Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk ras past het beste bij deze mensen? ??
Moderator: moderatorteam
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou beginnen eens in het plaatselijke asiel te kijken, wie weet komt ze daar het geschikte hondje tegen. Meisje, hondje blij.
Zo'n hond heeft zijn karakter al gevormd en bij een goed asiel kunnen ze best het een en ander over de hond vertellen en spreken ze vaak een proefperiode af en kunnen ze eventueel begeleiden bij problemen, door ontwetendheid.
Zo'n hond heeft zijn karakter al gevormd en bij een goed asiel kunnen ze best het een en ander over de hond vertellen en spreken ze vaak een proefperiode af en kunnen ze eventueel begeleiden bij problemen, door ontwetendheid.
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn eerste ingeving was ook een Border terriër. Die staan bekend als de meest meegaande tussen de terriërs. Natuurlijk zal dat per exemplaar verschillen.
Als dat te pittig is zou ik denken aan een Tibetaanse spaniel. Een stuk minder stoer om te zien, maar volgens mij wel makkelijker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ras niet irl ken.
Als dat te pittig is zou ik denken aan een Tibetaanse spaniel. Een stuk minder stoer om te zien, maar volgens mij wel makkelijker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ras niet irl ken.

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoop dat die ouders het meisje goed begeleiden, maar heb er als ik het verhaal zo lees, een hard hoofd in.
Hier hebben we het ook gezien, buurmeisje krijgt een herderpup, zij was toen een jaar of 18, in het begin liep ze er veel mee en ze wilde met hem trainen, nee niet bij een hondenschool, want een vriend zou helpen.
Was een leuk hondje, Mike wilde er altijd graag mee spelen en Bahia vond dat ook leuk.
Maar nu, twee jaar later, zie je dat haar vader hem vrijwel uit laat, Bahia is niet een van de gemakkelijksten, mag niet meer los met Mike spelen en lijkt hardstikke gefrustreerd, hangt zich half op als ik met Mike wandel en ze wandelen amper met hem en dochter heeft geen tijd meer voor Bahia, doodzonde, want het is een prachtige mooie hond geworden, maar wel eentje die ik niet graag meer los tegen zou komen...
Denk dan ook dat de dochter een klein hondje aan zou moeten schaffen en idd uit het asiel oid omdat ze dan meer over het karakter van de hond zelf kunnen vertellen ipv het algemene karakter van het ras.
Hier hebben we het ook gezien, buurmeisje krijgt een herderpup, zij was toen een jaar of 18, in het begin liep ze er veel mee en ze wilde met hem trainen, nee niet bij een hondenschool, want een vriend zou helpen.
Was een leuk hondje, Mike wilde er altijd graag mee spelen en Bahia vond dat ook leuk.
Maar nu, twee jaar later, zie je dat haar vader hem vrijwel uit laat, Bahia is niet een van de gemakkelijksten, mag niet meer los met Mike spelen en lijkt hardstikke gefrustreerd, hangt zich half op als ik met Mike wandel en ze wandelen amper met hem en dochter heeft geen tijd meer voor Bahia, doodzonde, want het is een prachtige mooie hond geworden, maar wel eentje die ik niet graag meer los tegen zou komen...
Denk dan ook dat de dochter een klein hondje aan zou moeten schaffen en idd uit het asiel oid omdat ze dan meer over het karakter van de hond zelf kunnen vertellen ipv het algemene karakter van het ras.
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
-
Hera
Ik zou dat meisje ook geen hond toevertrouwen.. Ik ken haar natuurlijk niet maar wat ik over haar lees lijkt het me niet iemand die zin heeft om 12 jaar (of zolang dat beestje leeft) voor een hondje te zorgen. Ligt niet aan haar leeftijd ofzo want ik ben zelf ook een 17-jarig meisje met een hond, maar meer aan haar instelling (niet te vaak uit hoeven laten etc).
Maar ik heb begrepen dat het hondje er al komt, dus ik zou voor een asielhondje gaan die al een beetje opgevoed is, voor het gemak.
Maar ik heb begrepen dat het hondje er al komt, dus ik zou voor een asielhondje gaan die al een beetje opgevoed is, voor het gemak.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
nicolioo
- Zeer actief
Ik heb met de mensen gesproken en ze zijn er echt wel serieus mee bezig.
Als de hond door de dochter niet goed wordt opgevoed denk ik wel dat de ouders dat over zullen nemen (ze weten wel waar ze aan beginnen)
Ik heb een paar asielhonden voor ze geselecteerd en het blijkt dat het ook wel een middenslaghond mag zijn.
