Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond vind je geweldig mooi maar.....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

eefje+huig schreef:
Living XL schreef:Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.

Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Beiden schrijvers geven "slechte"gezondheid als reden op.
Waar baseren jullie dat op?
Ik heb namelijk geheel andere ervaring met de OEM.
ik doelde ook op oem en heb niks over gezondheid gezegd,die ik meegemaakt heb is geloof ik 10 geworden toen ik er nog was dus weet niet eens hoe oud hij was toen ie stierf maar hij was volgens de mensen daar een ware uitzondering omdat die grote zware rassen nooit zo oud worden.
Nou ik geloof dat ik het met dit ras eerder aan zou durven dan met een dd of eng.bulldog en daarbij vind ik het gewoon echt machtige beesten dus zou het me niet tegenhouden,ik denk dat je het overal slecht kan treffen met kwaaltjes.
Sorry, ik had het erbij moeten zetten, maar doelde niet zo zeer op jouw reactie.
Ik doelde meer op de opmerkingen van Carmen en Monica.
Het klopt natuurlijk wel dat een kleine hond gemiddeld genomen meestal ouder worden dan de "reuze-rassen", maar 10 jaar is zeker geen hoge uitzondering bij de Mastiff.
Ik ken er meerdere die deze leeftijd en hoger hebben behaald.
Maar inderdaad het blijft een geweldig ras.
Ik wil zelf ook echt niet meer anders, vandaar dat ik zelf ook had geschreven dat ik eigenlijk geen hond/ras heb, wat ik graag zou willen, maar niet zou kunnen houden of wat niet bij ons zou passen...
Ik heb mijn soulmates gevonden... :mrgreen:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik zou heel graag een bull mastiff willen.
Prachtige honden.. helaas woon ik op een flat en is het al helemaal vol met 2 honden en 6 katten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een Tosa Inu, daar zou ik nooit zelf aan beginnen, maar vind het wel erg leuke, en mooie beesten :ok:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Wij hebben een bullmastiff, en eigelijk is dat helemaal ons ras.

De "poolhonden" en de OEM hebben ook mijn hart gestolen. Maar ik denk dat er dan toch een tweede BM bij komt, een mooie reu.
Nikie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nikie »

Saarlooswolfhond.

Ontzettend mooie beesten, maar ik kan niet 24 uur bij mijn hond zijn. Moet ook gewerkt worden anders kan er niet worden gegeten en tja... Mag van de baas de hond niet mee naar werk nemen helaas. :(
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind een zwarte russische terrier en een kaukasische herdershond heel mooi, en ik zag geen maar... :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Nikie schreef:Saarlooswolfhond.

Ontzettend mooie beesten, maar ik kan niet 24 uur bij mijn hond zijn. Moet ook gewerkt worden anders kan er niet worden gegeten en tja... Mag van de baas de hond niet mee naar werk nemen helaas. :(
ik werk 32 uur :wink:

maar ik mag gelukkig wel af en toe een hond meenemen. alle 3 zal ik maar niet doen :N: wordt een beetje druk voor alle oudjes :wink:
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Geen husky omdat het mij ontzettend moeilijk lijkt om aan de specifieke werkbehoefte van dit ras te voldoen.

Geen Fila en geen Kangal omdat die in Nederland eigenlijk alleen op het platteland gehouden kunnen worden.
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nikie »

flamme schreef:
Nikie schreef:Saarlooswolfhond.

ik werk 32 uur :wink:

maar ik mag gelukkig wel af en toe een hond meenemen. alle 3 zal ik maar niet doen :N: wordt een beetje druk voor alle oudjes :wink:
Haha. Nou ik werk 28 uur maar moet de hele dag telefoontjes plegen en aannemen van en naar belangrijke klanten dus niet zo handig als er dan iemand binnen komt en mijn witte bewaker gaat blaffen :wat:
Plaggie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Plaggie »

Mij lijkt het wel fantastisch om een Rottweiler te nemen!

maar in een gezinssituatie van 6 mensen, durf ik dat echt niet aan! Niet zozeer om het ras ofzo, maar Rottweilers moet je goed en consequent aanpakken/ trainen.

Heb nu dus een kruising Stabij - (zeg het maar....) en die wordt op 6 verschillende manieren opgevoed. Zo is het nu eenmaal in een gezin. Gelukkig geen hond die een hele strakke opvoeding nodig heeft.
naadje

Ongelezen bericht door naadje »

ik vind husky's echt prachtige honden om te zien maar het karakter past totaal niet bij mij en zal het dus alleen wat aaaa's en oooo's blijven als ik ze van andere zie :mrgreen:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Tsjechische Wolfshond of de Mastin Espagnol, beiden niet omdat ze niet passen in mijn huidige levensstijl.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Living XL schreef:Ik heb eigenlijk niet een hond die ik heel graag zou willen en die niet bij ons zou passen of kunnen.

