Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eva heeft vandaag meegekeken bij IPO en ze vond het leuk!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Het kan ook gewoon een pup zijn :wink:

Weet je Marc, ik gun jullie, en dat meen ik echt, alle geluk van de wereld. Ik gun jullie ook een wereldhondje. Dat het voor jullie al een wereldhondje is spreekt natuurlijk voor zich. Maar wat ik nu zeg zal me wel een hoop bagger op leveren maar die neem ik dan maar voor lief.

De superieuriteit die uit sommige berichten er vanaf druipt over "de herder" en jullie hondje daar word ik echt een beetje naar van. Ook al bedoelen jullie het niet zo, want daar ga ik gewoon vanuit. Maar de manier van schrijven irriteert me een beetje. Tussen de regels door komt het op mij over alsof alle andere honden eigenlijk maar niet zo veel voorstellen en dat stoort me.
Euh....ja :wink: Natuurlijk vindt iedereen z'n eigen pup de allerleukste (alhoewel, ik vond Bram ook bere-irritant :mrgreen: ), maar het lijkt wel alsof de uberhond hier is opgestaan en alle andere honden zijn er slechts een schim van :mrgreen:

Bram was als pup ook een soort krokodil, om maar even wat te noemen. En dat voor 'maar' een Kooikerhondje :wink:
Ach rot toch een eind op zeg! ga gewoon andere topics lezen ipv mij de mond te snoeren in mijn topic over mijn hond. Jezus he! Is dit nu nodig? Jij begint met deze vragen en deze discussie in mijn topic en ik ben zo stom uitgebreid te gaan antwoorden zonder te weten dat je zo over dit hele verhaal denkt. :roll: Had gewoon meteen gezegd wat je bedoelde ipv mij 10 pagina's nette uitleg te laten tikken.

Wat een vervelende snertopmerkingen zeg van jullie. Ga maar gewoon weg ofzo :ok: Ik geef mijn mening toch ook niet bij iets wat jullie als heel leuk ervaren en ik stom vind. Hou het gewoon voor je :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef: Mwah, ik heb niet zo'n belangstelling voor een hondenschool met alleen Kooikers hoor :wink:
Nee logisch, want dan doen ze normale dingen voor honden op zijn kooikers. Er is geen schapendrijven voor kooikers, IPO voor kooikers of jachttraining voor kooikers. Dat maakt best een verschil denk ik. natuurlijk hoort een goed gefokte Weimeraner op jachttraining, een herder hoog in de driften in africhting en een border die heel erg drijft hoort ook gewoon bij de schapen. Zoiets bestaat voor de meeste rassen niet meer :wink:

Als jij met de bram een hele gave training kon doen in een werkende eendenkooi waar hij ontzettend van leek te genieten dan vond jij dat toch ook waanzinnig? Dat bestaat alleen niet voor de meeste rassen :wink:
Ik zou het leuk vinden, niet waanzinnig, dat is het verschil :wink: Hier komt absoluut ooit een Aussie, en ja, dan ga ik daar mee schapen drijven. Dat kunnen alle rassen overigens doen die 'iets' met schapen doe, niet alleen de Border. Overigens weet ik nog veel zekerder dat ik met haar obedience wil gaan doen, dat kunnen alle rassen doen.

Overigens, even een vraagje tussendoor. IPO is toch helemaal niet speciaal voor herders? De FCI heeft een aantal rassen als ‘werkhond’ in deze zin aangemerkt. Dat zijn de Duitse, de Belgische en de Hollandse Herdershond, Bouvier, Briard, Beauceron, Picardische Herder, Airedale Terriër, Hovawart, Dobermann, Boxer, Riesenschnauzer, Rottweiler, Anatolische herder, Kelpie en Australian Cattle Dog.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef: Mwah, ik heb niet zo'n belangstelling voor een hondenschool met alleen Kooikers hoor :wink:
Nee logisch, want dan doen ze normale dingen voor honden op zijn kooikers. Er is geen schapendrijven voor kooikers, IPO voor kooikers of jachttraining voor kooikers. Dat maakt best een verschil denk ik. natuurlijk hoort een goed gefokte Weimeraner op jachttraining, een herder hoog in de driften in africhting en een border die heel erg drijft hoort ook gewoon bij de schapen. Zoiets bestaat voor de meeste rassen niet meer :wink:

