Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Asielhonden

Ongelezen bericht door Abby »

Ik kwam dit filmpje tegen, misschien kennen jullie em al, maar vond em toch het plaatsen waard...

http://nl.youtube.com/watch?v=S5LDHyG4I ... re=related
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Mooi gemaakt en wat een droeve koppen :jank: vaak. Gelukkig dat het bij ons momenteel rustig is zodat ze uren samen op de weiden gek kunnen doen of alleen en dan af en toe een balspel met één van ons. Vind dit ook het naarste van het werk. Al die honden achter de tralies moeten zien zitten :jank:
brandy

Ongelezen bericht door brandy »

wauw..

da's een triest gezicht..
veel herders ook...en veel pups..en veel stafford mixen..

teveel van alles, helaas :N:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Zielig als je zo weer al die kopjes achter de tralies ziet.
En ze stralen vaak ook zoveel vriendschap uit vind ik. Wij hebben allemaal herplaatsers en ook uit de asiels, ik denk dat de volgende ook weer uit het asiel komt.
Deden meer mensen dit maar, ipv alsmaar puppies aanschaffen.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

idd .... zo hoort het niet te zijn
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik heb het afgezet , ik kan hier niet tegen
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

meissielief schreef:Ik heb het afgezet , ik kan hier niet tegen
Ik heb het niet uitgekeken, ik vind het zo zielig. :ugh: :(:
Ik kreeg gewoon de tranen in mijn ogen, als ik al die koppies zie.

Ik ben vroeger vrijwilligster geweest in een dierenasiel, maar eraan wennen deed ik nooit.
Eerst alleen honden uitlaten, en later hielp ik ook mee met schoonmaken.
Ik heb er nooit aan kunnen wennen, maar ik wou graag wat voor de dieren betekenen.
Omdat het asiel verhuisd was, kon ik er niet meer komen.
Nu ben ik vrijwilligster bij een ander asiel.( voor vogels en er komen soms ook zoogdieren binnen, of andere bijzondere dieren).
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

:jank: Als ik veel geld had en een groot huis zou ik ze allemaal nemen
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Ok is niet echt leuk,maar je moet ook realistisch zijn.

De kooien zijn perfect proper
De honden zien er doorvoed en gezond uit
de honden worden medisch behandelt

Hier krijgen de honden nog een kans op een diervriendelijke manier.En een asiel bestaat nu eenmaal uit kennels met tralies :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vind je het erg als ik niet kijk :roll:
gotcha
Zeer actief

Valt wel mee hoor,hier zijn al vèèèèèèèèèèèèl erger dingen getoond. :N:
Abby
Zeer actief

gotcha schreef:Ok is niet echt leuk,maar je moet ook realistisch zijn.

Hier krijgen de honden nog een kans op een diervriendelijke manier.En een asiel bestaat nu eenmaal uit kennels met tralies :19:
Ik zeg toch ook niet dat het verschrikkelijk is? Ik vond het gewoon een mooi, aandoenlijk en ontroerend filmpje over asielhonden :19:
Maar daarom mag je er nog wel medelijden mee hebben toch? :pffff:
gotcha
Zeer actief

Abby schreef:

Ik zeg toch ook niet dat het verschrikkelijk is? Ik vond het gewoon een mooi, aandoenlijk en ontroerend filmpje over asielhonden :19:
Da zeker da,daar heb je volledig gelijk in :ok:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

gotcha schreef:Valt wel mee hoor,hier zijn al vèèèèèèèèèèèèl erger dingen getoond. :N:
Honden horen niet achter tralies, die horen lekker te rennen in bos en over het strand en daarna uitgeput in een lekker warm mandje te duiken.
Voor mij is dit net zo goed dierenleed als welk ander dierenleed dan ook :roll:
gotcha
Zeer actief

Addy schreef:
gotcha schreef:Valt wel mee hoor,hier zijn al vèèèèèèèèèèèèl erger dingen getoond. :N:
Honden horen niet achter tralies, die horen lekker te rennen in bos en over het strand en daarna uitgeput in een lekker warm mandje te duiken.
Voor mij is dit net zo goed dierenleed als welk ander dierenleed dan ook :roll:

Natuurlijk,maar deze foto's zijn van een asiel,

:roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

gotcha schreef: Natuurlijk,maar deze foto's zijn van een asiel,

:roll:
Wat is je punt :19:
gotcha
Zeer actief

gotcha schreef:
Abby schreef:

Gewoon dit,niet meer of minder.En ik heb haar gelijk gegeven en jou ook :mrgreen:
Maar volgens mij wijken we af :ok:
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Als ik mijn honden hier zo op de bank zie liggen na de lange wandeling, dan vind ik die honden echt wel zielig.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Ik had tranen in mijn ogen bij het kijken van dit filmpje. Al die zielige kopjes. Hopelijk vinden ze allemaal heel snel een nieuw thuis met een lekker, warm mandje.

