Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ras: Cao de Castro Laboreiro

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Torga
nieuw lid

Ras: Cao de Castro Laboreiro

Ongelezen bericht door Torga »

Een beknopte beschrijving van de Cao de Castro Laboreiro: Het is één van de oudste rassen van het europese continent. Hij komt uit het uiterste noorden van Portugal, uit een gebied dat tot ong. 1940 sterk geisoleerd lag in de bergen.
Hij is gefokt om kuddes te bewaken en te verdedigen tegen wolven en andere aanvallers.
Het bijzondere aan dit ras is dat het een oersterke hond is, die geen ziektes kent zo als bij andere honden waar veel mee gefokt is.
Hij hecht zich emotioneel aan 1 iemand, het is een hond die je niet de hele tijd alleen kunt laten, om bijvoorbeeld iets te bewaken. (heeft behoefte aan menselijk kontakt) Hij is rustig, blaft alleen als het echt nodig is. Kan heel goed met kinderen overweg. Heeft wel veel ruimte nodig.
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

De kangals bezitten ook al die eigenschappen, echter ze zijn twee keer zo groot en sterk. Er is dus geen reden waarom je zo een hond boven een kangal zou kiezen.

De kangal OWNS de Cao de Sombrero (of zoiets)
kangalfan
Zeer actief

Kan een Cao de Sombrero dit?

Een Cao de Sombrero zal met zijn staart tussen de benen wegrennen als hij zo een kangal tegenkomt :mrgreen:
Torga
nieuw lid

Kangalfan

Ongelezen bericht door Torga »

Kangalfan ik geloof dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, het gaat er toch niet om wie de "beste" en de "sterkste" hond heeft. :denken: Iedereen moet zelf weten wat ie voor een hond neemt.
kangalfan
Zeer actief

Re: Kangalfan

Torga schreef:Kangalfan ik geloof dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, het gaat er toch niet om wie de "beste" en de "sterkste" hond heeft. :denken: Iedereen moet zelf weten wat ie voor een hond neemt.
Ik maak maar een grap Torga :mrgreen:

Dat ras is vast een geweldig ras.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
kangalfan schreef:De kangals bezitten ook al die eigenschappen, echter ze zijn twee keer zo groot en sterk. Er is dus geen reden waarom je zo een hond boven een kangal zou kiezen.

Afbeelding
:smile:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: Ras: Cao de Castro Laboreiro

Ongelezen bericht door Hutsje »

Torga schreef:Een beknopte beschrijving van de Cao de Castro Laboreiro: Het is één van de oudste rassen van het europese continent. Hij komt uit het uiterste noorden van Portugal, uit een gebied dat tot ong. 1940 sterk geisoleerd lag in de bergen.
Hij is gefokt om kuddes te bewaken en te verdedigen tegen wolven en andere aanvallers.
Het bijzondere aan dit ras is dat het een oersterke hond is, die geen ziektes kent zo als bij andere honden waar veel mee gefokt is.
Hij hecht zich emotioneel aan 1 iemand, het is een hond die je niet de hele tijd alleen kunt laten, om bijvoorbeeld iets te bewaken. (heeft behoefte aan menselijk kontakt) Hij is rustig, blaft alleen als het echt nodig is. Kan heel goed met kinderen overweg. Heeft wel veel ruimte nodig.
heb je er ook foto's van?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:
kangalfan schreef:De kangals bezitten ook al die eigenschappen, echter ze zijn twee keer zo groot en sterk. Er is dus geen reden waarom je zo een hond boven een kangal zou kiezen.

