Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Nanna schreef:
massam schreef:ook zoiets inderdaad, maar bij een deense dog kun je vanuit de geschiedenis nog snappen wat ze bedoeld.

bij amerikaanse bullterrier kun je alles hebben dat ligt tussen:

Afbeelding

en

Afbeelding

toch best verschillend, dat zal zélfs pdb toe moeten geven

*ja er zijn meer types ambull maar ik pak even deze om het verschil aan te geven
Ze zijn allebei even eng :smile: :smile: :smile: :smile:
Zo eng dat hij je oren eraf knuffeld...

Ik zie dat je in den haag woont PdB

Ik daag PDB uit om eens kennis te maken met deze levensgevaarlijke Knuffel en Snurkende BullTerrier oja desnoods ook een Am buldog dan kan ze ff het verschil zien wat nu wat is ... Goed voor de rassenkennis van der en kan ze ff checken of er bij die honden asobaasjes lopen :wink: :pffff: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben benieuwd of ze erop ingaat...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

durft ze niet, :pffff:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb haar ook weleens een wandeling aangeboden met mijn duitse herder. Doet ze niet :19:
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ooh ik vind ze zo leuk die Bull terriers. Wij hadden er 1 op puppencursus. Het leek wel of ie uit een tekenfilm kwam,, helemaal wit met 1 zwart oog.

Het mannetje heet Dirk en hij en mijn beagle Charlie waren toen ze elkaar zagen direct dikke vrienden.
Helaas zien we ze nu nooit meer, maar sinds die puppencursus ben ik weg van alle "dirken" :mrgreen:

Oh enne PdB gaat heus niet op je aanbod in...stel je voor dat je je ongefundeerde geblaat moet bijstellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:nou, nu komt dè discussie:
wat nou, als een moeilijke hond losloopt en die grijpt een hond, die is aangelijnd? :denken:

Dus.. dàn zijn de rollen omgedraaid..
ja dat heb ik toch gehad? Mijn hond was ook kantje boord destijds... als daar een kind mee had gelopen was het einde hond geweest... zelfs ik had nog de hulp van de trekhaak van een auto nodig om de hond langzaam te wurgen.
Ik kijk de hond er niet op aan... wel de eigenaar die hem daarna net zo hard weer liet loslopen... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

astrid schreef:Ik heb haar ook weleens een wandeling aangeboden met mijn duitse herder. Doet ze niet :19:
ik ook toen bij Marc en Martijn die agility dag... deed ze ook al niet :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

astrid schreef:Ik heb haar ook weleens een wandeling aangeboden met mijn duitse herder. Doet ze niet :19:
Heb ik desnoods ook in de aanbieding voor der :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ja, daar komen ze , eindelijk de Am Bullterriers liefhebbers èn eigenaren
die wilde ik jùist hebben, om een discussie met hùn aan te gaan :ok:

Maar ik geloof dat ze tòch niet durven, is dat goed gedacht? :denken:
Want ze gaan dit onderwerp wel heel erg vermijden ( wat ik al had verwacht) :19:

Maar ik neem jullie voortaan dus niet meer serieus , àls er weer gezegd wordt:
dat die loslopende hond, die op hùn aangelijnde hond aankomt stormen een:
"aso-hond " is , die "niet goed luistert" en een "aso-eigenaar heeft"

:roll:

discussie wat mìj betreft laten we het hierbij en is gesloten
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Pak-de-bal schreef:
Dat denk je, we draaien net warm :mrgreen:
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

:sst: :smile:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

massam schreef:ook zoiets inderdaad, maar bij een deense dog kun je vanuit de geschiedenis nog snappen wat ze bedoeld.

*ja er zijn meer types ambull maar ik pak even deze om het verschil aan te geven
oké nog wat vragen beantwoorden dan:

wat maakt het uit hóe hij er uit zag? :denken:

Er is weer eens een klein hondje doodgebeten en een meisje is ontroostbaar
moet je dan nog precies weten hóe die "aso" hond er uit zag ?

het zou mij geen bast interesseren
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Pak-de-bal schreef:ja, daar komen ze , eindelijk de Am Bullterriers liefhebbers èn eigenaren
die wilde ik jùist hebben, om een discussie met hùn aan te gaan :ok

Dat zijn wel weer reacties die echt goed te volgen zijn he :roll:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Pak-de-bal schreef:ja, daar komen ze , eindelijk de Am Bullterriers liefhebbers èn eigenaren
die wilde ik jùist hebben, om een discussie met hùn aan te gaan :ok:

Maar ik geloof dat ze tòch niet durven, is dat goed gedacht? :denken:
Want ze gaan dit onderwerp wel heel erg vermijden ( wat ik al had verwacht) :19:
Pak, er zijn hier geen AmBullterrier eigenaren of -liefhebbers. Het ras bestaat niet, namelijk. Als je een beetje goed had gelezen had je dat inmiddels kunnen weten. Er kan zich dus ook niemand melden.

