Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eva heeft vandaag meegekeken bij IPO en ze vond het leuk!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Addy schreef:Maar wat zou dan het nut ervan zijn om IPO te doen als de hond maar in een onderdeel interesse heeft ?
En op welke leeftijd kan je wel bepalen of je hond geschikt is ?
Qua geschiktheid...tja, er zijn pups die bijten als een tierelier en na het wisselen niet meer willen bijten. Andersom komt ook voor.
De meesten beginnen ook pas echt met "trainen" als de hond ongeveer een jaar oud is, daarvoor is het alleen maar spelenderwijs met ze bezig zijn en laten groeien. Met speuren kun je wel beginnen als pup.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge schreef:
Of ze er "goed" in zal zijn kun je ook nog niet zeggen nu, persoonlijk vind ik dat ook niet zo belangrijk.
Marouck was ook geen hoogvlieger, maar had wel duidelijk erg veel lol in de trainingen en ze werd er ook echt moe van. Dat vind ik zelf het belangrijkste, plezier voor baas en hond. :wink:
Gewoon lekker gaan kijken, beginnen met speuren en lekker laten groeien. :wink: Verder is het gewoon een beetje afwachten hoe ze zich verder zal ontwikkelen en of ze geschikt zal zijn voor het hele programma. :wink:
Dat is ook precies wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen hoor, dat het niet uitmaakt of een hond er in uitblinkt, maar dat het wel belangrijk is dat een hond plezier heeft in het trainen ervoor. :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Eeen stukje duidelijker allemaal, bedankt :ok:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

LongFields schreef:
janinca2002 schreef: Klopt dit kan vanaf 1 jan 2008 behalve bij de verenigingen die aangesloten zijn bij de NBG
Je zoo bijvoorbeeld bij de NVBH club in Amsterdam kunnen vragen of je daar dat mag trainen
Die club die jij me aanraadde in Nieuw-Vennep laatst, is dat een NBG-club?
De kringgroepen hier in de buurt wilde ik inderdaad zowiezo al gaan benaderen/bezoeken. :wink:
In nieuwe vennep zit ook een NBG groep, maar die club waar ik je over mailde is een club die zoekhonden volgens de kNPV doet
Jan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

janinca2002 schreef:
LongFields schreef:
janinca2002 schreef: Klopt dit kan vanaf 1 jan 2008 behalve bij de verenigingen die aangesloten zijn bij de NBG
Je zoo bijvoorbeeld bij de NVBH club in Amsterdam kunnen vragen of je daar dat mag trainen
De kringgroepen hier in de buurt wilde ik inderdaad zowiezo al gaan benaderen/bezoeken. :wink:
In nieuwe vennep zit ook een NBG groep, maar die club waar ik je over mailde is een club die zoekhonden volgens de kNPV doet
Okay, bedankt. (ze hebben mijn mail helaas nog niet beantwoord)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Leuk dat jullie iets gevonden hebben wat helemaal in haar straatje past. :ok:

maar het leukste, liefste en mooiste hondje is ze niet hoor, die zit hier al. :pffff: :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik krijg zelf het gevoel dat bij sommige clubs, voor wat voor activiteiten ze dan ook trainen, er teveel een standaard methode op de honden losgelaten wordt. Sommige activiteiten passen misschien veel meer bij bepaalde rassen dan bij andere, maar verder denk ik dat binnen een ras er individueel erg veel verschillen kunnen zijn. De kunst van het africhten (of aanleren van wat dan ook) zie ik dus vooral in het zoeken naar de manier die voor die specifieke hond het effectiefst is. En ook bij herders zie je dat wat voor de ene hond prima werkt, bij de andere het tegenovergestelde effect heeft. Uiteindelijk moeten ze allemaal "hetzelfde" laten zien om hun diploma/certificaat te halen, maar de weg er naartoe kan nogal verschillend zijn.

