Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond vind je geweldig mooi maar.....
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
- Youp
- Zeer actief
Een Boerboel vind ik prachtig maar past qua karakter niet bij ons leven. Er komen nogal eens vreemden binnenwandelen op de zaak en daar zijn de meesten toch niet van gediend.
De Saarloos vind ik ook geweldig. Maar ik heb liever een hond die wat meer baasgericht is.
De Saarloos vind ik ook geweldig. Maar ik heb liever een hond die wat meer baasgericht is.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
herders en poolhonden... herders heb ik al
poolhonden vind ik geweldig kan ze alleen niet bieden wat ze nodig hebben.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
boxersien
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
even denken hoor,
De Duitse Dog, ben d'r achter gekomen dat een flat van 50m2 voor 2 honden waarvan dan 1 herder en 1 dog gewoon niet haalbaar is. Maar de DD gaat wel komen (ooit).
Deerhound, eigenlijk zelfde reden als hierboven. Plus ik bij een park zit waar de konijnen niet eens meer een winterslaap houden.
Teckel. Al hoewel ik ze echt briljant vind past het karakter dus totaal niet bij mij. De eigenwijsheid is leuk en echt fantastisch, maar na een week ofzo zou die bewondering omslaan in pure nijd bij mij.
Saarloos, fantastische hond, maar Amsterdam en angstige honden gaat niet werken.
Weinmaraner, prachtige hond. Werkelijkwaar echt fantastisch, maar ook geen hond voor mij. Te groot jachtinstinct.
De Duitse Dog, ben d'r achter gekomen dat een flat van 50m2 voor 2 honden waarvan dan 1 herder en 1 dog gewoon niet haalbaar is. Maar de DD gaat wel komen (ooit).
Deerhound, eigenlijk zelfde reden als hierboven. Plus ik bij een park zit waar de konijnen niet eens meer een winterslaap houden.
Teckel. Al hoewel ik ze echt briljant vind past het karakter dus totaal niet bij mij. De eigenwijsheid is leuk en echt fantastisch, maar na een week ofzo zou die bewondering omslaan in pure nijd bij mij.
Saarloos, fantastische hond, maar Amsterdam en angstige honden gaat niet werken.
Weinmaraner, prachtige hond. Werkelijkwaar echt fantastisch, maar ook geen hond voor mij. Te groot jachtinstinct.

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Heeft mijn voorkeur ookNanna schreef:De Afghaanse windhond. Schitterend om te zien, met dat zwevende gangwerk, dat ruisende haar en die arrogante blik.
Maar zo'n hond zou met mij giga botsen qua karakter. Ik bewonder de oosterse windhonden dus zwaar op afstand.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- saffie
- Zeer actief
Ze zijn echt prachtig inderdaad, vooral dat slanke lichaam en die scherpe blik.MARC_S schreef:Mooi he? Het zijn een soort slanke gekruiste sledehonden. Niet zo verfijnd en allemaal hetzelfde als de huskie maar nog steeds juist daardoor prachtige honden.saffie schreef:WauwMARC_S schreef:Alaskan husky
![]()
Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens.Er zitten Setters doorheen en soms zelfs greyhound en een hele serie andere rassen. Op die manier zijn het razendsnelle honden met enorm uithoudingsvermogen en zien ze er allemaal uniek uit.
Nog wat voorbeelden:
En zelfs deze prachtige hond is een alaskan huskie
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Ladysin
- Vaste gebruiker
-
Tiny
- Zeer actief
Boerboel, Bullmastiff of een boxer (liefs zo een als Nika) zijn honden die ik hééél graag zou willen hebben, maar ik ben bang dat ik niet consequent genoeg ben voor deze honden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Een Duitse staande draadhaar
Maar daar moet je echt mee op jachttraining. In elk geval moet je er veel meer mee doen dan ik zou kunnen. Ik ben er wel helemaal weg van: vind ze prachtig, en die die ik ken zijn ook superlief en sociaal.
Overigens heb ik m'n handen al vol genoeg aan het jachtinstinct van m'n tekkeltje

Maar daar moet je echt mee op jachttraining. In elk geval moet je er veel meer mee doen dan ik zou kunnen. Ik ben er wel helemaal weg van: vind ze prachtig, en die die ik ken zijn ook superlief en sociaal.
Overigens heb ik m'n handen al vol genoeg aan het jachtinstinct van m'n tekkeltje
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Ik zou zo graag een alaska malamute willen, alleen al door het uiterlijk maar of ik het ooit ga aandurven weet ik nog altijd niet, heb nu een mix ervan en 1 ste jaar was een hel met hem, nu is hij een schat van een hond die eigenlijk wel vrij goed luistert, maar het heeft me tranen zweet en bloed gekost, toch is het nu de leukste hond die ik tot nu toe heb gehad, de belgische herder.
sonja
sonja
-
Baily
Een Dobermann. Ik denk dat die te veel hond is voor mijHoewel ik wel een hele lieve goedzak van een dobermann ken, maar die is denk ik niet rastypisch. Maar ik vind ze wel mooi. Niet die van de laatste tijd met een grote borstkas enzo, maar een mooie slanke gespierde dobermann, vind ik heel erg mooi.
Laatst gewijzigd door Baily op 20 dec 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn eigenlijk zoveel honden die ik ontzettend gaaf vind maar die om één of andere reden niet gaan of niet verstandig zijn.
Laika's vind ik echt supergaaf maar daar moet je wel mee gaan werken en met mijn allergiën zou het niet zo handig zijn die in huis te houden.
