Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond doodgebeten door een Stafford

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

kangalfan schreef:Als je niet wil dat je hond doodgebeten wordt moet je een kangal nemen.
Hoe kan je zo iets kwetsends zeggen!
Het is al pijnlijk en verdrietig genoeg dat ze dit heeft meegemaakt.
Volgens mij zit jij hier alleen maar omdat je het liefst hebt dat iedereen een Kangal gaat kopen.
Jij zou graag zien dat heel Nederland bestaat uit alleen maar Kangals en er geen andere honden meer rondlopen.
Weet je wat jij moet doen?
Een Kangal-forum op zoeken, en daar lekker samen met de andere fans ouwehoeren.
:zweep:
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Paulala schreef: Volgens mij zit jij hier alleen maar omdat je het liefst hebt dat iedereen een Kangal gaat kopen.
Welnee, die zit hier gewoon om een potje te rellen.

Niks te doen na school, ooit gehoord dat in het thuisland een Knagal de ultieme pikverlenger is en dus bedacht om dat het onderwerp van de rel te maken bij gebrek aan fantasie.

Vreselijk kinderachtig en het beste gediend door er totaal niet op in te gaan.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

kangalfan schreef:Als je niet wil dat je hond doodgebeten wordt moet je een kangal nemen.

:smile: :smile:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

mixertje schreef:Hoi Pablo,

Wat had jij nog willen/kunnen doen?

Ik heb de ombudsman van de verzekeringen ingeschakeld. Zij verwijzen mij door naar de rechter. Het blijft een twijfelachtige toestand vinden zij omdat er geen getuigen zijn vanaf het begin van het incident en doordat die mevrouw ontkent :devil: . Daarnaast is ook niet te bewijzen dat Mixer is overleden aan deze verwondingen. Omdat de dierenarts zijn handjes ervan wenst te houden sta ik te zwak. Er is geen advokaat die hier heil in ziet.

Voor mij blijft het een volkomen onbegrijpelijke en onaanvaardbare gang van zaken. bewijs of niet: Mijn hond had schade en die van haar niet. Dan is zij m.i. aansprakelijk. Voor mij blijft het heel erg moeilijk om het hele gebeuren een plek te geven :jank: .

De politie heeft een aanlijn/muilkorfgebod beloofd maar dat is nog steeds niet gebeurd :denken: . Ik ga maandag weer bellen :devil: .

Toevallig heb ik vandaag gekeken naar hondenbladen om te kijken of ik mijn verhaal daarin zal schrijven.
Maar ik word er ook steeds weer zo beroerd van.

Als je nog tips hebt dan graag.

Grotejs,
Cokkie, Mixer R.I.P. en Twister :cheer:
Vraag het dossier op bij je dierenarts
Daar staat vast in dat je hond is gebeten
Ze zeggen wel heel gemakkelijk dat je hond niet aan die beet is overleden
Maar je kunt het ook omdraaien
Was je hond niet gebeten had je hond nog geleefd
Dit zou ik nog proberen
Afbeelding
Martine M

Ongelezen bericht door Martine M »

Ik ben niieuw hier, en heb je verhaal dus maar net gelezen met tranen in de ogen en een krop in mijn keel.
Ik begrijp het volledig, heb het ook een paar keer meegemaakt met mijn labrador.
Hij werd 2 x aangevallen door de zelfde stafford shire van in mijn straat, mijn hond aangelijnd die stafford loopt los.
Nu is het bij mijn labrodor niet zo slecht afgelopen als met mixertje.
Maar terwijl dat ik uw verhaal las, kwam alles terug boven, het gevoel van onmacht het staan krijsen, de zware verwondingen, gewoon verschrikkelijk allamaal.
Ben toen zelf ook nog gebeten gelukkig door mijn eigen hond terwijl ik probeerde de stafford er af te krijgen.
En dit kan natuurlijk met een ander soort hond ook gebeuren, maar het ergste is dat dit soort honden als ze bijten niet meer los laten en een andere hond wel, waar door de verwondingen veel erger zijn. Ze scheuren alles kapot.
Ik vind als eigenaar van dit soort rassen en vooral van de reuen, dat die dit wel degelijk moeten beseffen.
Ik weet dat er veel lieve honden tussen zitten naar mensen toe, maar als het een reu is en een ander reu ziet dan flippen ze bijna allemaal.
Ik loop in iedergeval 2 straten om als ik een stafford of soortgelijk zie en met mijn hond ben.

