Een DH of ook een kruising?

Op deze foto's hadden we hem net. Inmiddels is hij al wel wat aangekomen en oogt dus ook al wat forser
Moderator: moderatorteam

yep bij jou is het heel goed zichtbaaralm@ schreef:Ik zie er ook voor het overgrote deel een Duitser in. De hond in mijn onderschrift is wel een X mechelaar/DH. Daar zie je echt duidelijk beide rassen in.

Inderdaad, maar als hij nu gepaard zou worden aan een DH, hoe zouden de pups er dan uitzien? Dan zouden in mijn ogen de pups al op de hond van TS kunnen lijken. Maar zoals eerder gezegd, ook bepaalde lijnen van DH, die raszuver zijn, kunnen er zo uit zien.alm@ schreef:Ik zie er ook voor het overgrote deel een Duitser in. De hond in mijn onderschrift is wel een X mechelaar/DH. Daar zie je echt duidelijk beide rassen in.

Het je ook een foto van een van deze pups als volwassen hond? Ik ken meerdere kruisingen mechel/duitser en bij al deze honden zie ik toch wel vrij duidelijk kenmerken van beide rassen.Inge schreef:
Het zijn halfbroertjes en zusjes van Biène, het resultaat van een Mechelse Herder mama en een Duitse Herder papa![]()

kan ik me ergens best voorstellen, ik vind haar zelfs nu nog niet echt rastypisch voor een mechelaarInge schreef:Volgens mij kan je er weinig van zeggen, kan raszuiver zijn maar kan net zo goed een kruising met een mechelaar zijn.
Je zou zeggen dat de pups hierboven "gewoon" Duitsertjes zijn maar
Hier zie je ze met broertjes en zusjes![]()
Het zijn halfbroertjes en zusjes van Biène, het resultaat van een Mechelse Herder mama en een Duitse Herder papa![]()
Overigens werd Biène (raszuivere mechelse herder) als pup regelmatig aangezien voor Duitse Herder

Van de "Duitsers" in het nest heb ik helaas geen foto's dat ze ouder zijn, bij de mechelaars zie je wel ook de kenmerken van de Duitse Herder erin terugkomen.alm@ schreef:Het je ook een foto van een van deze pups als volwassen hond? Ik ken meerdere kruisingen mechel/duitser en bij al deze honden zie ik toch wel vrij duidelijk kenmerken van beide rassen.Inge schreef:

Klopt hoor.malinois schreef:kan ik me ergens best voorstellen, ik vind haar zelfs nu nog niet echt rastypisch voor een mechelaarInge schreef:
Overigens werd Biène (raszuivere mechelse herder) als pup regelmatig aangezien voor Duitse HerderIk vind het een prachtige hond overigens dus niks ten nadele :N: maar ik vind haar nog steeds niet als pure mechelaar er uit zien....

Ik vind dat je toch wel duidelijk de duitser ziet in de mechel. Is dat het nest van 'door de tralies heen'?Inge schreef:Van de "Duitsers" in het nest heb ik helaas geen foto's dat ze ouder zijn, bij de mechelaars zie je wel ook de kenmerken van de Duitse Herder erin terugkomen.alm@ schreef:Het je ook een foto van een van deze pups als volwassen hond? Ik ken meerdere kruisingen mechel/duitser en bij al deze honden zie ik toch wel vrij duidelijk kenmerken van beide rassen.Inge schreef:
Eén van de mechelaars uit het nest
Papa

Ja, dat is dat nest.alm@ schreef: Ik vind dat je toch wel duidelijk de duitser ziet in de mechel. Is dat het nest van 'door de tralies heen'?