dat ik ooit zoon 'hond' zou nemen (jah sorrie maar voor mij lijkt zoon hondje meer op een rat) maar vind het wel belachelijk!
mensen vragen het, omdat er mensen zijn, die het willen betalen...
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

eefje_ates schreef:Maar wat ik nog steeds niet begrijp dat er mensen 800-900 euro durven te vragen voor een chiwawa-pup, zonder stamboom :devil: Niet dat ik ooit zoon 'hond' zou nemen (jah sorrie maar voor mij lijkt zoon hondje meer op een rat) maar vind het wel belachelijk!
Chihuahua bedoel je? :mrgreen:

Ik begrijp best dat mensen het durven te vragen, snap alleen niet dat mensen het betalen voor een stamboomloze hond.
Als ze ze voor 900 euro kunnen verkopen, die grapfokkers waarom zouden ze dan minder vragen ze fokken immer een stamboomloos nestje dus fokken doen ze toch al niet met de beste bedoelingen imo.

Overigens snap ik niet zo goed wat het toevoegd dat je laat weten dat jij een chi meer op een rat vind lijken of een 'hond' tussen haakjes. Of was je bang dat men hier zou denken dat je misschien een oogje op dat ras had gezien je het belachelijk vind wat ze voor stamboomloze hondjes vragen. :N: Niets mis met Chihuahua's hoor zijn ontzettend leuke honden. :pffff:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Jah dat met die ratjes, slaat idd nergens op :19: ,maar wou idd duidelijk maken dat ik geen oogje op zoon hondje heb :wink: Maar dat was denk ik al aan mijn spelling te merken :mrgreen: (chiwawa) :mrgreen:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

:mrgreen: hahaha maakt niet uit hoor snap het wel. :wink:
Kon het als chihuahua-baasjes alleen niet laten om daar wat over te zeggen. :pffff: :mrgreen:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef: Maar ik wil wèl eerst dat persoonlijke contact. Meestal weet ik na twee woorden al wat voor vlees ik in de kuip heb ;-)
Hè gelukkig, jij begrijpt me wel! :wink: :mrgreen:
Ik denk dat zowat alle fokkers hier op het HF je wel begrijpen ;-)
Ik ben geen fokker maar begrijp het ook prima. Bovendien is je website geen webwinkel waar je de prijs op de productpagina hoort te hebben staan :mrgreen:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ben het bij nader inzien er wel mee eens dat je geen prijzen op je site hoeft te zetten. Maar zou dat niet kunnen bij de ras vereniging, zo van als je een hond van dit ras wilt moet je toch hier rekening mee houden......

Hieronder zou kunnen staan minimum aanschafprijs maar ook producten die je zeker nodig hebt voor de verzorging van je pup.

Niet iedereen die een hond zoekt heeft er al eens een gehad en weet wat er bij komt kijken.

Heb niet bij alle rasverenigingen op de site gekeken maar sommige geven erg weinig van dat soort info.

Veel geld betalen voor een stamboom loze pup. Nee daar pas ik toch echt voor.

En net als hierboven ben ik van menig, geen hond als je hem niet kunt onderhouden. En dat is niet alleen financieel maar ook qua tijd en aandacht.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:Ben het bij nader inzien er wel mee eens dat je geen prijzen op je site hoeft te zetten. Maar zou dat niet kunnen bij de ras vereniging, zo van als je een hond van dit ras wilt moet je toch hier rekening mee houden......

Hieronder zou kunnen staan minimum aanschafprijs maar ook producten die je zeker nodig hebt voor de verzorging van je pup.

Niet iedereen die een hond zoekt heeft er al eens een gehad en weet wat er bij komt kijken.

Heb niet bij alle rasverenigingen op de site gekeken maar sommige geven erg weinig van dat soort info.

Veel geld betalen voor een stamboom loze pup. Nee daar pas ik toch echt voor.

En net als hierboven ben ik van menig, geen hond als je hem niet kunt onderhouden. En dat is niet alleen financieel maar ook qua tijd en aandacht.
op sites van vele rasverenigingen, staat een advies prijs hoor :wink: en dat is dus een beetje een richtlijn, soms zit een fokker boven de advies prijs, soms eronder :wink:
bieke
Actief

Ongelezen bericht door bieke »

Danielle schreef:zie http://www.huisdierenprijzen.nl/hondenframeset.html

voor een redelijke indicatie per ras
Ons ras klopt niet met de prijs in Belgié zijn ze duurder
gordon tussen de 800 en de 1200 euro
engelse cocker 700 tot 800 euro .
is wel goed zo weet je toch ongeveer wat elk ras kost .
Afbeelding
Honden zijn niet voor even maar voor het leven !
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

bullenmama schreef:2250 euro voor een engelse bullenpup.
Krijg je vast een gouden halsband bij, met diamanten ingelegd.

heb 2000 betaald maar kreeg geen gouden band met diamanten erbij hoor :smile: :smile:

maar wel een zeer gezonde uit zeer goede bloedlijnen komende bulldog,.. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb mijn prijs er niet op staan omdat ik onder de adviesprijs zit en dan dus veel te veel volk krijgt die fokkers op prijs gaat selecteren.