Maar wat ik hier lees in 2 reacties over de Old English Mastiff verbaasd mij een beetje...
Ik gaf ook aan bang voor de gezondheid want heb het van horen zeggen. Daarnaast hebben we twee ambullen in moeten laten slapen op 3-jarige leeftijd. Heb zelf het gevoel hoe groter hoe kwetsbaarder dus...Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor, dan komt er ooooooit misschien nog wel eentje hier :wink:
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Saarloos wolfshonden vind ik prachtig om te zien, maar het karakter spreekt mij niet aan.

Alaskan Malamutes vind ik ook prachtig, maar is geen hond voor mij.

Berner Sennenhonden vind ik mooi en leuk, maar ik zou te bang zijn geen gezond exemplaar te treffen.

Hele grote harige honden vind ik ook leuk zoals Pyrenese Berghond, Newfoundlander, St. Bernard (als hij niet kwijlt) maar ik heb liever een hond die ik kan tegenhouden als hij wegtrekt zonder een GL te gebruiken.

Bassets vind ik enig om te zien, maar te sloom.
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Borke schreef:Berner Sennenhonden vind ik mooi en leuk, maar ik zou te bang zijn geen gezond exemplaar te treffen.
Idem. :wink:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik vind een Afghaanse Windhond echt prachtig. Ik ga altijd bij ze kijken als ik op een show ben, alleen met het karakter zou ik totaal niet om kunnen gaan. Ik weet gewoon dat een Aghaan bij mij niet 'werkt'. Maar het blijven voor mij de allermooiste honden die er zijn.
Machteld
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Machteld »

Bullmastiff, dat zijn zulke pracht beesten. We kunnen zo'n hond gewoon niet geven wat hij/zij nodig heeft.

Boxers, hetzelfde als bij de Bullmastiff, alleen ik ben helemaal dol op die beesten, ze zijn lief vriendelijk, super enthousiast , speels, precies zoals het bij mij hoort. We hebben er niet voldoende tijd voor en huis voor.

Mops, een mops vind ik zo ontsettend schattig, alleen die arme beesten kunnen soms gewoon niet meer normaal ademhalen en ze hebben toch net wat extra verzorging nodig. De aanhankelijkheid van die honden vind ik wel echt geweldig.
Tops
Plukje rust zacht liefje
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind nakerds, en vooral de chinese naakthond erg leuk en mooi :I:
kwa karakter zouden ze goed passen, zeg maar maar mijn vriend vind het helemaal niks, helaas...

Je moet het wel samen" eens" zijn , vind ik.
Erg jammer vind ik dat.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik wil nog eens een Corgi.... ik droom af en toe van een pracht van een dober en ook de Peruanen en Mexicanen kunnen mijn goedkeuring wegdragen.

Wat ik ook een prachtige hond vind is de Amerikaanse wolfshond, gewoon eigenlijk vanwege het "oer" de wolf waarmee hij gekruist is.

Afbeelding
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:De Afghaanse windhond. Schitterend om te zien, met dat zwevende gangwerk, dat ruisende haar en die arrogante blik.
Maar zo'n hond zou met mij giga botsen qua karakter. Ik bewonder de oosterse windhonden dus zwaar op afstand. :ok:
Bij mij idem dito :mrgreen: .
Waar ik hiervoor woonde, liep er geregeld een man met een Afghaan door de wijk en dat was een geweldig koppel om te zien. Ze liepen allebei met de neus in de lucht en verwaardigden niemand ook maar met een blik :smile: . Ze pasten geweldig bij elkaar :ok: .
Het dier zag er ook prachtig verzorgd uit. Ik vond/vind het hele mooie honden maar ook bij mij passen ze echt niet. :wink:
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Husky's, prachtig!
Maar die zouden niet gelukkig worden op ons flatje denk ik+ dat het gedrag me ook niet aanspreekt, zijn honden die veel beweging nodig hebben e.d
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Borke schreef:
en die zijn nou net alles behalve sloom :19:
Afbeelding
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Living XL schreef:
eefje+huig schreef:

ik doelde ook op oem en heb niks over gezondheid gezegd,die ik meegemaakt heb is geloof ik 10 geworden toen ik er nog was dus weet niet eens hoe oud hij was toen ie stierf maar hij was volgens de mensen daar een ware uitzondering omdat die grote zware rassen nooit zo oud worden.
Nou ik geloof dat ik het met dit ras eerder aan zou durven dan met een dd of eng.bulldog en daarbij vind ik het gewoon echt machtige beesten dus zou het me niet tegenhouden,ik denk dat je het overal slecht kan treffen met kwaaltjes.
Sorry, ik had het erbij moeten zetten, maar doelde niet zo zeer op jouw reactie.
Ik doelde meer op de opmerkingen van Carmen en Monica.
Het klopt natuurlijk wel dat een kleine hond gemiddeld genomen meestal ouder worden dan de "reuze-rassen", maar 10 jaar is zeker geen hoge uitzondering bij de Mastiff.
Ik ken er meerdere die deze leeftijd en hoger hebben behaald.
Maar inderdaad het blijft een geweldig ras.
Ik wil zelf ook echt niet meer anders, vandaar dat ik zelf ook had geschreven dat ik eigenlijk geen hond/ras heb, wat ik graag zou willen, maar niet zou kunnen houden of wat niet bij ons zou passen...
Ik heb mijn soulmates gevonden... :mrgreen:
Ja ik heb dit her en der gehoord .... ook eens een tijd geleden een fokker gebeld ook omdat een vriendin van mij graag een old englisch mastiff wilde , we hadden het gevraagt wat betreft de gezondheid ,... en zij vertelde ons niet veel fleurigs zegmaar.... :19:
Dus vandaar dat ik eigenlijk concludeerde dat het ras niet gezond was...
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Hutsje schreef:
Borke schreef:
en die zijn nou net alles behalve sloom :19:
Ik weet niet hoe het met een "echte" basset zit, maar mijn kruising basset/cocker is niet moe te krijgen :mrgreen:
Altijd in voor een spelletje, een wandeling een knuffel, kort om de ideale hond :pffff:

Geen enkele reden om er niet aan te beginnen dus :ok:

:mrgreen:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Ik zou best een Husky willen. Of een Border Collie.

Maar beiden hebben zoveel behoefte aan beweging, en aan werk :pffff:
dat ik ze dat in mijn huidige situatie niet kan bieden.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

@Carmen en Monica,

Bedankt voor julie uitleg.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Duitse Doggen vind ik geweldig, maar op de een of andere manier voel ik me al onzeker worden bij het feit dat ik met zo'n grote hond zou lopen. Ik zou continu bang zijn dat hij een ander zou bezeren.

Een Bloedhond zou ik ook graag ooit willen. Maar hoewel ik mijn Bassets (oke, 2 tot nu toe) altijd goed heb kunnen aanleren om los te lopen, vraag ik me af of dat bij een Bloedhond ook zal lukken. En omdat ik dat niet weet en geen hond wil die nooit los kan, begin ik er niet aan.

Bij beide rassen speelt trouwens ook mee dat ze zo groot gefokt zijn dat ik continu als de dood zou zijn voor torsies...

Misschien. Ooit.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Vind Staffords prachtige honden...enig probleem vind ik de omgang met andere honden.Heb nu een Engelse Bulldog die ik overal zonder riem mee naartoe neem.En helaas kan dit met een Staff 9 van de 10 keer niet.
Ooit komt er wel een dat staat al vast.

Maich.
A Man and his Dog
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Geer schreef:Duitse Doggen vind ik geweldig, maar op de een of andere manier voel ik me al onzeker worden bij het feit dat ik met zo'n grote hond zou lopen. Ik zou continu bang zijn dat hij een ander zou bezeren.

Een Bloedhond zou ik ook graag ooit willen. Maar hoewel ik mijn Bassets (oke, 2 tot nu toe) altijd goed heb kunnen aanleren om los te lopen, vraag ik me af of dat bij een Bloedhond ook zal lukken. En omdat ik dat niet weet en geen hond wil die nooit los kan, begin ik er niet aan.

Bij beide rassen speelt trouwens ook mee dat ze zo groot gefokt zijn dat ik continu als de dood zou zijn voor torsies...

Misschien. Ooit.
ik denk dat je die "angst" snel zal overwinnen en wegzetten hoor, ga maar eens lopen met doggen , tuurlijk een jonge dog, een puber bv, kan niet zomaar met elke hond spelen, maar ik kom bv tien keer liever een dog tegen met mijn muizen, dan bv een lab :wink:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

yamie schreef:
ik denk dat je die "angst" snel zal overwinnen en wegzetten hoor, ga maar eens lopen met doggen , tuurlijk een jonge dog, een puber bv, kan niet zomaar met elke hond spelen, maar ik kom bv tien keer liever een dog tegen met mijn muizen, dan bv een lab :wink:
Nou,ik moet mijn dog toch behoorlijk vaak remmen en die wordt bijna 6 :mrgreen: :wink:

Overigens vind ik een doberman geweldig,maar zou ze ongecoupeerd niet willen..... :19:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”