En ik vind dat als je weet dat je hond niet met andere honden om kan (gelijk welk ras), je hem altijd aangelijnt moet laten. Of hij moet dan perfect luisteren, maar zo ken ik er maar 1 in mijn buurt en dat is dan nog een politiehond.
En met een dominante reu heb je altijd problemen als je een andere reu tegen komt.

Kangalfan schreef
Als je niet wil dat je hond doodgebeten wordt moet je een kangal nemen.
En om dan toch nog even op die kangalfan terug te komen, ik vind dit ook wel echt een belachelijke macho opmerking, ik denk dat jij niet van honden houd.
Ik heb een Kaukasische herder reu, die kan ook zijn mannetje staan, wat niet wil zeggen dat hem niets kan overkomen, en ik loop dan toch ook nog om als ik zo een hond zie, je wil toch nooit dat je honden vechten uit schrik dat ze iets overkomt. En ik zou het zeker verschrikkelijk vinden dat hij een hond van iemand anders zou doodbijten.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Terug onder je steen jij :19:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

Ik vind als eigenaar van dit soort rassen en vooral van de reuen, dat die dit wel degelijk moeten beseffen.
Ik weet dat er veel lieve honden tussen zitten naar mensen toe, maar als het een reu is en een ander reu ziet dan flippen ze bijna allemaal.
Ik loop in iedergeval 2 straten om als ik een stafford of soortgelijk zie en met mijn hond ben.

En ik vind dat als je weet dat je hond niet met andere honden om kan (gelijk welk ras), je hem altijd aangelijnt moet laten. Of hij moet dan perfect luisteren, maar zo ken ik er maar 1 in mijn buurt en dat is dan nog een politiehond.
En met een dominante reu heb je altijd problemen als je een andere reu tegen komt.
gelukkig weten de meeste mensen dit ook wel en houden hun aangelijnt
maar je hebt er ook van die klojo's tussen zitten die het niet snappen
met alle gevolgen van dien
:boos:
Afbeelding
mixertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mixertje »

Even reageren op Martine.

Zowel de mevrouw van de Stafford als ik liepen in een hondenuitlaatgebied waar honden los mogen lopen. Zowel zij als ik hadden de hond niet aangelijnd. Ze liep minstens 150meter verderop en ik dacht ik ga voor de zekerheid langs het andere pad omdat ik haar hond niet vertrouwde. Ondanks dat kwam haar hond als een speer aangerend en pakte Mixer zonder enige waarschuwing in zijn nek. Het heeft wel 15 tot 20 minuten geduurd voordat ik, met behulp van toegesnelde omstanders, Mixer los kreeg.

Maar weet je wat nou het allerergste is? Zij verklaart dat zij haar hond aangelijnd had en dat Mixer los liep. Ze zegt dat Mixer begon met bijten en dat daardoor haar hond Mixer te pakken nam. Ze wilde zelfs nog stomerijkosten opvoeren omdat er een spatje bloed op haar jas zat. Ze ging nl. aan de bek van haar hond trekken om hem los te maken. Maar goed, dat er soms narigheid is tussen honden(heus niet perse een Stafford!), dat kan gewoon gebeuren. Hoe akelig dat ook is. Maar dat iemand dan zo liegt en het verhaal volledig omdraait en waarom????, dat vind ik nog het moeilijkste.

Gisteren wederom een brief naar de hondenpolitie gestuurd waneer het aanlijnmuilkorfgebod ingaat. Het is inmiddels alweer 2 maanden geleden dat de politie mij deze belofte gedaan heeft :denken: en zij loopt nog steeds met haar hond los. Moeilijk te verteren hoor.

Martine wat je beschrijft van erbij te staan en niets te kunnen doen terwijl je hond in doodsnood :jank: verkeert dat is het allerergste. Ik loop nu soms expres langs de plek waar het gebeurt is om het te verwerken. Echt verwerken zal ik het nooit doen, het was te traumatisch. Slijten zal het wel, en ik bewaar zulke prachtige, leuke, grappige, lieve, mooie en dierbare herinneringen aan Mixer :cheer: Ik heb er 2 fotoboeken mee volgeplakt!

Wat ook helpt is onze nieuwe hond. Ze had een moeilijke start, maar is nu heel vrolijk en vrij. Ze is een enorme deugniet, heel actief en leergierig :cheer: . Onze dochter en ik wachten met smart tot ze 1 jaar is, dan kunnen we allerlei cursussen met haar gaan doen. dat heeft ze ook wel nodig want ze is enorm leergierig. Voorlopig de gehoorzaamheidstrainingen verder opbouwen.