Afgezien daarvan heb je dit onderwerp in het Discussieforum geplaatst. Ik begin me af te vragen waarom. Het lijkt er zeer sterk op dat je alleen je gelijk wilt halen. Ik vraag me dan bovendien af wèlk gelijk aangezien je een open vraag hebt gesteld.

Er is bovendien een verschil tussen een moeilijke hond hebben of een aso zijn. Er zijn keurige mensen met moeilijke honden. Die mensen zullen zoveel mogelijk proberen te vermijden dat hun moeilijke honden problemen veroorzaken. Dat soort mensen vind je hier op het forum.
Aso's interesseert het geen bal of hun hond problemen veroorzaakt. Voor het begrip over de standpunten die hier worden ingenomen is het cruciaal dat je het verschil snapt.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Jij weet niet eens over welk ras het gaat. Als Juul weer eens wordt lastig gevallen door een zwart witte hond, dan zal ik het voor het gemak ook maar een Stabij noemen. Goh, nu ik erover nadenk, lopen er toch wel heel veel valse Stabij's rond....Ik vind dat Bauke voortaan maar een muilkorf om moet. Veel te veel zwart witte honden die niet te vertrouwen zijn. En geen smoesjes he? Gewoon muilkorven die hap :neenee:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: discussie wat mìj betreft laten we het hierbij en is gesloten
:denken: omdat je je zin niet krijgt...??

Ik ben geen bullterrier-liefhebber maar misschien zal er best ooit 1 komen, vind het geweldig mooie honden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toch bekruipt mij inderdaad ook weleens het gevoel van 'omgekeerde wereld'. Veel mensen hier zijn nogal fel mbt loslopende honden die naar hun aangelijnde hond toekomt. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat toch weer naar de gegrepen hond en de eigenaar gekeken wordt als een aangelijnde hond wordt gegrepen/doodgebeten. Ik heb al gelezen dat kleine honden het kunnen uitlokken, of er een andere trigger kan zijn.

Je moet eens weten wat voor triggers Bram van aangelijnde hondagressieve honden krijgt qua fixeren e.d., maar dat is toch nog steeds geen enkel excuus dat hij er naartoe zou gaan? Ik kijk ook wel link uit hoor (en Bram ook), daar niet van :wink:

Wat me ook opvalt, is dat mensen erg veel verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de gegrepen hond neerleggen. Als er een volwassene bij de Beagle had gelopen, had die meer kunnen doen dan een kind. Maar toen ik eerder een keer zei dat ik er uit ervaring vanuit ga dat de eigenaar van een hond die op Bram duikt geen poot uitsteekt, vonden mensen dat maar raar. Waar was de eigenaar van de Ambull (of hoe het ras ook heet :wink: ) toen die bovenop de Beagle dook? Hoe is het nou toch mogelijk dat mensen het voor die eigenaar opnemen? Je moet toch als eigenaar in staat zijn om je hond van een andere hond te trekken? Net zoals ik in staat wordt geacht om Bram niet naar een aangelijnde hond te laten gaan?

Als ik post dat ik met Bram niet ga trainen op een veld waar een dekrijpe teef loopt, weten mensen niet hoe hard ze moeten beweren dat ze hun hond altijd onder controle hebben en dat dit bij iedereen zo zou moeten zijn. Maar als een hond een andere hond doodbijt geldt die controle ineens niet meer? Dan is het een ongelukje dat iedereen kan overkomen? Ik kan daar niet bij, sorry.

Als je niet in staat bent om je hond van een andere hond te trekken, moet je gewoon lekker met een andere hond gaan lopen. Als je Bram een flinke schop geeft, ligt hij drie meter verder, dus ik kan hem altijd aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:

oké nog wat vragen beantwoorden dan:

wat maakt het uit hóe hij er uit zag? :denken:

Er is weer eens een klein hondje doodgebeten en een meisje is ontroostbaar

het zou mij geen bast interesseren
dat maakt voor mij niet uit.

voor jou bepaalt dat alles. jij hebt namelijk maar 1 totaal scheef beeld van die zogenaamde aso hond.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef:

zwart-wit in dit geval

en jij sluit de discussie dus weer het ik ik ik
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

je hebt helemaal gelijk, en volgens mij is dat ook aangehaald dat er echt een laml*l, met die ambull liep, dat valt niet goed te praten, nooit :roll:
als mijn hond in de aanval gaat(stel hij krijgt die kans) dan zet ik een sprint in om hem ervanaf te halen, ten alle tijden.