Een Kangal komt er ooit als we een ruim erf hebben waar hij lekker buiten kan lopen maar zolang dat niet kan zal dat ook nooit wat worden.
De Bull Terriër vind ik qua uiterlijk en gedrag echt een superleuke hond. Eigenlijk de leukste hond die er is qua uiterlijk, maar qua karakter past het helemáál niet. Ze zijn echt tè koppig voor me.
Windhonden vind ik bijna allemaal geweldig maar ze zijn me toch iets te jagerig en zelfstandig.
Laika's vind ik echt supergaaf maar daar moet je wel mee gaan werken en met mijn allergiën zou het niet zo handig zijn die in huis te houden.
Een Kangal komt er ooit als we een ruim erf hebben waar hij lekker buiten kan lopen maar zolang dat niet kan zal dat ook nooit wat worden.
De Bull Terriër vind ik qua uiterlijk en gedrag echt een superleuke hond. Eigenlijk de leukste hond die er is qua uiterlijk, maar qua karakter past het helemáál niet. Ze zijn echt tè koppig voor me.
Windhonden vind ik bijna allemaal geweldig maar ze zijn me toch iets te jagerig en zelfstandig.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
een afghaan, sloughi, azawakh..... schitterend zeker als ze eenmaal beginnen te lopen, die uitstraling, maar mij te zelfstandig in doen en denken denk ik.
Bewonder ze dus op shows en soms bij ons op de hei...
Nee hou het maar bij de kortharige jachthonden ( de weimpjes en duitse staandes). Willen graag werken, maar kunnen ook lekker eigenzinnig zijn en gelukkig gaan die van mij maar zo af en toe hun neus achterna
Bewonder ze dus op shows en soms bij ons op de hei...
Nee hou het maar bij de kortharige jachthonden ( de weimpjes en duitse staandes). Willen graag werken, maar kunnen ook lekker eigenzinnig zijn en gelukkig gaan die van mij maar zo af en toe hun neus achterna
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Old englisch mastiff..
Ik zou hier niet aan durven te beginnen vanwege de gezondheid van deze honden
oohh en sssttt.. een Chineese Naakthond... die zou ik zo graag willen.. maar me vriend vind het 3x wat zeg ik 10x niks
anders had er hier allang eentje gelopen hihihi
Ik zou hier niet aan durven te beginnen vanwege de gezondheid van deze honden
oohh en sssttt.. een Chineese Naakthond... die zou ik zo graag willen.. maar me vriend vind het 3x wat zeg ik 10x niks
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- Berber
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.
Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Beiden schrijvers geven "slechte"gezondheid als reden op.
Waar baseren jullie dat op?
Ik heb namelijk geheel andere ervaring met de OEM.
Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
-
Lemuria
Duitse Doggen - ben dan bang dat ik nét 1 tref met alle mogelijke ziektes...dat heb ik trouwens met meerdere Doggen. Ook de Bordeauxdog vind ik gewéldig maar zou het niet aandurven.
Wolfhonden - dat nerveuze/angstige gedrag dat je vaak hoort...daar zou ik zelf zenuwachtig van worden.
Staffords - heel mooie honden, maar zal je net zien dat ik een hond krijg die niet lekker om kan gaan met soortgenoten, dat zie je bij dit "soort rassen" (ik bedoel het niet verkeerd) toch net wat sneller...
Akita Inu - idem als bij de Staffords. Práchthonden, maar te fel op sexe/soortgenoten!
Windhonden - wowwww om te zien...maar mij iets té pittig en nemen te snel de benen (hoewel ze dat over Huskies ook zeggen en klopt ook niet...)
.
Wolfhonden - dat nerveuze/angstige gedrag dat je vaak hoort...daar zou ik zelf zenuwachtig van worden.
Staffords - heel mooie honden, maar zal je net zien dat ik een hond krijg die niet lekker om kan gaan met soortgenoten, dat zie je bij dit "soort rassen" (ik bedoel het niet verkeerd) toch net wat sneller...
Akita Inu - idem als bij de Staffords. Práchthonden, maar te fel op sexe/soortgenoten!
Windhonden - wowwww om te zien...maar mij iets té pittig en nemen te snel de benen (hoewel ze dat over Huskies ook zeggen en klopt ook niet...)
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik doelde ook op oem en heb niks over gezondheid gezegd,die ik meegemaakt heb is geloof ik 10 geworden toen ik er nog was dus weet niet eens hoe oud hij was toen ie stierf maar hij was volgens de mensen daar een ware uitzondering omdat die grote zware rassen nooit zo oud worden.Living XL schreef:Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.
Nou ik geloof dat ik het met dit ras eerder aan zou durven dan met een dd of eng.bulldog en daarbij vind ik het gewoon echt machtige beesten dus zou het me niet tegenhouden,ik denk dat je het overal slecht kan treffen met kwaaltjes.
- Noela
- Vaste gebruiker
Mee eens! Dat zijn echt prachtige honden, maar als je kijkt op http://www.greyhoundsrescue.nl (waar ik mijn hond vandaan heb) breekt je hart...Rami schreef:Ik vind 'oer-honden' echt prachtig. Zoals de Saarlooswolfhond of Tsjechoslowaakse Wolfhond.
Maar zolang er nog zo veel keus is in leuke kruisingen, bastaards en mixjes in de diverse asiels en andere opvang, zal ik niet zo snel kiezen voor een rashond.