Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DH of DHx mechelaar?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

boxersien

DH of DHx mechelaar?

Ongelezen bericht door boxersien »

Dat vraag ik me af over Biko naar aanleiding van een advertentie op MP. Daar werd qua uiterlijk een bijna dezelfde hond als Biko aangeboden en dat was een x duitse herder met mechelaar. Wat vinden jullie?
Een DH of ook een kruising?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's hadden we hem net. Inmiddels is hij al wel wat aangekomen en oogt dus ook al wat forser :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zeg DH maar het kan ook wel 3/4 zijn, dan weet je het nooit met een stamboomloze hond :wink:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik zeg kruising, en ik vind een mechelaar helemaal zo'n gek idee niet. Volgens mij is dit geen 100% DH. De kop is iets anders en de hele houding denk ik ook, voor zover dat op foto's te beoordelen is! Eerlijk gezegd: mooier dan een volle DH!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Duitse herders over werklijnen gefokt kunnen er ook zo uitzien. Maar je weet het inderdaad niet zeker. De uitdrukking vind ik veel meer DH dan MH. Dus eventueel 3/4 DH zou kunnen, ben het hiermee wel eens met Marc.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zie hier niet snel een MH in eerlijk gezegd... misschien wel een paar generaties terug maar niet als pa of ma denk ik....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

zie er ook geen mh in , gewoon een duitser, haha ik heb wat foto;s staan van een duitser die wel wat wegheeft van die van jou.. maar die heeft ook echt een dh stamboom
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zie er ook voor het overgrote deel een Duitser in. De hond in mijn onderschrift is wel een X mechelaar/DH. Daar zie je echt duidelijk beide rassen in.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:Ik zie er ook voor het overgrote deel een Duitser in. De hond in mijn onderschrift is wel een X mechelaar/DH. Daar zie je echt duidelijk beide rassen in.
yep bij jou is het heel goed zichtbaar :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

alm@ schreef:Ik zie er ook voor het overgrote deel een Duitser in. De hond in mijn onderschrift is wel een X mechelaar/DH. Daar zie je echt duidelijk beide rassen in.
Inderdaad, maar als hij nu gepaard zou worden aan een DH, hoe zouden de pups er dan uitzien? Dan zouden in mijn ogen de pups al op de hond van TS kunnen lijken. Maar zoals eerder gezegd, ook bepaalde lijnen van DH, die raszuver zijn, kunnen er zo uit zien.
Volgens mij kom je er niet achter zonder "speurwerk" naar de ouders.
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

ik zeg een duitse herder.

Ik heb zelf een kruising dh mechelaar ik zou zo ff een foto erbij doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij kan je er weinig van zeggen, kan raszuiver zijn maar kan net zo goed een kruising met een mechelaar zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Je zou zeggen dat de pups hierboven "gewoon" Duitsertjes zijn maar

Afbeelding
Hier zie je ze met broertjes en zusjes :wink:

Het zijn halfbroertjes en zusjes van Biène, het resultaat van een Mechelse Herder mama en een Duitse Herder papa :wink:

Overigens werd Biène (raszuivere mechelse herder) als pup regelmatig aangezien voor Duitse Herder :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
alm@
moderator

Inge schreef:

Het zijn halfbroertjes en zusjes van Biène, het resultaat van een Mechelse Herder mama en een Duitse Herder papa :wink:
Het je ook een foto van een van deze pups als volwassen hond? Ik ken meerdere kruisingen mechel/duitser en bij al deze honden zie ik toch wel vrij duidelijk kenmerken van beide rassen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Volgens mij kan je er weinig van zeggen, kan raszuiver zijn maar kan net zo goed een kruising met een mechelaar zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Je zou zeggen dat de pups hierboven "gewoon" Duitsertjes zijn maar

Afbeelding
Hier zie je ze met broertjes en zusjes :wink:

Overigens werd Biène (raszuivere mechelse herder) als pup regelmatig aangezien voor Duitse Herder :mrgreen:
kan ik me ergens best voorstellen, ik vind haar zelfs nu nog niet echt rastypisch voor een mechelaar :wink: Ik vind het een prachtige hond overigens dus niks ten nadele :N: maar ik vind haar nog steeds niet als pure mechelaar er uit zien....
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
Inge schreef:

Het je ook een foto van een van deze pups als volwassen hond? Ik ken meerdere kruisingen mechel/duitser en bij al deze honden zie ik toch wel vrij duidelijk kenmerken van beide rassen.
Van de "Duitsers" in het nest heb ik helaas geen foto's dat ze ouder zijn, bij de mechelaars zie je wel ook de kenmerken van de Duitse Herder erin terugkomen.

Eén van de mechelaars uit het nest
Afbeelding

Papa
Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Inge schreef:
kan ik me ergens best voorstellen, ik vind haar zelfs nu nog niet echt rastypisch voor een mechelaar :wink: Ik vind het een prachtige hond overigens dus niks ten nadele :N: maar ik vind haar nog steeds niet als pure mechelaar er uit zien....
Klopt hoor.
Biène heeft (zeker voor een mechelaarteef) een behoorlijk "zwaar" hoofd, zowiezo is ze behoorlijk grof qua bouw vind ik. De honden die Joris nomaal fokt zijn ook een stuk fijner qua bouw.
Tja.....je weet natuurlijk niet of er in het verleden toch ergens een Duitser doorheen gezeten heeft :wink: In de werklijnen zou dat zomaar kunnen en kan het best zijn dat dat in Biène net als terugslag zichtbaar is.
Groetjes Inge
Afbeelding

Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind Biko toch meer weghebben van een DH. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
alm@
moderator

Inge schreef:
alm@ schreef:
Inge schreef:

Van de "Duitsers" in het nest heb ik helaas geen foto's dat ze ouder zijn, bij de mechelaars zie je wel ook de kenmerken van de Duitse Herder erin terugkomen.

Eén van de mechelaars uit het nest
Afbeelding

Papa
Afbeelding
Ik vind dat je toch wel duidelijk de duitser ziet in de mechel. Is dat het nest van 'door de tralies heen'?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ja heel veel duitser :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef: Ik vind dat je toch wel duidelijk de duitser ziet in de mechel. Is dat het nest van 'door de tralies heen'?
Ja, dat is dat nest. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Oeps, papa staat niet echt super zo :N: dat is wat mij bij vele Duitse herders afschrikt.

Maarre :mrgreen: eigenlijk weet ik het nu nog niet. Ik hou het maar op een slimme herder :N: . Hij krijgt het namelijk voor elkaar om uit de tuin te ontsnappen (nee, niet over de omheining maar eronder door waarschijnlijk). Hopelijk hebben we de plaatsen gevonden en we zetten nu stroom langs de omheining en anders moet hij helaas weg :jank:
Veel te gevaarlijk hier, hij liep vanmiddag al over de rijksweg te zwalken (daar wonen we tegenaan) en we willen niet dat hij zo aan zijn einde moet komen.
Verder heb ik het er ontzettend druk mee. Hij heeft een behoorlijke bagage bij zich en er is nog heel veel recht te breien aan deze hond. Vele dingen kent hij niet en is hij bang van en verder jaagt hij op vanalles en de volgende keer kijkt hij weer nergens naar om.
Duidelijk dus nog overvol met stress en heeft dus rust en duidelijkheid nodig.
Gelukkig krijgen we een goede gedragsbegeleiding erbij en kan ik met al mijn vragen terecht in het asiel waar deskundige hulp is! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”