Jay1978 schreef:Ik vraag me af hoeveel van de slanke labradors een stamboom hebben? Degene die hun labrador hier in de topic als wel slank neerzetten?
Ik heb Nina net en ze is wat te dik, dus we gaan lekker bewegen!
Mijn labrador heeft een stamboom en komt zowel uit een show- en jachtlijn.
zijn vader was in verschillende landen kampioen (in shows) en toch heb ik een slanke hond.
In zijn jonge jaren is hij mooi slank gehouden, later is hij bijgekomen en ook weer afgevallen.
Nu is hij 13 jaar en er wordt nog maar 10 minuten per keer met hem gewandeld (5x per dag) omdat hij niet meer aan kan (heeft hd en artrose).
Vorig jaar is hij gecastreerd omdat hij een kwaadaardige tumor had, we waren er dus op tijd bij (gelukkig).
Eerst, toen hij nog veel kon, kreeg hij 1kg carnibest per dag en nu is het 500gram per dag. Minder voeren doe ik niet omdat hij straks anders te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. En ik vind het niet zielig. Of je nou 2 kilo geeft of 500 gram, hij blijft altijd honge rhebben
Dus ondanks zijn leeftijd, castratie en weinig beweging vind ik dat hij op een goed gewicht zit. Er mag nog wel wat van af vind ik, maar dat gaat heel erg moeilijk gezien de leeftijd en de castratie. En ik vind het prima zo.
een betere foto heb ik momenteel niet, helaas!
op vele foto's lijkt hij erg dik, maar dat komt door het hangende vellen, die wapperen gewoon als hij loopt lol(je ziet het niet zo goed op de foto dat het hangende vellen zijn).