Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef:
corason del perro schreef: Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt :wink: ) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.
een beagle zit daarvoor niet aan de lijn, maar ze zitten aan de lijn , in bossen en zo, omdat ze gewoon niet terugkomen. :wink:
hebben echt bloemkolen in die oren.
Dat kan ook angst zijn, dat blaffen, mijn hond staat altijd te blaffen tegen honden , die hij erg angstig vindt.

Even voor de verduidelijking mijn teefje is een hond die weinig accepteerd van andere honden maar tot nu toe niet meer deed dan een eerlijke correctie. Ik had dit dus ook echt niet zien aankomen en was me kapot geschrokken!!!
dit vind ik wel typisch, je wéet hoe je hond kan zijn, en toch ben je je rot geschrokken, dat er toch iets gebeurde.
het is niet geheel onverwachts, toch? :denken:

Echt waar dit kan nou eenmaal gebeuren. Jou hondje kan ook op een dag jou enorm verrassen door gedrag wat jij nooit van hem zou verwachten ik denk dat je de reacties die de mensen hier (met een hele hoop ervaring) uiten dan wel zou begrijpen. Een dier blijft een dier en is nooit voor 100% voorspelbaar of betrouwbaar.
ben ik niet met je eens:
na 6 jaar ken ik mijn hond nu door en door !!
En daarom kàn ik ingrijpen in situaties wat hem niet bevalt of , dat ik denk:
dit gaat fout.
En ik wil ook even kwijt een klein meisje hoort niet met een hond te lopen en al helemaal niet zonder toezicht!
ze was een jaar of 6 `a 7 , schat ik , niet echt klein te noemen en , is dit weer een "de ander heeft het altijd gedaan" = excuus? :denken:
mens wat weer een wijsheden

als wij jou toch niet hadden om ons op alles te wijzen hoe moest het dan wel niet gaan in de grote hondenwereld :denken:

bedankt echt bedankt :blah: :blah:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Daisy@ schreef:Spike is als pup aangevallen door een sheltie... bijna in z'n oogje gebeten, was net er naast..... Moet ik nu gelijk alle rassen die op een sheltie lijken op de zwarte lijst zetten? Ik dacht het niet.

Wat dat is wat jij volgens mij doet PDB.

En natuurlijk wonen sommige rassen nu eenmaal vaker bij luitjes die ze als 'pikverlenger' hebben.
Maar dat is toch geen reden om die rassen allemaal over één kam te scheren.
Iedereen die hier zo'n soort hond heeft, om maar in jouw straatje te praten, weet waar hij mee aan de lijn loopt en handelt hier naar.
nogmaals:
het ligt ècht niet aan mij, hoor, dat ze zo vaak in de media voorkomen
Maar dan vraag je je wèl af,... waarom?...?? :19:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Het maakt mij geen ruft uit wat voor rassen het zijn geweest. Of het nou een keffende rotswiffer was, een bananerige Beagle of een Fixerende Fox aan de lijn die is doodgebeten en of de loslopende hond nou een dogo in het kwadraat, een niet bestaande vechthond, een goedbedoelende sul met iets te veel lompigheid of een gehandicapte Pekinees met twee poten was. En of de doodgebetene nou werd uitgelaten door Martin Gaus, een baby in een luier of een Sjon met Tattoo's, ook dat is mij om het even. Feit is dat de ene hond los de andere aangelijnd heeft doodgebeten. Naar ik aanneem in een aanlijngebied. Dan zit je in mijn ogen gewoon fout als baas van de loslopert. Of je hebt hem niet kunnen houden, dan heb je teveel hond voor te weinig overwicht. Of hij liep lekker los, dan ben je een eikel. Of jij deed normaal nooit iets, nou, dan is hij een beetje geshuffeld. Of hij is ontsnapt, en ook dat is de verantwoordelijkheid van de baas.

Dus. Pak. In reactie op jouw initiele vraag: ik vind dat in dezen de baas van de loslopende hond gewoon fout zat. Punt.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pak-de-bal schreef:
Daisy@ schreef:Spike is als pup aangevallen door een sheltie... bijna in z'n oogje gebeten, was net er naast..... Moet ik nu gelijk alle rassen die op een sheltie lijken op de zwarte lijst zetten? Ik dacht het niet.

