Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk ras past het beste bij deze mensen? ??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ik zou beginnen eens in het plaatselijke asiel te kijken, wie weet komt ze daar het geschikte hondje tegen. Meisje, hondje blij.

Zo'n hond heeft zijn karakter al gevormd en bij een goed asiel kunnen ze best het een en ander over de hond vertellen en spreken ze vaak een proefperiode af en kunnen ze eventueel begeleiden bij problemen, door ontwetendheid.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Mijn eerste ingeving was ook een Border terriër. Die staan bekend als de meest meegaande tussen de terriërs. Natuurlijk zal dat per exemplaar verschillen.
Als dat te pittig is zou ik denken aan een Tibetaanse spaniel. Een stuk minder stoer om te zien, maar volgens mij wel makkelijker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ras niet irl ken.
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Hoop dat die ouders het meisje goed begeleiden, maar heb er als ik het verhaal zo lees, een hard hoofd in.

Hier hebben we het ook gezien, buurmeisje krijgt een herderpup, zij was toen een jaar of 18, in het begin liep ze er veel mee en ze wilde met hem trainen, nee niet bij een hondenschool, want een vriend zou helpen.
Was een leuk hondje, Mike wilde er altijd graag mee spelen en Bahia vond dat ook leuk.

Maar nu, twee jaar later, zie je dat haar vader hem vrijwel uit laat, Bahia is niet een van de gemakkelijksten, mag niet meer los met Mike spelen en lijkt hardstikke gefrustreerd, hangt zich half op als ik met Mike wandel en ze wandelen amper met hem en dochter heeft geen tijd meer voor Bahia, doodzonde, want het is een prachtige mooie hond geworden, maar wel eentje die ik niet graag meer los tegen zou komen...

Denk dan ook dat de dochter een klein hondje aan zou moeten schaffen en idd uit het asiel oid omdat ze dan meer over het karakter van de hond zelf kunnen vertellen ipv het algemene karakter van het ras.
groetjes Diana

Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik heb ook al aangeraden om naar het asiel te gaan en daar een leuke niet al te oude hond uit te zoeken! Ik hoop dat ze dat ook gaan doen.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Ik zou dat meisje ook geen hond toevertrouwen.. Ik ken haar natuurlijk niet maar wat ik over haar lees lijkt het me niet iemand die zin heeft om 12 jaar (of zolang dat beestje leeft) voor een hondje te zorgen. Ligt niet aan haar leeftijd ofzo want ik ben zelf ook een 17-jarig meisje met een hond, maar meer aan haar instelling (niet te vaak uit hoeven laten etc).

Maar ik heb begrepen dat het hondje er al komt, dus ik zou voor een asielhondje gaan die al een beetje opgevoed is, voor het gemak. :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hoe kun je nu op deze manier een ras voor je ( binnenkort) uitwonende dochter uitzoeken. En waar gaat de hond heen, als dochter het huis uitgaat..... :19: :19:
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief

Ik heb met de mensen gesproken en ze zijn er echt wel serieus mee bezig.
Als de hond door de dochter niet goed wordt opgevoed denk ik wel dat de ouders dat over zullen nemen (ze weten wel waar ze aan beginnen)
Ik heb een paar asielhonden voor ze geselecteerd en het blijkt dat het ook wel een middenslaghond mag zijn.
Zelf kwam ik toen uit bij de soft coated wheaten terrier , de lagotta en de spaanse waterhond.
Er is zondag een wandeling en misschien willen ze wel mee als dat ras ze aanspreekt op papier.
Kortom ik heb in ieder geval de ouders flink aan het denken gezet en ze luisteren wel naar mijn advies.
Misschien is het niet de manier waarom de meeste mensen te werk zullen gaan maar het is geen impulsieve actie...

