teef
Werpkist
puppypanelen
Kleden
Kranten
Bejaarden luiers
Weegschaal
Melkpoeder
Thermometer
Druivensuiker voor in t water tijdens bevalling
uterus vetsum
Moderator: moderatorteam
dank jeMizzsylver schreef:warmtelamp of warmtematjes
kruiken
oude handoekken
schaar
arterieklem
garen of draad
slijmzuigertje
nutridrops
pro-atman
Kijk ook eens bij spat, die hebben bevallingspakketten. Dan zie je ook wat je allemaal nog kunt aanschaffen.

LongFields schreef:Wat is dat?Mizzsylver schreef: pro-atman
Beschrijving: Pro-Atman stimuleert de ademhaling bij pasgeboren dieren. Bij de eerste signalering van ademhalingsstoornissen na de geboorte direct Pro-Atman in neus en bek sprayen. Behandeling: In beide neusgaten en in de bek, behandeling eventueel na 30 seconden herhalen. Wanneer u denkt dat het pasgeboren dier vruchtwater heeft binnen gekregen mag u de behandeling om het uur herhalen. Toediening: in bek en neusgaten. Wachttijden: geen. Inhoud flacon: 125 ml. Bewaring: Buiten direct zonlicht. Registratie: Homeopatisch diergeneesmiddel.
Okay, dank je voor de info.little-wolf schreef:LongFields schreef:Wat is dat?Mizzsylver schreef: pro-atman
Beschrijving: Pro-Atman stimuleert de ademhaling bij pasgeboren dieren. Bij de eerste signalering van ademhalingsstoornissen na de geboorte direct Pro-Atman in neus en bek sprayen. Behandeling: In beide neusgaten en in de bek, behandeling eventueel na 30 seconden herhalen. Wanneer u denkt dat het pasgeboren dier vruchtwater heeft binnen gekregen mag u de behandeling om het uur herhalen. Toediening: in bek en neusgaten. Wachttijden: geen. Inhoud flacon: 125 ml. Bewaring: Buiten direct zonlicht. Registratie: Homeopatisch diergeneesmiddel.
dank voor je info!LongFields schreef:Ik heb ook standaard van die wegwerp-washandjes in huis, om de teef mee schoon te maken als het nodig is. En babydoekjes.
Voor als de pups groter zijn is het heel handig om ruime hoeveelheden keukenrol in huis te hebben. Of handiger en voordeliger nog, zo'n grote rol papier die je in een houder kunt ophangen (Tork heet dat maar je hebt ze ook wel eens ergens merkloos in de aanbieding).
Mijn ervaring met warmteverstrekkers is dat warmtematjes (ik heb ze bij Blokker gekocht, 2 "warmtekussens" die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn maar ze werkten in de werpkist ook prima) fijner zijn dan een lamp. Nozem vond de lamp veel te warm, en de pups kropen er ook al snel voor weg, terwijl ze het op de matjes heerlijk vonden liggen.
Dettol heb ik ook altijd in huis, om de werpkist en omgeving mee schoon te maken.
De spullen die ik voor de bevalling in huis heb gehaald heb ik allemaal bij Spat besteld.
Dat bepaal je zelf natuurlijk. Onze kist is geloof ik 90 x 130 en wij hadden in 1 hoek 2 warmtematjes naast elkaar liggen. Dat was genoeg, ik heb na verloop van tijd 1 matje op een lagere stand en daarna helemaal uit gezet.Annelies1962 schreef:Hoeveel warmtematjes in een kist.
Onze kist wordt 150 bij 150, gemiddelde nest grote is 7 ( tot 9 )