Ik vind het rot voor jou dat je deze dingen ook hebt moeten meemaken :jank: maar het steunt mij wel!

Groetjes! :ok: Ook aan al de anderen op het forum :ok: (behalve die Kangalmallot natuurlijk!).

Cokkie, Mixer R.I.P :slaap: en Twister :cheer: (onze nieuwe hond).
Laatst gewijzigd door mixertje op 13 nov 2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Martine M

mixertje schreef:Even reageren op Martine.
Zowel de mevrouw van de Stafford als ik liepen in een hondenuitlaatgebied waar honden los mogen lopen. Zowel zij als ik hadden de hond niet aangelijnd.
Ik hoop dat je me niet verkeerd begrepen hebt, ik bedoelde het niet op jou, dat je mixertje niet aangelijnd hield, ik bedoelde die mevrouw met haar stafford, losloop gebied of niet.
ik heb gelezen dat het al meerdere keren gebeurd was met de stafford, dus zij wist goed genoeg dat het niet ging met andere honden, dus zij had hem zeker aangelijnd moeten houden.
En inderdaad dat liegen van die mevrouw, maakt alles nog veel erger, ze had gewoon moeten toegeven en de kosten betalen, daar heb je mixertje niet mee terug, maar nu zit je nog met meer woede.

De eigenaar van de stafford in mijn geval heeft de kosten wel vergoed.

Maar het is inderdaad een verschrikkelijke ervaring die ik niemand toe wens, het moeilijkste vind ik nadat je zo iets hebt meegemaakt is dat je schrik krijgt van andere honden als je met je hond op stap bent, je mijd andere honden, dat slijt ook, maar dat duurde bij mij toch een hele tijd.

Ik wens je veel succes met Twister en ik ben blij dat hij de pijn kan verzachten.
mixertje
Vaste gebruiker

Bedankt Martine :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

gotcha schreef:Heel erg van je hond hoor!
Hopelijk is het volgend slachtoffer geen kind :eek:
leer eens wat over hondengedrag joh gek
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

@Mixertje, wat een raar mens is dat zeg! Dat ze niet eens het fatsoen kan opbrengen om haar excuses aan te bieden vind ik al niet te geloven maar ook nog te gaan liegen kan ik met mijn pet niet bij
afschuwelijk dat soort mensen
Knap dat je zo snel een nieuwe hond durft te nemen, hopelijk helpt die je bij het verdriet
mixertje
Vaste gebruiker

Ja joh Valerie dat helpt echt! Toen Mixer overleden was dacht ik dat ik nooit meer een hond zou willen :jank: . Maar reeds na 1(!) week begon het al te kriebelen. En na 2 maanden was er een nieuwe! Ik heb wel heel bewust een totaal andere hond genomen zowel wat ras, kleur en grootte betreft. Ik heb er geen moment spijt van gehad! Twister vervangt Mixer niet en dat zou ik ook niet willen. Maar ik ben wel super blij met haar :cheer: !
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Ik bied mijn excuses aan mixertje en aan de andere forumleden. Mijn bericht was totaal niet gepast.
Mojuan
Zeer actief

kangalfan schreef:Ik bied mijn excuses aan mixertje en aan de andere forumleden. Mijn bericht was totaal niet gepast.
Had je dat niet van te voren kunnen bedenken?
Het valt mij op dat je telkens dingen zegt en plaatst hier, en als je dan boze reacties krijgt, dan bied je ineens je excuses aan.
Denk voortaan eerst eens even na!
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Paulala schreef:
kangalfan schreef:Ik bied mijn excuses aan mixertje en aan de andere forumleden. Mijn bericht was totaal niet gepast.
Het valt mij op dat je telkens dingen zegt en plaatst hier, en als je dan boze reacties krijgt, dan bied je ineens je excuses aan.
Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik heb te laat beseft dat mijn bericht ongepast is.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

kangalfan schreef:
Paulala schreef:
Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik heb te laat beseft dat mijn bericht ongepast is.
Je schreef zelf eens ergens, dat je een warme meelevende man was.
Volgens mij ben je koud en kil, en excuses aandieden achteraf, dat werkt niet altijd....!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

leer eens wat over hondengedrag :ok: akkoord daar dient dit forum voor :wink:

joh,gek,......niet te persoonlijk worden hè. :neenee:

Kangalfan,excuses ja,het was niet gepast. :ok:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