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en uiteraard snap ik de punten van kritiek die hier geleverd worden.

gr. Nicole

ps. Ik houd jullie op de hoogte over hoe nu verder..
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

nicolioo schreef: Zelf kwam ik toen uit bij de soft coated wheaten terrier , de lagotta en de spaanse waterhond.
Die zijn niet minder actief dan een jack hoor :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Goed te lezen dat de ouders wel genegen zijn de zorg op zich te nemen, word dus ws alleen in naam haar hond.
Blijf bij mijn advies pappilion of in iedergeval een klein formaat hondje uit de catogorie gezelschapshondjes, denk dat je daar het minste 'last' van zult hebben als ze er eens niet uitkunnen qua energie die kunnen door zich door het huis te laten racen al erg uitleven.

wel handig om er bij na te denken of vader met zo'n klein hondje aan de riem gezien wil worden, ken een paar mannen die echt niet met zo'n klein frummeltje gezien willen worden :smile2:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
nicolioo
Zeer actief

hahahhaha ja dat is een goeie, ze willen niet voor een klein gezelschapshondje gaan, dat hebbe ze niet zo veel mee (hebben wel echt vanalles bekeken)
Nu de volgende hindernis, ze wil het hondje al graag zo snel mogelijk (zucht pubers...) Ik meteen geroepen, NIET BIJ EEN BROODFOKKER ALSJEBLIEFT NIET en ik natuurlijk de slechtste verhalen die ik maar kon bedenken vertellen (maakte gelukkig indruk) en een paar collega's die het hoorden vielen me bij (gelukkig)
Nou ja ik hoop dat dit hoe dan ook allemaal goed gaat aflopen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

nicolioo schreef: Nou ja ik hoop dat dit hoe dan ook allemaal goed gaat aflopen
Als de ouders er voor gaan zorgen, vast wel redelijk.

Abbe
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Kies bij www.dierenasiels.com PUP in en je zult zien dat er tussen al dat moois wat voor hun bij zit
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Nizinnyke
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nizinnyke »

thom schreef:Hoe kun je nu op deze manier een ras voor je ( binnenkort) uitwonende dochter uitzoeken. En waar gaat de hond heen, als dochter het huis uitgaat..... :19: :19:

Juist...zo denk ik er ook over.
ik zou voor geen vermogen een pup verkopen aan iemand die straks een baan heeft en niet kan weten of een hond mee kan naar haar werk. :denken:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

tja, in de toekomst kijken kan je niet... :19:
er werd ook al eerder door ts aangegeven dat de ouders bereidt zijn om de hond in huis te houden als de dochter uit huis gaat...
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Nizinnyke schreef:
thom schreef:Hoe kun je nu op deze manier een ras voor je ( binnenkort) uitwonende dochter uitzoeken. En waar gaat de hond heen, als dochter het huis uitgaat..... :19: :19:

Juist...zo denk ik er ook over.
ik zou voor geen vermogen een pup verkopen aan iemand die straks een baan heeft en niet kan weten of een hond mee kan naar haar werk. :denken:
Daar kan je toch wel iets op vinden :roll: iemand die net ontslagen is en een nieuwe baan zoekt/krijgt zit ook voor zo'n probleem hoor.
nicolioo
Zeer actief

Ze hebben een leuke kruising op marktplaats gezien (kon de advertentie niet vinden) van een yorshire terrier en een am. stefford. Ik weet echt niet hoe dat eruit gaat zien. Kent iemand toevallig die advertentie? Of kan iemand een soort van voorspelling doen wat je krijgt met deze kruising (ik weet echt niet van steffords en yorkshires.

gr. Nicole
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Het enige dat ik kan zeggen is dat dit een verboden advertentie is omdat het een stafford-kruising betreft... misschien is ie intussen al verwijderd.
nicolioo
Zeer actief

misschien een hele stomme vraag maar waarom is dat verboden?

Lijkt me niet dat de kruising met een yorkshire terrier iets gaat worden wat onder de RAD zal vallen, of heeft dat er niets mee te maken?

gr. nicole
Anna*

nicolioo schreef:misschien een hele stomme vraag maar waarom is dat verboden?