ik wil pupkopers hebben die afkomen op de ouderhondjes en mijn werk om de combi uit te zoek en tot stand te laten komen.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Zoals je hebt kunnen lezen gelden voor alle rassen andere adviesprijzen. En binnen een ras gelden zelfs verschillende prijzen. Bij het kooikerhondje is het niet gebruikelijk om voor kampioensouders meer te betalen.
Zelf komt er binnenkort bij mij een pup en om eerlijk te zijn, ik heb geen idee wat ze er voor vragen. Volgens mij is de prijs voor een kooikerhondje iets tussen de 600-800 euro, maar ik kan er ook naast zitten.
Een nestje fokken kan soms meer kosten dan dat de pupprijs oplevert (bijv. zoals het nestje waar ik een pup uit krijg, bij 2 pups, dekgeld, gezondheidsonderzoeken moederdier voor eenmalig nestje en keizersnede). Die prijs wordt dan niet doorberekend. Als je een fokker treft die dat wel doet, is dat dus heel raar!
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Wat dat betreft is de Rasvereniging voor stabij- en wetterhounen heel duidelijk in zijn(haar?) keuze: Geen commerciele doeleinden, het ras betaalbaar voor iedere liefhebber, dus een pup kost 550 euro, ook de veel zeldzamere wetter.
En het klinkt leuk dat de aanschafprijs geen probleem zou moeten zijn, maar in de praktijk werkt dat dus domweg niet zo, gewoon heel menselijk.
Dus kopen mensen die graag een bepaald ras willen een kruising of bij een broodfokker die niet al te gekke prijzen vraagt!
Vooral bij de populaire rassen werkt dat zo: de asiels zitten " vol" metLlabradors en Jack Russels!
vetartis
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door vetartis »

Ik betaalde mijn border collies 750€... Gemiddeld denk ik...
Addy

yamie schreef: als jij je al eerst verdiept in een bepaald ras, dan kun je ook weten wat de pupprijs is , of iig de richtlijn :wink:
niet als niemand het op zijn site vermeld :pffff:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef: als jij je al eerst verdiept in een bepaald ras, dan kun je ook weten wat de pupprijs is , of iig de richtlijn :wink:
niet als niemand het op zijn site vermeld :pffff:

tuurlijk wel.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Nou dat valt nogal tegen hoor. Heb het in iedergeval nergens kunnen vinden. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de fokker gemailt. En ja met de vraag wat zo'n hondje zou moeten kosten. :pffff:

Vind dat je als koper best mag weten waar je op moet rekenen, niet iedereen heeft zomaar €500,-- of zelfs €2000,-- euro op de plank liggen. En betekend het dat je toch nog even moet sparen. ( en sommigen gaan dan toch maar helaas, voor een goedkope van marktplaats) :denken:

Alhoewel daar vragen ze voor de "raszuivere" zonder stamboom hondjes ook pittige prijsen. Gelukkig heb je dan wel garantie tot de voordeur. :boos:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb in mijn zoektocht naar het leeuwhondje ook nergens gevonden wat de gemiddelde prijs was. Dus ik heb ook naar een aantal fokkers een email gezonden om de prijs te vragen (er stonden ook nog andere dingen in de email :wink: ). Ik ben nog student en woon thuis, dus was toch wel belangrijk dat ik zoiets eerst wist voordat er bezoekjes en alles gedaan werden. Ik moest zien ofdat het haalbaar was om een pupje met stamboom te kopen nu ik nog thuis woonde, dat er dan enkele fokkers geen pupje niet meer wilde verkopen aan mij dan was dat maar zo (heb dat gelukkig niet tegengekomen).
Ik heb van alle fokkers een antwoord gehad, buiten eentje die wilde de prijs niet vermelden. :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

De adviesprijs voor de schotse herdershond op die site is ook tamelijk achterhaald. Er wordt nu tussen de € 600 - € 700 betaald voor een pupje. Een alleszins redelijke prijs, gezien de prijzen die voor sommige andere rassen worden gevraagd :N: .

Even over het vermelden van de pupprijzen op fokkerssites: ik begrijp best wel waarom individuele fokkers hier niet voor kiezen. Maar aan de andere kant is het voor aspirant-kopers, vooral voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, wel lastig om achter een prijs te komen.
En mensen willen toch weten met welk bedrag er rekening mee moet worden gehouden. Er zijn genoeg mensen (ik bijvoorbeeld :wink: ) die toch even moeten sparen voor een bedrag van boven de € 500.
En in geval van bedragen van dik boven de € 1000, zou ik direct afhaken en een leuke herplaatser nemen.
Ik heb er twee en ik hou zo mogelijk nóg meer van ze dan van de twee anderen die ik wel als pup heb gekocht :wink: .
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Wij vroegen pas een paar dagen voor we onze pup mochten halen hoeveel we mee moesten brengen :smile: Was gewoon niet ter sprake geweest. Nu moet ik wel zeggen dat we wel een idee hadden van de gemiddelde prijs destijds.

Prijzen verwacht ik niet op sites van fokkers eigenlijk, vind het normaal dat je eerst belt of mailt, kijkt of ouderdieren en fokker plus beleid je aanstaan voordat je vraagt naar de prijs.

Uiteraard is het wel handig als je een beetje weet waar je op kunt rekenen, dus als er op de site van de rasvereniging geen richtprijs staat dan zal je het moeten vragen aan eigenaren/fokkers.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”