Afbeelding
*PROEST* :smile: :smile: :smile:
kangalfan
Zeer actief

Nanna schreef:

Afbeelding
:piew:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:

Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??

daarbij weet ik bijna wel zeker dat een Cao de Castro Laboreiro ook een auto voor kan trekken als zelfs mijn am-staff x boxer een nissan patrol vanuit stilstand kan voortrekken en deze weegt maar 40 kilo en is 35cm hoog. (zo spectakuler is dat filmpje dus niet sorry)
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Re: Kangalfan

Ongelezen bericht door keessie »

kangalfan schreef:
Torga schreef:Kangalfan ik geloof dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, het gaat er toch niet om wie de "beste" en de "sterkste" hond heeft. :denken: Iedereen moet zelf weten wat ie voor een hond neemt.
Ik maak maar een grap Torga :mrgreen:

Dat ras is vast een geweldig ras.
Ik blijf het een vervelende eigenschap van je vinden, beste kangalfan.[alleen het woordje Fan al].
Het doet me denken aan van die Amsterdamse jochies die nooit een thuis hebben gehad en zich dan aanzien denken te verschaffen door zoiets als een pitt of een boer te nemen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:

Afbeelding
:smile: :smile: :smile: Daar word je doof van :mrgreen:

En mijn Lakeland kon zelfs een ascona ( weet niet of ik het goede merk heb)de greppel intrekken :pffff:

Groetjes Els
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

De kangal van een kennis kan zelfs een VRACHTWAGEN vooruittrekken :mrgreen:
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

kangalfan schreef:De kangal van een kennis kan zelfs een VRACHTWAGEN vooruittrekken :mrgreen:
:pffff: Nou ,ik zou zeggen,sla er je er slaatje uit
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

kangalfan schreef:De kangal van een kennis kan zelfs een VRACHTWAGEN vooruittrekken :mrgreen:
Als ik jou was zou ik dan maar een sleep bedrijf oprichten. Neem dan 3 kangals en jut ze flink op dan trekken ze elke auto en vrachtwagen waar dan ook vandaan vooruit. Zijn ze gekanteld? Geen problemen, de alles kunnende kangal kan het wel :blah: :blah: :blah: :blah: :roll:

De cao de castro de laboreiro vind ik een heel mooi ras!! Lijken me een geweldig karakter te hebben. Maar ik vrees dat je voor dit ras ook veel ruimte moet hebben en niet in een stad moet wonen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Kangals die zo veel groter zijn, eten zeker ook nog minder dan de cao de castro de laboreiro, en met een beetje mazzel doen ze ook je strijk nog

Verder sluit ik me aan bij Nanna :wink: en zou het leuk zijn als je wat foto's postte, Torga.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Kangalfan, biedt je excuses aan aan Torga voor het verpesten van haar/zijn topic :neenee:

het is geen competitie, en ook geen reclamepraatje voor het ras waarom reageer je dan altijd zo? daarbij alsof groter en sterker altijd maar beter is :roll:

ik weet niet wat voor complex je hebt, maar zelfs voor jou is er wel ergens een professionele hulpverlener beschikbaar om mee te praten.
het is nog niet te laat.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ryan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ryan »

Ik moet wel lachen om kangalfan, zeker nu in deze topic. Hij geeft toch zelf ook wel aan dat hij het als grap bedoelt. Dat het niet bij iedereen zo overkomt is jammer, maar zegt ook wel iets over de gevoeligheden van degenen die zo reageren. Moet toch ook niet allemaal zo serieus zijn!? :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Pyreneers zijn het helemaal!!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ryan schreef:Ik moet wel lachen om kangalfan, zeker nu in deze topic. Hij geeft toch zelf ook wel aan dat hij het als grap bedoelt. Dat het niet bij iedereen zo overkomt is jammer, maar zegt ook wel iets over de gevoeligheden van degenen die zo reageren. Moet toch ook niet allemaal zo serieus zijn!? :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
jij hebt nog niet zoveel van kangalfan gelezen denk ik :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ryan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ryan »