En natuurlijk wonen sommige rassen nu eenmaal vaker bij luitjes die ze als 'pikverlenger' hebben.
Iedereen die hier zo'n soort hond heeft, om maar in jouw straatje te praten, weet waar hij mee aan de lijn loopt en handelt hier naar.
nogmaals:
Omdat ze té vaak in verkeerde handen vallen... jammergenoeg.
Maar is dat een reden om maar gelijk álle honden van zo'n ras maar gelijk over één kam te scheren???
Er zijn je al genoeg aanbiedingen gedaan om eens te gaan kijken naar een, voor jou, enge hond. Maar dat wil je ook niet.
Er zijn er genoeg die gewoon héél lief zijn. En waarvan de bazen weten waar ze mee lopen.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 12 mar 2008 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef:
corason del perro schreef:
Echt waar dit kan nou eenmaal gebeuren. Jou hondje kan ook op een dag jou enorm verrassen door gedrag wat jij nooit van hem zou verwachten ik denk dat je de reacties die de mensen hier (met een hele hoop ervaring) uiten dan wel zou begrijpen. Een dier blijft een dier en is nooit voor 100% voorspelbaar of betrouwbaar.
ben ik niet met je eens:
dit gaat fout.
Ik geloof hier ook niet zo in hoor. Natuurlijk is een hond niet 100% voorspelbaar, maar de kans dat Bram met een Beagle in z'n bek gaat schudden is erg klein. Ik schreef al eerder dat de bijtincidenten hier in de buurt zeker niet uit het niets kwamen. Die honden waren al geen lieverdjes tov andere honden. Ik snap ook niet zo goed dat mensen zo doordrammen over het feit dat elke hond potentieel een andere hond kan doodbijten. Het is toch geen schande om met een hond te lopen die dat wellicht zou kunnen doen, als je maar je verantwoordelijkheid neemt om het te voorkomen.

Ik ben dan weer alert op contacten tussen Bram en onbekenden omdat ik weet dat hij wel eens minder aardig kan doen tegen mensen. Niemand die mij er op veroordeelt zolang ik voorkom dat hij iemand bijt.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 12 mar 2008 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

corason del perro schreef:Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt ) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.

Pak-de-bal schreef:een beagle zit daarvoor niet aan de lijn, maar ze zitten aan de lijn , in bossen en zo, omdat ze gewoon niet terugkomen
Lezen!!!! Ze zegt dat haar eigen hond aan de lijn zit, ze zegt helemaal niet dat de beagle aan de lijn zit. :roll:
Pak-de-bal schreef:
ze was een jaar of 6 `a 7 , schat ik , niet echt klein te noemen en , is dit weer een "de ander heeft het altijd gedaan" = excuus? :denken:
Ik werk dagelijks met kinderen van deze leeftijd en ik kan je verzekeren dat kinderen van die leeftijd niet alleen wèl klein te noemen zijn maar zoals ik ook zei niet adequaat KUNNEN reageren in een dergelijke situatie. Een kind van die leeftijd is überhaupt niet in staat een hond verantwoord zelfstandig uit te laten, zonder direct toezicht van een volwassene dus.
Dat heeft niets te maken met excuus, dat is een feit.
Niemand praat hier goed wat de andere hond gedaan heeft. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:

nogmaals:
omdat helaas er ook mensen zijn die inderdaad niet op een verantwoorde manier met hund bezig zijn en eendwergpeodel nou eenmaal minder uitnodigd voor zo'n mensen om te kopen. Maar gelukkig is dit nog altijd een hele kleine groep hoor. De meeste mensen die ik ken en die een dergelijk ras aan de lijn hebben zijn zeer goed met hun honden bezig. Weten precies wat ze aan de lijn hebben en hebben samen met hun hond een leuk bestaan.

en omdat er blijkbaar meer mensen zijn die kortzichtig zijn :roll:

overigens kan je hond 6 jaar zijn, je weet nou eenmaal nooit helemaal zeker hoe een hond reageerd in bepaalde situaties. Ik heb het ds nu niet over de beagle met de dog.
Ik ken Mika ook door en door. Hij is ook bijna 6. En toch is hij laatst uitgevallen ten opzichte van een andere hond. mika is niet vals, is erg sociaal te noemen zelfs. En ja, ik schrok. Vind ik een normale reactie.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Pak-de-bal schreef:
corason del perro schreef: Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt :wink: ) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.
een beagle zit daarvoor niet aan de lijn, maar ze zitten aan de lijn , in bossen en zo, omdat ze gewoon niet terugkomen. :wink:
Dat kan ook angst zijn, dat blaffen, Dat blaffen is voor mijn hond en een hoop andere dus juist een trigger mijn hond staat altijd te blaffen tegen honden , die hij erg angstig vindt.

Mijn hond zit daarom altijd aan de riem als ik een beagle zie niet andersom!

Even voor de verduidelijking mijn teefje is een hond die weinig accepteerd van andere honden maar tot nu toe niet meer deed dan een eerlijke correctie. Ik had dit dus ook echt niet zien aankomen en was me kapot geschrokken!!!
dit vind ik wel typisch, je wéet hoe je hond kan zijn, en toch ben je je rot geschrokken, dat er toch iets gebeurde.