Lijkt me niet dat de kruising met een yorkshire terrier iets gaat worden wat onder de RAD zal vallen, of heeft dat er niets mee te maken?

gr. nicole
Elke kruising met een stafford kan een RAD-hondje opleveren. Maar daar gaat het niet om, dit soort kruisingen zijn verboden kost op Marktplaats, en daar houden ze zich gelukkig aan. Meestal worden dit soort advertenties snel verwijderd.
nicolioo
Zeer actief

ok dus het is erg dom / risicovol om een herplaatser van die kruising te nemen?

Nicole
Anna*

nicolioo schreef:ok dus het is erg dom / risicovol om een herplaatser van die kruising te nemen?

Nicole
Ik nam steeds aan dat je het over pups had die nog geboren moeten worden. Of gaat het om een oudere hond? In het laatste geval is het een stuk duidelijker hoe het dier eruitziet natuurlijk.
nicolioo
Zeer actief

Ik heb net de foto's van de jonge pups gezien en de moeder is de stefford

Er bestaat dus een redelijke kans dat deze pups uitgroeien tot een hond die onder de RAD gaat vallen?

gr. Nicole
Anna*

Ik word altijd heel kwaad over zulke nesten. Heb pas een klacht ingediend bij marktplaats over een aangekondigd nest van stafford-kruisingen en in no time was ie verdwenen. Ik denk dat er meer mensen hadden geklaagd. Natuurlijk kunnen deze pups 'verkeerd' uitgroeien en dan zijn de rapen gaar.
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Voldoet een Engelse Bull niet aan alle eisen, of zie ik wat over t hoofd? :19:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nicolioo
Zeer actief

Dat kun je vind ik persoonlijk die mensen niet aandoen, die honden mankeren echt vanalles, die worden gewoon ongezond geboren, daar kan ik in ieder geval niet achterstaan..... Vreselijk om die honden te zien lijden met allerlei afwijkingen, alleen maar omdat wij mensen dat mooi vinden.
Sorry maar moest dat even kwijt. En nee dus geen ras voor die mensen, ze willen er trouwens best stukken mee gaan lopen maar niet zoals bijvoorbeeld met een staande jachthond moet, elke dag grote stukken.
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Ja dat is waar, maar ik keek alleen even naar de 'vereisten' die gegeven werden... Niet te groot, redelijk 'makkelijk' in huis en niet teveel beweging nodig. Oja, en stoer. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Misschien is een friese stabij iets voor die mensen..
Zijn niet al te drukke honden worden niet te groot maar zijn ook niet te klein..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
nicolioo
Zeer actief

Ze gaan nu naar alle waarschijnlijkheid voor een beagle
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Die zou ik ze dus ECHT afraden...
Een beagle ziet er leuk uit,is heel lief maar heeft errug veel beweging nodig!!!!
En je kan ze ook echt niet in de tuin houden,want een beetje beagle graaft zich met gemak onder een schutting door,en anders dan springen ze er wel overheen.
Het zijn ook echte meutedieren die het liefst met meer honden zijn,en anders erg graag in het gezelschap van mensen.
Kan je ze dit niet bieden,dan kwijnen ze zeker weten weg...
Ook ben je ze reglematig kwijt in het bos als ze achter een konijnengeur oid aangaan,en dat doen ze heel graag.
Wij hebben er 4 en zijn elke dag wel een aantal uren met ze aan het lopen,want anders dan worden ze in huis vervelend...
Dat wil niet zeggen dat ze elke dag zoveel moeten lopen,maar een aantal keer per week toch zeker wel.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
nicolioo
Zeer actief

Zoals het er nu voorstaat gaan ze die zorg wel redden. Het is een gezin met 2 kinderen van rond de 16 en mensen die echt wel wat willen gaan doen met de hond. Ze hebben zicht best verdiept in het ras en realiseren zich dat vooral het loslopen in de opvoeding een groot aandachtspunt is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”