Is me dan ontgaan. En jij wil met bovengenoemde rassen gaan beginnen, zo zonder enige praktijk ervaring?? Niet echt handig idee.kangalfan schreef:Ik heb al vele malen een antwoord gegeven op die vraag maar ik vind het niet erg om daar nog een keer op te antwoorden*Linda* schreef:Mag ik vragen of jij uberhaupt ooit een hond hebt gehad?kangalfan schreef:Dan neem ik een kangalMol schreef:mooi he als ik ooit de ruimte heb dan komt er 1![]()
Een Alabai of een CAO zou ik ook wel willen. Als ik plaats heb komt er een kangal EN een CAO![]()
Het antwoord is nee.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Turkse hondenrassen uit Turkije en Centraal Azie
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Jaaah, die zijn heel gevaarlijk.kangalfan schreef: Ik denk dat Staffords (ik neem aan dat jij een Stafford hebt) wel gevaarlijker zijn dan kangals of CAO's.
Ze happen een Kangal makkelijk in kleine stukjes hoor.
Ik heb ze heel de dag gemuilkorfd, zelfs in huis, want anders eten ze mij en alle mensen buiten op straat op.
Je moet een stafford ook echt niet proberen te aaien op straat hoor, stel je toch voor dat ze heel blij op je af springen en je hele gezicht aflikken.

-
kangalfan
- Zeer actief
Paulala schreef:Jaaah, die zijn heel gevaarlijk.kangalfan schreef: Ik denk dat Staffords (ik neem aan dat jij een Stafford hebt) wel gevaarlijker zijn dan kangals of CAO's.
Ik heb ze heel de dag gemuilkorfd, zelfs in huis, want anders eten ze mij en alle mensen buiten op straat op.![]()
Je moet een stafford ook echt niet proberen te aaien op straat hoor, stel je toch voor dat ze heel blij op je af springen en je hele gezicht aflikken.
-
Mojuan
- Zeer actief
kangalfan schreef:Paulala schreef:Jaaah, die zijn heel gevaarlijk.kangalfan schreef: Ik denk dat Staffords (ik neem aan dat jij een Stafford hebt) wel gevaarlijker zijn dan kangals of CAO's.
Ik heb ze heel de dag gemuilkorfd, zelfs in huis, want anders eten ze mij en alle mensen buiten op straat op.![]()
Je moet een stafford ook echt niet proberen te aaien op straat hoor, stel je toch voor dat ze heel blij op je af springen en je hele gezicht aflikken.![]()

-
kangalfan
- Zeer actief
Toch bedankt dat je even gezocht hebt en de informatie geplaatst hebt.Célie schreef:Gewoon even gegoogled op kuddebewakersRyan schreef:Nou Celie,
wat een uitgebreide opsomming, complimenten!
Wel even een opmerking: pyreneese berghonden, en enkel van de anderen die jij noemt zijn absoluut geen veedrijvers, maar kuddebewakers. Verder vinden wij, en velen met ons het fijne huis-en gezinshonden, maar zijn ze toch niet echt gemakkelijk. Groot buitenhok is niet nodig voor onze twee pyreneers, liggen buiten het liefst in de open lucht. Sávonds binnen liggen ze gezellig bij ons, en heb je er geen kind aan. Wat ruimte betreft: meestal blijven ze gewoon liggen, en bewegen zich binnen rustig en beheerst.![]()
en over dat ze niet makkelijk zijn dat staat er ook bij in het laatste stuk
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, die van mij hoefde je echt niet te aaien hoor, die had een hekel aan vreemden, in huis was prima maar buiten oh neePaulala schreef:Jaaah, die zijn heel gevaarlijk.kangalfan schreef: Ik denk dat Staffords (ik neem aan dat jij een Stafford hebt) wel gevaarlijker zijn dan kangals of CAO's.
-
elbertkeizer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wat hebben jullie tegen kangals? Over smaak valt niet te twisten. Ik hou absoluut niet van staffords maar daarom kraak ik ze niet steeds af. Dit is toch een forum? laat kangalfan lekker stukjes schrijven over zijn passie. Vooral hoe jullie reageren in dat bericht over schapenreddende kangals vindt ik misselijk.
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik begrijp wel dat er een aantal boos zijn. Je schrijft nu eenmaal dingen. De ene vindt het grappig, de ander niet. Ik heb echter niemand willen kwetsen.elbertkeizer schreef:Wat hebben jullie tegen kangals? Over smaak valt niet te twisten. Ik hou absoluut niet van staffords maar daarom kraak ik ze niet steeds af. Dit is toch een forum? laat kangalfan lekker stukjes schrijven over zijn passie. Vooral hoe jullie reageren in dat bericht over schapenreddende kangals vindt ik misselijk.
Waarschijnlijk moet ik nog een keer mijn stijl aanpassen zodat niemand gekwetst wordt.
-
kangalfan
- Zeer actief
-
Baily
-
kangalfan
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet gewoon jezelf blijven en als jij het fijn vindt om overal Kangalberichtjes en filmpjes neer te zetten moet je dat gewoon doen.kangalfan schreef:Dank je wel voor je aardige woordenBaily schreef:kangalfan schreef:Weet je wat. Voortaan schrijf ik niks meer over kangalsIs dit de aanpassing van je stijl ? Ik vond de vorige stijl leuker.
![]()
Ik moet toch meer rekening houden met de verschillende mensen hier.
Ik heb trouwens laatst ook een topic speciaal voor jou geopend.
Kijk maar eens even in de fotohoek
-
kangalfan
- Zeer actief
Ja ik had hem al gezien maar ik had besloten er niet in te reageren :N:sirene schreef:Je moet gewoon jezelf blijven en als jij het fijn vindt om overal Kangalberichtjes en filmpjes neer te zetten moet je dat gewoon doen.kangalfan schreef:Dank je wel voor je aardige woordenBaily schreef:kangalfan schreef:Weet je wat. Voortaan schrijf ik niks meer over kangalsIs dit de aanpassing van je stijl ? Ik vond de vorige stijl leuker.
![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha, waarom niet ?kangalfan schreef:Ja ik had hem al gezien maar ik had besloten er niet in te reageren :N:sirene schreef:Je moet gewoon jezelf blijven en als jij het fijn vindt om overal Kangalberichtjes en filmpjes neer te zetten moet je dat gewoon doen.kangalfan schreef:Dank je wel voor je aardige woordenBaily schreef:Is dit de aanpassing van je stijl ? Ik vond de vorige stijl leuker.
![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
ben benieuwd hoelang je dat gaat vol houden.

