Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudejaarswandeling op Bussloo!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

P!nki schreef:
EstherK schreef:
P!nki schreef:
EstherK schreef: Benthor is heeeeeeeeel lief hoor :pffff:
Benthor (en Iarik) zijn vast schatten naar mensen toe, daar zal je mij ook niet over horen, maar om nou te zeggen dat het hartstikke lieve honden zijn, die ubersociaal zijn, nee sorry dat komt er bij mij niet in. Op Soesterduinen al een keer een akkefietje op afstand (fixeren) met Kiefer en ook later met Fritz waar niet of nauwlijks op ingegrepen werd door Esther.

Op bussloo ook weer met een Duitse dog (diesel) volgens mij, en vervolgens Iarik die op een hond gaat rijden waar beide keren in mijn ogen ook weer vrij laat op ingegrepen werd door Esther. In mijn ogen is het dan een keer wachten op dat het fout gaat, als andere hondenbazen niet zo snel ingrijpen! Het is nu vooral dankzij de braafheid van andere honden of ingrijpen van andere hondenbazen bij hun eigen hond dat er niks gebeurde, maar lief wil ik hem toch niet gelijk noemen.

Ik weet in ieder geval zeker na 3 x benthor gezien te hebben dat ik geen Sorbonne of Elmo mee neem naar een wandeling waar Benthor is. Want ik vind zijn gedrag op dit moment alleen maar dominanter over komen.
Ik had het gewaardeerd als je mij dit persoonlijk had gezegd.
Maar op deze manier? Ik weet dat je mij absoluut niet mag en ik heb geen idee hoe serieus ik jouw reactie nu moet nemen. :19:
Tuurlijk meid, neem het zo serieus als dat je het wilt nemen. Ik neem aan dat je zelf ook nog wel enige visie op hondengedrag hebt, of heb je hier op het forum alleen maar rond gehangen om anderen te etteren, dacht het niet toch? Dus... trek je eigen conclusie. En anders, lees de reactie van Longfields is even na. Ik ben dus niet de enige die dit zag. En ach, hoe serieus je mij wilt nemen, moet je vooral zelf weten. En wat je er mee doet, moet je helemaal zelf weten. Ik weet wel, dat ik in ieder geval niet gecharmeerd ben van het gedrag van Benthor en Iarik vertoonde, en als het mijn honden geweest waren, ik al lang en breed had besloten om dat gedrag de kop in te drukken, of er voor te kiezen om mijn honden niet mee te nemen. En dat heeft niks te maken met het feit of ik het baasje van fikkie of in dit geval benthor en iarik nu wel of niet mag. Doe er mee wat je wilt. Ik ben nu degene die het zegt tegen je, recht in je gezicht op het forum. Maar er zijn er zat waarbij dit gedrag over de tong is gegaan, maar die niks (ook niet in dit topic) tegen je gezegd hebben hierover. Dat is denk ik nog veel jammerder denk je ook niet.

Ik heb niet direct na soesterduinen wat gezegd, omdat iedereen het een keer kan overkomen. Echter gebeurde het gister weer (3 maal, 2 x bij benthor en 1 x bij iarik) en daarom geef ik het nu wel aan. Gezien het feit dat wij elkaar niet echt liggen, meld ik het je op deze manier. Ik heb geen zin in een gezellig 1 op 1 gesprek met jou ;)
Je hebt gelijk dat ik Suzanne serieuzer neem dan jou. Wat jij doet komt op mij over als stemmingmakerij :19:

Voor de rest handel ik dit af met Kim.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

EstherK schreef:
P!nki schreef:
EstherK schreef:
P!nki schreef: Benthor (en Iarik) zijn vast schatten naar mensen toe, daar zal je mij ook niet over horen, maar om nou te zeggen dat het hartstikke lieve honden zijn, die ubersociaal zijn, nee sorry dat komt er bij mij niet in. Op Soesterduinen al een keer een akkefietje op afstand (fixeren) met Kiefer en ook later met Fritz waar niet of nauwlijks op ingegrepen werd door Esther.

Op bussloo ook weer met een Duitse dog (diesel) volgens mij, en vervolgens Iarik die op een hond gaat rijden waar beide keren in mijn ogen ook weer vrij laat op ingegrepen werd door Esther. In mijn ogen is het dan een keer wachten op dat het fout gaat, als andere hondenbazen niet zo snel ingrijpen! Het is nu vooral dankzij de braafheid van andere honden of ingrijpen van andere hondenbazen bij hun eigen hond dat er niks gebeurde, maar lief wil ik hem toch niet gelijk noemen.