Als jij met de bram een hele gave training kon doen in een werkende eendenkooi waar hij ontzettend van leek te genieten dan vond jij dat toch ook waanzinnig? Dat bestaat alleen niet voor de meeste rassen :wink:
Ik zou het leuk vinden, niet waanzinnig, dat is het verschil :wink: Hier komt absoluut ooit een Aussie, en ja, dan ga ik daar mee schapen drijven. Dat kunnen alle rassen overigens doen die 'iets' met schapen doe, niet alleen de Border. Overigens weet ik nog veel zekerder dat ik met haar obedience wil gaan doen, dat kunnen alle rassen doen.

Overigens, even een vraagje tussendoor. IPO is toch helemaal niet speciaal voor herders? De FCI heeft een aantal rassen als ‘werkhond’ in deze zin aangemerkt. Dat zijn de Duitse, de Belgische en de Hollandse Herdershond, Bouvier, Briard, Beauceron, Picardische Herder, Airedale Terriër, Hovawart, Dobermann, Boxer, Riesenschnauzer, Rottweiler, Anatolische herder, Kelpie en Australian Cattle Dog.
Laat maar joh! Ik wordt een beetje pissig over uberhond en weet ik wat. Ik heb geen zin meer om hierover te praten. Ik was enorm enthousiast en dat hebben jullie net even in iets heel naars weten te verdraaien :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:

Weet je Marc, ik gun jullie, en dat meen ik echt, alle geluk van de wereld. Ik gun jullie ook een wereldhondje. Dat het voor jullie al een wereldhondje is spreekt natuurlijk voor zich. Maar wat ik nu zeg zal me wel een hoop bagger op leveren maar die neem ik dan maar voor lief.

De superieuriteit die uit sommige berichten er vanaf druipt over "de herder" en jullie hondje daar word ik echt een beetje naar van. Ook al bedoelen jullie het niet zo, want daar ga ik gewoon vanuit. Maar de manier van schrijven irriteert me een beetje. Tussen de regels door komt het op mij over alsof alle andere honden eigenlijk maar niet zo veel voorstellen en dat stoort me.
Euh....ja :wink: Natuurlijk vindt iedereen z'n eigen pup de allerleukste (alhoewel, ik vond Bram ook bere-irritant :mrgreen: ), maar het lijkt wel alsof de uberhond hier is opgestaan en alle andere honden zijn er slechts een schim van :mrgreen:

Bram was als pup ook een soort krokodil, om maar even wat te noemen. En dat voor 'maar' een Kooikerhondje :wink:
Ach rot toch een eind op zeg! ga gewoon andere topics lezen ipv mij de mond te snoeren in mijn topic over mijn hond. Jezus he! Is dit nu nodig? Jij begint met deze vragen en deze discussie in mijn topic en ik ben zo stom uitgebreid te gaan antwoorden zonder te weten dat je zo over dit hele verhaal denkt. :roll: Had gewoon meteen gezegd wat je bedoelde ipv mij 10 pagina's nette uitleg te laten tikken.

Wat een vervelende snertopmerkingen zeg van jullie. Ga maar gewoon weg ofzo :ok: Ik geef mijn mening toch ook niet bij iets wat jullie als heel leuk ervaren en ik stom vind. Hou het gewoon voor je :19:
Ook goed Marc, na tig pagina's 'o wat leuk' komen er wat kritische opmerkingen en je zit op de kast. Jammer. Ik zal jullie topics verder overlaten aan de herdermensen. Kunnen jullie fijn schrijven over domme Stabijtjes en andere suffe honden in de puppyklas. Want ja, dat stoort mij eigenlijk wel ja, ik vind dat denigrerend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:

Ook goed Marc, na tig pagina's 'o wat leuk' komen er wat kritische opmerkingen en je zit op de kast. Jammer. Ik zal jullie topics verder overlaten aan de herdermensen. Kunnen jullie fijn schrijven over domme Stabijtjes en andere suffe honden in de puppyklas. Want ja, dat stoort mij eigenlijk wel ja, ik vind dat denigrerend.
Had dat dan meteen gezegd dan had ik verteld dat ik daarmee bedoelde. Was dit nergens voor nodig geweest. Ik ben nu steeds bezig geweest mezelf proberen te verklaren maar ik was al veroordeeld. Nog steeds weet je nu niet wat ik daarmee bedoelde en dat is jammer.

Verder is het dan dus logisch om met uberhond en weet ik wat te komen als reactie? Je hebt me niet duidelijk gemaakt wat je dwarszat en niet eens dat je iets dwars zat. Dat komt dus nu ineens :ok:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Martijn schreef:Ik zie dat je je bericht verwijderd hebt, Jeanette.
Gelijk heb je. :wink:

En inderdaad, Eva is het allerleukste, allerliefste en allerslimste hondje dat er is en ooit geweest is.

Je bent daar terecht jaloers op. Zieltje. :ok:
Ach, ik zag die bekrompen reacties, dat heeft gezin om daar verder op te reageren. Niet voor rede vatbaar, Marcel :wink:

Jaloers? Laat me niet lachen, zieltje. Je hoeft anderen niet zo toe te spreken om jezelf alleen maar beter te voelen, hoor. Dat doen toch alleen onzekere mensen?

Een kritische noot en er zijn 2 mensen volledig over de zeik.

:zwaai
laeken
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:

En inderdaad, Eva is het allerleukste, allerliefste en allerslimste hondje dat er is en ooit geweest is.

Ach, ik zag die bekrompen reacties, dat heeft gezin om daar verder op te reageren. Niet voor rede vatbaar, Marcel :wink:

Jaloers? Laat me niet lachen, zieltje. Je hoeft anderen niet zo toe te spreken om jezelf alleen maar beter te voelen, hoor. Dat doen toch alleen onzekere mensen?

Ja leuk was dat he? Om twee mensen over de zeik te helpen die nooit iets tegen jullie gehad hebben en nu even helemaal blij waren met hun hondje. Heb je er van genoten?

Ik moet zeggen dat zelfs mij de zin in dit forum op deze manier verziekt wordt. Leuk he? :ok: Waar waren mijn reacties op jouw topics waar ik iets had kunnen zeggen wat je niet leuk had gevonden? Die waren er niet. Jammer dat je dat zelf wel enorm leuk lijkt te vinden bij mij.

Maargoed, nogmaals, doeiiii.

En ik zal geen topics over Eva meer plaatsen hoor, zijn jullie er vanaf en kunnen jullie weer honderden topics over jullie trotsen plaatsen.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

MARC_S schreef: Ja leuk was dat he? Om twee mensen over de zeik te helpen die nooit iets tegen jullie gehad hebben en nu even helemaal blij waren met hun hondje. Heb je er van genoten?

Ik moet zeggen dat zelfs mij de zin in dit forum op deze manier verziekt wordt. Leuk he? :ok: Waar waren mijn reacties op jouw topics waar ik iets had kunnen zeggen wat je niet leuk had gevonden? Die waren er niet. Jammer dat je dat zelf wel enorm leuk lijkt te vinden bij mij.

Maargoed, nogmaals, doeiiii
Nee, dat is helemaal niet leuk om 2 mensen over de zeik te helpen en nee, ik geniet er ook niet van.

Maar ik mag aannemen dat jij het ook niet leuk vind om andere mensen te kwetsen met opmerkingen zoals "suffe hondjes en stabijtjes". Dat komt toch niet leuk over op mensen die een andere hond hebben dan een herder of die wel een stabij hebben?
laeken
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
MARC_S schreef: Ja leuk was dat he? Om twee mensen over de zeik te helpen die nooit iets tegen jullie gehad hebben en nu even helemaal blij waren met hun hondje. Heb je er van genoten?

