Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond vind je geweldig mooi maar.....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Een airdale terriër of een russische terriër. Prachtige honden, maar helaas een maatje te groot (vind Rob).
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Een Boerboel vind ik prachtig maar past qua karakter niet bij ons leven. Er komen nogal eens vreemden binnenwandelen op de zaak en daar zijn de meesten toch niet van gediend.

De Saarloos vind ik ook geweldig. Maar ik heb liever een hond die wat meer baasgericht is.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb er wel een paar die ik prachtig vind maar qua karakter of behoeftes niet bij mij zou passen...een DD, een Border Collie...

Jacqueline
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Een Deerhound vind ik schitterend om te zien, maar helaas niet meer mogelijk voor mij....
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Een boerboel :cheer: Ik vind ze prachtig,maar ik ben bang dat ik niet de juiste baas voor ze ben :jank:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

herders en poolhonden... herders heb ik al :cheer: poolhonden vind ik geweldig kan ze alleen niet bieden wat ze nodig hebben.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Caro. schreef:Beauceron vind ik machtig mooie honden, maar ik vrees dat dit iets 'teveel' hond voor ons is.
Afbeelding
Die vind ik ook prachtig :cheer:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Windhonden. Schitterende honden om te zien, maar hun karakters en het mijne zouden nooit goed gaan
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

even denken hoor,

De Duitse Dog, ben d'r achter gekomen dat een flat van 50m2 voor 2 honden waarvan dan 1 herder en 1 dog gewoon niet haalbaar is. Maar de DD gaat wel komen (ooit).

Deerhound, eigenlijk zelfde reden als hierboven. Plus ik bij een park zit waar de konijnen niet eens meer een winterslaap houden.

Teckel. Al hoewel ik ze echt briljant vind past het karakter dus totaal niet bij mij. De eigenwijsheid is leuk en echt fantastisch, maar na een week ofzo zou die bewondering omslaan in pure nijd bij mij.

Saarloos, fantastische hond, maar Amsterdam en angstige honden gaat niet werken.

Weinmaraner, prachtige hond. Werkelijkwaar echt fantastisch, maar ook geen hond voor mij. Te groot jachtinstinct.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

honden van het "oerhonden"-type en poolhonden. Prachtig!

Gaat alleen niet, want vanwege het karakter niet echt handig hier.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

niet slaan :N: maar ik vind de kangal wel heel erg leuk om te zien zo heerlijke grote lobbes maar denk dat hij niet past bij mijn interieur en dat interieur heb ik samen gesteld met mijn karakter
Afbeelding
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:De Afghaanse windhond. Schitterend om te zien, met dat zwevende gangwerk, dat ruisende haar en die arrogante blik.
Maar zo'n hond zou met mij giga botsen qua karakter. Ik bewonder de oosterse windhonden dus zwaar op afstand. :ok:
Heeft mijn voorkeur ook :ok: Na de Chow's kan ik er wel zo een hebben :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een Berner Sennen vind ik erg mooi, een beetje een atletische tenminste. Het past niet bij me omdat ik er weinig tot niks mee kan qua hondensport.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

MARC_S schreef:
saffie schreef:
MARC_S schreef:Alaskan husky
Afbeelding
Wauw :I:
Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens.
Mooi he? Het zijn een soort slanke gekruiste sledehonden. Niet zo verfijnd en allemaal hetzelfde als de huskie maar nog steeds juist daardoor prachtige honden. :ok: Er zitten Setters doorheen en soms zelfs greyhound en een hele serie andere rassen. Op die manier zijn het razendsnelle honden met enorm uithoudingsvermogen en zien ze er allemaal uniek uit.

Nog wat voorbeelden:
Afbeelding
Afbeelding

En zelfs deze prachtige hond is een alaskan huskie :mrgreen:
Afbeelding
Ze zijn echt prachtig inderdaad, vooral dat slanke lichaam en die scherpe blik.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Ladysin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ladysin »

een Duitse dog! vind ze zo mooi,maar doordat ik geen eigen huisje heb nog/meer kan ik geen 2de hond aanschaffen.

een dogo argentino vind ik ook prachtig maar dat is gewoon geen hond voor mij.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Boerboel, Bullmastiff of een boxer (liefs zo een als Nika) zijn honden die ik hééél graag zou willen hebben, maar ik ben bang dat ik niet consequent genoeg ben voor deze honden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Een Duitse staande draadhaar :I:
Maar daar moet je echt mee op jachttraining. In elk geval moet je er veel meer mee doen dan ik zou kunnen. Ik ben er wel helemaal weg van: vind ze prachtig, en die die ik ken zijn ook superlief en sociaal.
Overigens heb ik m'n handen al vol genoeg aan het jachtinstinct van m'n tekkeltje :wink:

Afbeelding
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

De catahoula leopard dog, teveel hond voor ons
Afbeelding
Old english mastiff, ben bang voor de gezondheid en het niet oud worden, maar zo leuk
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik zou zo graag een alaska malamute willen, alleen al door het uiterlijk maar of ik het ooit ga aandurven weet ik nog altijd niet, heb nu een mix ervan en 1 ste jaar was een hel met hem, nu is hij een schat van een hond die eigenlijk wel vrij goed luistert, maar het heeft me tranen zweet en bloed gekost, toch is het nu de leukste hond die ik tot nu toe heb gehad, de belgische herder.

sonja
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Een Dobermann. Ik denk dat die te veel hond is voor mijHoewel ik wel een hele lieve goedzak van een dobermann ken, maar die is denk ik niet rastypisch. Maar ik vind ze wel mooi. Niet die van de laatste tijd met een grote borstkas enzo, maar een mooie slanke gespierde dobermann, vind ik heel erg mooi.
Laatst gewijzigd door Baily op 20 dec 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Er zijn eigenlijk zoveel honden die ik ontzettend gaaf vind maar die om één of andere reden niet gaan of niet verstandig zijn.