We hebben nu zelf twee herders met KNPV ervaring. Ze zijn allebei totaal verschillend van karakter en vragen echt een andere aanpak. Niet elke herder is hard, en een zachte herder kan ook slagen in de africhting (zeker als sport) met de goede begeleiding. Zacht betekent nog niet dat je geen moed hebt, dat zijn 2 verschillende dingen :wink:

@Suzanne: als je geen pakwerk wilt doen, kun je best eens naar het KNPV basiscertificaat (en het verdere speurprogramma) kijken, zoals Jan al suggereerde, het is een heel veelzijdig programma :ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

LongFields schreef:
janinca2002 schreef:
LongFields schreef:
Okay, bedankt. (ze hebben mijn mail helaas nog niet beantwoord)
Op het zelfde terrrein waar de zoekhondengroep traint zit ook een nbg groep. Of eigenlijk andersom de zoekhondengroep traint op het terrein van de nbg club.
Afbeelding
Groetjes Marja
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Gewoon doorschrijven!!!

Ik doe KNPV en heb nu een X-mechelaar, X-duitser en bijna een X-hollander afgericht (oktober). Over twee weken komt er weer een mechelpup die ik hopelijk over een jaar of twee klaar heb.
Ik ben nu al bezig met wat ik daarna zou willen. Ik volg de o.a. de Longfields hondjes op dit forum al een tijdje omdat ik dus ook best een Leakense wil voorbrengen.
Hoewel ik goed besef dat het mogelijk zou zijn dat Suzanne mij geen pup verkoopt wil ik Eva volgen om te zien hoe of wat. Als jullie wat verder met haar in de sport zijn kom ik ook zeker een keer kijken.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

LaRep schreef:
Hoewel ik goed besef dat het mogelijk zou zijn dat Suzanne mij geen pup verkoopt wil ik Eva volgen om te zien hoe of wat. Als jullie wat verder met haar in de sport zijn kom ik ook zeker een keer kijken.
Hoezo dat dan?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:wij herdermensen hebben zulke andere honden dan die suffe huishondjes en moeten naar speciale scholen' :wink: (dit is grappig bedoeld, ik zet het er maar even bij :mrgreen: ).
Ik weet dat je het grappig bedoelt :wink: maar voor mij is het wel serieus. Ik heb met beide herders (individueel) verschillende hondenscholen bezocht. Van MG tot weet-ik-het-wat. Ik heb nergens echt met die honden goed op mijn plaats gezeten. Er waren zelfs trainers bij die een beetje bang voor mijn honden waren(?), met name voor Reina :19: dat schoot niet op. Uiteindelijk ben ik toch bij herderclubs terecht gekomen waarbij ik vanaf minuut 1 dacht: hier zit ik goed. Enthousiaste trainers met verstand van het ras en de bijbehorende eigenschappen, datgene wat ik miste op een 'gewone' hondenschool. Doordat er goede kennis van de raseigenschappen aanwezig is, krijg je advies op maat waar je iets mee kunt.
Het zou denk ik voor meerdere rassen wenselijk zijn daar aparte clubs of afdelingen voor op te richten.
Mwah, ik heb niet zo'n belangstelling voor een hondenschool met alleen Kooikers hoor :wink: Ik denk serieus dat 'jullie' soms wel een beetje overdrijven met het bijzonder zijn van de herder. Net zoals andere mensen die overtuigd zijn van hun ras dat soms ook een beetje doen. Natuurlijk heeft iedere hond z'n eigen aanpak nodig. Mensen die alleen met herders kunnen omgaan, gaan finaal de mist in met de gevoeligheid van een Kooikerhondje bijvoorbeeld. En andersom ook. Maar er is ook wel weer heel veel verschil binnen een ras. Bram is eigenlijk helemaal niet zo'n miepert als veel andere Kooikerhondjes. Ik kan hem rustig een keer pushen om iets te doen, terwijl andere Kooikers dan in de stress schieten. En zo zie ik ook veel verschil tussen herders. Er zijn heel werklustige bij, maar ook hele slome. En heel brutale. En heel nerveuze. En heel slimme En heel rustige. Etc. Net zoals in andere rassen dus :wink:

Ik denk dat je zeker een onderscheid kunt maken in werklust als je kijkt naar rassen en de lijnen waar ze uit komen (en dan nog zie je veel verschil in een nest). Maar ik zou werkelijk niet weten waarom een Mechelaar, een Border Collie, een Toller en een Weimaraner niet samen in een agilityles of GG les zouden kunnen zitten, om maar wat te noemen. Een beetje trainer kan goed op de baas/hond combinatie inspelen en qua werklust en drive doen ze niet onder voor elkaar (mits je de juiste exemplaren uit het ras hebt).

Maar ik zal er nu over ophouden hoor, ik herken jullie teksten ook van Kooikereigenaren (Kooikers zijn zoooooo anders dan alle andere rassen) en dan knik ik meestal ook braaf :mrgreen: Ik ben gewoon niet zo eenkennig als het om rassen gaat. Wel een enorme voorkeur voor sportende honden, maar of het nou een Sheltie, Tervuerense, Aussie of Kooiker is...ik vind het bij allemaal mooi om ze bezig te zien. Dus laat mij maar lekker in een gemengde groep trainen :wink:
ik heb nog nooit bij een 'herdervereniging' gezeten, NBG is ook gemend voor werkhondenrassen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Het kan ook gewoon een pup zijn :wink:

Weet je Marc, ik gun jullie, en dat meen ik echt, alle geluk van de wereld. Ik gun jullie ook een wereldhondje. Dat het voor jullie al een wereldhondje is spreekt natuurlijk voor zich. Maar wat ik nu zeg zal me wel een hoop bagger op leveren maar die neem ik dan maar voor lief.

De superieuriteit die uit sommige berichten er vanaf druipt over "de herder" en jullie hondje daar word ik echt een beetje naar van. Ook al bedoelen jullie het niet zo, want daar ga ik gewoon vanuit. Maar de manier van schrijven irriteert me een beetje. Tussen de regels door komt het op mij over alsof alle andere honden eigenlijk maar niet zo veel voorstellen en dat stoort me.
Euh....ja :wink: Natuurlijk vindt iedereen z'n eigen pup de allerleukste (alhoewel, ik vond Bram ook bere-irritant :mrgreen: ), maar het lijkt wel alsof de uberhond hier is opgestaan en alle andere honden zijn er slechts een schim van :mrgreen:

Bram was als pup ook een soort krokodil, om maar even wat te noemen. En dat voor 'maar' een Kooikerhondje :wink:
dit bewijst maar weer eens dat je uberhaupt niet weet waar je het over hebt. De vereniging waar Marc en Martijn geweest zijn is een NBG vereniging waar veel soorten werkhonden trainen... Dober, rottweiler, Mechelaar, duitser etc. Enn juist dat vetgedrukte is oh zo belangrijk voor het type hond... En ja een werkhond in de zin van africhting is een andere hond dan een hond die gemaakt is als gezelschapshond, jachthond etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LaRep
Zeer actief

LongFields schreef:
LaRep schreef:
Hoezo dat dan?
Ik heb al drie huishonden en hij kan d'r niet meer bij; hij leeft dus in een kennel.
Als hij klaar zou zijn is de kans dat ik hem verkoop heel groot (mocht er inmiddels op een natuurlijke manier wel een plekkie vrijgekomen zijn dan zou ik dat overdenken en eventueel kunnen blijven).
Veel fokkers die geen honden voor de KNPV fokken vinden dit best lastig :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Overigens, even een vraagje tussendoor. IPO is toch helemaal niet speciaal voor herders? De FCI heeft een aantal rassen als ‘werkhond’ in deze zin aangemerkt. Dat zijn de Duitse, de Belgische en de Hollandse Herdershond, Bouvier, Briard, Beauceron, Picardische Herder, Airedale Terriër, Hovawart, Dobermann, Boxer, Riesenschnauzer, Rottweiler, Anatolische herder, Kelpie en Australian Cattle Dog.
heb je helemaal goed, alleen zie je er maar een paar rassen helaas en dat zijn de mechelaar, de dober, de hollander, de bouvier zo af en toe en de rottweiler. Dan houdt het toch echt op.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Het kan ook gewoon een pup zijn :wink:

Weet je Marc, ik gun jullie, en dat meen ik echt, alle geluk van de wereld. Ik gun jullie ook een wereldhondje. Dat het voor jullie al een wereldhondje is spreekt natuurlijk voor zich. Maar wat ik nu zeg zal me wel een hoop bagger op leveren maar die neem ik dan maar voor lief.

De superieuriteit die uit sommige berichten er vanaf druipt over "de herder" en jullie hondje daar word ik echt een beetje naar van. Ook al bedoelen jullie het niet zo, want daar ga ik gewoon vanuit. Maar de manier van schrijven irriteert me een beetje. Tussen de regels door komt het op mij over alsof alle andere honden eigenlijk maar niet zo veel voorstellen en dat stoort me.
Euh....ja :wink: Natuurlijk vindt iedereen z'n eigen pup de allerleukste (alhoewel, ik vond Bram ook bere-irritant :mrgreen: ), maar het lijkt wel alsof de uberhond hier is opgestaan en alle andere honden zijn er slechts een schim van :mrgreen:

Bram was als pup ook een soort krokodil, om maar even wat te noemen. En dat voor 'maar' een Kooikerhondje :wink:
Ach rot toch een eind op zeg! ga gewoon andere topics lezen ipv mij de mond te snoeren in mijn topic over mijn hond. Jezus he! Is dit nu nodig? Jij begint met deze vragen en deze discussie in mijn topic en ik ben zo stom uitgebreid te gaan antwoorden zonder te weten dat je zo over dit hele verhaal denkt. :roll: Had gewoon meteen gezegd wat je bedoelde ipv mij 10 pagina's nette uitleg te laten tikken.