Maargoed, nogmaals, doeiiii
Nee, dat is helemaal niet leuk om 2 mensen over de zeik te helpen en nee, ik geniet er ook niet van.

Maar ik mag aannemen dat jij het ook niet leuk vind om andere mensen te kwetsen met opmerkingen zoals "suffe hondjes en stabijtjes". Dat komt toch niet leuk over op mensen die een andere hond hebben dan een herder of die wel een stabij hebben?
Waarom kom je daar nu dan ineens mee na dat verhaal over uberhond? Ik had al geen zin meer om hier iets over Eva te plaatsen. Nu al helemaal niet meer. Is dat de bedoeling?

Mag hoor, maar als je gevraagd had wat ik ermee bedoelde had ik gewoon antwoord gegeven. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb gezegd wat het verschil was en dan zijn ineens alle puppies zo toch?

Wij hebben 3 honden waarvan 1 herder die we net hebben. Wat denk je nou? :19:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Martijn schreef:
Tamara en Bowie schreef:

De dag dat iemand als jij mij over de zeik helpt moet nog komen hoor, meid.

Maar goed, ik zal proeren minder blij met mijn puppy te zijn aangezien jij het zo onprettig vindt om ons enthousiast te zien. :W:
Je moet geen dingen schrijven die ik niet zeg en aannames doen. Daar hou jij niet van en ik ook niet.

Wat ik bedoel zo heb ik het geschreven. Als ik julllie enthousiasme jullie niet gun zal ik dat ook niet schrijven.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik ga me er even tegenaan bemoeien, hoor... :wink:

Ik heb dit topic goed gelezen en ook de andere topics over Eva lees ik en ik bekijk de foto's.
Het enige wat ik zie en proef is een enorm enthousiasme over Eva, over haar ontwikkelingen en over hoe ze is.
De plannetjes en voorzichtige verwachtingen die worden omschreven bulken van het plezier en ik snap eigenlijk niet dat anderen het op een andere manier opvatten.

Het doet me eigenlijk wel een beetje denken aan mezelf toen ik net moeder was.... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Whahaha.....het lijkt wel of iedere topic in de hoek africhting uiteindelijk in een rel eindigt :smile: :smile: Zelfs een topic van Marc :mrgreen:
Zoek stok! schreef: Overigens, even een vraagje tussendoor. IPO is toch helemaal niet speciaal voor herders? De FCI heeft een aantal rassen als ‘werkhond’ in deze zin aangemerkt. Dat zijn de Duitse, de Belgische en de Hollandse Herdershond, Bouvier, Briard, Beauceron, Picardische Herder, Airedale Terriër, Hovawart, Dobermann, Boxer, Riesenschnauzer, Rottweiler, Anatolische herder, Kelpie en Australian Cattle Dog.
Met alle bovenstaande rassen mag IPO getraind worden.
In de praktijk zie je op de wedstrijden voor alle rassen echter voornamelijk Mechelse en Duitse Herders. Hollanders zie je langzaam ook wat meer en Rottweilers en Dobermanns zie je ook nog weleens. Toevallig ken ik ook een Briardmet IPO 3 (die het overigens ook op shows erg leuk doet heb ik begrepen). Bouviers, Beaucerons, Picardische Herders, Airedale Terriers, Hovawarts, Boxers, Riesenschnauzers, Anatolische Herders, Kelpies en Australian Cattledogs zie je niet of nauwelijks op een IPO veld. Overigens zie je ook weinig Laekense Herders, Tervuerense Herders en Groenendalers. :wink:

Dat Eva nu graag bijt zegt op zich nog niets. Ik vind het echter wel leuk om iets te doen waar je hond duidelijk plezier in heeft en als dat bijten is, dan is africhting nu eenmaal een goede keuze. Africhting is veel meer dan bijten, het is een complete training waar ook speuren en gehoorzaamheid bijhoort. Maar die uitlaatklep door te mogen bijten is voor heel veel werklustige herdertjes nu eenmaal erg prettig.