Ik weet in ieder geval zeker na 3 x benthor gezien te hebben dat ik geen Sorbonne of Elmo mee neem naar een wandeling waar Benthor is. Want ik vind zijn gedrag op dit moment alleen maar dominanter over komen.
Maar op deze manier? Ik weet dat je mij absoluut niet mag en ik heb geen idee hoe serieus ik jouw reactie nu moet nemen. :19:
Tuurlijk meid, neem het zo serieus als dat je het wilt nemen. Ik neem aan dat je zelf ook nog wel enige visie op hondengedrag hebt, of heb je hier op het forum alleen maar rond gehangen om anderen te etteren, dacht het niet toch? Dus... trek je eigen conclusie. En anders, lees de reactie van Longfields is even na. Ik ben dus niet de enige die dit zag. En ach, hoe serieus je mij wilt nemen, moet je vooral zelf weten. En wat je er mee doet, moet je helemaal zelf weten. Ik weet wel, dat ik in ieder geval niet gecharmeerd ben van het gedrag van Benthor en Iarik vertoonde, en als het mijn honden geweest waren, ik al lang en breed had besloten om dat gedrag de kop in te drukken, of er voor te kiezen om mijn honden niet mee te nemen. En dat heeft niks te maken met het feit of ik het baasje van fikkie of in dit geval benthor en iarik nu wel of niet mag. Doe er mee wat je wilt. Ik ben nu degene die het zegt tegen je, recht in je gezicht op het forum. Maar er zijn er zat waarbij dit gedrag over de tong is gegaan, maar die niks (ook niet in dit topic) tegen je gezegd hebben hierover. Dat is denk ik nog veel jammerder denk je ook niet.

Ik heb niet direct na soesterduinen wat gezegd, omdat iedereen het een keer kan overkomen. Echter gebeurde het gister weer (3 maal, 2 x bij benthor en 1 x bij iarik) en daarom geef ik het nu wel aan. Gezien het feit dat wij elkaar niet echt liggen, meld ik het je op deze manier. Ik heb geen zin in een gezellig 1 op 1 gesprek met jou ;)
Je hebt gelijk dat ik Suzanne serieuzer neem dan jou. Wat jij doet komt op mij over als stemmingmakerij :19:

Voor de rest handel ik dit af met Kim.
Tuurlijk schat, zie het zoals je het wilt zien. En kom vooral eens van die donkere donderwolk van je af. Ik ben nergens in dit topic bezig met stemmingmakerij. Ik wijs je op een feit. En als je dat niet aan staat, dan kan ik daar niks aan doen. Dat is mijn probleem niet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

EstherK schreef: Je hebt gelijk dat ik Suzanne serieuzer neem dan jou. Wat jij doet komt op mij over als stemmingmakerij :19:
Mij zul je ook wel niet serieus nemen, maar waar ik soms een beetje van schrik is het verschil in wat jij en Marco over Iarik en Benthor schrijven en wat ik zelf zie bij de heren. Ik vind het beide hartstikke leuke honden (heb nogal wat foto's van ze gemaakt haha), maar wel echt reuen om heel goed in de gaten te houden bij andere reuen. Van jullie lees ik alleen maar hoe ontzettend lief en sociaal ze naar andere honden zijn. Met Bram is er geen enkele spanning hoor, maar ik zie wel allerlei andere dingen gebeuren en andere baasjes doen hard hun best om escalatie te voorkomen.

Er gebeuren altijd wel dingen tijdens een wandeling waarvan je denkt 'he, had ik dat maar anders gedaan'. Ik heb Suuz bijv. direct ge-sms't toen ik in de auto zat omdat Bram Lune een correctie gaf toen ik zat te eten. Ik weet dat het kan gebeuren als ik iets lekkers heb, op de grond zit en er een andere hond naar me toekomt. Ik had dus op moeten staan en baal er dan van dat ik het niet voor ben geweest. Honden blijven honden, maar volgende keer ga ik het anders doen.

Mijn verhaal is echt goed bedoeld en ik had het niet gezegd als er geen discussie tussen jullie was ontstaan. Ik wil geen ruzie maken en het is inderdaad netter om face to face iets te bespreken, maar vind het ook niet juist om me nu stil te houden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Sinds wanneer is het een probleem als er wat gegromd wordt? Ze bepalen even wie de baas is en proberen elkaar uit. Iarik rijdt ook wel eens op Benthor en krijgt dan een grom. Dat gaat bij sociale honden zonder zware knokpartijen en bloedvergieten. Zo ook dus bij Benthor en Iarik. Ze zullen er bij elke wandeling bij zijn hoor. Als iemand denkt of vindt dat ze gevaarlijk zijn zodat ze hun eigen honden thuislaten, dan moeten ze vooral doen. En het is wel degelijk stemmingmakerij en achterbaks en van roddelniveau. Daarbij wordt er vooral weer van een mug een olifant gemaakt.
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Zoek stok! schreef:
EstherK schreef: Je hebt gelijk dat ik Suzanne serieuzer neem dan jou. Wat jij doet komt op mij over als stemmingmakerij :19:
Mij zul je ook wel niet serieus nemen, maar waar ik soms een beetje van schrik is het verschil in wat jij en Marco over Iarik en Benthor schrijven en wat ik zelf zie bij de heren. Ik vind het beide hartstikke leuke honden (heb nogal wat foto's van ze gemaakt haha), maar wel echt reuen om heel goed in de gaten te houden bij andere reuen. Van jullie lees ik alleen maar hoe ontzettend lief en sociaal ze naar andere honden zijn. Met Bram is er geen enkele spanning hoor, maar ik zie wel allerlei andere dingen gebeuren en andere baasjes doen hard hun best om escalatie te voorkomen.