Wat een vervelende snertopmerkingen zeg van jullie. Ga maar gewoon weg ofzo :ok: Ik geef mijn mening toch ook niet bij iets wat jullie als heel leuk ervaren en ik stom vind. Hou het gewoon voor je :19:
Ook goed Marc, na tig pagina's 'o wat leuk' komen er wat kritische opmerkingen en je zit op de kast. Jammer. Ik zal jullie topics verder overlaten aan de herdermensen. Kunnen jullie fijn schrijven over domme Stabijtjes en andere suffe honden in de puppyklas. Want ja, dat stoort mij eigenlijk wel ja, ik vind dat denigrerend.
niks uberhond aan, ik heb puppycursus met mijn mechelaarteef gedaan op een africhtingsvereniging maar met alle rassen voor de puppycursus, dat was dus ook de laatste keer meteen... mijn hond kon nooit meer los, daar kwam het op neer... de puppe-goldens, labjes en jr vlogen het veld af omdat ze bang waren voor haar en zij wilde alleen maar spelen op de normale herder manier, ja lomp en onbenullig... :19: Daar is toch niets raars aan dat is heel normaal....en daar heb je als herder en eigenaar op dat moment helemaal niets aan... toen er een duitserpup kon ze daar in ieder geval mee spelen... zelfde onbenulligheid...
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:niks uberhond aan, ik heb puppycursus met mijn mechelaarteef gedaan op een africhtingsvereniging maar met alle rassen voor de puppycursus, dat was dus ook de laatste keer meteen... mijn hond kon nooit meer los, daar kwam het op neer... de puppe-goldens, labjes en jr vlogen het veld af omdat ze bang waren voor haar en zij wilde alleen maar spelen op de normale herder manier, ja lomp en onbenullig... :19: Daar is toch niets raars aan dat is heel normaal....en daar heb je als herder en eigenaar op dat moment helemaal niets aan... toen er een duitserpup kon ze daar in ieder geval mee spelen... zelfde onbenulligheid...
Dat overkomt je niet allen met een herder hoor :mrgreen:
Toen ik met Rio op puppencursus zat was er ook een dame die hysterisch werd toen ze hem zag.
De week erop had ze het ras opgezocht en was de hysterie nog completer :mrgreen:
Mijn leraar wist dit met een duidelijke uitleg tot normale proporties terug te brengen en we hebben er verder geen last van gehad behalve dat ze nooit naast ons wilde staan in de les :smile: :smile: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Ik ga misschien wel wat heel stoms zeggen nu :pffff:
Dat je voor IPO kiest is een keuze die je maakt op hoe het pupje Eva nu is maar vrijwel alle pupjes van alle rassen, bijten, hangen in enkels en andere spullen, zie pupje mellemans en meerdere rassen zijn waaks :wink:
Vandaar dat regelmatig bij gedrag weer eens een topic geopend wordt van hellup mijn pupje bijt :smile: :smile: :smile:
Waarom denk je daar al zo vroeg een keuze in te moeten maken of tewel hoe kan je nu op deze leeftijd al bepalen of een hond geschikt is voor IPO of juist speuren of wat anders :19:
Ik begrijp dat je voorkeur naar IPO uitgaat maar om nou zeker te weten dat je hond niet ook bijv. speuren heel erg leuk vind, zou je daar dan ook niet naar toe moeten :19:
ik heb haar gezien en ik vind haar duidelijk passen in de IPO (tenminste... op dit moment dan..) en nee ik ben niet de allerskenner en weter, maar weet wel dat het puppy daar op dit moment prima op zn gemak zit met die mensen om haar heen en die dingen die ze daar mag doen. :wink: Ik vraag me dan ook werkelijk af of zij zo geschikt zou zijn voor GG. Zeker als je naar de manier van trainen alleen al kijkt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
LongFields schreef:
Addy schreef: Ik begrijp dat je voorkeur naar IPO uitgaat maar om nou zeker te weten dat je hond niet ook bijv. speuren heel erg leuk vind, zou je daar dan ook niet naar toe moeten :19:
Ik reageer hier even op hoor, want uit jouw opmerking blijkt dat je niet weet dat IPO meer inhoudt dan het bijten op de mouw.
IPO bestaat uit 3 onderdelen, het pakwerk waar jij op doelt, maar daarnaast ook speuren, en appèl. Om een IPO diploma te behalen moet voor alle 3 de onderdelen (afdelingen) een bepaalde minimum-score behaald worden.
Dus IPO is niet alleen het bijtwerk! :wink:
Nee heb er ook absoluut geen verstand van :wink:
Bedankt voor je uitleg maar wat nog niet helemaal duidelijks is, hoe bepaal je nou bij een pup waar hij het beste in is of wat hij het leukste vind. Moet je dan niet alles eerst proberen voordat je daar je keuze in maakt ?
Want IPO is als ik het goed begrijp een totaalpakket, maar stel nou dat Eva alleen het onderdeel speuren leuk vind, dan kan je dus verder geen IPO doen ?
dan moet je iets anders gaan zoeken :19: of alleen speurhond gaan doen bijv. Maar ik denk niet dat zij appel en manwerk verschrikkelijk zal vinden :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:niks uberhond aan, ik heb puppycursus met mijn mechelaarteef gedaan op een africhtingsvereniging maar met alle rassen voor de puppycursus, dat was dus ook de laatste keer meteen... mijn hond kon nooit meer los, daar kwam het op neer... de puppe-goldens, labjes en jr vlogen het veld af omdat ze bang waren voor haar en zij wilde alleen maar spelen op de normale herder manier, ja lomp en onbenullig... :19: Daar is toch niets raars aan dat is heel normaal....en daar heb je als herder en eigenaar op dat moment helemaal niets aan... toen er een duitserpup kon ze daar in ieder geval mee spelen... zelfde onbenulligheid...
Dat overkomt je niet allen met een herder hoor :mrgreen:
Toen ik met Rio op puppencursus zat was er ook een dame die hysterisch werd toen ze hem zag.
De week erop had ze het ras opgezocht en was de hysterie nog completer :mrgreen:
Mijn leraar wist dit met een duidelijke uitleg tot normale proporties terug te brengen en we hebben er verder geen last van gehad behalve dat ze nooit naast ons wilde staan in de les :smile: :smile: :smile:
:smile: ik herken het... :mrgreen: alleen hier renden ook alle pups weg en zij stond er maar van ... hallo... ik wil spelen :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat ik zo mooi vind in het verhaal is dat die pakwerker haar dus echt boos wist te krijgen. Dat lukt echt niet iedereen zomaar, en al helemaal niet bij zomaar en puppert van 3 maandjes.

