Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asielhonden
Moderator: moderatorteam
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Asielhonden
Ik kwam dit filmpje tegen, misschien kennen jullie em al, maar vond em toch het plaatsen waard...
http://nl.youtube.com/watch?v=S5LDHyG4I ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=S5LDHyG4I ... re=related
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik heb het niet uitgekeken, ik vind het zo zielig.meissielief schreef:Ik heb het afgezet , ik kan hier niet tegen

Ik kreeg gewoon de tranen in mijn ogen, als ik al die koppies zie.
Ik ben vroeger vrijwilligster geweest in een dierenasiel, maar eraan wennen deed ik nooit.
Eerst alleen honden uitlaten, en later hielp ik ook mee met schoonmaken.
Ik heb er nooit aan kunnen wennen, maar ik wou graag wat voor de dieren betekenen.
Omdat het asiel verhuisd was, kon ik er niet meer komen.
Nu ben ik vrijwilligster bij een ander asiel.( voor vogels en er komen soms ook zoogdieren binnen, of andere bijzondere dieren).
- Sheyla
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Abby
- Zeer actief
Ik zeg toch ook niet dat het verschrikkelijk is? Ik vond het gewoon een mooi, aandoenlijk en ontroerend filmpje over asielhondengotcha schreef:Ok is niet echt leuk,maar je moet ook realistisch zijn.
De kooien zijn perfect proper
De honden zien er doorvoed en gezond uit
de honden worden medisch behandelt
Hier krijgen de honden nog een kans op een diervriendelijke manier.En een asiel bestaat nu eenmaal uit kennels met tralies

Maar daarom mag je er nog wel medelijden mee hebben toch?

-
- Zeer actief
Da zeker da,daar heb je volledig gelijk inAbby schreef:Ik zeg toch ook niet dat het verschrikkelijk is? Ik vond het gewoon een mooi, aandoenlijk en ontroerend filmpje over asielhondengotcha schreef:Ok is niet echt leuk,maar je moet ook realistisch zijn.
Hier krijgen de honden nog een kans op een diervriendelijke manier.En een asiel bestaat nu eenmaal uit kennels met tralies![]()

Honden horen niet achter tralies, die horen lekker te rennen in bos en over het strand en daarna uitgeput in een lekker warm mandje te duiken.gotcha schreef:Valt wel mee hoor,hier zijn al vèèèèèèèèèèèèl erger dingen getoond. :N:
Voor mij is dit net zo goed dierenleed als welk ander dierenleed dan ook

-
- Zeer actief
Addy schreef:Honden horen niet achter tralies, die horen lekker te rennen in bos en over het strand en daarna uitgeput in een lekker warm mandje te duiken.gotcha schreef:Valt wel mee hoor,hier zijn al vèèèèèèèèèèèèl erger dingen getoond. :N:
Voor mij is dit net zo goed dierenleed als welk ander dierenleed dan ook
Natuurlijk,maar deze foto's zijn van een asiel,

-
- Zeer actief
gotcha schreef:Abby schreef:Ik zeg toch ook niet dat het verschrikkelijk is? Ik vond het gewoon een mooi, aandoenlijk en ontroerend filmpje over asielhondengotcha schreef:Ok is niet echt leuk,maar je moet ook realistisch zijn.
Hier krijgen de honden nog een kans op een diervriendelijke manier.En een asiel bestaat nu eenmaal uit kennels met tralies![]()
Gewoon dit,niet meer of minder.En ik heb haar gelijk gegeven en jou ook

Maar volgens mij wijken we af

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- tina12345
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen
-
- Actief
- tina12345
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen
-
- Zeer actief
dat was ook mijn punt,L&T schreef:Ik werk ook in een dierenasiel, en momenteel zijn er niet zo veel honden, maar het is idd zielig zelf kan ik er ook niet goed aan wennen. Maar als er geen dierenasiels bestonden waar waren ze dan he?

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb.
@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb.

@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ja precies, je zou toch maar komen te overlijden terwijl je nog honden hebt. Wat heb je dan toch een vreselijke mentaliteit dat je zo egoistisch bent om zelf eerder dood te gaan dan je honden. BahBah.sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb.![]()

Of je zou toch maar ineens je huis uitgezet worden en je baan verliezen. Dan heb je toch wel zo'n vreselijke mentaliteit als je je honden naar het asiel brengt in plaats van dat je ze het maar uit laat zoeken omdat je zelf geen rooie cent hebt. BahBah, vreselijk.

En voor het gedeelte van mensen dat dus echt gewoon te lam is om hun hond te verzorgen, heb ik nog steeds liever dat ze de hond naar het asiel brengen dan dat er weer eentje in het bos kan gaan zwerven of over een paar maanden uitgemergeld en kaalgevreten in een schuur ligt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!Shibby schreef:Ja precies, je zou toch maar komen te overlijden terwijl je nog honden hebt. Wat heb je dan toch een vreselijke mentaliteit dat je zo egoistisch bent om zelf eerder dood te gaan dan je honden. BahBah.sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
![]()
Of je zou toch maar ineens je huis uitgezet worden en je baan verliezen. Dan heb je toch wel zo'n vreselijke mentaliteit als je je honden naar het asiel brengt in plaats van dat je ze het maar uit laat zoeken omdat je zelf geen rooie cent hebt. BahBah, vreselijk.![]()
En voor het gedeelte van mensen dat dus echt gewoon te lam is om hun hond te verzorgen, heb ik nog steeds liever dat ze de hond naar het asiel brengen dan dat er weer eentje in het bos kan gaan zwerven of over een paar maanden uitgemergeld en kaalgevreten in een schuur ligt.

Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd

Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker?

Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!
Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker?

Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.
- Abby
- Zeer actief
Ik kan me hier wel in vinden hoor. Oké, onvoorziene omstandigheden (dood eigenaar) daargelaten, maar veel mensen dumpen een hond gewoon onder het mom "kind allergisch", of, "we krijgen er een kindje bij" of"we gaan ineeens meer werken". Zoiets KAN wel waar zijn, maar in het grootste deel van de gevallen heb ik toch mijn twijfels.sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.

Ik ben het dus wel met je eens dat een hond tegenwoordig heel makkelijk afgedankt wordt...
misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaartineke schreef:Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker?![]()
Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.