Laika's vind ik echt supergaaf maar daar moet je wel mee gaan werken en met mijn allergiën zou het niet zo handig zijn die in huis te houden.
Een Kangal komt er ooit als we een ruim erf hebben waar hij lekker buiten kan lopen maar zolang dat niet kan zal dat ook nooit wat worden.

De Bull Terriër vind ik qua uiterlijk en gedrag echt een superleuke hond. Eigenlijk de leukste hond die er is qua uiterlijk, maar qua karakter past het helemáál niet. Ze zijn echt tè koppig voor me.

Windhonden vind ik bijna allemaal geweldig maar ze zijn me toch iets te jagerig en zelfstandig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

poolhonden. Vooral de alaskan malamute. Heel mooi, maar we kunnen hem niet bieden wat hij nodig heeft. Dus daarom 2 saartjes en een platte jas :wink:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

een afghaan, sloughi, azawakh..... schitterend zeker als ze eenmaal beginnen te lopen, die uitstraling, maar mij te zelfstandig in doen en denken denk ik.
Bewonder ze dus op shows en soms bij ons op de hei...

Nee hou het maar bij de kortharige jachthonden ( de weimpjes en duitse staandes). Willen graag werken, maar kunnen ook lekker eigenzinnig zijn en gelukkig gaan die van mij maar zo af en toe hun neus achterna :mrgreen:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik vind heel veel honden mooi en zou ik heel graag qua uiterlijk wel willen hebben bv. de Husky,Boerboel, Tatra. Maar de karakters passen niet bij mij :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Old englisch mastiff..

Ik zou hier niet aan durven te beginnen vanwege de gezondheid van deze honden :jank:

oohh en sssttt.. een Chineese Naakthond... die zou ik zo graag willen.. maar me vriend vind het 3x wat zeg ik 10x niks :boos: :boos: anders had er hier allang eentje gelopen hihihi
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Berber
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Berber »

Prachtig vind ik alle wolf/sneeuw honden.
Bij voorkeur Husky's met blauwe ogen...GAAAAAAF!
Maar ik vind dat je dat soort honden echt geweldig veel beweging moet geven.(as in; miles a day)
En dat kunnen wij niet.
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.

Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Beiden schrijvers geven "slechte"gezondheid als reden op.
Waar baseren jullie dat op?
Ik heb namelijk geheel andere ervaring met de OEM.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Duitse Doggen - ben dan bang dat ik nét 1 tref met alle mogelijke ziektes...dat heb ik trouwens met meerdere Doggen. Ook de Bordeauxdog vind ik gewéldig maar zou het niet aandurven.

Wolfhonden - dat nerveuze/angstige gedrag dat je vaak hoort...daar zou ik zelf zenuwachtig van worden.

Staffords - heel mooie honden, maar zal je net zien dat ik een hond krijg die niet lekker om kan gaan met soortgenoten, dat zie je bij dit "soort rassen" (ik bedoel het niet verkeerd) toch net wat sneller...

Akita Inu - idem als bij de Staffords. Práchthonden, maar te fel op sexe/soortgenoten!

Windhonden - wowwww om te zien...maar mij iets té pittig en nemen te snel de benen (hoewel ze dat over Huskies ook zeggen en klopt ook niet...) :D.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Living XL schreef:Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.

Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Beiden schrijvers geven "slechte"gezondheid als reden op.
Waar baseren jullie dat op?
Ik heb namelijk geheel andere ervaring met de OEM.
ik doelde ook op oem en heb niks over gezondheid gezegd,die ik meegemaakt heb is geloof ik 10 geworden toen ik er nog was dus weet niet eens hoe oud hij was toen ie stierf maar hij was volgens de mensen daar een ware uitzondering omdat die grote zware rassen nooit zo oud worden.
Nou ik geloof dat ik het met dit ras eerder aan zou durven dan met een dd of eng.bulldog en daarbij vind ik het gewoon echt machtige beesten dus zou het me niet tegenhouden,ik denk dat je het overal slecht kan treffen met kwaaltjes.
Noela
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noela »

Rami schreef:Ik vind 'oer-honden' echt prachtig. Zoals de Saarlooswolfhond of Tsjechoslowaakse Wolfhond.
Maar zolang er nog zo veel keus is in leuke kruisingen, bastaards en mixjes in de diverse asiels en andere opvang, zal ik niet zo snel kiezen voor een rashond.
Mee eens! Dat zijn echt prachtige honden, maar als je kijkt op http://www.greyhoundsrescue.nl (waar ik mijn hond vandaan heb) breekt je hart...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”