Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke labradors

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

C@rmen schreef: Maar een showlijn labrador bij een doorsnee type hondenbaas zal zich schikken bij 3x daags een poep/piesrondje en verder geen beweging of uitdagingen.
Zijn de showlijn labradors dan echt totaal geen labrador meer? Het is en blijft een labrador en in de genen zit toch nog echt wel datgene wat een labrador een labrador maakt. Toch? De labradors die ik ken, jachtlijnen en showlijnen, schikken zich geen van allen in een poep en piesrondje. Labradors vind ik persoonlijk helemaal niet inschikkelijk :19: Showlijn of niet.
Maar dat is wat ik zelf zie bij de Labradors die ik ken :wink:

Golden Retrievers zijn wat dat betreft veel inschikkelijker. Helaas voor de Golden zelf...
Bailey
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bailey »

Tamara en Bowie schreef:
C@rmen schreef: Maar een showlijn labrador bij een doorsnee type hondenbaas zal zich schikken bij 3x daags een poep/piesrondje en verder geen beweging of uitdagingen.
Zijn de showlijn labradors dan echt totaal geen labrador meer? Het is en blijft een labrador en in de genen zit toch nog echt wel datgene wat een labrador een labrador maakt.
Helemaal mee eens,je kan er zelf een vloerkleed van maken,en dan vind men het gek dat het ADHD honden worden.En dan moeten de ballen er maar af,kijken of ze dan rustiger worden.Maar ondertussen worden het wel slome dikke honden.En aangezien men altijd het negatieve onthoud krijgt de lab dit imago

En vind het showen van labradors nog hondvriendelijk ook,geen urenlange borstelbeurten.Geen getrek aan kop en staart om er zo mooi mogelijk op te staan.De hond mag echt hond zijn

(overigens,ik show niet :wink: )
Afbeelding
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

MARC_S schreef:Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes. Meer wat fatsig hangwerk wat me wel triest maakt.
He-le-maal met je eens Marc, Nando's moeder had ook een enorm fatsige buik :mrgreen:

Afbeelding

Maar zonder dollen... Ik ben er net als Ranetje wat verbaasd over. Ik zie namelijk nooit zulk fatsig hangwerk bij Dobers, terwijl ik toch ook shows loop met Nando. Maar jij kan natuurlijk weer andere ervaringen hebben.
Keurmeesters zien tegenwoordig inderdaad wel graag struisere Dobers, maar fors/gespierd is iets heel anders dan vadsig.
Een te sterk opgetrokken buiklijn (evenals een te weinig opgetrokken buiklijn), wordt bij de Dober trouwens als fout gezien.

AfbeeldingAfbeelding

Winner 2006: Sorrel z Padoku en Winster 2006: Keyalas Wot a dream
Laatst gewijzigd door Dobervrouw op 03 okt 2007 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Bailey schreef:
En vind het showen van labradors nog hondvriendelijk ook,geen urenlange borstelbeurten.Geen getrek aan kop en staart om er zo mooi mogelijk op te staan.De hond mag echt hond zijn
Heeft niet persé met het ras de Labardor te maken, maar meer met de bazen/handlers. Kennissen van mij hebben een langharige Schotse Collie, maar die borstelen en touperen ze ook niet voor ze de ring in gaan hoor. Een keer ging ik mee en terwijl andere bazen druk bezig zijn alle haren volumineus te maken, genoten hun van een wandelingetje voor ze de ring ingingen. En toch (of juist daarom?) kreeg hij een eerste plaats Uitmuntend :ok:
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Even benieuwd wat de mensen hier van mijn labje vinden :mrgreen:

Afbeelding

even meteen een kleine noot; deze foto is pak em beet een uurtje geleden gemaakt; en sam gaat morgen voor t eerst sinds een week weer een lange wandeling maken, en rennen; t beestje had een verstuikt linker voor pootje :wink:

en ja je ziet veel te dikke labs; ik zie t tenminste hier in t recreatie gebied ook; de een kan nog minder goed op zn pootjes staan als de ander, hier in de wijk kom ik zo wie zo weinig labjes tegen maar die ene die k nog wel eens zie, is gelukkig ZEKER niet te dik :ok:

Edit; uit welke lijnen mijn hond komt geen idee, ben wel HEEL erg blij dat k morgen weer lekker met em kan gaan rennen etc etc, UITERAARD voor hem zelf, maar eeuhh ook wel een klein beetje voor mij, k word zo ondertussen bloed nerveus van em :mrgreen: :wink:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Tamara en Bowie schreef:
Zijn de showlijn labradors dan echt totaal geen labrador meer? Het is en blijft een labrador en in de genen zit toch nog echt wel datgene wat een labrador een labrador maakt. Toch? De labradors die ik ken, jachtlijnen en showlijnen, schikken zich geen van allen in een poep en piesrondje. Labradors vind ik persoonlijk helemaal niet inschikkelijk :19: Showlijn of niet.
Maar dat is wat ik zelf zie bij de Labradors die ik ken :wink:

Golden Retrievers zijn wat dat betreft veel inschikkelijker. Helaas voor de Golden zelf...
Tuurlijk zijn het wel labradors, maar mijn ervaring is dat een jachtlijn meer behoefde aan uitdaging, beweging ed heeft dan een showlab.Wat opzich ook wel logisch is aangezien bij het jachtype op een grotere will to please word gefokt en die lopen je vaak tegen de muren op als er te weinig uitdaging en beweging is.Een hond waar de will to please minder in gefokt is zal ook minder drang hebben om te werken en zich dus naar mijn mening en ervaringen wel eerder schikken bij minder beweging.