Ik heb met Marouck een hele tijd bij een "gemengde rassen" club getraind en hoewel ze dat heel leuk vond haalde ze er niet de voldoening uit die ze kreeg bij het trainen in de IPO. En ik ook niet. :wink:
Met Biène haal ik ook heel veel voldoening uit de KNPV training. Ik heb plezier en mijn hond ook. En daar draait het om. Als mijn hond er niks aan zou vinden zou ik het niet doen, dan zou ik een andere tak van sport zoeken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik met Biène niet op mijn plaats had gezeten bij een gewone gehoorzaamheidstraining of behendigheid, haar scherpte is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan en mijn ervaring is dat "africhters" gewoon heel wat meer ervaring hebben met dit soort honden. :wink:
Er is toch niets mis mee om dat te erkennen???
Laatst gewijzigd door Inge op 20 jan 2008 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
En ik zal geen topics over Eva meer plaatsen hoor, zijn jullie er vanaf en kunnen jullie weer honderden topics over jullie trotsen plaatsen.
Kom op zeg, je laat je toch niet zo snel de mond snoeren? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Je hebt me niet duidelijk gemaakt wat je dwarszat en niet eens dat je iets dwars zat.
Daar heb je gelijk in :wink: Ik vond die opmerking echt niet leuk. Weet niet waarom het me zo raakte, want ik heb zelf geen Stabij. Hoogstwaarschijnlijk de toonzetting, het 'neerkijken' op andere rassen, jullie hond boven al het andere. En alles wat je daarna schreef, heb ik met die blik gelezen, zo van 'zie je wel' :hmmm:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Annelies schreef:Ik ga me er even tegenaan bemoeien, hoor... :wink:

Ik heb dit topic goed gelezen en ook de andere topics over Eva lees ik en ik bekijk de foto's.
Het enige wat ik zie en proef is een enorm enthousiasme over Eva, over haar ontwikkelingen en over hoe ze is.
De plannetjes en voorzichtige verwachtingen die worden omschreven bulken van het plezier en ik snap eigenlijk niet dat anderen het op een andere manier opvatten.

Het doet me eigenlijk wel een beetje denken aan mezelf toen ik net moeder was.... :mrgreen:
Mijn idee, heerlijk enthousiaste verhalen van twee mensen die helemaal gek zijn met hun pup :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:En ik zal geen topics over Eva meer plaatsen hoor, zijn jullie er vanaf en kunnen jullie weer honderden topics over jullie trotsen plaatsen.
Dit vind ik wel een beetje kinderachtig, als we toch eerlijk zijn :mrgreen: Kom op zeg, hoeveel pagina's 'o wat leuk' komen er altijd op jullie topics. Je gaat helemaal over de zeik van twee posts, dat lijkt me niet nodig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

waar zijn jullie nou wezen kijken????? welke vereniging????
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:Er is toch niets mis mee om dat te erkennen???
Ik zal nog een poging doen om het uit te leggen. Met een jachthond kun je jachttraining doen, met een Border kun je schapendrijven en met een herder kun je de africhting in. Maar dat maakt ze allemaal nog niet beter, slimmer of leuker dan een Friese Stabij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

cloris schreef:
Annelies schreef:Ik ga me er even tegenaan bemoeien, hoor... :wink:

Mijn idee, heerlijk enthousiaste verhalen van twee mensen die helemaal gek zijn met hun pup :wink:
Ik ben ook heel erg blij met hun verhalen, als fokker wil je niets liever dan dit soort enthousiasme ontdekken bij de nieuwe eigenaren van de pups die je gefokt hebt.

