Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede hond of nog even wachten?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Tweede hond of nog even wachten?

Ongelezen bericht door Abby »

Hallo allemaal. Hoewel ik een dag of wat geleden nog heel hard riep dat er voorlopig geen tweede hond bij komt, zijn er toch wel wat twijfels in die richting. Mijn vriend kreeg namelijk een foto van mij onder zn neus gedrukt van een asielhond (zit nu in Zuidwolde) die ik helemaal geweldig vond. Ik ging er vanuit dat t zijn type hond niet was, dus was erg verbaasd toen hij zei, die is wel heel leuk, als ik vaker thuis was, had ik die wel willen hebben. :eek: Als ik dat had geweten!
Nu is er tussen ons dus een beetje heen en weer geklets over wel of geen hond erbij.
De huidige situatie is als volgt:
Ik 'woon' officieel nog thuis, Abby woont hier ook, bij mn moeder. Mijn vriend heeft een eigen huis, (2 huizen bij mij vandaan) waar ik elke nacht slaap.
Hij werkt 36 uur per week, ik volg 3 halve dagen in de week een opleiding, en loop 1 dag stage. De stage kan ook verdeeld worden in 2 ochtenden.
Momentel is het zo, dat op de tijden dat ik niet thuis ben, mijn moeder Abby uitlaat. eerlijk gezegd wil ik liever niet, als er een tweede hond bij komt, dat ik haar daar ook nog eens mee opzadel.
Bovendien, als er een tweede bij komt, weet ik niet of ik Abby gewoon voorlopig nog bij mijn moeder moet laten wonen, zodat zij haar uitlaat als ik er niet ben, of dat beide honden dan in t huis van mn vriend gaan wonen.
Dat nog even buiten beschouwing gelaten:
De hond(en) zit(ten) op maandag van half1 tot half5 alleen, op dinsdag ben ik thuis, en mijn vriend om de week. Op woensdag is de hond de ochtend van half 10 tot half 2 alleen. Donderdag, afhankelijk van stage, de ochtend alleen, en anders zou ie ook nog mee kunnen naar stage (asiel) als ik daar de hele dag ben. Vrijdag weer van half 1 tot half 5. En in t weekend ben ik thuis, tenzij ik de zaterdagochtend meehelp in t asiel. Zondag allebei thuis.

Op zich zie ik niet zoveel beren op de weg, maar mijn vriend blijft maar zeggen dat hij er geen tijd voor heeft. Hij niet, maar ik wel! En om 18.00 uur is ie vrij, dus als ie thuiskomt, kan hij alsnog van de hond genieten toch?

Of loop ik te hard van stapel en ben ik hier te makkelijk in?

Denken jullie dat een tweede hond haalbaar is? In de huidige situatie, of enigzins aangepast?

Graag jullie ongezouten mening :mrgreen: Ik bereid me voor :mrgreen:
toran
Zeer actief
Contacteer:

Re: Tweede hond of nog even wachten?

Ongelezen bericht door toran »

Abby schreef:Op zich zie ik niet zoveel beren op de weg, maar mijn vriend blijft maar zeggen dat hij er geen tijd voor heeft. Hij niet, maar ik wel! En om 18.00 uur is ie vrij, dus als ie thuiskomt, kan hij alsnog van de hond genieten toch?
Knap dat jij dat voor hem kan invullen :wink: , ik denk dat als je vriend expliciet zegt dat hij er geen tijd voor heeft hij op dit moment ook niet echt op een tweede hond zit te wachten.
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

geen tijd hebben is hetzelfde als geen tijd willen maken of echt niet hebben. geen tijd dus.

wil je echt een hond erbij dan moet je in jouw geval dus kijken of je dat compleet in je eentje kan trekken.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Het lijkt alsof jouw vriend er nog geen tijd voor wil maken. Toch is het handig om te weten wat voor type hond hij graag wil :mrgreen:.
Op dit moment heb jij nog veel tijd, maar hoe denk je dat de situatie over een paar jaar is?
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

ik denk dat je nu als allereerste even alleen voor jezelf moet denken en niet voor je vriend en je moeder.

Je moet het er echt serieus met je vriend over hebben en je moet je moeder vragen wat ze ervan zou vinden om 2 honden uit te laten.
Misschien zegt ze wel: nou ja maakt mij niet uit.