Er gebeuren altijd wel dingen tijdens een wandeling waarvan je denkt 'he, had ik dat maar anders gedaan'. Ik heb Suuz bijv. direct ge-sms't toen ik in de auto zat omdat Bram Lune een correctie gaf toen ik zat te eten. Ik weet dat het kan gebeuren als ik iets lekkers heb, op de grond zit en er een andere hond naar me toekomt. Ik had dus op moeten staan en baal er dan van dat ik het niet voor ben geweest. Honden blijven honden, maar volgende keer ga ik het anders doen.

Mijn verhaal is echt goed bedoeld en ik had het niet gezegd als er geen discussie tussen jullie was ontstaan. Ik wil geen ruzie maken en het is inderdaad netter om face to face iets te bespreken, maar vind het ook niet juist om me nu stil te houden.
Wij zien ze elke dag in hun omgang met andere loslopende honden. Meerdere keren per dag. Nooit wat gebeurd behalve normaal hondengedrag. Dus geen vechtpartijen. :19: Daarom vind ik die hele discussie hier nergens op slaan. Gewoon stemmingmakerij en roddel. Ik ben er klaar mee.
Zoek stok!
Zeer actief

Marco# schreef:Sinds wanneer is het een probleem als er wat gegromd wordt? Ze bepalen even wie de baas is en proberen elkaar uit. Iarik rijdt ook wel eens op Benthor en krijgt dan een grom. Dat gaat bij sociale honden zonder zware knokpartijen en bloedvergieten. Zo ook dus bij Benthor en Iarik.
Aha, daar zit het dus in :wink: Ik heb geen zin in reuen die elkaar gaan uittesten en dreigen met de tanden bloot. En volgens mij is dat ook wel een beetje de stilzwijgende afspraak op hondenforumwandelingen. Dat is juist de reden dat ik zo relaxed met een hondenforumwandeling meega en bijna nooit meer met een kooikerforumwandeling. Een keer een snauw is prima, maar honden die dreigend tegenover elkaar staan? Nee hoor, nergens voor nodig, dan grijpen de eigenaren in. Maar goed, jij ziet dat anders begrijp ik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief

Marco# schreef:Sinds wanneer is het een probleem als er wat gegromd wordt? Ze bepalen even wie de baas is en proberen elkaar uit. Iarik rijdt ook wel eens op Benthor en krijgt dan een grom. Dat gaat bij sociale honden zonder zware knokpartijen en bloedvergieten. Zo ook dus bij Benthor en Iarik. Ze zullen er bij elke wandeling bij zijn hoor. Als iemand denkt of vindt dat ze gevaarlijk zijn zodat ze hun eigen honden thuislaten, dan moeten ze vooral doen. En het is wel degelijk stemmingmakerij en achterbaks en van roddelniveau. Daarbij wordt er vooral weer van een mug een olifant gemaakt.
Marco, het is alles behalve stemmingmakerij. Het is alleen aangeven wat er gebeurd is, en dat ik er nu toch wat van wilde zeggen. Niet omdat juist nu eerder wat andere dingen voorgevallen zijn. Puur omdat ik vind dat jullie er wel rekening mee moeten houden.

Ik heb NERGENS gezegd dat Iarik of Benthor maar thuis moeten blijven, ik heb alleen aangegeven dat ik persoonlijk om die reden als hun er bij zijn, wel bepaalde honden thuis laat. Dit is mijn keuze, en daar hoeven jullie niks mee, dus ook niet te verdedigen dat jullie benthor en iarik echt niet thuis gaan laten. Tuurlijk willen jullie ook gewoon gezellig mee op hondenforum wandelingen. En ik zeg ook nergens dat dit niet mag. Het enige wat ik opmerk, is dat het ingrijpen van Esther op het moment dat zoiets voorvalt, niet duidelijk genoeg is. Vooral te traag eigenlijk. Het duurt te lang voor Esther in de smiezen heeft wat er aan de hand is, en ik betwijfelde eerlijk of ze de ernst er in sommige situaties van in zag.

Onder andere het voorbeeld met Kiefer op soesterduinen, er werd toen onderling behoorlijk gefixeerd & gegromd, en er werd met man en macht aan gewerkt zodat Kiefer niet terug kon fixeren. Echter heeft Jes uiteindelijk Kiefer in de auto gezet, omdat Esther er vrij laconiek mee om ging. (Jes correct me if i'm wrong) En dat zijn nu juist de dingen, die ergenissen op kunnen wekken. Je hebt beide honden die misschien een tikje dominant aangelegd zijn, zorg dan BEIDE voor de oplossing, in plaats van 1 partij. Ik noem maar een voorbeeld, in dit bovenstaande had Esther er voor kunnen kiezen om bijv. een stuk verderop te kunnen gaan zitten met benthor, en ondertussen zijn aandacht af te leiden, maar dit gebeurde allemaal niet.