@ Linda: ik kan me wel wat voorstellen bij jouw reactie en geraaktheid (huh, is dat wel een woord eigenlijk...?) door de opmerking van Marc in een ander topic over de stabij-pup. Ik kan me voorstellen dat het lezen van alles erna je dan toch een bepaald gevoel zal geven. Dan lees je in feite met een gekleurde bril, en niet meer helemaal objectief. Dat hebben we allemaal wel eens denk ik.

Prettig trouwens dat dit soort dingen ook gewoon bespreekbaar zijn in een topic als deze. :ok: Het hóeft dus niet altijd een échte rel te worden. :wink:

*edit: ik zie nu dat er inmiddels weer een paar reacties bij zijn gekomen, mijn opmerking over dat het geen echte rel hoeft te worden had ik misschien beter weg kunnen halen, maar ik laat hem toch staan, wie weet helpt het. :wink:
Laatst gewijzigd door LongFields op 20 jan 2008 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ik zal nog een poging doen om het uit te leggen. Met een jachthond kun je jachttraining doen, met een Border kun je schapendrijven en met een herder kun je de africhting in. Maar dat maakt ze allemaal nog niet beter, slimmer of leuker dan een Friese Stabij.
Nee, dat maakt ze inderdaad niet beter, slimmer of leuker.
Maar ze zijn wel anders :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:En ik zal geen topics over Eva meer plaatsen hoor, zijn jullie er vanaf en kunnen jullie weer honderden topics over jullie trotsen plaatsen.
Dit vind ik wel een beetje kinderachtig, als we toch eerlijk zijn :mrgreen: Kom op zeg, hoeveel pagina's 'o wat leuk' komen er altijd op jullie topics. Je gaat helemaal over de zeik van twee posts, dat lijkt me niet nodig.
Flikker op, Linda. Met je "kritische nootjes" en al.
Een dag niet schelden, is een dag niet leuk geforumd he Martijn :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge schreef:Ik heb met Marouck een hele tijd bij een "gemengde rassen" club getraind en hoewel ze dat heel leuk vond haalde ze er niet de voldoening uit die ze kreeg bij het trainen in de IPO. En ik ook niet. :wink:
Met Biène haal ik ook heel veel voldoening uit de KNPV training. Ik heb plezier en mijn hond ook. En daar draait het om. Als mijn hond er niks aan zou vinden zou ik het niet doen, dan zou ik een andere tak van sport zoeken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik met Biène niet op mijn plaats had gezeten bij een gewone gehoorzaamheidstraining of behendigheid, haar scherpte is wel iets waar je mee om moet kunnen gaan en mijn ervaring is dat "africhters" gewoon heel wat meer ervaring hebben met dit soort honden. :wink:
Er is toch niets mis mee om dat te erkennen???
Tsja ik heb dat dus ook met Hera gehad.
Wij hebben ook een aantal lessen GG getraind maar dat ging gewoon niet, ze was daar veel te hectisch, te druk, te hoog in driften voor. Gevolg was dan dat ze de godganze 1,5 uur aan het blaffen was, mij in mn jas ging bijten, zich negatief ging focussen op de buurhonden.
De trainers konden daar echt niet mee overweg, ze moest en zou gewoon op dr kont zitten en ze moest maar gewoon netjes wachten op de rest. Dat kan die hond niet, die kan geen kwartier op dr kont zitten daar krijg ik alleen maar een gefrustreerde hond van.
Zij heeft veel meer aan korte trainingen en daarna de auto in, wachten op het volgende onderdeel.
Overigens zag ik dat bij de GG niet alleen bij Hera hoor, ook bij de mechel die daar zat en ook de hyperende labrador werd daar 'gek' .
Tamara.
Zeer actief