Goldens schikken zich helaas inderdaad (nog) sneller, wat ik erg sneu vind.
Binky

Ongelezen bericht door Binky »

Ik heb zelf ook nu een jaartje een labrador. Ze komt uit het asiel en we zijn met haar naar de dierenarts geweest. De dierenarts zei dat ze te zwaar was en dat kwam door de brokken die ze kreeg in het asiel en van haar vorige eigenaar. Nu krijgt zij deze brokken niet meer en ze is nu veel slanker dan dat ze eerst was.
Berber
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Berber »

Jente wordt ook echt dik van lucht.
We wandelen zeker twee maal per dag anderhalf uur door het bos,buiten de gewone uitlaat rondes.
Ze krijgt in deochtend een handje droge brokken omdat de pup dan ook krijgt.
's Avonds krijgt ze labradorbrokken (uit de dierenwinkel) met een beetje blikvlees en warm water.
Maar oh,wee als je de grote uitlaatrondes eens overslaat,of een restje warm eten geeft :N:
Gelukkig is ze nu mooi op gewicht,en aardig constant.
Afbeelding
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Berber schreef:'s Avonds krijgt ze labradorbrokken
Vind je dat niet zielig?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Berber
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Berber »

Als in...brokken gemaakt ván labrador...of speciaal vóór een lab? :mrgreen:

Ze krijgt die brokken omdat ze er relatief meer van kan eten zonder dat er echt veel in zit.Zodat ze zich toch enigzins vol voelt.
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik vraag me af hoeveel van de slanke labradors een stamboom hebben? Degene die hun labrador hier in de topic als wel slank neerzetten?

Ik heb Nina net en ze is wat te dik, dus we gaan lekker bewegen!
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Jay1978 schreef:Ik vraag me af hoeveel van de slanke labradors een stamboom hebben? Degene die hun labrador hier in de topic als wel slank neerzetten?

Yuta heeft een boompie en is niet te dik, al viel me net met wandelen wel op dat ze weer wat lijkt te verstevigen :wink: .
Basco is zonder boom en is naar mijn idee mooi qua bouw en gewicht
Mar ze krijgen hier zeker niet wat er op de voerzak aangegeven staat aan hoeveelheid, want dan zouden ze wel tonnetje rond zijn :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jay1978 schreef:Ik vraag me af hoeveel van de slanke labradors een stamboom hebben? Degene die hun labrador hier in de topic als wel slank neerzetten?

Ben heeft ook een stamboom, maar komt wel voornamelijk uit echte werklijn.
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Zo zie ik ze het liefst.

Afbeelding
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

van de week hoorde ik wat grappigs :mrgreen: een dikke zwarte labrador moet afvallen. Alleen vind eigenaresse dat zielig, want dan krijgt ie zo weinig eten :N: Euhhh wat is zieliger, honden die dik zijn en last van gewrichten krijgen of honden die slank zijn en lekker kunnen genieten :denken:
Als je ziet wat Nanni krijgt, krijg je ook spontaan medelij met haar. Maar als zij daarop slank blijft en nog voor haar leeftijd prima loopt, vraag k mij af wat zieliger is :19:
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Mijn labrador heeft een stamboom en komt zowel uit een show- en jachtlijn.

zijn vader was in verschillende landen kampioen (in shows) en toch heb ik een slanke hond.

In zijn jonge jaren is hij mooi slank gehouden, later is hij bijgekomen en ook weer afgevallen.

Nu is hij 13 jaar en er wordt nog maar 10 minuten per keer met hem gewandeld (5x per dag) omdat hij niet meer aan kan (heeft hd en artrose).
Vorig jaar is hij gecastreerd omdat hij een kwaadaardige tumor had, we waren er dus op tijd bij (gelukkig).

Eerst, toen hij nog veel kon, kreeg hij 1kg carnibest per dag en nu is het 500gram per dag. Minder voeren doe ik niet omdat hij straks anders te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. En ik vind het niet zielig. Of je nou 2 kilo geeft of 500 gram, hij blijft altijd honge rhebben ;)

Dus ondanks zijn leeftijd, castratie en weinig beweging vind ik dat hij op een goed gewicht zit. Er mag nog wel wat van af vind ik, maar dat gaat heel erg moeilijk gezien de leeftijd en de castratie. En ik vind het prima zo.