Ik denk net zoveel als ieder ander, maar het ligt er zo dik bovenop dat ik het alleen maar als grappig kan zien. Bovendien, hij heeft zelf geen hond, en heeft een ideaalbeeld bij zijn favoriete ras. Ik ben ook helemaal verknocht aan mijn eigen ras, maar juist omdat wij er zelf twee hebben, weten we ook dondersgoed de eigenaardigheden van "ons"ras :wink:
Pyreneers zijn het helemaal!!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik vind het eerder obsessief en fanatiek, hij dramt er ook gewoon te lang op door en in alles en alles en alles. beetje jammer. Kangalfan heeft alweer genoeg aandacht in dit topic gehad, dus ik laat het er maar bij.

ik wilde overigens vanaf mn 9e al een podenco ibicenco, 13 jaar later kwam de eerste pas, tot die tijd dol op het ras geweest maar voor ik er eentje kreeg wist ik de eigenaardigheden al en liep ik niet het "podencolicht"te verkondigen en op te dringen aan iedereen die het wel of niet wil horen :19:

Kangalfan gedraagt zich als een doorgeslagen missionaris.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sky schreef:Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??

daarbij weet ik bijna wel zeker dat een Cao de Castro Laboreiro ook een auto voor kan trekken als zelfs mijn am-staff x boxer een nissan patrol vanuit stilstand kan voortrekken en deze weegt maar 40 kilo en is 35cm hoog. (zo spectakuler is dat filmpje dus niet sorry)
een amstaffXboxer kan onmogelijk die afmetingen hebben. daarbij als een hond van 35 cm 40 kg weegt dan slaat ie nog geen deuk in een pakje boter of hij moet erop gaan zitten. :mrgreen:

ter vergelijking. mijn engelse staffteef is 39 cm bij 15 kilo.

ik denk dat je even opnieuw moet meten. rastechnisch is het namelijk onmogelijk en ik denk lichamelijk ook. een hond van die afmetingen was waarschijnlijk met 30 kilo al door zijn poten gezakt en trekt echt geen auto voort.. :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
sky schreef:Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??

een amstaffXboxer kan onmogelijk die afmetingen hebben. daarbij als een hond van 35 cm 40 kg weegt dan slaat ie nog geen deuk in een pakje boter of hij moet erop gaan zitten. :mrgreen:

ter vergelijking. mijn engelse staffteef is 39 cm bij 15 kilo.

ik denk dat je even opnieuw moet meten. rastechnisch is het namelijk onmogelijk en ik denk lichamelijk ook. een hond van die afmetingen was waarschijnlijk met 30 kilo al door zijn poten gezakt en trekt echt geen auto voort.. :smile:
jeetje jij bent echt goed wakker :smile:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik hou jullie allemaal in de gaten voor als jullie onzin gaan praten :pffff:

kangalfan/pikverlenger hadden jullie al in de tang dus doe ik jopie hierboven ff :cheer:
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

Podenji schreef:ik vind het eerder obsessief en fanatiek, hij dramt er ook gewoon te lang op door en in alles en alles en alles. beetje jammer. Kangalfan heeft alweer genoeg aandacht in dit topic gehad, dus ik laat het er maar bij.

ik wilde overigens vanaf mn 9e al een podenco ibicenco, 13 jaar later kwam de eerste pas, tot die tijd dol op het ras geweest maar voor ik er eentje kreeg wist ik de eigenaardigheden al en liep ik niet het "podencolicht"te verkondigen en op te dringen aan iedereen die het wel of niet wil horen :19:

Kangalfan gedraagt zich als een doorgeslagen missionaris.
mijn antwoord: geen gevoel voor humor :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijn :19: De sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube :ok:
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijn :19: De sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube :ok:
Dank je wel Marc. :ok:

De kangal is gewoon een ontzettend indrukwekkend beest. Dat moet haast wel als je wilt overleven tegen wolven en beren. Ik ben ook een grote fan van leeuwen maar die kun je niet in huis houden. De kangal is dan een goed alternatief.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijn :19: De sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube :ok:
kijk dit is nu humor :smile:
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

Podenji schreef:
kijk dit is nu humor :smile:
ja Kangalfan is een enorme verrijking voor dit forum :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”