Paulala schreef:

ik zat er ook al weer op te wachten wanneer hij zijn hart weer uit ging storten over hoeveel spijt hij wel weer niet had

het begint een beetje voorspelbaar te worden :blah:
Afbeelding
Martine M

:offt: Ik moet eerlijk zeggen dat ik als nieuwkomer op het eerste moment een beetje geschrokken was van het antwoord van de Kangalfan, gaf me niet driect een goede indruk van de forum.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Martine als nieuwkomer kan dit forum tellen,je moet gewoon door de woorden heenkijken.Dan valt alles mee hoor :smile:
mixertje
Vaste gebruiker

Dag Kangalfan,

Fijn dat je terug komt op je woorden. Ik accepteer je excuses :ok:

Groetjes,

Cokkie en Mixertje R.I.P.
Afbeelding
gradus

Ongelezen bericht door gradus »

hoi mixertje
ik heb je verhaal gelezen wat is dit erg
en ook wat betreft die dierenarts, atrosse is een ander word voor reuma
het is een spierziekte daar ga je niet dood aan je gaat alleen slechter van lopen.
Mojuan
Zeer actief

gradus schreef:hoi mixertje
het is een spierziekte daar ga je niet dood aan je gaat alleen slechter van lopen.
Voor zover ik weet zit artrose in de gewrichten.
Niet in de spieren.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paulala schreef:
Niet in de spieren.
Klopt én artrose is NIET per definitie hetzelfde als reuma.

Artrose is een vorm van reuma.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 15 nov 2007 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mojuan
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Paulala schreef:
Niet in de spieren.
Klopt én artrose is NIET hetzelfde als reuma.
Ik vond het al een vreemde opmerking en dacht al dat er niets van klopte.
Ik wilde alleen niet te snel reageren voor het geval ik zelf iets stoms zou zeggen. :pffff:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paulala schreef:
Liesbeth schreef:
Paulala schreef:
Niet in de spieren.
Klopt én artrose is NIET hetzelfde als reuma.
Ik wilde alleen niet te snel reageren voor het geval ik zelf iets stoms zou zeggen. :pffff:
Ik was wel iets te snel :wink: . Heb mijn bijdrage iets aangepast.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mojuan
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Paulala schreef:
Ik was wel iets te snel :wink: . Heb mijn bijdrage iets aangepast.
Dus toch slim van me geweest om niet meteen te reageren omdat ik er niet helemaal zeker van was :mrgreen:
gradus

Ongelezen bericht door gradus »

atrosse is inderdaad een gewrichtkwestie
maar het is ook een soort van reuma google er maar eens op
mixertje
Vaste gebruiker

laatste bericht

Dag hondenliefhebbers,

Ik heb een laaste actie ondernomen en dat is een klacht ingediend bij de politie. De politie reageert niet op telefoontjes en brieven van mij omtrent het gebeuren rondom Mixer. De gemeente zou een aanlijn/muilkorfgebod uitschrijven maar dat is nooit gebeurd. In januari komt een politiefunctionaris de klacht inventariseren en dan.....basta.
Dan stop ik met acties. Ik vind dat ik genoeg gedaan heb. Bovendien zijn verdere acties zinloos.

Het gaat beter met mij. Ik heb het graf van Mixer gereorganiseerd, nieuwe foto's bij mijn bed gezet. Zijn fotoboek compleet gemaakt met al jullie schrijven en reacties(erg steunend en troostend overigens!).
Ik zal het beeld en gevoel van Mixer een kwartier lang in doodsnood en niets kunnen doen nooit kunnen vergeten. Het doet nog steeds heel veel pijn.
Ik zal nooit kunnen begrijpen waarom de mensen van de andere hond het verhaal omdraaien en alles onkennen.
Dat is heel frustrerend geweest en soms nog.

Maar.........ik ben ook gaan beseffen hoe bijzonder de band was die ik met Mixer had. Al mijn honden zijn uniek maar met Mixer had ik een zielsverbinding. Hij is daar ook nog steeds, ik draag hem in mij hart en dat zal altijd zo blijven. En dat is een goed en rustig gevoel.

Ik wil jullie bedanken voor alle medeleven, steun en support. Het heeft mij door de moeilijkste eerste periode heen geholpen.

Ik wens jullie al het goede en plezier en geluk met jullie hond(en) en misschien nog eens tot ziens/mails via een ander onderwerp op dit forum!

Hartelijke groet,
Cokkie :wink: , Mixer R.I.P. :slaap: en Twister :cheer: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”