Ik vraag advies aan jullie.
de situatie is als volgt: ik wil dolgraag een hond en ik weet welke voorwaarden daaraan vast zitten. Ik kan de ideale baas zijn, op 1 ding na. Ik woon in een eengezinswoning samen met mijn vriend. Ik ben 3 hele dagen (van 8 tot 4) en 2 halve dagen aan het werk. Mijn vriend studeert nog en is ongeveer 3 dagen in de week weg.
Mijn vraag is eigenlijk deze: kan ik dan een hond nemen? Ik had zelf in de planning dat ik sowieso een maand vrij neem wanneer de hond in huis komt, zodat ie als puppy in een vreemde omgeving niet alleen hoeft te zijn. Eventueel kan ik hem later die 2 halve dagen en 1 hele dag meenemen naar mijn werk, waar een tuin is met een grote schuur. Dit zal misschien kunnen als ik hem dat aanleer?
Ook vraag ik me af of er hier meer mensen zijn die overdag weg zijn en toch een hond hebben. Uiteraard krijgt de hond voor en na het werken alle aandacht en wil ik hem zoveel mogelijk bij me hebben, tijdens winkelen, familiebezoek, sporten (hardlopen), etc.
Hoe leer je een hond om alleen te zijn?
Ik heb trouwens wel een groot balkon, wat als een soort kennel kan fungeren?
Ik brainstorm zomaar een beetje, maar ik wil jullie mening hierover, omdat ik niet ondoordacht een hond wil aanschaffen. Ik heb trouwens eerder al een hond gehad als kind, dus ben niet helemaal een groentje.

Positief of negatief, laat maar komen jullie gedachten!
Groetjes Jo