Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ras: Cao de Castro Laboreiro
Moderator: moderatorteam
- Torga
- nieuw lid
Ras: Cao de Castro Laboreiro
Een beknopte beschrijving van de Cao de Castro Laboreiro: Het is één van de oudste rassen van het europese continent. Hij komt uit het uiterste noorden van Portugal, uit een gebied dat tot ong. 1940 sterk geisoleerd lag in de bergen.
Hij is gefokt om kuddes te bewaken en te verdedigen tegen wolven en andere aanvallers.
Het bijzondere aan dit ras is dat het een oersterke hond is, die geen ziektes kent zo als bij andere honden waar veel mee gefokt is.
Hij hecht zich emotioneel aan 1 iemand, het is een hond die je niet de hele tijd alleen kunt laten, om bijvoorbeeld iets te bewaken. (heeft behoefte aan menselijk kontakt) Hij is rustig, blaft alleen als het echt nodig is. Kan heel goed met kinderen overweg. Heeft wel veel ruimte nodig.
Hij is gefokt om kuddes te bewaken en te verdedigen tegen wolven en andere aanvallers.
Het bijzondere aan dit ras is dat het een oersterke hond is, die geen ziektes kent zo als bij andere honden waar veel mee gefokt is.
Hij hecht zich emotioneel aan 1 iemand, het is een hond die je niet de hele tijd alleen kunt laten, om bijvoorbeeld iets te bewaken. (heeft behoefte aan menselijk kontakt) Hij is rustig, blaft alleen als het echt nodig is. Kan heel goed met kinderen overweg. Heeft wel veel ruimte nodig.
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
Re: Kangalfan
Ik maak maar een grap TorgaTorga schreef:Kangalfan ik geloof dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, het gaat er toch niet om wie de "beste" en de "sterkste" hond heeft.Iedereen moet zelf weten wat ie voor een hond neemt.
Dat ras is vast een geweldig ras.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Re: Ras: Cao de Castro Laboreiro
heb je er ook foto's van?Torga schreef:Een beknopte beschrijving van de Cao de Castro Laboreiro: Het is één van de oudste rassen van het europese continent. Hij komt uit het uiterste noorden van Portugal, uit een gebied dat tot ong. 1940 sterk geisoleerd lag in de bergen.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
kangalfan
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??
daarbij weet ik bijna wel zeker dat een Cao de Castro Laboreiro ook een auto voor kan trekken als zelfs mijn am-staff x boxer een nissan patrol vanuit stilstand kan voortrekken en deze weegt maar 40 kilo en is 35cm hoog. (zo spectakuler is dat filmpje dus niet sorry)
daarbij weet ik bijna wel zeker dat een Cao de Castro Laboreiro ook een auto voor kan trekken als zelfs mijn am-staff x boxer een nissan patrol vanuit stilstand kan voortrekken en deze weegt maar 40 kilo en is 35cm hoog. (zo spectakuler is dat filmpje dus niet sorry)
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Re: Kangalfan
Ik blijf het een vervelende eigenschap van je vinden, beste kangalfan.[alleen het woordje Fan al].kangalfan schreef:Ik maak maar een grap TorgaTorga schreef:Kangalfan ik geloof dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, het gaat er toch niet om wie de "beste" en de "sterkste" hond heeft.Iedereen moet zelf weten wat ie voor een hond neemt.
![]()
Dat ras is vast een geweldig ras.
Het doet me denken aan van die Amsterdamse jochies die nooit een thuis hebben gehad en zich dan aanzien denken te verschaffen door zoiets als een pitt of een boer te nemen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Nanna schreef:kangalfan schreef:De kangals bezitten ook al die eigenschappen, echter ze zijn twee keer zo groot en sterk. Er is dus geen reden waarom je zo een hond boven een kangal zou kiezen.
De kangal OWNS de Cao de Sombrero (of zoiets)
En mijn Lakeland kon zelfs een ascona ( weet niet of ik het goede merk heb)de greppel intrekken
Groetjes Els
-
kangalfan
- Zeer actief
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
-
boxersien
Als ik jou was zou ik dan maar een sleep bedrijf oprichten. Neem dan 3 kangals en jut ze flink op dan trekken ze elke auto en vrachtwagen waar dan ook vandaan vooruit. Zijn ze gekanteld? Geen problemen, de alles kunnende kangal kan het welkangalfan schreef:De kangal van een kennis kan zelfs een VRACHTWAGEN vooruittrekken
De cao de castro de laboreiro vind ik een heel mooi ras!! Lijken me een geweldig karakter te hebben. Maar ik vrees dat je voor dit ras ook veel ruimte moet hebben en niet in een stad moet wonen.
-
Gos
- Zeer actief
Kangals die zo veel groter zijn, eten zeker ook nog minder dan de cao de castro de laboreiro, en met een beetje mazzel doen ze ook je strijk nogkangalfan schreef:De kangals bezitten ook al die eigenschappen, echter ze zijn twee keer zo groot en sterk. Er is dus geen reden waarom je zo een hond boven een kangal zou kiezen.
Verder sluit ik me aan bij Nanna
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Kangalfan, biedt je excuses aan aan Torga voor het verpesten van haar/zijn topic
het is geen competitie, en ook geen reclamepraatje voor het ras waarom reageer je dan altijd zo? daarbij alsof groter en sterker altijd maar beter is
ik weet niet wat voor complex je hebt, maar zelfs voor jou is er wel ergens een professionele hulpverlener beschikbaar om mee te praten.
het is nog niet te laat.
het is geen competitie, en ook geen reclamepraatje voor het ras waarom reageer je dan altijd zo? daarbij alsof groter en sterker altijd maar beter is
ik weet niet wat voor complex je hebt, maar zelfs voor jou is er wel ergens een professionele hulpverlener beschikbaar om mee te praten.
het is nog niet te laat.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Ryan
- Vaste gebruiker
Ik moet wel lachen om kangalfan, zeker nu in deze topic. Hij geeft toch zelf ook wel aan dat hij het als grap bedoelt. Dat het niet bij iedereen zo overkomt is jammer, maar zegt ook wel iets over de gevoeligheden van degenen die zo reageren. Moet toch ook niet allemaal zo serieus zijn!?