Weet je wat ik jammer vind, dat je al 6 jaar een hond hebt en dan aan geeft hem door en door te kennen. Terwijl je kennelijk weinig verstand hebt van honden gedrag. Ik schrijf mijn teef accepteerd niet veel van andere honden( wat mag dat dan niet weet je ik erger mij er een beetje over dat er mensen zijn die denken dat alle honden maar met elkaar moeten spelen als een hond uit het niets op de mijne duikt om te spele pikt ze dit inderdaad niet en dat is haar recht!) MAAR DAT ZE ALTIJD EERLIJK GECORRIGEERT HEEFT! Dus ja het kwam wel geheel uit onverwachte hoek! Ik ken mijn hond nu ook al zon 4 jaar en d8t haar door en door te kennen maar van zoiets moet je dus gewoon nooit uitgaan dat is wat ik je duidelijk probeer te maken. Met een beetje verstand van honden gedrag zou je zoiets heel goed begrijpen.

ben ik niet met je eens:
dit gaat fout.

Als jij denkt dit gaat fout zie jij je hond dus bepaalde signalen afgeven ja dan kan je ingrijpen echter zijn er ook momenten waarin honden zo snel handelen dat jij ze echt niet meer voor bent en dus gewoon weg niet optijd in KAN grijpen
En ik wil ook even kwijt een klein meisje hoort niet met een hond te lopen en al helemaal niet zonder toezicht!
6 of 7 jaar is nog altijd klein te jong om een hond onder controle te houden. Hiermee wou ik helemaal niet zeggen dat zei het gedaan heeft :neenee: Zeg waar zie je me vooraan. Ik zei dat ik er niet bij was en er dus ook niks over kan zeggen. Maargoed ik zou niet willen dat er zoiets zou geneuren bij mijn "kinderen" en daarom zou ik ze nooit alleen met een hond laten lopen. Als er twee onstuimige labradors gaan spelen kan een meisje van zes ook hatrd omver gerend worden en er iets aan overhouden. Een 6 jarige kan je gewoon aan geen een hond toe vertrouwen alleeen!!! Klaar.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:ja, daar komen ze , eindelijk de Am Bullterriers liefhebbers èn eigenaren
die wilde ik jùist hebben, om een discussie met hùn aan te gaan :ok:

Maar ik geloof dat ze tòch niet durven, is dat goed gedacht? :denken:
Want ze gaan dit onderwerp wel heel erg vermijden ( wat ik al had verwacht) :19:

Maar ik neem jullie voortaan dus niet meer serieus , àls er weer gezegd wordt:
dat die loslopende hond, die op hùn aangelijnde hond aankomt stormen een:
"aso-hond " is , die "niet goed luistert" en een "aso-eigenaar heeft"

:roll:

discussie wat mìj betreft laten we het hierbij en is gesloten
Volgens mij is meerdere malen al gezegd dat een amm bullterrier niet bestaat.
Wat wil je nou precies? Dat iedereen zegt dat het moordwapens zijn? En dan, ben je dan blij? Vind je het niet opvallend dat niemand het zegt? Want weet je (hou je vast) misschien is het wel niet zo! Nanni is bv aangevallen door een Jack Russell, Westie, Hollandse Herder, en en dalmatier. zit ook niet echt een duidelijke llijn in. Ja 2x een kleine terrier :mrgreen:
Maar toch heeft Nanni vandaag weer zo leuk met een JR gespeelt, want weet je, ze zijn niet allemaal agressief :cheer:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Inge schreef:Lezen!!!! Ze zegt dat haar eigen hond aan de lijn zit, ze zegt helemaal niet dat de beagle aan de lijn zit. :roll:
ja, dat heb ik ook gelezen, maar dan nog kan dat zo zijn toch?
De beagle komt niet dichterbij om lekker te snufflen., maar blijft op een afstand blaffen,
zo was het toch?
Dat heeft niets te maken met excuus, dat is een feit.
Niemand praat hier goed wat de andere hond gedaan heeft. :roll:
[/quote]

gelukkig wel ja,
maar het is wel frappant, dat het elke keer weer genoemd wordt, ik was niet eens op het idee gekomen:
ik zag een wild dier òp een klein hondje afstormen en of nou Sinterklaas die hond vast had ,
dat maakt niet uit :
hij is doodgebeten

want het bewijs is:
die vader nam het over, en die is het ook niet gelukt , !! dus wat nou kleine kind??
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Dat kan ook angst zijn, dat blaffen, mijn hond staat altijd te blaffen tegen honden , die hij erg angstig vindt.