Waar je wel ook even over na moet denken is over als je klaar bent met school en stage.....hoe ga je het dan doen?

en dan als laatst welke hond is het die je zo leuk vind :mrgreen:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Goed overleggen idd! Mijn vriend liet ook duidelijk merken dat als wij een hond zouden nemen eigenlijk alle zorg op mijn schouders terecht zou komen, omdat hij er geen tijd voor vrij wil maken (omdat hij het, eerlijk is eerlijk, ook echt wel heel druk heeft). Wij hebben dus duidelijke afspraken hierover gemaakt, maar wel allebei besloten er echt voor te gaan. Een hond neem je toch echt samen,...verder zie ik in jou geval geen andere redenen om het niet te doen, succes ermee! :ok:
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Het is Dawn uit Zuidwolde :mrgreen: Die zat eerst bij ons, in quarantaine, en ik is verliefd... :mrgreen:

Maar verder, mn vriend werkt dus 36 uur per week, dus wat dat betreft, heeft hij ook niet veel tijd. Maar zoals ik het omschreef in mn eerste bericht, zo zou het dan gaan worden. Dat ik het grootste deel van de verzorging op me neem.
Ik zit nu in mn laatste jaar, en hoop in juni mn diploma op zak te hebben. Ook al is het de bedoeling dat ik parttime ga werken,. ik denk dat hjet wel handig is met een tweede hond te wachten tot ik werk heb. Omdat ik dan ook zeker weet hoe lang en hoe vaak de hond alleen is, en dan kijken of t te combineren valt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat we dit jaar toch wel gaan samenwonen, dus ook vanuit dat oogpunt valt er beter dan een beslissing te nemen.

Dank voor alle reacties! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb ook gekozen voor alle 3 d honden en mijn vriend heeft heel duidelijk gemaakt dat het mijn honden zijn en ik dus daarvoor de zorg draag.... en zoals ik jouw vriend zijn woorden lees wil hij dus geen hond erbij.. en dat is zijn goed recht, want wie ben jij om tebepalen dat hij daar wel tijd voor heeft na zijn werk??
En je legt jezelf wel heel erg vast op de tijden die je nu van huis bent en kan dat ook zo blijven in de toekomst of ga je fulltime werken...dan is er weer een ander verhaal....
Ik zou als ik jou was het wel heel goed overnadenken...
Voorbeeldje: alle feestjes en trouwerijen en noem maar op, als ik geen oppas kan regelen voor de honden kan ik dus niet mee dat betekent dus dat lief alleen gaat, of we gaan wel met zijn 2 maar ik ga eerder weg... krijgen we uiteraard een beetje mot over want lief vind dat natuurlijk niet leuk...wat ook logisch is...

Jacqueline
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

jacq1970 schreef:Voorbeeldje: alle feestjes en trouwerijen en noem maar op, als ik geen oppas kan regelen voor de honden kan ik dus niet mee dat betekent dus dat lief alleen gaat, of we gaan wel met zijn 2 maar ik ga eerder weg... krijgen we uiteraard een beetje mot over want lief vind dat natuurlijk niet leuk...wat ook logisch is...

Jacqueline
:offt: Hihi,...herkenbaar! :wink:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Verliefd worden is normaal, ik zie ook regelmatig wel een hond op dierenasiels.com die ik toch echt wel graag in huis wil hebben. Maar hier thuis kan niet alles. Mijn man werkt 40 uur per week en heeft geen zin om veel voor een hond te zorgen. Dus de zorg komt dan op mijn schouders terecht.
Als je vriend nu al aangeeft dat die geen tijd daarvoor heeft, dan zou ik er nog even mee wachten. Haal eerst je diploma en zorg dat je een leuke parttime baan hebt. Dan ben je al meer gesetteld en dan weet je direct of een tweede hond mogelijk is of niet. Dat je moeder meehelpt met het verzorgen van je hond nu zou ik buiten beschouwing laten. Dat zul je op den duur namelijk toch zelf moeten gaan doen.

