Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor en nadelen van een teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Kantoor kan regelmatig schoongemaakt worden doordat er mannekes hun poot optillen. Nooit meegemaakt met teefjes :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

http://www.hondenbroekjes.nl voor de modieuze teef :mrgreen:
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Brigitte schreef:http://www.hondenbroekjes.nl voor de modieuze teef :mrgreen:
Ja stoer zijn ze hé :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ilona&Kira schreef:
Brigitte schreef:http://www.hondenbroekjes.nl voor de modieuze teef :mrgreen:
Ja stoer zijn ze hé :mrgreen:
Ja zeker maar als ik het zie ben ik toch ook wel weer erg blij met mijn mannen :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jidde schreef:Kantoor kan regelmatig schoongemaakt worden doordat er mannekes hun poot optillen. Nooit meegemaakt met teefjes :mrgreen:
Ook nooit meegemaakt met reuen. :19:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
jidde schreef:Kantoor kan regelmatig schoongemaakt worden doordat er mannekes hun poot optillen. Nooit meegemaakt met teefjes :mrgreen:
maar jij hebt een dog , doggen doen dat soort dingen ook niet , dat is meer iets voor de kleinere rassen volgens mij..
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

benji schreef:Ik bedoelde om een teef erbij te nemen vind ik de loopsheid geen probleem
Indien ik de teef zou laten steriliseren zou de reu dan niet meer willen rijden??
Als je de teef laat castreren zal de reu waarschijnlijk niet op haar gaan rijen vanwege de lekkere luchten waar hij opgewonden van wordt. :wink:
Die zijn er dan namelijk niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jip007 schreef:
Scooby schreef:
maar jij hebt een dog , doggen doen dat soort dingen ook niet , dat is meer iets voor de kleinere rassen volgens mij..
Ja?
jip007
Erelid

Scooby schreef:
jip007 schreef:
Scooby schreef:
Ja?
niet dan ?
de meeste kleine reutjes die ik ken , tillen hun poot op in een huis waar 1 of meerdere teven zitten. Zelfs tegen mijn jas aan toen ik laatst bij iemand was :boos: :boos:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
LongFields schreef:
Gos schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt in bloeddruppels op je vloer :mrgreen:
Okay, een loopse teef druppelt, maar dat weet je van tevoren en er zijn speciaal daarvoor dweilen en andere schoonmaakmaterialen uitgevonden, toch?
Om dan je teef maar met zo'n broekje te laten lopen vind ik persoonlijk maar niks. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoe ze dat aanpakken tijdens de loopsheid.
Een doggenteef bijvoorbeeld, is echt heel erg loops (alles gaat natuurlijk in het groot bij een dog :wink: ). In elk geval; die van mij wel. Als ze opstonden, kwam er echt een flinke straal bloed uit, niet gewoon een paar druppels. Daar is bijna niet tegen aan te dweilen. Daarbij heeft een doggenteef de hoogte dat ook gelijk alle stoelen en banken flink onder het bloed zitten als ze loops zijn. Dat is de reden dat mijn teven een broekje aan kregen toen ze nog loops werden. Ik zie het probleem daar ook niet zo van en Lana en Levi hebben er ook nooit een probleem van gemaakt. :wink:
Isis verliest maar af en toe een druppel. Heb alleen de eerste loopsheid een broekje geprobeerd. Toen ik haar een keer in de tuin had gelaten met broekje aan, had ze in haar broek gepoept :smile: Nou dat gaf meer rommel dat de verdwaalde druppels. Dus daarna geen broekies meer gehad :mrgreen:
jip007
Erelid

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Scooby schreef:
jip007 schreef: maar jij hebt een dog , doggen doen dat soort dingen ook niet , dat is meer iets voor de kleinere rassen volgens mij..
Ja?
niet dan ?
de meeste kleine reutjes die ik ken , tillen hun poot op in een huis waar 1 of meerdere teven zitten. Zelfs tegen mijn jas aan toen ik laatst bij iemand was :boos: :boos:
Ik heb ook teckelreuen gehad en ook die tilden in huis geen poot op.
Ook kleine honden kunnen hierin opgevoed worden ;-)
ik zeg ook niet dat ze het allemaal doen , flirtje doet het ook niet :wink:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

jip007 schreef:
Nanna schreef:
jip007 schreef:
Scooby schreef: Ja?
niet dan ?
nog nooit meegemaakt, wij hebben al 20 jaar honden, allemaal reu, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond tegen een bank oid aanpieste. Gaat ie ook niet wagen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
jip007
Erelid