Zelf kwam ik toen uit bij de soft coated wheaten terrier , de lagotta en de spaanse waterhond.
Er is zondag een wandeling en misschien willen ze wel mee als dat ras ze aanspreekt op papier.
Kortom ik heb in ieder geval de ouders flink aan het denken gezet en ze luisteren wel naar mijn advies.
Misschien is het niet de manier waarom de meeste mensen te werk zullen gaan maar het is geen impulsieve actie...
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en uiteraard snap ik de punten van kritiek die hier geleverd worden.
gr. Nicole
ps. Ik houd jullie op de hoogte over hoe nu verder..
Als de hond door de dochter niet goed wordt opgevoed denk ik wel dat de ouders dat over zullen nemen (ze weten wel waar ze aan beginnen)
Ik heb een paar asielhonden voor ze geselecteerd en het blijkt dat het ook wel een middenslaghond mag zijn.
Zelf kwam ik toen uit bij de soft coated wheaten terrier , de lagotta en de spaanse waterhond.
Er is zondag een wandeling en misschien willen ze wel mee als dat ras ze aanspreekt op papier.
Kortom ik heb in ieder geval de ouders flink aan het denken gezet en ze luisteren wel naar mijn advies.
Misschien is het niet de manier waarom de meeste mensen te werk zullen gaan maar het is geen impulsieve actie...
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en uiteraard snap ik de punten van kritiek die hier geleverd worden.
gr. Nicole
ps. Ik houd jullie op de hoogte over hoe nu verder..
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Goed te lezen dat de ouders wel genegen zijn de zorg op zich te nemen, word dus ws alleen in naam haar hond.
Blijf bij mijn advies pappilion of in iedergeval een klein formaat hondje uit de catogorie gezelschapshondjes, denk dat je daar het minste 'last' van zult hebben als ze er eens niet uitkunnen qua energie die kunnen door zich door het huis te laten racen al erg uitleven.
wel handig om er bij na te denken of vader met zo'n klein hondje aan de riem gezien wil worden, ken een paar mannen die echt niet met zo'n klein frummeltje gezien willen worden
Blijf bij mijn advies pappilion of in iedergeval een klein formaat hondje uit de catogorie gezelschapshondjes, denk dat je daar het minste 'last' van zult hebben als ze er eens niet uitkunnen qua energie die kunnen door zich door het huis te laten racen al erg uitleven.
wel handig om er bij na te denken of vader met zo'n klein hondje aan de riem gezien wil worden, ken een paar mannen die echt niet met zo'n klein frummeltje gezien willen worden
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

-
nicolioo
- Zeer actief
hahahhaha ja dat is een goeie, ze willen niet voor een klein gezelschapshondje gaan, dat hebbe ze niet zo veel mee (hebben wel echt vanalles bekeken)
Nu de volgende hindernis, ze wil het hondje al graag zo snel mogelijk (zucht pubers...) Ik meteen geroepen, NIET BIJ EEN BROODFOKKER ALSJEBLIEFT NIET en ik natuurlijk de slechtste verhalen die ik maar kon bedenken vertellen (maakte gelukkig indruk) en een paar collega's die het hoorden vielen me bij (gelukkig)
Nou ja ik hoop dat dit hoe dan ook allemaal goed gaat aflopen
Nu de volgende hindernis, ze wil het hondje al graag zo snel mogelijk (zucht pubers...) Ik meteen geroepen, NIET BIJ EEN BROODFOKKER ALSJEBLIEFT NIET en ik natuurlijk de slechtste verhalen die ik maar kon bedenken vertellen (maakte gelukkig indruk) en een paar collega's die het hoorden vielen me bij (gelukkig)
Nou ja ik hoop dat dit hoe dan ook allemaal goed gaat aflopen
- starfleet
- Erelid
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Kies bij www.dierenasiels.com PUP in en je zult zien dat er tussen al dat moois wat voor hun bij zit
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

-
Nizinnyke
- geregistreerd lid
- Contacteer:
thom schreef:Hoe kun je nu op deze manier een ras voor je ( binnenkort) uitwonende dochter uitzoeken. En waar gaat de hond heen, als dochter het huis uitgaat.....![]()
Juist...zo denk ik er ook over.
ik zou voor geen vermogen een pup verkopen aan iemand die straks een baan heeft en niet kan weten of een hond mee kan naar haar werk.
