Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baknijd er wat aan doe ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: Baknijd er wat aan doe ja of nee?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bianc@ schreef:
Brigitte schreef:
Ik denk ook zeker wel dat het misschien ook met de samenstelling van het gezin te maken heeft?, ik bedoel ik heb geen kinderen en ik ben ook de enigste die de honden voert. Verder vind ik het dus niet nodig om bij Alano de baknijd af te leren maar is dat nu echt zo raar dat ik er niets aan doe :19:
Nee vind ik niet raar hoor.

Mijn honden hebben geen baknijd, heb er nooit wat voor gedaan, geen eten afpakken of botten afpakken in het kader van "training".
Had 1 wel baknijd gehad dan had ik er ook weinig mee gedaan, ondanks het feit dat we wel kinderen hebben. Mijn kinderen zijn er sowieso meestal niet bij als de honden eten krijgen en het is binnen een paar seconden op ook.
Als er hier hele jonge kinderen over de vloer komen dan gaat Alano naar buiten, die is niet gewend met kleine kinderen en die kan er ook niet mee overweg, oudere kinderen wel maar wat voer betreft zou daar hier ook geen risico voor zijn want er staan nooit bakken en Alano eet altijd achter een hek :wink:

Mocht het zo zijn dan ik b.v. zou samen gaan wonen en die persoon heeft een kindje dan zou ik b.v. Alano zijn eten buiten gaan geven of iid als de kinderen er niet zijn.
Brigitte
Zeer actief

yamie schreef:ik ben hier totaal niet mee bezig met mijn honden, nooit iets in getraind, afgeleerd of wat dan ook, ik pak dus ook niks af, maar als ik bv langs een hond wil lopen die aan het eten is en die hond gromt of snauwt? dan krijgt hij een dreun, IK accepteer dat dus niet, niet bij alleen langslopen ( ik heb het dus over mijn eigen honden he, als ze dat hier zouden doen)
Alano heeft het hier echt pas als ik me ermee ga bemoeien of als ik b.v. tegen hem ga praten tijdens het eten. Langslopen geeft geen probleem. Als ik b.v. zeg van is het lekker jongen dan volgt er een onwijs diep gegrom, gaat zijn staart strak omhoog en gaat hij nog sneller eten. En ik heb ook echt me nog nooit bezig gehouden met voer, nooit afgepakt niets.

En wat ook is is dat hij het bij mij erger heeft dan b.v. bij iemand anders zoals een collega die hem weleens eten geeft en die ook met hem overweg kan, dus hij is duidelijk ook dominanter naar mij toe.

Maar goed, ik kan er mee overweg en het geeft op de manier zoals ik nu doe geen problemen dus ik ga er ook niets aan doen, ik vind het het gewoon niet waard om dit 'gevecht' met hem aan te gaan, want een gevecht zou het zeker gaan worden :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Brigitte schreef:
yamie schreef:ik ben hier totaal niet mee bezig met mijn honden, nooit iets in getraind, afgeleerd of wat dan ook, ik pak dus ook niks af, maar als ik bv langs een hond wil lopen die aan het eten is en die hond gromt of snauwt? dan krijgt hij een dreun, IK accepteer dat dus niet, niet bij alleen langslopen ( ik heb het dus over mijn eigen honden he, als ze dat hier zouden doen)
Alano heeft het hier echt pas als ik me ermee ga bemoeien of als ik b.v. tegen hem ga praten tijdens het eten. Langslopen geeft geen probleem. Als ik b.v. zeg van is het lekker jongen dan volgt er een onwijs diep gegrom, gaat zijn staart strak omhoog en gaat hij nog sneller eten. En ik heb ook echt me nog nooit bezig gehouden met voer, nooit afgepakt niets.

En wat ook is is dat hij het bij mij erger heeft dan b.v. bij iemand anders zoals een collega die hem weleens eten geeft en die ook met hem overweg kan, dus hij is duidelijk ook dominanter naar mij toe.

Maar goed, ik kan er mee overweg en het geeft op de manier zoals ik nu doe geen problemen dus ik ga er ook niets aan doen, ik vind het het gewoon niet waard om dit 'gevecht' met hem aan te gaan, want een gevecht zou het zeker gaan worden :mrgreen:
je weet dus precies wanneer en hoe en dat geeft geen problemen, daar zou ik dus verder ook niks aan doen :mrgreen:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Wij pakte inderdaad de bak weg. Maar we deden er dan wel wat bij. Zodat ze kon zien dat het niet erg was dat de bak werd weg gehaald. Want er kwam wat lekkers voor in de plaats.

