Sorry, ik had het erbij moeten zetten, maar doelde niet zo zeer op jouw reactie.eefje+huig schreef:ik doelde ook op oem en heb niks over gezondheid gezegd,die ik meegemaakt heb is geloof ik 10 geworden toen ik er nog was dus weet niet eens hoe oud hij was toen ie stierf maar hij was volgens de mensen daar een ware uitzondering omdat die grote zware rassen nooit zo oud worden.Living XL schreef:Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.
Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Beiden schrijvers geven "slechte"gezondheid als reden op.
Waar baseren jullie dat op?
Ik heb namelijk geheel andere ervaring met de OEM.
Nou ik geloof dat ik het met dit ras eerder aan zou durven dan met een dd of eng.bulldog en daarbij vind ik het gewoon echt machtige beesten dus zou het me niet tegenhouden,ik denk dat je het overal slecht kan treffen met kwaaltjes.
Ik doelde meer op de opmerkingen van Carmen en Monica.
Het klopt natuurlijk wel dat een kleine hond gemiddeld genomen meestal ouder worden dan de "reuze-rassen", maar 10 jaar is zeker geen hoge uitzondering bij de Mastiff.
Ik ken er meerdere die deze leeftijd en hoger hebben behaald.
Maar inderdaad het blijft een geweldig ras.
Ik wil zelf ook echt niet meer anders, vandaar dat ik zelf ook had geschreven dat ik eigenlijk geen hond/ras heb, wat ik graag zou willen, maar niet zou kunnen houden of wat niet bij ons zou passen...
Ik heb mijn soulmates gevonden...