Het is niet erg als er eens een grom of snauw valt, dat heb je met honden onderling, het valt alleen op dat het erg tegenstrijdig is met wat er over jullie honden gezegd word door jullie zelf, en wat er gebeurd op wandelingen, en daarom breng ik het bij deze onder de aandacht. Een grom of snauw is prima, maar wees er wel bij op het moment dat je hond daadwerkelijk spanning op bouwt (wat bij benthor wel degelijk gebeurde) en grijp dan op tijd in. Dat ingrijpen dat mis ik bij esther. Over jou kan en wil ik daarin over ook niet oordelen, omdat ik jou manier van handelen met de honden niet ken. Als je dit uiteindelijk zelf laat uitzoeken door de honden, dan kan je op heibel wachten. Zeker als ze elke keer molossertypes uitzoeken om te fixeren of tegen te grommen. Er hoeft maar 1 x een verkeerde hond tegenover te staan, en de baas van die ander zal net een stukje verderop staan, wat gebeurd er dan? Het enige wat ik zeg, is hou er rekening mee.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marco# schreef:Sinds wanneer is het een probleem als er wat gegromd wordt? Ze bepalen even wie de baas is en proberen elkaar uit.
Af en toe een grom is ook helemaal geen probleem en vrij normaal als je met een hele groep honden wandelt, maar als ik eerlijk ben, heb ik Bethor vrijwel de hele wandeling horen grommen, zodra er ook maar één reu bij hem in de buurt kwam. Als ik Bono mee had genomen, was dit zeker niet goed gegaan (niet dat Benthor de reden was dat ik Bono niet meegenomen heb, hoor!), maar om dan gelijk te zeggen dat dat dan zou komen, omdat Bono (of welke andere reu die op Benthor reageert) niet sociaal zou zijn, gaat me wel wat ver. Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
Laatst gewijzigd door Scooby op 01 jan 2008 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Als ik zie, dat Aidah meer dan 1 keer snauwt tegen dezelfde hond heb ik 'r al aan de riem en bij me.
Dat vind ik zo horen op een forumwandeling, trouwens op welke wandeling dan ook, al is het bij ons op de hei.

Maar ik heb even een paar foto's zitten kijken en heb Benthor in persoon ook 2 keer meegemaakt.

En begrijp me goed, dit is geen stemmingmakerij, dit is een advies.

Benthor zoekt een dame uit (in betreffend voorbeeld Gaia) en gaat daar met een hoge houding omheen lopen draaien om bij voorbaat al alle concurrentie tegen te gaan.
Wat ik zie op de wandeling in Busloo is niet anders. Benthor heeft een hele hoge houding op het moment dat Mila in de buurt is. Loopt hij alleen is zn houding iets relaxter, maar nog steeds zeer zelfverzekerd.

Het enige wat Linda en Suus jullie willen meegeven is dat je daarop moet anticiperen, daar er anders wel eens iets meer gebeurd dan het geblikker van tanden.

Ik hoop dat je het van mij wel wilt aannemen. :pffff:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zoek stok! schreef:

Helemaal mee eens..
Ik voel me niet zo geroepen om na een wandeling ergens wat van te zeggen, maar als de discussie toch onstaat op welke manier dan ook, wil ik daar best wat over zeggen.
En of Esther en marco me nu serieus nemen of niet maakt me niet zo veel uit...ik zou het alleen jammer vinden als ze "blin" blijven op hun eigen honden en het bij een ander gaan zoeken, want ik zie toch echt hetzelfde als wat jij zag.

Wat ik van Benthor heb gezien op Soesterduinen naar Kiefer toe was toch echt niet gezellig...
En dat dat gebeurd is een eerste...dat is niet raar, niet gek...
We hebben het over twee jonge, intact reuen...dus niets raars aan.
wat er gedaan wordt met het fixeren en aangrommen wat Benthor naar Kiefer deed, DAT is een tweede.
En dat tweede is inderdaad iets wat mij m'n billen ook doet samenknijpen.
Er gebeurt namelijk niets :19:

Esther bleef zitten waar ze zat en liet Benthor fixeren en grommen...
Michael ging een eind verderop staan met een aangelijnde Kiefer, dat was dus de actie die Jessica ondernam; Kiefer aanlijnen en Michael ging een eind verderop staan.
Toch liet Eshter Benthor telkens om de stoel heengaan van links of naar rechts of wat dan ook zodat hij kon blijven grommen en blaffen naar Kiefer. Michael kon ondertussen wel achter de boom gaan staan en toen hebben Michael en ik hem maar in de auto gestopt :19:

En zo gebeurde dat gisteren ook.
Kim greep in bij Diezel, Eshter niet.
Jeroen, de vriend van Yvette, sleurde Sita meerdere keren onder Iarak vandaan en was al een heel poosje bezig toen Eshter hem op kwam halen.

er was iemand die vroeg aan Esther of dat Benthor was die zo stond te grommen...ze stond er pal voor en zei "ik heb geen idee"
Terwijl het toch echt bentor was. :19:

Allemaal niet vreselijk dramatisch, maar ik denk toch echt dat het een stukje "blind" zijn is voor je eigen hond.
Fixeren, aangrommen, grommen en blaffen is geen drama, maar je laat dat niet aangaan en zeker niet tussen twee reuen.
Ik begrijp gewoon niet dat er niet eerder ingegrepen wordt en dat Esther blijkbaar niet in de gaten heeft dat andere baasjes er het heen-en-weer van krijgen en dus vrij snel zelf ingrijpen door hun hond uit de situatie te halen terwijl de verantwoordelijkheid OOK bij Eshter vandaan zou moeten komen om Benthor uit zo'n situatie te halen.
En Eshter is daarin bij verschillende wandelingen wat ik nu gezien heb, toch echt vier fractie's te laat mee waardoor het iedere keer net goed gaat omdat een andere eigenaar wel op tijd ingrijpt.

Misschien komt het omdat jullie honden nog nooit serieus gevochten hebben waardoor jullie het niet aan zien komen?
Anderen zien dingen blijkbaar wel aankomen en zien ook dat spanning zich opbouwt...jullie misschien niet?
Is geen schande, maar wel iets om rekening mee te houden.

Op de Roggebot wandeling heb ik bijvoorbeeld geen schermutselingen gezien, ik let daar eigenlijk ook niet zo op omdat het mijn plezier vergalt als ik continue ga zitten kijken of er honden in de klinsch liggen....
Misschien is het een stuk leeftijd van jullie honden en het feit dat Iarak nu wat ouder is?
Ik weet het niet, maakt ook niet zo veel uit eigenlijk...

Het is gewoon te hopen dat je wat doet met dit soort informatie in plaats van in de verdediging te schieten (en neem van mij aan dat het echt niet leuk is om dit soort dingen van je hond te horen, maar als je het probeert van een afstand te bekijken zul je begrijpen dat het plezier van zp'n wandeling toch echt leuker is als je er wat mee doet)

Laat ik het zo stellen, ik hoef Rimpel niet mee te nemen naar een wandeling met benthor en Iarak...Rimpel is gewoon "teveel" reu op dat gebied en die pikt dat gefixeer een aanblaffen nooit.
Ik neem Rimpel uberhaupt niet mee omd dit soort dingen te vermijden, want het lontje van Rimpel is te kort.
En om Rimpel hoef je je niets aan te trekken, maar besef wel dat er genoeg honden meelopen met dit soort wandelingen die dit soort gedrag echt niet leuk vinden en dat best even aankijken, maar dat de maat een keer vol kan zijn.
Als je dan twee honden los hebt lopen en je loopt er 15 meter bij vandaan, dan kun je dus mooi te laat zijn als je dingen niet aan ziet komen
Zoek stok!
Zeer actief

Marco# schreef: Wij zien ze elke dag in hun omgang met andere loslopende honden. Meerdere keren per dag. Nooit wat gebeurd behalve normaal hondengedrag. Dus geen vechtpartijen. :19:
En dat vind ik dus 'grote honden' mentaliteit als je bedoelt dat je honden mogen fixeren en grommen naar andere honden omdat het normaal hondengedrag is :wink: Jouw honden zal nooit wat overkomen, fikse reuen die hun mannetje wel staan en ook nog met z'n tweeen zijn. Ondertussen lopen anderen met samengeknepen billen hun reu terug te roepen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Met het huidige gedrag van Pancho, is het voor mij een reden om hem thuis te laten als Benthor mee gaat en bijvoorbeeld Gaia weer opzoekt. Dat gaat namelijk helemaal niet meer goedkomen dan. :19:

En dat is: je eigen hond kennen..... :wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik tik dus hetzelfde als Suus, Linda, karen en Miran :wink:
Ik was nog bezig met mijn bericht en zie nu dat we allemaal exact hetzelfde zeggen...
Geen afgesproken werk, maar dus wel verschillende mensen die EXACT hetzelfde zien...
SChiet mij maar lek, maar dat zegt wel iets lijkt me :19:
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marco# schreef: Wij zien ze elke dag in hun omgang met andere loslopende honden. Meerdere keren per dag. Nooit wat gebeurd behalve normaal hondengedrag. Dus geen vechtpartijen. :19:
En dat vind ik dus 'grote honden' mentaliteit als je bedoelt dat je honden mogen fixeren en grommen naar andere honden omdat het normaal hondengedrag is :wink: Jouw honden zal nooit wat overkomen, fikse reuen die hun mannetje wel staan en ook nog met z'n tweeen zijn. Ondertussen lopen anderen met samengeknepen billen hun reu terug te roepen.
Heb je gelijk in, alhoewel ik het idee heb dat benthor bijv veel meer het grotere kaliber reu op zoekt dan het kleinere kaliber reu. Dus in dat opzicht, kan het ook nog eens link worden voor hun eigen hond. En dus meer redenen om het goed in de gaten te houden lijkt mij?! :19:
Suuz!
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik tik dus hetzelfde als Suus, Linda, karen en Miran :wink:
Ik was nog bezig met mijn bericht en zie nu dat we allemaal exact hetzelfde zeggen...
Geen afgesproken werk, maar dus wel verschillende mensen die EXACT hetzelfde zien...
SChiet mij maar lek, maar dat zegt wel iets lijkt me :19:
Jep er staat het zelfde, alleen nog 10 x duidelijker beschreven dan dat ik het deed. Helaas ben ik taaltechnisch niet altijd een even groot wonder ;)
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef: Heb je gelijk in, alhoewel ik het idee heb dat benthor bijv veel meer het grotere kaliber reu op zoekt dan het kleinere kaliber reu. Dus in dat opzicht, kan het ook nog eens link worden voor hun eigen hond. En dus meer redenen om het goed in de gaten te houden lijkt mij?! :19:
Iemand met een Bullmastiff heeft ook geen zin in een opstootje met een Airedale en een Rus tegelijk denk ik. Toen ik nog regelmatig met Reini in de Soesterduinen liep, kwamen we regelmatig een man met een DH en ik meen een Rottweiler (beide behoorlijk dominante reuen) tegen. Reini aanlijnen en Vegas afleiden en dan zei die man vaak 'laat ze maar hoor, dat regelt zich wel'. Ja hallo, die man heeft nooit wat te vrezen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
P!nki schreef: Heb je gelijk in, alhoewel ik het idee heb dat benthor bijv veel meer het grotere kaliber reu op zoekt dan het kleinere kaliber reu. Dus in dat opzicht, kan het ook nog eens link worden voor hun eigen hond. En dus meer redenen om het goed in de gaten te houden lijkt mij?! :19:
Iemand met een Bullmastiff heeft ook geen zin in een opstootje met een Airedale en een Rus tegelijk denk ik. Toen ik nog regelmatig met Reini in de Soesterduinen liep, kwamen we regelmatig een man met een DH en ik meen een Rottweiler (beide behoorlijk dominante reuen) tegen. Reini aanlijnen en Vegas afleiden en dan zei die man vaak 'laat ze maar hoor, dat regelt zich wel'. Ja hallo, die man heeft nooit wat te vrezen :wink:
Daar heb je ook gelijk in, dat een bijv. bullmastiff eigenaar daar ook niet op zit te wachten, maar ik gaf aan dat ik het idee heb dat het vaak toch kleinere hondjes zijn die ze links laten liggen, en grotere honden op zoeken. In dat opzicht is het in ieder geval niet alleen het 'grote honden syndroom' ;)
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef:In dat opzicht is het in ieder geval niet alleen het 'grote honden syndroom' ;)
Dat was even een persoonlijke noot :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Precies, alleen met het gedrag van Pancho momenteel, heb ik er al geen zin in, Pancho is namelijk om de dooie dood niet bang een hond 3x groter dan hij te lijf te gaan. :wink: Ik heb al moeite genoeg met de bordeauxdog die we hier regelmatig tegenkomen en waarvan ik weet dat hij ook niet zo "vriendelijk" is naar vreemde honden.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Omdat het voorval met Sita aangehaald is in dit topic, wil ik toch maar even reageren.

Iarik heeft inderdaad geprobeerd om op Sita te rijden. Ze kon dit prima zelf regelen en daarom hebben wij in het begin ook niet ingegrepen. Toen Fritz en Maxi er zich mee gingen bemoeien, vond ze het echt niet meer leuk. Fritz werd meteen door Jessica terug geroepen en Maxi door Marie José. Wij hebben Sita toen aangelijnd en bij ons gehouden. Esther zag later dat Iarik vervelend was en heeft hem toen aangelijnd.

Zoiets kan gebeuren en hebben er dan ook niet echt problemen mee.

Ik ben wel van mening dat je zeker in zo´n groep goed moet opletten op je hond(en). Om grote problemen te voorkomen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Sita schreef:....

Zoiets kan gebeuren en hebben er dan ook niet echt problemen mee.