LongFields schreef: *edit: ik zie nu dat er inmiddels weer een paar reacties bij zijn gekomen, mijn opmerking over dat het geen echte rel hoeft te worden had ik misschien beter weg kunnen halen, maar ik laat hem toch staan, wie weet helpt het. :wink:
Ik vroeg me al af welke je reacties je had gelezen :N: :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, en een Weimaraner is ook anders. En een Australian Shepherd is ook anders. En een Sheltie is ook anders. En een Toller is ook anders. En een Rottweiler is ook anders. Etc.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, en een Weimaraner is ook anders. En een Australian Shepherd is ook anders. En een Sheltie is ook anders. En een Toller is ook anders. En een Rottweiler is ook anders. Etc.
Hebben we daarom ook al die verschillende rassen :idea:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zal nog een poging doen om het uit te leggen. Met een jachthond kun je jachttraining doen, met een Border kun je schapendrijven en met een herder kun je de africhting in. Maar dat maakt ze allemaal nog niet beter, slimmer of leuker dan een Friese Stabij.
Hebben we daarom ook al die verschillende rassen :idea:
Jee, het zal toch niet :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tamara en Bowie schreef:
LongFields schreef: *edit: ik zie nu dat er inmiddels weer een paar reacties bij zijn gekomen, mijn opmerking over dat het geen echte rel hoeft te worden had ik misschien beter weg kunnen halen, maar ik laat hem toch staan, wie weet helpt het. :wink:
Ik vroeg me al af welke je reacties je had gelezen :N: :wink:
Ik heb helaas te vroeg gejuichd...
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:Tsja ik heb dat dus ook met Hera gehad.
Wij hebben ook een aantal lessen GG getraind maar dat ging gewoon niet, ze was daar veel te hectisch, te druk, te hoog in driften voor. Gevolg was dan dat ze de godganze 1,5 uur aan het blaffen was, mij in mn jas ging bijten, zich negatief ging focussen op de buurhonden.
De trainers konden daar echt niet mee overweg, ze moest en zou gewoon op dr kont zitten en ze moest maar gewoon netjes wachten op de rest. Dat kan die hond niet, die kan geen kwartier op dr kont zitten daar krijg ik alleen maar een gefrustreerde hond van.
Zij heeft veel meer aan korte trainingen en daarna de auto in, wachten op het volgende onderdeel.
Overigens zag ik dat bij de GG niet alleen bij Hera hoor, ook bij de mechel die daar zat en ook de hyperende labrador werd daar 'gek' .
Bram was ook niet gelukkig op drie hondenscholen die ik heb gehad. Ik denk dat het meer over de hondenscholen dan over de honden zegt om eerlijk te zijn. Ik vind het niveau van trainers op hondenscholen over het algemeen niet erg hoog.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Ja, en een Weimaraner is ook anders. En een Australian Shepherd is ook anders. En een Sheltie is ook anders. En een Toller is ook anders. En een Rottweiler is ook anders. Etc.
Ja, maar we hebben het hier volgens mij over africhting :denken:
Ik zie de meeste Weimaraners, Australian Shepherds, Shelties en Tollers nu eenmaal niet op hun plaats zijn op een africhtingsveld. :denken:
Je kiest de sport die het best bij je hond past als "gewone" gehoorzaamheid niet is wat je zoekt. Bij een Weimaraner en de Toller zul je dan waarschijnlijk voor een jachttraining kiezen, bij Australian Shepherds en Shelties voor iets met schapendrijven of behendigheid.
Bij Belgische, Hollandse of Duitse Herders past africhting nu eenmaal beter.
Groetjes Inge
Afbeelding

Tamara.
Zeer actief

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Dit vind ik wel een beetje kinderachtig, als we toch eerlijk zijn :mrgreen: Kom op zeg, hoeveel pagina's 'o wat leuk' komen er altijd op jullie topics. Je gaat helemaal over de zeik van twee posts, dat lijkt me niet nodig.
Flikker op, Linda. Met je "kritische nootjes" en al.
Een dag niet schelden, is een dag niet leuk geforumd he Martijn :19:
Ik heb al een meer dan een maand niet leuk geforumd. De ene dag een nog groter klap voor je bek dan de andere.
Maar er is geen truuk viezer dan iemand op een hondenforum zijn puppyplezier niet gunnen. Jij bent erg, erg klein van karakter. Laag.
Doe eens even normaal, joh!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”