Volgens mij hebben dan zowel puppert als pakwerker een bepaalde aanleg.

Lijkt me inderdaad dat je dan even gek staat te kijken als je je mini-hondje zo "gevaarlijk" ziet worden. :eek:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

LaRep schreef:
LongFields schreef:
LaRep schreef:
Hoezo dat dan?
Ik heb al drie huishonden en hij kan d'r niet meer bij; hij leeft dus in een kennel.
Als hij klaar zou zijn is de kans dat ik hem verkoop heel groot (mocht er inmiddels op een natuurlijke manier wel een plekkie vrijgekomen zijn dan zou ik dat overdenken en eventueel kunnen blijven).
Veel fokkers die geen honden voor de KNPV fokken vinden dit best lastig :wink:
Dan houdt het inderdaad op wat mij betreft. :wink: Ik kan namelijk totaal niet garanderen of zelfs beloven dat een pup die ik fok geschikt zal zijn voor het werk wat jij ermee voor ogen hebt. De kans lijkt me groter dat het niet lukt, dan dat het wel lukt. Ik fok niet om pups binnen korte (of iets langere) tijd weer te zien worden doorverkocht als ze niet voldoen, of later als er een bepaald diploma op zit.
Ik zou je wel eventueel als je echt belangstelling hebt door kunnen verwijzen naar fokkers die dat wellicht wel willen.
LaRep
Zeer actief

LongFields schreef: Dan houdt het inderdaad op wat mij betreft. :wink: Ik kan namelijk totaal niet garanderen of zelfs beloven dat een pup die ik fok geschikt zal zijn voor het werk wat jij ermee voor ogen hebt.

Garantie geven is sowieso lastig, het hangt natuurlijk ook nog eens van bepaalde factoren af. :wink:

De kans lijkt me groter dat het niet lukt, dan dat het wel lukt.

Nou... als ik het allemaal zo volg begint het bij mij toch te kriebelen hoor...

Ik fok niet om pups binnen korte (of iets langere) tijd weer te zien worden doorverkocht als ze niet voldoen, of later als er een bepaald diploma op zit.

Ik begrijp je volkomen; voor mijn sport is dat jammer want ik weet zeker dat meerdere africhters Leakense graag weer in de sport terug zouden zien.

Ik zou je wel eventueel als je echt belangstelling hebt door kunnen verwijzen naar fokkers die dat wellicht wel willen.

Belangstelling heb ik altijd; alleen ik koop ook niet het eerste de beste wat ik tegen kom :wink: Er moet wel een zeer reeele kans bestaan dat het zou gaan lukken.