Als ik de mogelijkheid had, nam ik ze zelf allemaal.
tina12345
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruisingen

Ongelezen bericht door tina12345 »

inderdaad, de hokken zijn schoon en zo, en naar omstandigheden hebben ze het denk ik best goed, maar ik vind het ook super-zielig om te zien, duimen maar dat ze snel een lief baasje vinden !!
Afbeelding
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Ik werk ook in een dierenasiel, en momenteel zijn er niet zo veel honden, maar het is idd zielig zelf kan ik er ook niet goed aan wennen. Maar als er geen dierenasiels bestonden waar waren ze dan he?
tina12345
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruisingen

Ongelezen bericht door tina12345 »

da`s ook weer zo....
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

L&T schreef:Ik werk ook in een dierenasiel, en momenteel zijn er niet zo veel honden, maar het is idd zielig zelf kan ik er ook niet goed aan wennen. Maar als er geen dierenasiels bestonden waar waren ze dan he?
dat was ook mijn punt, :mrgreen: ze zitten nu eenmaal in een kennel(tralies) :mrgreen: .Maar zoals ts aangaf ging het meer over dat het een aandoenlijk gegeven is. :ok:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Het ziet er erg zielig uit ja. Maar er zijn ook genoeg honden die het thuis slechter hebben dan in het asiel...
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb. :evil:
@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden :E:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Ja precies, je zou toch maar komen te overlijden terwijl je nog honden hebt. Wat heb je dan toch een vreselijke mentaliteit dat je zo egoistisch bent om zelf eerder dood te gaan dan je honden. BahBah. :19:
Of je zou toch maar ineens je huis uitgezet worden en je baan verliezen. Dan heb je toch wel zo'n vreselijke mentaliteit als je je honden naar het asiel brengt in plaats van dat je ze het maar uit laat zoeken omdat je zelf geen rooie cent hebt. BahBah, vreselijk. :19:

En voor het gedeelte van mensen dat dus echt gewoon te lam is om hun hond te verzorgen, heb ik nog steeds liever dat ze de hond naar het asiel brengen dan dat er weer eentje in het bos kan gaan zwerven of over een paar maanden uitgemergeld en kaalgevreten in een schuur ligt.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sundancekid

Shibby schreef:
sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Ja precies, je zou toch maar komen te overlijden terwijl je nog honden hebt. Wat heb je dan toch een vreselijke mentaliteit dat je zo egoistisch bent om zelf eerder dood te gaan dan je honden. BahBah. :19:
Of je zou toch maar ineens je huis uitgezet worden en je baan verliezen. Dan heb je toch wel zo'n vreselijke mentaliteit als je je honden naar het asiel brengt in plaats van dat je ze het maar uit laat zoeken omdat je zelf geen rooie cent hebt. BahBah, vreselijk. :19:

En voor het gedeelte van mensen dat dus echt gewoon te lam is om hun hond te verzorgen, heb ik nog steeds liever dat ze de hond naar het asiel brengen dan dat er weer eentje in het bos kan gaan zwerven of over een paar maanden uitgemergeld en kaalgevreten in een schuur ligt.
Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!! :denken:
Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd :kotz:
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker? :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

sundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!! :denken:
Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd :kotz:
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker? :roll:
Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezen :wink:
Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.
Abby
Zeer actief

@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden :E:
Ik kan me hier wel in vinden hoor. Oké, onvoorziene omstandigheden (dood eigenaar) daargelaten, maar veel mensen dumpen een hond gewoon onder het mom "kind allergisch", of, "we krijgen er een kindje bij" of"we gaan ineeens meer werken". Zoiets KAN wel waar zijn, maar in het grootste deel van de gevallen heb ik toch mijn twijfels. :denken:

Ik ben het dus wel met je eens dat een hond tegenwoordig heel makkelijk afgedankt wordt...
sundancekid

tineke schreef:
sundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!! :denken:
Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezen :wink:
Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.
misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaar :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”