Of we gingen met onze hand er in. Stel je voor je kind doet dat en je hond bijt. Dat wil je toch niet mee maken.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Baknijd zou ik zelf zo snel mogelijk eruit gaan trainen, het mag dan wel geen probleem voor jouw zelf zijn, maar mischien wel voor iemand anders :wink:

Stel eens .. je kleine neefje/nichtje komt op vissite, en graait in die voerbak, dan heb je gelijk weer een nieuw krantenberichtje: "Hond bijt kind" :19:

En voor de rest is het gewoon ongewenst gedrag! :pffff:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Je kunt er toch net zo goed voor zorgen dat kinderen (in mijn situatie heel soms kinderen die op bezoek komen) niet in de bakken kunnen graaien?
Mijn honden krijgen nooit hun eten als er visite is, en mocht dat wel zo uitkomen en er zijn kinderen bij dan doe ik toch gewoon even het hekje naar de keuken dicht? Maar ik wacht altijd gewoon totdat ze weer weg zijn, de honden krijgen bij mij niet op vaststaande tijden hun eten.

Ik kan zo Saffie's bak afpakken, maar ik denk als een kind of onbekende in haar bak gaat graaien dat ze wel zou kunnen gaan grommen en ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ze niet zou happen. Ik kan ook moeilijk gaan trainen op andermans kinderen die in etensbakken graaien.
Boy had in het begin een beetje baknijd, maar naarmate hij me meer is gaan vertrouwen is dat vanzelf overgegaan. Maar bij anderen zou ik het er ook niet op wagen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

je wilt ook niet meemaken dat een kind gebeten wordt
daarom laat je geen kind bij een etende hond :19:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

swiebertje had geen baknijd maar dokus wel
dat heb ik er helemaal uitgetraind
gewoon hand in bak doen zonder eten erin
en dan de brokken erop gooien
en zo zijn we het uitgaan breiden
en nou kan ik alles doen met zijn etens bak want hij weet dat ik het toch niet afpak

alleen of hij dat met mijn kleine nichtje ook zou accepteren
weet ik niet
en daar hoef ik ook helemaal NIET achter te komen :neenee:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Felix schreef:Baknijd zou ik zelf zo snel mogelijk eruit gaan trainen, het mag dan wel geen probleem voor jouw zelf zijn, maar mischien wel voor iemand anders :wink:

Stel eens .. je kleine neefje/nichtje komt op vissite, en graait in die voerbak, dan heb je gelijk weer een nieuw krantenberichtje: "Hond bijt kind" :19:

Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat er bij haar geen kind in de voerbak kan graaien omdat er geen voerbakken staan.
En omdat Alano altijd achter een hek eet + ook nog eens naar buiten gaat bij klein kinder bezoek zie ik niet in waarom jij dit zo schrijft.

Het is haar hond dus als zij er geen problemen mee heeft waarom zou ze dat dan moeten afleren voor een ander die op visite komt?
Ze zorgt er simpelweg voor dat er geen problemen kunnen ontstaan door hem apart te laten eten en evt weg te houden... :19:
Dat jij het ongewenst gedag noemt hoeft niet te zeggen dat het ook maar meteen totaal ongewenst gedrag is.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Bianc@ schreef:
Felix schreef:Baknijd zou ik zelf zo snel mogelijk eruit gaan trainen, het mag dan wel geen probleem voor jouw zelf zijn, maar mischien wel voor iemand anders :wink:

Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat er bij haar geen kind in de voerbak kan graaien omdat er geen voerbakken staan.
En omdat Alano altijd achter een hek eet + ook nog eens naar buiten gaat bij klein kinder bezoek zie ik niet in waarom jij dit zo schrijft.