Jacky schreef:
jip007 schreef:
Nanna schreef:
jip007 schreef: niet dan ?
nog nooit meegemaakt, wij hebben al 20 jaar honden, allemaal reu, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond tegen een bank oid aanpieste. Gaat ie ook niet wagen.
maar ik had het over reuen die samen met teven zitten :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef: Ik heb ook teckelreuen gehad en ook die tilden in huis geen poot op.
Bram niet in eigen huis, maar komen we ergens waar andere honden in huis zijn, dan moet ik zeer alert zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:mrgreen: dick heeft hier wel eens tegen een mand aan gepiest, maar dat was meer omdat dunya er steeds in pieste (dus die rook lekker)
maar dat doet ie niet zomaar meer :pffff:

de hond van mijn schoonouders is een grote dwark, die piest overal als het hem uitkomt (zo ook hier in huis, want hier ruikt hij andere hondjes) van mij krijgt hij dan een grote gil en als hij niet ophoudt een voet in zijn kont of ik gooi hem buiten :boos:

dick zal dan ook alleen maar piesen als er een hond voor hem gepiest heeft (en hij weet dat niemand het kan zien)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

jidde schreef:
benji schreef:
jidde schreef:teven kan ik 1 nadeel bedenken en dat is dat het soms takketeven kunnen zijn,. Verder alleen maar voordelen, loopsheid vind ik geen probleem.
Reuen zie ik genoeg nadelen :N:
Welke nadelen bij een reu bedoel je??
Pfff reuen onderling zijn soms patsers, rijerig, overal piesen. teven piesen nooit overal en reuen moet je altijd oppassen met muren/manden/stoelen niets is veilig met een reu :mrgreen: Oke ze zijn mooier, maar nee voor mij echt geen reu :neenee:
Job heeft dat 1 week gedaan toen hij bij ons woonde maar daarna nooit meer. Benno alleen een keer in een vreemd huis. Maar thuis echt nooit hoor :denken:
Enne, Floor pieste onderhand net zo veel als de reuen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef: Ik heb ook teckelreuen gehad en ook die tilden in huis geen poot op.
Bram niet in eigen huis, maar komen we ergens waar andere honden in huis zijn, dan moet ik zeer alert zijn.
:F:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Boy plast bij ons nooit in huis, ja één keer toen we hem net hadden maar daarna nooit weer. Maar bij mijn ouders heeft hij wel een paar keer tegen de kast aan geplast toen hij daar te logeren was.
Maar Saffie heeft ook wel eens bij anderen geplast, bij mijn ouders op een kleedje, en binnen bij de hondenschool in een mandje en op de vloer. En dat was echt markeren.
Ze kan er buiten ook wat van trouwens, maar Boy is daarin echt wel erger. Toen we hem net hadden moest ik echt oppassen dat hij niet zijn poot optilde tegen bankjes en containers.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan moet ik ook af en toe in de gaten houden als we ergens zijn waar ook andere honden komen.
Op de manege doet hij het gelukkig niet meer, maar daar plaste hij op kantoor als de hond van een collega daar had gezeten.
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

LongFields schreef:

Ik heb 2 teven die gewoon loops worden, maar die heb ik dus echt nog nooit een broekje aangedaan hoor.
Wat is de reden dat jullie dat wel doen? Gewoon een nieuwsgierige vraag van mijn kant hoor. :wink:
mijn havanezer heeft met haar loopsheid een broek aan omdat ze op mijn stoelen, bank en op schoot zit.
Groetjes Patries
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:
:F:
En Marie-Jose kan net zo'n smiley neerzetten :mrgreen: Rotreu :boos: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb een teef die bij andere thuis wel graag wil markeren als ik niet op let. Liefst met poot omhoog (ze piest alleen niet ergens tegenaan).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het zal per ras en per hond zeker uitmaken , maar ik vind reuen van mijn rassen veel relaxter, natuurlijk moeten ze ook opgevoed worden hierin.
Mijn reuen markeren ook niet in huis, misschien 1 keer maar dan is het ook gelijk afgelopen :wink: de teven zijn echt bitches af en toe, helemaal als de hormonen gaan spelen zijn ze niet echt leuk in de roedel, ( en dat geldt voornl. voor de basenjis ) ook drammen ze meer door dan de reuen. ALs we hier onenigheid hebben in de roedel zijn het meestal de teven ( ook bij de pups ) de reuen maken het mekaar gauw duidelijk maar de teven gaan soms door en zijn achterbakser, ff een knauw nageven bv. de reuen laten ook over zich heenlopen door de teven, de reuen laten veel meer toe onderling.

als ik het ooit bij 1 of 2 honden ga houden, dan zullen dat zeker reuen zijn en geen teven :wink:

edit: en ik heb ook een teef die als ik niet oppas bij vreemden in huis ff lekker gaat markeren, maar alleen als deze mensen een teef hebben :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

kiki78 schreef:Daan moet ik ook af en toe in de gaten houden als we ergens zijn waar ook andere honden komen.
Op de manege doet hij het gelukkig niet meer, maar daar plaste hij op kantoor als de hond van een collega daar had gezeten.
En tegen mijn tent. Volgend jaar als ik hem uitpak heb ik allemaal uitgebeten plekken op de hoeken :devil: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”