Nu is er tussen ons dus een beetje heen en weer geklets over wel of geen hond erbij.
De huidige situatie is als volgt:
Ik 'woon' officieel nog thuis, Abby woont hier ook, bij mn moeder. Mijn vriend heeft een eigen huis, (2 huizen bij mij vandaan) waar ik elke nacht slaap.
Hij werkt 36 uur per week, ik volg 3 halve dagen in de week een opleiding, en loop 1 dag stage. De stage kan ook verdeeld worden in 2 ochtenden.
Momentel is het zo, dat op de tijden dat ik niet thuis ben, mijn moeder Abby uitlaat. eerlijk gezegd wil ik liever niet, als er een tweede hond bij komt, dat ik haar daar ook nog eens mee opzadel.
Bovendien, als er een tweede bij komt, weet ik niet of ik Abby gewoon voorlopig nog bij mijn moeder moet laten wonen, zodat zij haar uitlaat als ik er niet ben, of dat beide honden dan in t huis van mn vriend gaan wonen.
Dat nog even buiten beschouwing gelaten:
De hond(en) zit(ten) op maandag van half1 tot half5 alleen, op dinsdag ben ik thuis, en mijn vriend om de week. Op woensdag is de hond de ochtend van half 10 tot half 2 alleen. Donderdag, afhankelijk van stage, de ochtend alleen, en anders zou ie ook nog mee kunnen naar stage (asiel) als ik daar de hele dag ben. Vrijdag weer van half 1 tot half 5. En in t weekend ben ik thuis, tenzij ik de zaterdagochtend meehelp in t asiel. Zondag allebei thuis.
Op zich zie ik niet zoveel beren op de weg, maar mijn vriend blijft maar zeggen dat hij er geen tijd voor heeft. Hij niet, maar ik wel! En om 18.00 uur is ie vrij, dus als ie thuiskomt, kan hij alsnog van de hond genieten toch?
Of loop ik te hard van stapel en ben ik hier te makkelijk in?
Denken jullie dat een tweede hond haalbaar is? In de huidige situatie, of enigzins aangepast?
Graag jullie ongezouten mening