Het blijft dus (voorlopig) gewoon bij het volgen van Eva en de rest van de LF-jes
:wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

malinois schreef:
heb je helemaal goed, alleen zie je er maar een paar rassen helaas en dat zijn de mechelaar, de dober, de hollander, de bouvier zo af en toe en de rottweiler. Dan houdt het toch echt op.
En de Zwitserse witte herder staat er niet bij :jank: ( http://www.whvn-whiteswissshepherddog.n ... honden.htm )

Ameno is beledigd maar gaat verder op haar bijtmouwtje sabbelen :pffff:

On topic: leuk Marc dat jullie een plek hebben gevonden waar Eva het zo te horen heel erg naar haar zin gaat krijgen. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
:pop:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

pooh schreef:
malinois schreef:
En de Zwitserse witte herder staat er niet bij :jank: ( http://www.whvn-whiteswissshepherddog.n ... honden.htm )

On topic: leuk Marc dat jullie een plek hebben gevonden waar Eva het zo te horen heel erg naar haar zin gaat krijgen. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
De vereniging in nL wilt dit promoten dus dit is al wel mogelijk
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:
laat hem maar goed sabbelen, misschien dat ie de smaak te pakken krijgt :pffff: :mrgreen:
eerlijk = eerlijk heb er nog nooit 1 zien bijten, maar het lijkt me prachtig om te zien :ok:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
pooh schreef:
laat hem maar goed sabbelen, misschien dat ie de smaak te pakken krijgt :pffff: :mrgreen:
eerlijk = eerlijk heb er nog nooit 1 zien bijten, maar het lijkt me prachtig om te zien :ok:
je bent ook de duitser vergeten :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
pooh schreef:
je bent ook de duitser vergeten :pffff:
ik heb de duitser weleens zien bijten :pffff: :mrgreen:

oh daarbij :N: solly ik schaam me diep :N:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Overigens, even een vraagje tussendoor. IPO is toch helemaal niet speciaal voor herders? De FCI heeft een aantal rassen als ‘werkhond’ in deze zin aangemerkt. Dat zijn de Duitse, de Belgische en de Hollandse Herdershond, Bouvier, Briard, Beauceron, Picardische Herder, Airedale Terriër, Hovawart, Dobermann, Boxer, Riesenschnauzer, Rottweiler, Anatolische herder, Kelpie en Australian Cattle Dog.
De boxer traint toch af en toe ook wel IPO hoor, ken er hier in NL een paar die zich hier wel mee bezig houden. Ooit als ik eens een gezonde boxer te pakken krijg die het wil dan wil ik het ook gaan doen. Lijkt me super! Boris vind het ook geweldig, maar door zijn HD kan ik helaas niet doen met hem
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:
malinois schreef:
De boxer traint toch af en toe ook wel IPO hoor, ken er hier in NL een paar die zich hier wel mee bezig houden. Ooit als ik eens een gezonde boxer te pakken krijg die het wil dan wil ik het ook gaan doen. Lijkt me super! Boris vind het ook geweldig, maar door zijn HD kan ik helaas niet doen met hem
tuurlijk trainen ze, maar ik zie ze zo goed als nooit bij verenigingen waar ik kom gasttrainen bijv., wedstrijden etc. dat bedoel ik er een beetje mee. Kijk de Airdale werkt ook nog (zie de WK FCI 2007) :ok: maar ook die zie je verder zo goed als niet.
Ik weet ook sowieso 1 fokker die ze nog fokt voor de sport maar desondanks zie je ze bijna niet helaas.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef: ik heb haar gezien en ik vind haar duidelijk passen in de IPO (tenminste... op dit moment dan..) en nee ik ben niet de allerskenner en weter, maar weet wel dat het puppy daar op dit moment prima op zn gemak zit met die mensen om haar heen en die dingen die ze daar mag doen. :wink: Ik vraag me dan ook werkelijk af of zij zo geschikt zou zijn voor GG. Zeker als je naar de manier van trainen alleen al kijkt.
Ik ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen en wat het belangrijkste is is toch dat ze zich daar prima voelt :ok:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”