Afbeelding

een betere foto heb ik momenteel niet, helaas!

op vele foto's lijkt hij erg dik, maar dat komt door het hangende vellen, die wapperen gewoon als hij loopt lol(je ziet het niet zo goed op de foto dat het hangende vellen zijn).
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Berber schreef:Als in...brokken gemaakt ván labrador...of speciaal vóór een lab? :mrgreen:

Ze krijgt die brokken omdat ze er relatief meer van kan eten zonder dat er echt veel in zit.Zodat ze zich toch enigzins vol voelt.
:wink: Ik wist niet dat er speciale "labradorbrokken" zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rhoda
nieuw lid

Ongelezen bericht door Rhoda »

Kaya is 5 jaar oud en heeft geen boomstam :wink: .
Vanaf haar 1,5 jaar heeft ze tussen de 30 en 31 kilo geschommeld. Dat was prima. Ribben prima te voelen, maar net niet te zien.
Vanwege haar HD is het beter als ze schraal komt te staan. Volgende week moeten we naar de DA en dan zal ik haar ineens wegen. Ik vermoed dat ze nu zo'n 29 kilo weegt.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn lab reu vind ik zelf natuurlijk wel mooi, maar ik hoor vaak dat mensen hem niet mooi vinden.
Het zou me een worst wezen, voor mij is hij mooi, en hij werkt goed :wink:

Een aantal maanden geleden, ongeveer 10/11 maanden was hij hier.

Afbeelding

En nu is hij 1, hij wordt waarschijnlijk nog wel breder.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

vind hem toch mooi, hoor

heb gisteren nog een lab gezien, hij waggelde gewoon en zijn buik hing naar beneden, gewoon schandalig, zo dik was hij, wel zielig voor de hond, had er echt last van

sonja
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een wat recentere foto, van mij zou hij nog wel wat droger mogen, maar hij is geloof ik niet te dik?

Afbeelding

Afbeelding

gr Aimée
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Contacteer:

Re: Dikke labradors

Ongelezen bericht door Borke »

C@rmen schreef:Voor de mensen zonder labrador, zien jullie overwegend dikke of slanke labradors in de wijk of tijdens wandelingen ed.?
Ik heb nog nooit een slanke labrador in levende lijve mogen aanschouwen... en ik kom er vele tegen tijdens onze wandelingen!
Afbeelding
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Contacteer:

nieuwe foto, iets minder tussendoortje en al een beetje slanker! Ben supertrots op mijn oude kanjer! hij wordt dit jaar (hopelijk) 14 jaar

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Aileen
Vaste gebruiker

Contacteer:

samantha! schreef:Mijn lab reu vind ik zelf natuurlijk wel mooi, maar ik hoor vaak dat mensen hem niet mooi vinden.
Het zou me een worst wezen, voor mij is hij mooi, en hij werkt goed :wink:

Een aantal maanden geleden, ongeveer 10/11 maanden was hij hier.

Afbeelding

En nu is hij 1, hij wordt waarschijnlijk nog wel breder.
Afbeelding

Afbeelding
Ik vind hem mooi zo, en is zelfs veel beter voor zijn gezondheid :)
Afbeelding
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Ik vind slanke Labjes prachtig :ok:
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

(Honde)mensen vergissen zich ook vaak in labradors hoor, een labrador hoort tonrond van rib te zijn volgens de rasstandaard!!!, is wat anders dan tonnetjerond!
Dan kom je al gauw bol over en daardoor voor veel mensen direct dik over, de showlabs voldoen meer aan de omschreven rasstandaard qua uiterlijk dan de werklab om het maar ff kort door de bocht te zeggen, die is toch als snel wat meer racy gebouwd naar zeg maar model golden of soms zelfs flatcoat, maar je kan dat mooi vinden of niet is niet zoals het ras ooit voor ogen is gehouden.

Je moet dus een goede middenweg vinden een lab die rond op rib is maar niet dik, dus voeren met je ogen en voelen met je handen
Daarbij aanleg om dik te worden is een retrieverkwaal bij uitstek net als een te langzaam werkende schildklier!!, maar deze oorzaak word vaak over het hoofd gezien als de hond te dik is , want ja "het is en blijft een lab dus die eten veel dus die zijn dik"
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

flatcoat4ever schreef:(Honde)mensen vergissen zich ook vaak in labradors hoor, een labrador hoort tonrond van rib te zijn volgens de rasstandaard!!!, is wat anders dan tonnetjerond!
Dan kom je al gauw bol over en daardoor voor veel mensen direct dik over
Klopt.
Max is een x Labrador en heeft dus ook tonronde ribben waardoor hij heel snel dik lijkt maar dat niet is.Heel vervelend,want ik krijg er al op-en aanmerkingen over zolang ik hem heb terwijl hij al even zo lang zwaar op rantsoen staat :wink:
Hij is al met al misschien 1 kilo te zwaar of zo maar door die ribben lijkt het veel meer te zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Onze buren hebben een chocolabje en ja die vind ik veel te dik. Nou ben ik wel van die ielhanen gewend, maar dan toch. Ik vind de foto's die Aimee en Samantha laten zien prachtig. Dat is een mooie hond, op (voor mij) het juiste formaat :wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Tr!bal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tr!bal »

momo vind ik ook een mooie slanke hond. heeft wel niet zo de aanleg om dik te worden volgens mij

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”