Ik ben niieuw hier, en heb je verhaal dus maar net gelezen met tranen in de ogen en een krop in mijn keel.
Ik begrijp het volledig, heb het ook een paar keer meegemaakt met mijn labrador.
Hij werd 2 x aangevallen door de zelfde stafford shire van in mijn straat, mijn hond aangelijnd die stafford loopt los.
Nu is het bij mijn labrodor niet zo slecht afgelopen als met mixertje.
Maar terwijl dat ik uw verhaal las, kwam alles terug boven, het gevoel van onmacht het staan krijsen, de zware verwondingen, gewoon verschrikkelijk allamaal.
Ben toen zelf ook nog gebeten gelukkig door mijn eigen hond terwijl ik probeerde de stafford er af te krijgen.
En dit kan natuurlijk met een ander soort hond ook gebeuren, maar het ergste is dat dit soort honden als ze bijten niet meer los laten en een andere hond wel, waar door de verwondingen veel erger zijn. Ze scheuren alles kapot.
Ik vind als eigenaar van dit soort rassen en vooral van de reuen, dat die dit wel degelijk moeten beseffen.
Ik weet dat er veel lieve honden tussen zitten naar mensen toe, maar als het een reu is en een ander reu ziet dan flippen ze bijna allemaal.
Ik loop in iedergeval 2 straten om als ik een stafford of soortgelijk zie en met mijn hond ben.
En ik vind dat als je weet dat je hond niet met andere honden om kan (gelijk welk ras), je hem altijd aangelijnt moet laten. Of hij moet dan perfect luisteren, maar zo ken ik er maar 1 in mijn buurt en dat is dan nog een politiehond.
En met een dominante reu heb je altijd problemen als je een andere reu tegen komt.
Kangalfan schreef Als je niet wil dat je hond doodgebeten wordt moet je een kangal nemen.
En om dan toch nog even op die kangalfan terug te komen, ik vind dit ook wel echt een belachelijke macho opmerking, ik denk dat jij niet van honden houd.
Ik heb een Kaukasische herder reu, die kan ook zijn mannetje staan, wat niet wil zeggen dat hem niets kan overkomen, en ik loop dan toch ook nog om als ik zo een hond zie, je wil toch nooit dat je honden vechten uit schrik dat ze iets overkomt. En ik zou het zeker verschrikkelijk vinden dat hij een hond van iemand anders zou doodbijten.