En dat je je huidige hond eventueel achter wilt laten bij je ouders, zodat je een andere (leukere?) hond in huis kan nemen; daar lees ik dan maar even overheen. Want je komt ongetwijfeld meer honden tegen waarop je verliefd wordt en om dan steeds je huidige hond bij je ouders te laten is natuurlijk ook geen optie.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Je kan idd beter eerst goed met je vriend overleggen.
De makkelijkste hond is het ook niet zag ik op de site.
Dus dan moet je ook kijken of het wel past bij je moeder thuis.

Verder zie ik wel wat kleine kenmerkjes (of het komt door de foto) dat ze bij ons in het asiel eerst geschouwd zou worden denk ik.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Abby
Zeer actief

Muk schreef:Verliefd worden is normaal, ik zie ook regelmatig wel een hond op dierenasiels.com die ik toch echt wel graag in huis wil hebben. Maar hier thuis kan niet alles. Mijn man werkt 40 uur per week en heeft geen zin om veel voor een hond te zorgen. Dus de zorg komt dan op mijn schouders terecht.
Als je vriend nu al aangeeft dat die geen tijd daarvoor heeft, dan zou ik er nog even mee wachten. Haal eerst je diploma en zorg dat je een leuke parttime baan hebt. Dan ben je al meer gesetteld en dan weet je direct of een tweede hond mogelijk is of niet. Dat je moeder meehelpt met het verzorgen van je hond nu zou ik buiten beschouwing laten. Dat zul je op den duur namelijk toch zelf moeten gaan doen.

En dat je je huidige hond eventueel achter wilt laten bij je ouders, zodat je een andere (leukere?) hond in huis kan nemen; daar lees ik dan maar even overheen. Want je komt ongetwijfeld meer honden tegen waarop je verliefd wordt en om dan steeds je huidige hond bij je ouders te laten is natuurlijk ook geen optie.
Ik bedoelde niet dat ik leuk ga samenwonen met vriend en nieuwe hond! Nee! :N: Niks daarvan! Dat ging alleen over de huidige situatie, en wat ik zou doen als er wel een hond (van mijn vriend) bij komt. Of ik mijn huidige hondje dan gewoon bij mn moeder thuislaat en de nieuwe in het huis van mijn vriend, of dat ik Abby ook daarheen zou verhuizen. Dus meer of ik ze meteen bij elkaar in één huis laat wonen, of ze pas 'samenvoeg' als we zelf ook samenwonen.
Beetje dubbel getypt zie ik nu... :oeps:
Abby
Zeer actief

jacq1970 schreef: Ik zou als ik jou was het wel heel goed overnadenken...
Voorbeeldje: alle feestjes en trouwerijen en noem maar op, als ik geen oppas kan regelen voor de honden kan ik dus niet mee dat betekent dus dat lief alleen gaat, of we gaan wel met zijn 2 maar ik ga eerder weg... krijgen we uiteraard een beetje mot over want lief vind dat natuurlijk niet leuk...wat ook logisch is...

Jacqueline
Ik heb nu al 1 hond, dus wat dat betreft (feestjes enz) ben ik daar al aan gewend. Of ik dan eerder terugkom voor 1 of 2 honden, maakt niet uit lijkt me... :19:
Hennie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hennie »

Ik ben benieuwd of je er al uit bent Abby. Als ik jou was, zou ik het bij je huidige hond houden. Zoals je al aangeeft komt veel van het uitlaatwerk op je moeder neer. Dus als er een hond bij komt, dan ga je nog meer op haar leunen.

Er staan zoveel spannende nieuwe dingen op je te wachten in de nabij toekomst: afstuderen, wellicht samenwonen. Ik zou echt wachten tot je dit allemaal hebt meegemaakt voordat je gaat nadenken over een 2e hond.

En, zoals al eerder door anderen gezegd, je vriend wil het niet. Dus waarom zou je het dan toch doen?

Als je echt voor een 2e hond wilt gaan, dan zal je veel met je vriend moeten overleggen om te kijken of hij wellicht toch op andere gedachten te brengen is. Maar als ik je verhaal zo lees, geloof ik dat niet.

Sterkte met je keuze!
Hennie, met Balou (een Shih Tzu) als maatje
Abby
Zeer actief

We wachten voorlopig ook inderdaad met de aanschaf van een 2e hond. Ik wil eerst samenwonen, en na mn opleiding part time aan de slag, en dan kijken we wel verder. :ok: Bedankt voor de tips en adviezen!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”