dus die kant is ook zeker fout geweest, niets op af te dingen :19:
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:
voor jou bepaalt dat alles. jij hebt namelijk maar 1 totaal scheef beeld van die zogenaamde aso hond.
Er zijn toch ook rassen die een flinke aantrekkingskracht hebben op aso's? :wink: Ik liep een tijdje geleden in de binnenstad van Groningen en heb nog nooit zoveel Cane Corso's/Rottweilers/Staffs gezien die verdacht slecht onder controle stonden met eigenaren die verdacht veel op aso's leken. Ik kan me best voorstellen dat het beeld van die honden bij veel mensen niet erg positief is, gewoon door wat ze zien.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Toch bekruipt mij inderdaad ook weleens het gevoel van 'omgekeerde wereld'. Veel mensen hier zijn nogal fel mbt loslopende honden die naar hun aangelijnde hond toekomt. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat toch weer naar de gegrepen hond en de eigenaar gekeken wordt als een aangelijnde hond wordt gegrepen/doodgebeten. Ik heb al gelezen dat kleine honden het kunnen uitlokken, of er een andere trigger kan zijn.

Je moet eens weten wat voor triggers Bram van aangelijnde hondagressieve honden krijgt qua fixeren e.d., maar dat is toch nog steeds geen enkel excuus dat hij er naartoe zou gaan? Ik kijk ook wel link uit hoor (en Bram ook), daar niet van :wink:
maar dan is dat toch ook zo? Volgens mij wordt er al diverse malen aangegeven dat dit geen excuus mag zijn, maar ik weet ook dat kleine hondjes die gaan rennen ook als een trigger werken op mijn honden... kleine keffers evenzo... Dat ik daar dan rekening mee houdt dat lijkt me logisch, ze mogen er niet eens naar kijken, laat staan mee spelen (pups is overigens een heel ander verhaal gelukkig).

De hond kan daar niets aan doen als hij daardoor getriggert wordt, de eigenaar des te meer.
Wat me ook opvalt, is dat mensen erg veel verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de gegrepen hond neerleggen. Als er een volwassene bij de Beagle had gelopen, had die meer kunnen doen dan een kind.
ja en daar blijf ik ook bij, een kind kan zoiets niet oplossen... Die vader kon toch uiteindelijk ook die hond in de sloot drukken, als hij erbij was geweest was dat dus al eerder gelukt. Wat weer niet de schuld van de ander afschuiven is maar wel vaak waarheid, hoe lullig ook.
Maar toen ik eerder een keer zei dat ik er uit ervaring vanuit ga dat de eigenaar van een hond die op Bram duikt geen poot uitsteekt, vonden mensen dat maar raar. Waar was de eigenaar van de Ambull (of hoe het ras ook heet :wink: ) toen die bovenop de Beagle dook? Hoe is het nou toch mogelijk dat mensen het voor die eigenaar opnemen? Je moet toch als eigenaar in staat zijn om je hond van een andere hond te trekken? Net zoals ik in staat wordt geacht om Bram niet naar een aangelijnde hond te laten gaan?
ik ga er ook vanuit dat de eigenaar van de andere hond niets doet, dit heb ik nu al meegemaakt (toen ook met Dusty toen die gegrepen werd).
Als ik post dat ik met Bram niet ga trainen op een veld waar een dekrijpe teef loopt, weten mensen niet hoe hard ze moeten beweren dat ze hun hond altijd onder controle hebben en dat dit bij iedereen zo zou moeten zijn. Maar als een hond een andere hond doodbijt geldt die controle ineens niet meer? Dan is het een ongelukje dat iedereen kan overkomen? Ik kan daar niet bij, sorry.
ja dat vind ik ook, een hond moet ten alle tijde onder controle staan bij mij ook met loslopende teven... zeker bij loslopende teven misschien wel.
Maar een ongeluk kan idd. gebeuren, mijn riem is ook weleens geknapt... tja dat gebeurd... :19: alles leeft nog overigens dus dat bij voorbaat maar het kan wel.. ik ben een mens... mijn hond is ook weleens uit de auto ontsnapt omdat ik het deurtje nog niet dicht had... helaas... dat kan...
Ik zeg toch ook dat het een fout is van de eigenaar en niet goed te praten is maar dat je een kind dus niet met een hond moet laten lopen alleen... daar blijf ik bij...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als mijn hond in de aanval gaat(stel hij krijgt die kans) dan zet ik een sprint in om hem ervanaf te halen, ten alle tijden.
Dat bedoel ik :wink: :ok:

Bram heeft een keer samen met Sita een angstige chihuahua opgejaagd. Dan sta ik ook binnen no time naast hem om hem te grijpen. Kut dat het gebeurt, maar als het een keer gebeurt, zorg ik dat het niet uit de hand loopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
Er zijn toch ook rassen die een flinke aantrekkingskracht hebben op aso's? :wink: Ik liep een tijdje geleden in de binnenstad van Groningen en heb nog nooit zoveel Cane Corso's/Rottweilers/Staffs gezien die verdacht slecht onder controle stonden met eigenaren die verdacht veel op aso's leken. Ik kan me best voorstellen dat het beeld van die honden bij veel mensen niet erg positief is, gewoon door wat ze zien.
ik zie ze zo goed als nooit... misschien dat dit alleen in wat grotere steden voorkomt (gelukkig dan maar, want ik zie het ook liever helemaal niet) ik ken het dus ook alleen van tv etc. hier op straat kom ik ze amper tegen. Wel bullteriers zo heel af en toe of staffs maar bij hele normale mensen met hele normale ideeen :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
massam schreef:
ik zie ze zo goed als nooit... misschien dat dit alleen in wat grotere steden voorkomt (gelukkig dan maar, want ik zie het ook liever helemaal niet) ik ken het dus ook alleen van tv etc. hier op straat kom ik ze amper tegen. Wel bullteriers zo heel af en toe of staffs maar bij hele normale mensen met hele normale ideeen :wink:
Ik ken het gelukkig ook niet uit mijn omgeving, de honden hier waar ik last van hebt zijn de vuilnisbakken uit oeps nesten die practisch gratis werden weggedaan, en bij mensen terecht zijn gekomen die het geen **** intresseert.

De zogenaamde krachtige rassen hier zitten bij mensen met een warm hart voor het ras die , absoluut geen rottigheid willen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:
De zogenaamde krachtige rassen hier zitten bij mensen met een warm hart voor het ras die , absoluut geen rottigheid willen :wink:
Hmm, dat zie ik hier toch wel iets anders :wink: Niet zozeer aso's die op rottigheid uit zijn hoor, dat niet. Maar ik ken aardig wat krachtige rassen met bazen die tegen mij gaan roepen als hun hond grommend aan komt stormen "oh dat zoeken ze zelf wel uit". Of die dat niet eens roepen maar gewoon niet eens zien waar hun hond mee bezig is.
En dan hebben we er nog wat die volgens mij zijn aangeschaft als een labje (en dan met het idee dat die zo makkelijk zijn) in een andere kleur.
Trouwens, de lab-reuen die Moos behoorlijk gingen domineren kwamen we ook nogal vaak tegen. Met bazen die dan dachten dat ze leuk gingen spelen ofzo :denken:

Ik ken ook heel veel kleinere, niet zo 'krachtige' honden die zo aangeschaft zijn, met bazen die totaaaal niet opletten. Alleen tja, die krijg ik dan zelf nog wel makkelijk weg (over het algemeen).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

wedden dat ze dat niet roepen als hun hond op een grotere hond afstormt :idea:
ik verbaas me ook altijd weer over mensen hoor
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
massam schreef:

Ik ken het gelukkig ook niet uit mijn omgeving, de honden hier waar ik last van hebt zijn de vuilnisbakken uit oeps nesten die practisch gratis werden weggedaan, en bij mensen terecht zijn gekomen die het geen **** intresseert.

Hier in de buurt woont 1 am. staff die loopt altijd aangelijnd en een akita ook altijd aangelijnd.
Verder is het hier golden,labje en beagle wat de klok slaat en inderdaad vaak los.
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:ik zie ze zo goed als nooit... misschien dat dit alleen in wat grotere steden voorkomt (gelukkig dan maar, want ik zie het ook liever helemaal niet) ik ken het dus ook alleen van tv etc. hier op straat kom ik ze amper tegen. Wel bullteriers zo heel af en toe of staffs maar bij hele normale mensen met hele normale ideeen :wink:
Het maakt heel veel uit waar je woont. Ik woon in een dorp met ontzettend veel herders, jachthonden en labradors. Maar rijd ik door Kanaleneiland dan zie ik heel andere honden (van het gespierde soort zeg maar).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: Maar een ongeluk kan idd. gebeuren, mijn riem is ook weleens geknapt...
Maar dan ren je er toch keihard achteraan en trek je je hond van de andere hond af, desnoods met geweld?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”