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
benny
- geregistreerd lid
- *Linda*
- Zeer actief
Schei toch uit. Je hebt je meerdere malen heel erg negatief uitgelaten over Staffords en andere "vechthonden". Hoezo de pot verwijt.....elbertkeizer schreef:Wat hebben jullie tegen kangals? Over smaak valt niet te twisten. Ik hou absoluut niet van staffords maar daarom kraak ik ze niet steeds af. Dit is toch een forum? laat kangalfan lekker stukjes schrijven over zijn passie. Vooral hoe jullie reageren in dat bericht over schapenreddende kangals vindt ik misselijk.
Even nog een voorbeeldje er bij gezocht. Je zeikt er niet alleen over, je hebt er ook nog eens geen verstand van, met je kaakklem
*Jullie beseffen niet dat een verkeerde pittbull levensgevaarlijk kan zijn ivm zijn kaakklem
-
Lennie
kangal
Ik ben speciaal om nu iets te kunnen schrijven, lid geworden van deze site.
Ik heb een Turkse herder, of hoe je de diverse kruisingen ook wil noemen.
Ik ben erg blij te lezen dat er veel mensen zijn die dit ras niet zouden willen hebben. Er zijn maar heel weinig mensen geschikt voor deze honden. Een eerste vereiste is al een flinke tuin.
Een tweede vereiste is een standvastig karakter want de hond zal er alles aan doen om je te testen, even bekijken of je nog wel de baas over je eigen leven bent. ( letterlijk en figuurlijk!)
Wanneer je aan die eisen voldoet, kun je een vriend voor het leven hebben, eentje die voor je door het vuur gaat.
Dat is wat ik wil zeggen: ik zou geen andere hond meer willen dan een van genoemde rassen omdat ze werkelijk, voor mij, een gouden karakter hebben. Een karakter om op te kunnen vertrouwen.
Ik heb een Turkse herder, of hoe je de diverse kruisingen ook wil noemen.
Ik ben erg blij te lezen dat er veel mensen zijn die dit ras niet zouden willen hebben. Er zijn maar heel weinig mensen geschikt voor deze honden. Een eerste vereiste is al een flinke tuin.
Een tweede vereiste is een standvastig karakter want de hond zal er alles aan doen om je te testen, even bekijken of je nog wel de baas over je eigen leven bent. ( letterlijk en figuurlijk!)
Wanneer je aan die eisen voldoet, kun je een vriend voor het leven hebben, eentje die voor je door het vuur gaat.
Dat is wat ik wil zeggen: ik zou geen andere hond meer willen dan een van genoemde rassen omdat ze werkelijk, voor mij, een gouden karakter hebben. Een karakter om op te kunnen vertrouwen.