Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie mening aub

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

jullie mening aub

Ongelezen bericht door sundancekid »

Dit is wel erg extreem
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik krijg toch geen eng dierenleed te zien he :evil: Want dan kijk ik niet :pffff:
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Wauw dat is wel erg appart dat die hond nog gewoon "goed " kan lopen...
wel gaaf dat zo'n hond een kans krijgt bij deze mensen, ik denk dat de meeste pups bij wie dit zo is aangeboren afgemaakt zullen worden.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

die is inmiddels alweer wat jaartjes oud dat filmpje :wink:
sundancekid

Pepie schreef:Ik krijg toch geen eng dierenleed te zien he :evil: Want dan kijk ik niet :pffff:
nee hoor, wel bizar
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dit is toch geen hondwaardig leven :denken:
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Wat zal dat dier moe zijn aan het eind van de dag! :roll:
Maar hij heeft nog wel plezier :roll:
sundancekid

jidde schreef:Dit is toch geen hondwaardig leven :denken:
verklaar je nader, hoe bepaal je wat hondwaardig is? Het dier weet niet anders. Dat hij snel versleten zal zijn is een feit, maar dat hij merkbaar plezier heeft is ook duidelijk, dus tja...... wat voor de één kan is voor de ander onbegrijpelijk he
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is inderdaad oud nieuws. Hij is een paar jaar geleden bij Oprah geweest. Inderdaad hij weet niet anders en z'n achterpoten zullen wel oersterk zijn. Of-ie oud zal worden? Dat is af te wachten. Wie weet.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik zou het nooit doen een hond zo laten leven, ook al lijkt deze hond gelukkig, alleen al zo gaan wandelen lijkt me niet echt leuk voor de reactie's

sonja
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

schelsey schreef:Ik zou het nooit doen een hond zo laten leven, ook al lijkt deze hond gelukkig, alleen al zo gaan wandelen lijkt me niet echt leuk voor de reactie's

sonja
Wat maakt het uit wat andere mensen zeggen? Dat is voor mij wel het minst belangrijke. Ik loop nu met Tirsa vaak in 'n hondenbuggy omdat we anders niet meer ver komen. Ik zie de mensen wel kijken, maar ze doen maar, wij kunnen er op uit en dat is het enige belangrijke.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Nanna schreef:Als zo'n pup bij mij was geboren had ik het beestje in laten slapen.
Ik vind dit niet waardig. Zo'n beest kan zich niet eens verdedigen.
En het lijkt me voor een hondenskelet heel slecht om het beest dag en nacht rechtop te laten lopen.
Ik denk dat de hond voor de curiositeit in leven gehouden is, de eigenaren zijn al in zowat alle tv programma's in de USA verschenen.
Tsja, tis maar net waar je op kickt.
Ik zou daar over de rug van zo'n stakker geen trek in hebben :19:
precies.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Als zo'n pup bij mij was geboren had ik het beestje in laten slapen.
En het lijkt me voor een hondenskelet heel slecht om het beest dag en nacht rechtop te laten lopen.
Ik denk dat de hond voor de curiositeit in leven gehouden is, de eigenaren zijn al in zowat alle tv programma's in de USA verschenen.
100% eens.
Gr. Aniek

Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik hoop dat de mensen zo niet dachten, ik zou het (denk ik) niet kunnen om een pup af te laten maken als deze verder gezond is en de DA zou zeggen (weet niet of dat het geval is) dat hij gelukkig zou kunnen leven zonder zijn voorpoten..
Misschien dachten ze pas later toen het zo goed ging met het puppekind, kijk is wat bijzonder het hondje is..
Innuendo
Zeer actief

Nanna schreef:
Innuendo schreef:
Ik hoop dat de mensen zo niet dachten, ik zou het (denk ik) niet kunnen om een pup af te laten maken als deze verder gezond is..
Hij was niet gezond, hij miste beide voorpoten. Reden genoeg om zo'n dier een zachte dood te gunnen en er niet als een soort kermisattractie mee rond te paraderen.
Eens, alleen..als zo'n pup "gezond" geboren word met alleen als kantekening dat hij 2 poten mist zou ik advies vragen aan de DA..
Of zo'n hond een hondwaardig leven zou kunnen leiden.. was het antwoord daarop nee, zou ik hem in laten slapen..
Innuendo
Zeer actief

Nanna schreef:
Innuendo schreef: Eens, alleen..als zo'n pup "gezond" geboren word met alleen als kantekening dat hij 2 poten mist zou ik advies vragen aan de DA..
Of zo'n hond een hondwaardig leven zou kunnen leiden.. was het antwoord daarop nee, zou ik hem in laten slapen..
Ik ga er van uit dat je dat niet van een DA af laat hangen. Zoveel gezond verstand heb je toch zelf ook wel?
Ik denk dat geen DA zal weigeren om zo'n ziel een spuitje te geven.
Nee dat klopt, maar ik heb er erg veel moeite mee om een hond die misschien een hondwaardig bestaan kan hebben af te laten maken..
Misschien mist hij zijn poten wel niet eens en is hij erg gelukkig?
Mijn keus zou dus waarschijnlijk zijn bij me houden en laten opgroeien, tenzij de DA zegt alles leuk en aardig, maar dat beestje heeft zo geen hondwaardig bestaan.. Dan liet ik hem afmaken..
Maar gelukkig fok ik geen honden :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Innuendo schreef:
Nanna schreef:
Innuendo schreef:
Ik hoop dat de mensen zo niet dachten, ik zou het (denk ik) niet kunnen om een pup af te laten maken als deze verder gezond is..
Hij was niet gezond, hij miste beide voorpoten. Reden genoeg om zo'n dier een zachte dood te gunnen en er niet als een soort kermisattractie mee rond te paraderen.
Eens, alleen..als zo'n pup "gezond" geboren word met alleen als kantekening dat hij 2 poten mist zou ik advies vragen aan de DA..
Alleen zijn beide voorpoten mist ?? Ik vind dat geen kleinigheidje, er blijft weinig honds meer voor het beestje over. Spelen ? Kan niet. Rennen ? Kan niet. Even lekker snuffelen ? Kan niet, dan gaat ie gelijk op zijn muil.
Het enig wat ik het beestje zie doen in dit filmpje is amechtig achter zijn baasje aanlopen. Ik vind het doodzielig voor het hondje, en ik kan me niet voorstellen dat het beestje geen pijnklachten heeft of gaat krijgen, al kan ik dat natuurlijk niet echt met zekerheid zeggen, maar volgens mij kan het haast niet anders.
Gr. Aniek

Afbeelding
ponne
Zeer actief

Als ik zo`n hondje in het nest krijg, dan neem ik de beslissing om het te laten inslapen, maar zou ik b.v. bij een volwassen hond, door b.v een ongeluk voor de keuze staan, dat ga ik voor mijn vorige reactie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

eens met nanna. :19:
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ik ben het er ook helemaal mee eens :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

is dat het filmpje van die hond zonder voorpoten?

Die is zelfs al bij Oprah Winfrey geweest , toen had ze tranen in haar ogen.
en was uitgeroepen tot held van het jaar.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

precies... zo'n beestje heeft toch totaal geen hondwaardig leven
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”