Pyreneers zijn het helemaal!!
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
jij hebt nog niet zoveel van kangalfan gelezen denk ikRyan schreef:Ik moet wel lachen om kangalfan, zeker nu in deze topic. Hij geeft toch zelf ook wel aan dat hij het als grap bedoelt. Dat het niet bij iedereen zo overkomt is jammer, maar zegt ook wel iets over de gevoeligheden van degenen die zo reageren. Moet toch ook niet allemaal zo serieus zijn!?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Ryan
- Vaste gebruiker
Ik denk net zoveel als ieder ander, maar het ligt er zo dik bovenop dat ik het alleen maar als grappig kan zien. Bovendien, hij heeft zelf geen hond, en heeft een ideaalbeeld bij zijn favoriete ras. Ik ben ook helemaal verknocht aan mijn eigen ras, maar juist omdat wij er zelf twee hebben, weten we ook dondersgoed de eigenaardigheden van "ons"ras 
Pyreneers zijn het helemaal!!
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het eerder obsessief en fanatiek, hij dramt er ook gewoon te lang op door en in alles en alles en alles. beetje jammer. Kangalfan heeft alweer genoeg aandacht in dit topic gehad, dus ik laat het er maar bij.
ik wilde overigens vanaf mn 9e al een podenco ibicenco, 13 jaar later kwam de eerste pas, tot die tijd dol op het ras geweest maar voor ik er eentje kreeg wist ik de eigenaardigheden al en liep ik niet het "podencolicht"te verkondigen en op te dringen aan iedereen die het wel of niet wil horen
Kangalfan gedraagt zich als een doorgeslagen missionaris.
ik wilde overigens vanaf mn 9e al een podenco ibicenco, 13 jaar later kwam de eerste pas, tot die tijd dol op het ras geweest maar voor ik er eentje kreeg wist ik de eigenaardigheden al en liep ik niet het "podencolicht"te verkondigen en op te dringen aan iedereen die het wel of niet wil horen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
een amstaffXboxer kan onmogelijk die afmetingen hebben. daarbij als een hond van 35 cm 40 kg weegt dan slaat ie nog geen deuk in een pakje boter of hij moet erop gaan zitten.sky schreef:Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??
ter vergelijking. mijn engelse staffteef is 39 cm bij 15 kilo.
ik denk dat je even opnieuw moet meten. rastechnisch is het namelijk onmogelijk en ik denk lichamelijk ook. een hond van die afmetingen was waarschijnlijk met 30 kilo al door zijn poten gezakt en trekt echt geen auto voort..

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
jeetje jij bent echt goed wakkermassam schreef:een amstaffXboxer kan onmogelijk die afmetingen hebben. daarbij als een hond van 35 cm 40 kg weegt dan slaat ie nog geen deuk in een pakje boter of hij moet erop gaan zitten.sky schreef:Ik denk niet dat mensen hun favo ras uitkiezen vanwegen de kracht die een hond bezit of het moet aan mij liggen ??
daarbij weet ik bijna wel zeker dat een Cao de Castro Laboreiro ook een auto voor kan trekken als zelfs mijn am-staff x boxer een nissan patrol vanuit stilstand kan voortrekken en deze weegt maar 40 kilo en is 35cm hoog. (zo spectakuler is dat filmpje dus niet sorry)![]()
ter vergelijking. mijn engelse staffteef is 39 cm bij 15 kilo.
ik denk dat je even opnieuw moet meten. rastechnisch is het namelijk onmogelijk en ik denk lichamelijk ook. een hond van die afmetingen was waarschijnlijk met 30 kilo al door zijn poten gezakt en trekt echt geen auto voort..
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
kangalfan
- Zeer actief
mijn antwoord: geen gevoel voor humorPodenji schreef:ik vind het eerder obsessief en fanatiek, hij dramt er ook gewoon te lang op door en in alles en alles en alles. beetje jammer. Kangalfan heeft alweer genoeg aandacht in dit topic gehad, dus ik laat het er maar bij.
ik wilde overigens vanaf mn 9e al een podenco ibicenco, 13 jaar later kwam de eerste pas, tot die tijd dol op het ras geweest maar voor ik er eentje kreeg wist ik de eigenaardigheden al en liep ik niet het "podencolicht"te verkondigen en op te dringen aan iedereen die het wel of niet wil horen![]()
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijn
De sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube 
-
kangalfan
- Zeer actief
Dank je wel Marc.MARC_S schreef:Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijnDe sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube
De kangal is gewoon een ontzettend indrukwekkend beest. Dat moet haast wel als je wilt overleven tegen wolven en beren. Ik ben ook een grote fan van leeuwen maar die kun je niet in huis houden. De kangal is dan een goed alternatief.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk dit is nu humorMARC_S schreef:Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijnDe sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
ja Kangalfan is een enorme verrijking voor dit forumPodenji schreef:kijk dit is nu humorMARC_S schreef:Ik vind Kangalfan wel leuk moet ik zeggen. Ik moet ook bekennen dat hij waarschijnlijk gelijk heeft voor wat betreft dat kangals de beste honden zijnDe sterkste, de grootste en de mooiste. Dus ik begrijp hem wel. Ben ook altijd blij met die linkjes want dan ga ik altijd even kangal kijken op youtube