Ik ben wel van mening dat je zeker in zo´n groep goed moet opletten op je hond(en). Om grote problemen te voorkomen.
ik zie inderdaad dat er onder honden natuurlijk van alles gebeurd. Voorgaande kritiek op gedrag van Benthor is ook voor mij herkenbaar en zeggen niets van de hond Benthor in zijn geheel. Wel als een onderdeel van zijn gedrag op die momenten. Ik zie daarnaast ook Benthors leuke kant tijdens de wnadelingen. Benthor is een stevig mannetje en laat dat ook duidelijk zien en zijn broer is ook een stevig karakter. Niets mis mee, wel aandachtspunten
Ik denk dan ook echt Esther dat je voorgaande als positieve kritiek kunt lezen.
Als iedereen op tijd ingrijpt hoeven we het er niet op aan te laten komen. Dat zelf laten uitzoeken is link en onverstandig in zo'n grote groep honden.
Daar zit niemand op te wachten tijdens een forum wandeling.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

EstherK schreef:
P!nki schreef:
EstherK schreef:
M@ri@nne schreef: Ik had ooit vroeger een honddje net iets groter dan die Muis van MJ. En die werd bijna gegrepen door een Airdale. :devil:
Dus sindsdien vind ik ze niet zo. :19:
Benthor is heeeeeeeeel lief hoor :pffff:
Benthor (en Iarik) zijn vast schatten naar mensen toe, daar zal je mij ook niet over horen, maar om nou te zeggen dat het hartstikke lieve honden zijn, die ubersociaal zijn, nee sorry dat komt er bij mij niet in. Op Soesterduinen al een keer een akkefietje op afstand (fixeren) met Kiefer en ook later met Fritz waar niet of nauwlijks op ingegrepen werd door Esther.

het is wel eerder tegen je gezegd, op de soesterduinen. hilje heeft al uitgelegd wat er gebeurde en destijds hebben michael en ik er wat van gezegd. michael ging eerst met kiefer achter mijn stoel staan zodat hij niet meer gefixeerd kon worden en toen kreeg benthor (toen hij eenmaal aangelijnd was) toch nog zoveel lijn dat hij om de stoel heen kon en het weer deed. kiefer was behoorlijk over de zeik want benthor ging echt tekeer. hij had kiefer echt aangevlogen als hij niet aan de lijn had gezeten. hij deed het ook bij fritz, die met geen enkele hond een probleem heeft, en ook die was aardig over zijn theewater. om de zaak niet te laten escaleren en kiefer een verkeerde ervaring op de toen heb ik gevraagd hem maar in de auto te zetten, omdat jij er niets aan deed. ook heeft hij toen een aanvaring gehad met bo.
je vroeg gister nog waarom ik hem niet mee had, en toen heb ik je ook gezegd dat ik dat dus geen goed plan vond na die ervaring op de soesterduinen. als benthor er niet was geweest had ik hem wel meegenomen namelijk, want hij doet het super met vreemde reuen, ook met enigszins dominante reuen die hem netjes zijn plaats wijzen zoals bo deed op de wandeling in hilversum. je kunt dat ook mooi zien op een van de eerste foto's. wel let ik altijd heel goed op en bij het minste teken van niet gewenst gedrag (rijden of spanning opbouwen, en dat laatste doet hij gelukkig (nog) niet) roep ik hem meteen bij me. ik was gister heel blij dat ik hem niet mee had want waar maxi was was benthor en wee de gene die erbij in de buurt kwam. nu is dat allemaal goed gegaan maar als hij in gevecth was geraakt doordat een andere reu het niet had gepikt had jij het waarschijnlijk niet eens en de gaten gehad omdat hij vaak heel ver bij je vandaan was. laat staan dat je dan snel kunt ingrijpen. ik weet hoe het is een pittige hond te hebben en dat is altijd opletten en conflicten voorkomen. want doordat anderen gister wel goed opletten en hun hond bij zich riepen als het met benthor uit de hand dreigde te lopen heeft hij toch overwinnaarservaringen opgedaan. hij doet stoer naar andere (flinke) reuen en komt er gewoon mee weg omdat andere reuen niets mogen doen (en terecht, overigens). je (jullie) moet(en) zelf weten wat je hiermee doet, maar benthor is een stevige reu (qua karakter) die zich nog heel erg aan het ontwikkelen is en niet ten positieve naar mijn mening.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marco# schreef:Sinds wanneer is het een probleem als er wat gegromd wordt? Ze bepalen even wie de baas is en proberen elkaar uit. Iarik rijdt ook wel eens op Benthor en krijgt dan een grom. Dat gaat bij sociale honden zonder zware knokpartijen en bloedvergieten. Zo ook dus bij Benthor en Iarik. Ze zullen er bij elke wandeling bij zijn hoor. Als iemand denkt of vindt dat ze gevaarlijk zijn zodat ze hun eigen honden thuislaten, dan moeten ze vooral doen. En het is wel degelijk stemmingmakerij en achterbaks en van roddelniveau. Daarbij wordt er vooral weer van een mug een olifant gemaakt.
je kan dat vinden, maar je bent er niet bij geweest op de soesterduinen. benthor was echt bloedlink op kiefer. dat was niet zo maar wat gegrom. daarbij moet je het ook niet zien als stemmingmakerij, maar als positieve kritiek, en ik realiseer me dat het niet leuk is om te horen.
hier thuis wordt ook wel gereden en gegromd naar elkaar maar dat zoeken ze zelf maar uit. maar no way dat ik mijn honden op vreemde honden laat rijden, om diverse redenen. de belangrijkste is omdat IK dat niet wil.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Wat ik vooral erg jammer vind, is dat de postings die gedaan worden door mij, of door wie dan ook (behalve Suzanne/Longfields die namen ze dan nog wel enigzinds serieus) niet serieus genomen worden. En ach, opmerkingen als dat er geen moeite gedaan hoeft te worden want het is allemaal onzin dat zegt genoeg over het kaliber mens wat hier tegenover ons staat denk ik zo.