Het is haar hond dus als zij er geen problemen mee heeft waarom zou ze dat dan moeten afleren voor een ander die op visite komt?
Ze zorgt er simpelweg voor dat er geen problemen kunnen ontstaan door hem apart te laten eten en evt weg te houden... :19:
Dat jij het ongewenst gedag noemt hoeft niet te zeggen dat het ook maar meteen totaal ongewenst gedrag is.
Omdat met kinderen en honden je niet altijd alles 100% onder controle hebt, ook al heeft ze zelf geen kinderen, er zullen toch wel eens kinderen over de vloer komen, en dan is een onbewaakt ogenblik of een moment van onoplettendheid al voldoende om in de krant te eindigen als zoveelste kranten artikeltje van hond bijt kind :wink:

En als de topic starter er geen probleem in ziet, in het baknijd verhaal, waarom opent ze dan uberhaupt een topic van deze strekking, dus dat ze het als een probleem ervaart is wel duidelijk, anders eindigt ze niet op de eerste hulp afdeling :wink:
Brigitte
Zeer actief

Felix schreef:
Bianc@ schreef:

Omdat met kinderen en honden je niet altijd alles 100% onder controle hebt, ook al heeft ze zelf geen kinderen, er zullen toch wel eens kinderen over de vloer komen, en dan is een onbewaakt ogenblik of een moment van onoplettendheid al voldoende om in de krant te eindigen als zoveelste kranten artikeltje van hond bijt kind :wink:

En als de topic starter er geen probleem in ziet, in het baknijd verhaal, waarom opent ze dan uberhaupt een topic van deze strekking, dus dat ze het als een probleem ervaart is wel duidelijk, anders eindigt ze niet op de eerste hulp afdeling :wink:
Lezen is niet je sterkste kant he :wink:

Er komen hier vrijwel nooit kinderen over de vloer en die ene keer dat het welk zo is zit de hond buiten dus er zal dan geen artikel in de krant kunnen verschijnen.

En ten 2de stelde ik in mijn 1ste bericht de vraag of het zo raar is dat ik baknijd niet afleer en als je hebt gelezen wat je dus blijkbaar niet hebt had je kunnen lezen dat er 2 honden gingen vechten door een fout van mij en ik er net tussen stond dus niet omdat de hond mij aanviel.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Baknijd is heel normaal , vooral als er meerdere honden in een huis wonen , hier moeten ze ook niet bij elkaar gaan schooieren tijdens het eten want dan is het ook gelijk vechten geblazen, vooral jessy had nogal de gewoonte om snel haar bak leeg te vreten en dan bij Buck te gaan schooieren , tot dat ze te brutaal werd en buck het niet meer pikte, en hij haar alle hoeken van de keuken heeft laten zien , sindsdien blijft ze ver bij hem uit de buurt , net zolang tot hij helemaal klaar is , en dan is er niks aan de hand als zij nog even zijn bak uitlikt.
Tegenover ons hebben ze in het geheel geen baknijd en kunnen we alles doen met hun vreten wat we maar willen.
Ook als ze fanatiek aan het kluiven zijn kunnen wij zonder meer (in nood gevallen)de kluiven afpakken met een woord....los!!! en ze laten het gewoon los, wel altijd even , goedzo!!, en een aai over de bol :mrgreen: dat is voor ons het belangrijkste, en wat ze onder elkaar flikken zoeken ze zelf maar uit
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik begrijp voor jou wel waarom je er niks aan doet. Vegas heeft geen baknijd maar als hij buiten een prooi vind wordt het wel een hele strijd. Laatst had hij een spare-rib te pakken en dan moet ik toch echt zijn bek in om dat af te pakken. Hij zal niet grommen en hij wil me ook niet bijten maar los laten doet hij niet. Nou was de spare-rib nog redelijk makkelijk te pakken (en hij schrok van mijn brul) maar ik heb weleens een minuut staan strijden om een gebraden, afgekloven kippenbotje. Die was niet zo makkelijk te pakken en toen heb ik echt met grof geweld zijn bek open moeten maken. Ik heb het geluk dat hij mij absoluut niet wil bijten maar alleen wil vluchten, anders zou ik het nooit af kunnen pakken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sheila schreef:
Brigitte schreef:
Sheila schreef:Ik zou er zéker WEL wat aan gaan doen!!
Wel zo handig als je hond iets van straat af eet en je wilt het afpakken,dat kan je in jou geval dan absoluut vergeten met alle gevolgen van dien!

En de gezins samenstelling doet er niet toe hoor,maar misschien vindt je het leuk om elke keer naar het ziekenhuis te gaan :denken:
Waar staat dat ik het leuk vindt om elke keer naar het ziekenhuis te gaan? Ik heb 1 keer een fout gemaakt en daardoor gingen 2 honden vechten om een bak voer en ik stond daar precies tussen.