-
bri
- Zeer actief
tja, in de toekomst kijken kan je niet...
er werd ook al eerder door ts aangegeven dat de ouders bereidt zijn om de hond in huis te houden als de dochter uit huis gaat...
er werd ook al eerder door ts aangegeven dat de ouders bereidt zijn om de hond in huis te houden als de dochter uit huis gaat...
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
-
Hera
Daar kan je toch wel iets op vindenNizinnyke schreef:thom schreef:Hoe kun je nu op deze manier een ras voor je ( binnenkort) uitwonende dochter uitzoeken. En waar gaat de hond heen, als dochter het huis uitgaat.....![]()
Juist...zo denk ik er ook over.
ik zou voor geen vermogen een pup verkopen aan iemand die straks een baan heeft en niet kan weten of een hond mee kan naar haar werk.
-
nicolioo
- Zeer actief
Ze hebben een leuke kruising op marktplaats gezien (kon de advertentie niet vinden) van een yorshire terrier en een am. stefford. Ik weet echt niet hoe dat eruit gaat zien. Kent iemand toevallig die advertentie? Of kan iemand een soort van voorspelling doen wat je krijgt met deze kruising (ik weet echt niet van steffords en yorkshires.
gr. Nicole
gr. Nicole
-
Anna*
-
nicolioo
- Zeer actief
-
Anna*
Elke kruising met een stafford kan een RAD-hondje opleveren. Maar daar gaat het niet om, dit soort kruisingen zijn verboden kost op Marktplaats, en daar houden ze zich gelukkig aan. Meestal worden dit soort advertenties snel verwijderd.nicolioo schreef:misschien een hele stomme vraag maar waarom is dat verboden?
Lijkt me niet dat de kruising met een yorkshire terrier iets gaat worden wat onder de RAD zal vallen, of heeft dat er niets mee te maken?
gr. nicole
-
nicolioo
- Zeer actief
-
Anna*
-
nicolioo
- Zeer actief
-
Anna*
- Kayka
- Zeer actief
-
nicolioo
- Zeer actief
Dat kun je vind ik persoonlijk die mensen niet aandoen, die honden mankeren echt vanalles, die worden gewoon ongezond geboren, daar kan ik in ieder geval niet achterstaan..... Vreselijk om die honden te zien lijden met allerlei afwijkingen, alleen maar omdat wij mensen dat mooi vinden.
Sorry maar moest dat even kwijt. En nee dus geen ras voor die mensen, ze willen er trouwens best stukken mee gaan lopen maar niet zoals bijvoorbeeld met een staande jachthond moet, elke dag grote stukken.
Sorry maar moest dat even kwijt. En nee dus geen ras voor die mensen, ze willen er trouwens best stukken mee gaan lopen maar niet zoals bijvoorbeeld met een staande jachthond moet, elke dag grote stukken.
- Kayka
- Zeer actief
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
-
nicolioo
- Zeer actief
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Die zou ik ze dus ECHT afraden...
Een beagle ziet er leuk uit,is heel lief maar heeft errug veel beweging nodig!!!!
En je kan ze ook echt niet in de tuin houden,want een beetje beagle graaft zich met gemak onder een schutting door,en anders dan springen ze er wel overheen.
Het zijn ook echte meutedieren die het liefst met meer honden zijn,en anders erg graag in het gezelschap van mensen.
Kan je ze dit niet bieden,dan kwijnen ze zeker weten weg...
Ook ben je ze reglematig kwijt in het bos als ze achter een konijnengeur oid aangaan,en dat doen ze heel graag.
Wij hebben er 4 en zijn elke dag wel een aantal uren met ze aan het lopen,want anders dan worden ze in huis vervelend...
Dat wil niet zeggen dat ze elke dag zoveel moeten lopen,maar een aantal keer per week toch zeker wel.
Een beagle ziet er leuk uit,is heel lief maar heeft errug veel beweging nodig!!!!
En je kan ze ook echt niet in de tuin houden,want een beetje beagle graaft zich met gemak onder een schutting door,en anders dan springen ze er wel overheen.
Het zijn ook echte meutedieren die het liefst met meer honden zijn,en anders erg graag in het gezelschap van mensen.
Kan je ze dit niet bieden,dan kwijnen ze zeker weten weg...
Ook ben je ze reglematig kwijt in het bos als ze achter een konijnengeur oid aangaan,en dat doen ze heel graag.
Wij hebben er 4 en zijn elke dag wel een aantal uren met ze aan het lopen,want anders dan worden ze in huis vervelend...
Dat wil niet zeggen dat ze elke dag zoveel moeten lopen,maar een aantal keer per week toch zeker wel.
-
nicolioo
- Zeer actief