Dit zijn overigens normale bedragen voor een dekking van dit ras.
Mike zijn foto´s worden een dezer dagen beoordeelt en hij heeft al 3 x een U gehaalt op show.
Ook hebben we Mike op MDR1 laten testen, aangezien je daar steeds meer negatieve verhalen over hoort de laatste anderhalf jaar, pups die niet tegen medicijnen kunnen omdat ze lijder zijn en daardoor dood kunnen gaan...
Hoe bekender de reu, hoe hoger het dekgeld wat je kan vragen, hoe meer shows je loopt, hoe bekender je hond wordt en hoe meer vraag er naar kan zijn.
Persoonlijk lopen wij maar een paar shows per jaar, ben een beginner op dit gebied en nog al eens zenuwachtig...maar hoe groter de show, hoe meer witte herder mensen we tegenkomen en hoe groter de kans dat jouw hond wordt gevraagd.
Een witte herder mag maximaal 4 x per jaar dekken, das een mooi aantal vindt ik, sommige redden dat, anderen niet.
Wat die DH dekreuen betreft, dacht even dat het een tikfout was van die 90 x per jaar
Ik zie ze ook wel op marktplaats staan, de dekreutjes voor 100 euro, vraag me dan altijd af wat voor mensen en honden dat zijn.
Pffff, je lijkt wel haast een p**ier als je dat doet lijkt me :N:
De echte liefhebbers zie je trouwens ook haast niet op marktplaats adverteren, wil je een dekking van een bepaald ras, kijk dan eens op de site van de rasvereniging en ik weet niet of hier prijzen staan, maar wel vaak mail en website adressen van fokkers en dekreuhouders, mail gewoon eens voor meer info over dekreuen...