En wat ik ook erg jammer vind, is de haatdragendheid die ze bij zich dragen op de een of andere manier. Omdat we elkaar misschien in het ene topic afblaffen, betekent niet voor mij dat ik daarom in een ander topic (waar totaal geen rel gaande is of iets van die strekking) een beetje stemming ga lopen maken om jullie honden. Oh maar wacht, het is natuurlijk erg makkelijk om een ander de schuld te geven van iets, als je zelf blind bent voor je eigen fouten.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Godsamme.....zitten we hier toch onze energie te verspillen. King of the Hill ziet totaal niet in, dat zijn hond uitermate irritant gedrag vertoont in grote groepen. En niet 1 keer, nee ik lees hier 3 verschillende wandelingen.

Gek toch dat hier een stuk of 6 mensen dat wel zien.

Nee de baasjes van Benthor en Iarik hebben zoveel verstand van hondengedrag dat ze dat allemaal zelf wel kunnen. Daar hebben ze ons niet voor nodig. Benthor en Iarik zijn natuurlijk helemaal niet hun eerste honden he? Dus ze hebben al zoveel ervaring.

En wij komen net pas kijken, dus wij weten dat allemaal nog niet zo goed natuurlijk. Als beginnende hondenbazen kunnen we wel wat advies gebruiken.
Maar goed, King of the Hill is ook niet vies van een beetje rugsteken en topics vervuilen

Dat haantjesgedrag van Benthor komt ergens vandaan, dus hij zal thuis het goede voorbeeld hebben. 't Vrouwtje zal in het vervolg beter opletten, volgens het baasje. En wij moeten met zn allen niet meer zulke onzin typen. Dat is trouwens tijdsverspilling, want volgens King of the Hill is het toch allemaal maar onzin die hij toch niet leest.
Laatst gewijzigd door Mir@n op 02 jan 2008 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier even een reactie van mijn kant.

Esther en ik hebben al met elkaar gepbt.

Een beetje grommen en snauwen (wanneer dat terecht is) vind ik absoluut niet erg. Zoals bij Fritz en Diesel bijv.
Het gedrag van Benthor vond ik echt vervelend, maar misschien had ik daar ook meteen wat van moeten zeggen omdat Esther het blijkbaar niet in de gaten had. :19:
Gelukkig is Diesel heel tolerant en wanneer hij het echt gehad heeft is hij nog wel bereikbaar. Moet wel zeggen dat ik op het eind niet echt met een fijn gevoel tussen beide heren kwam. Wij hebben er heel veel tijd en energie in gestoken om Diesel te krijgen waar hij nu is en dat kan gewoon met 1 vechtpartij verloren zijn.

Maar goed, Esther en ik hebben hier dus al over gepraat en voor mij is het goed zo. Ik heb wel een hele leuke wandeling gehad en vertrouw erop dat Esther iets met de kritiek doet.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef: Maar goed, Esther en ik hebben hier dus al over gepraat en voor mij is het goed zo. Ik heb wel een hele leuke wandeling gehad en vertrouw erop dat Esther iets met de kritiek doet.

Ik hoop van ganser harte dat je gelijk hebt.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Suuz!
Zeer actief

Youp schreef: Maar goed, Esther en ik hebben hier dus al over gepraat en voor mij is het goed zo. Ik heb wel een hele leuke wandeling gehad en vertrouw erop dat Esther iets met de kritiek doet.
Dat zou mooi zijn! :ok: Dan is het in ieder geval niet voor niets onder de aandacht gebracht. :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Youp schreef:Gelukkig is Diesel heel tolerant en wanneer hij het echt gehad heeft is hij nog wel bereikbaar.
Hoi Kim,

Ik kan je wel vertellen dat ik Diesel zelfs héél erg tolerant vond maandag! Ik denk dat er maar weinig reuen zijn die zo vaak weer een confrontatie uit de weg gaan met dezelfde hond!
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Youp schreef:.....
Maar goed, Esther en ik hebben hier dus al over gepraat en voor mij is het goed zo. Ik heb wel een hele leuke wandeling gehad en vertrouw erop dat Esther iets met de kritiek doet.
:ok:
perfect
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”