En als hij wat van straat pakt vreet hij dat maar lekker op en het gaat om BAKnijd dus puur het verdedigen van zijn BAK.
Dan heb je toch iets niet goed gedaan bij het opvoeden van je hond als pup zijnde!
tuurlijk spuit 11 :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

hier komen zo goed als geen kids, en als ze al komen blijven ze maar in de kamer als de honden eten krijgen, ze hebben niets bij hun bak te zoeken :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan dus wel gewoon bij alle honden in de bak komen, maar de andere honden absoluut niet... die bakken worden met hun leven verdedigt en dat vind ik prima.... ze moeten ook niet bij mijn bord met eten komen :wink:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Felix schreef:
Bianc@ schreef:

Lezen is niet je sterkste kant he :wink:

Er komen hier vrijwel nooit kinderen over de vloer en die ene keer dat het welk zo is zit de hond buiten dus er zal dan geen artikel in de krant kunnen verschijnen.

En ten 2de stelde ik in mijn 1ste bericht de vraag of het zo raar is dat ik baknijd niet afleer en als je hebt gelezen wat je dus blijkbaar niet hebt had je kunnen lezen dat er 2 honden gingen vechten door een fout van mij en ik er net tussen stond dus niet omdat de hond mij aanviel.
Waarom dan nog een bevestiging zoeken, als het voor je zelf toch al duidelijk is, dat je er niets aan gaat doen :denken:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hoe ontstaat baknijd eigenlijk? Is dat altijd als je meerdere honden hebt ofzo?
Bij Gol heb ik dat nog nooit gezien, maar als ze met andere honden eet zet ik ze apart..
Bianc@
Zeer actief

Felix schreef: Omdat met kinderen en honden je niet altijd alles 100% onder controle hebt, ook al heeft ze zelf geen kinderen, er zullen toch wel eens kinderen over de vloer komen, en dan is een onbewaakt ogenblik of een moment van onoplettendheid al voldoende om in de krant te eindigen als zoveelste kranten artikeltje van hond bijt kind :wink:

Sorry hoor maar volgens mij lees jij echt niet goed.

Als je het eerste bericht leest zie je precies waarom ze dit topic hier heeft geplaatst. Er staat notabene duidelijk in dat zij het niet als een probleem ziet én dat ze het niet af wil leren. Ga eerst eens goed lezen voordat je onzin neerkwakt.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Als het je zelf niet al te veel last opleverd zou ik er niets aan doen. Het is in mijn ogen volkomen natuurlijk gedrag om het voer te verdedigen. Een ranglagere mag ook het voer verdedigen tegen een ranghogere bij wolven. :19: Sterker nog ik heb ergens gelezen dat de ranghogere het niet eens probeert af te pakken, wat je hebt mag je houden. :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gollum schreef:Hoe ontstaat baknijd eigenlijk? Is dat altijd als je meerdere honden hebt ofzo?
Bij Gol heb ik dat nog nooit gezien, maar als ze met andere honden eet zet ik ze apart..
Vaak ontstaat het al in het nest als alle pups uit 1 bak te eten krijgen. Dan ontstaat er soms competitie om voer en is de basis gelegd voor een hond die alert is op wie er bij zijn eten komt. Het kan ook ontstaan door ijverige bazen die aan de gang gaan met het afpakken van bakken.
Sommige honden zijn ook gewoon erg competatief en verdedigen bezit, dus ook hun eten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ianthe schreef:Als het je zelf niet al te veel last opleverd zou ik er niets aan doen. Het is in mijn ogen volkomen natuurlijk gedrag om het voer te verdedigen. Een ranglagere mag ook het voer verdedigen tegen een ranghogere bij wolven. :19: Sterker nog ik heb ergens gelezen dat de ranghogere het niet eens probeert af te pakken, wat je hebt mag je houden. :wink:
Ik maak wel verschil tussen baknijd naar mij toe en baknijd bij de honden onderling.
Als het tussen de honden onderling is, zorg ik er voor dat ze niet bij elkaars bak komen als ze eten krijgen (op dit moment heb ik maar een hond, dus dat "probleem" heb ik nu niet :wink: ).
Naar mensen toe kan het een risico opleveren.
Het is zeker natuurlijk gedrag, dat ben ik helemaal eens.
Maar zoals met meer natuurlijke gedragingen is het niet handig als honden dat uitvoeren in de mensenwereld.
Ik pak dus geen bak af, maar geef de hond het vertrouwen dat ik zelfs als ik in de buurt ben geen eten af zal pakken.
Daardoor hoeft de hond zijn eten niet te verdedigen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft zeker ook een vorm van baknijd. Als het té erg gaat worden, vallen we terug op oude training, beetje voer in de hand, beetje voer in haar bak, dat is volkomenen normaal, volgens Yla dan. Wel geven we Yla alleen een kluif, als we samen thuis zijn, Ria en ik kunnen het afpakken, maar moet er niet aan denken als een ander het zou doen.....
Wij hebben geen kinderen, en momenteel komt er alleen een baby over de vloer, en Yla is gek op de baby en ouders.
( maar mochten er toch kinderen over de vloer komen, hou ik ze totaal uit de keuken, als Yla eet, en krijgt ze zeker geen kluif. Ik ga niks uitlokken.)
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Bianc@ schreef:
Felix schreef: Omdat met kinderen en honden je niet altijd alles 100% onder controle hebt, ook al heeft ze zelf geen kinderen, er zullen toch wel eens kinderen over de vloer komen, en dan is een onbewaakt ogenblik of een moment van onoplettendheid al voldoende om in de krant te eindigen als zoveelste kranten artikeltje van hond bijt kind :wink:

Als je het eerste bericht leest zie je precies waarom ze dit topic hier heeft geplaatst. Er staat notabene duidelijk in dat zij het niet als een probleem ziet én dat ze het niet af wil leren. Ga eerst eens goed lezen voordat je onzin neerkwakt.
Zoals ik al eerder zei, wat is dan het nut van een topic als dit, als ze een probleem omschrijft, en er vervolgens al bij aangeeft er niets aan te willen gaan doen :denken:
Bianc@
Zeer actief

Felix schreef: Zoals ik al eerder zei, wat is dan het nut van een topic als dit, als ze een probleem omschrijft, en er vervolgens al bij aangeeft er niets aan te willen gaan doen :denken:
Heel simpel, om te praten erover dat doe je immers op een forum van gedachten en mening wisselen. Ze was volgens mij zoals ik uit het 1e bericht opmaak gewoon benieuwd of haar mening nu afwijkend was van het gros van de mensen hier of juist niet. :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind baknijd niet raar of verkeerd. Voor mij zou het wel ongewenst zijn, ik zou dus proberen het af te leren, maar kan me ook goed voorstellen dat anderen dat niet doen.

Ik heb eigenlijk weinig aandacht besteed aan ruilen e.d. wat ik volgens de puppytrainer moest doen. Ik laat Bram gewoon met rust als hij eet. Als ik een keer iets weg moet halen oid, dan kan dat zonder enig probleem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Felix schreef:
Bianc@ schreef:

Zoals ik al eerder zei, wat is dan het nut van een topic als dit, als ze een probleem omschrijft, en er vervolgens al bij aangeeft er niets aan te willen gaan doen :denken:
Waarom staat het topic in het discussiehoekje denk je?
Als ze het een probleem vond stond het wel bij gedrag of opvoeding.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brigitte
Zeer actief

Felix schreef:
Bianc@ schreef:

Uhh om gewoon eens te vragen hoe andere mensen over baknijd denken misschien :19: of is een forum niet om vragen te stellen of meningen te verwisselen :denken:
Brigitte
Zeer actief

ranetje schreef:
Felix schreef:
Bianc@ schreef:

Waarom staat het topic in het discussiehoekje denk je?
Als ze het een probleem vond stond het wel bij gedrag of opvoeding.
:ok: :wink:
Brigitte
Zeer actief

Nanna schreef:Mijn honden (behalve Charles) hebben wel baknijd in die zin dat ze het een ander niet gunnen. Meteen de reden dat het vreten hier binnen de twee seconden naar binnen gestofzuigerd is ;-)
Er is dus weinig kans om uit te vallen. Zodra de bakjes leeg zijn wordt er natuurlijk nog wel hevig in andermans bak gekeken om te zien of die wellicht niet nog een molecuul vergeten is :smile:
Ja, Alano slokt het echt naar binnen. Tank eet langzaam en die wil altijd erna de bakken af en daar begon het ook een keer mee dat Alano hem dus aanvloog vandaar dat ze hier apart zitten en ik haal eerst de bakken weg en dan mogen ze weer 'los' :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”