Dus alle honden aan de muilkorf, alle soorten en rassen. Lijkt me niet. Overigens heb ik laatst in een onderzoek gelezen dat de meeste bijtincidenten thuis plaatsvinden. mensgericht heb ik het dan overn. Dat zal naar mijn mening alleen maar toenemen omdat heel veel honden gestresst en gespannen raken van een muilkorf. Die spanning moet er uit.sundancekid schreef:Wanneer de wet een muilkorf moest invoeren voor alle honden zou deze eindeloze discussie ophouden en zouden bijtincidenten drastisch teruglopen en dat alleen is al een gegronde reden om een muilkorf te verplichten. Voorkomen is beter dan genezen, wel dit is daar een sprekend voorbeeld van
Hond/hond agressie. Je kunt een wet invoeren, maar dan moet er ook streng op toegezien worden dat hij wordt nagekomen. Als ik zie hoe ze andere zaken controleren die met dieren te maken hebben galoof ik niet dat een muilkorfwet wel gecontolleerd zal worden. En dan zijn er dus altijd mensen die die wet niet naleven. Mensen die goed met hun hond bezig zijn (waar ik mezelf ook onder reken

In mijn ogen dus totaal nutteloos en onwenselijk zo'n wet.