ben ik niet met je eens:
dit gaat fout.
ik mag het niet zeggen maar eigenlijk hoop ik een keer dat Bauke zich honds gaat gedragen...(niet qua killen mag ik hopen) misschien dat je dan weleens een paar keer nadenkt voor je zoiets belachelijks opschrijft.
Laatst gewijzigd door malinois op 12 mar 2008 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

corason del perro schreef:Ik schrijf mijn teef accepteerd niet veel van andere honden( wat mag dat dan niet weet je ik erger mij er een beetje over dat er mensen zijn die denken dat alle honden maar met elkaar moeten spelen als een hond uit het niets op de mijne duikt om te spele pikt ze dit inderdaad niet en dat is haar recht!) MAAR DAT ZE ALTIJD EERLIJK GECORRIGEERT HEEFT! Dus ja het kwam wel geheel uit onverwachte hoek! Ik ken mijn hond nu ook al zon 4 jaar en d8t haar door en door te kennen maar van zoiets moet je dus gewoon nooit uitgaan dat is wat ik je duidelijk probeer te maken. Met een beetje verstand van honden gedrag zou je zoiets heel goed begrijpen.
Maar dit vind ik toch al iets anders dan 'geheel onverwachts' zeg maar. Dat ze nu verder ging dan alleen een correctie is onverwacht, maar er was al wel een ontwikkeling dat ze uberhaupt al weinig van andere honden pikte.
Ik denk zeker ook dat honden je onaangenaam kunnen verrassen soms, en dat ze onverwacht gedrag kunnen gaan vertonen. Maar ik zie Saar toch echt eerlijk waar geen chihuahua doodbijten hoor :19:
Ze is wel een tikkeltje angstig hondje voor sommige grote honden, uitvallen heeft ze echter nog nooit gedaan uit angst. Als dat zou gebeuren zou ik ook zeggen 'onverwacht', maar niet helemaaaaaaaaaaal totaal onverstelbaar onverwacht gezien haar karaktertje. Ik zie Saar echt niet snel opeens uit angst uit gaan vallen, echt niet, maar het zou eventueel wellicht misschien kunnen.
Dat ze opeens een chihuahua grof aan gaat vallen, dat is een geheel andere categorie van 'onverwacht' en dat zie ik dus echt niet gebeuren bij haar zoals ze nu is :19:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef:
ben ik niet met je eens:
dit gaat fout.
Ik geloof hier ook niet zo in hoor. Natuurlijk is een hond niet 100% voorspelbaar, maar de kans dat Bram met een Beagle in z'n bek gaat schudden is erg klein. Ik schreef al eerder dat de bijtincidenten hier in de buurt zeker niet uit het niets kwamen. Die honden waren al geen lieverdjes tov andere honden. Ik snap ook niet zo goed dat mensen zo doordrammen over het feit dat elke hond potentieel een andere hond kan doodbijten. Het is toch geen schande om met een hond te lopen die dat wellicht zou kunnen doen, als je maar je verantwoordelijkheid neemt om het te voorkomen.

Ik ben dan weer alert op contacten tussen Bram en onbekenden omdat ik weet dat hij wel eens minder aardig kan doen tegen mensen. Niemand die mij er op veroordeelt zolang ik voorkom dat hij iemand bijt.
Ik ben het helemaal eens dat iemand die weet dat zijn hond wellicht een ander zou kunnen verwonden zijn verandwoording zou moeten nemen en dus zijn hond moet aanlijnen en/of als het heel extreem is muilkorven.
Maar nogmaals een hond kan zeker gedrag vertonen wat je absoluut niet van hem verwacht ook al ken je je hond heel lang. En nog maals vergissen is menselijk dus misschien zie je iets als eigenaar wel een beetje over het hoofd hoeveel verstand je ook van honden/jou hond hebt en dan kan een vervelende situatie nu eenmaal wel eens gebeuren.

Ik probeer hiermee ook echt niet goed te praten dat honden elkaar dood bijten! Maar meer op het feit dat er wel eens iets onverwachts kan gebeuren en ik denk dat bij de meeste incidenten honden helemaal geen schade leiden of wel schade leiden maar niet zomaar sterven dat is meteen weer het andere uiterste. Het kan ook zo zijn dat er ineens een kat langs je hond voorbij rent en hij hem eerder ziet als jij en de jacht inzet (maar een voorbeeld) daar ben je van te voren ook vaak niet op bedacht en kan nogal vervelende uitkomst opleveren. In hoeverre kan je zoeits verkomen??
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:want het bewijs is:
die vader nam het over, en die is het ook niet gelukt , !! dus wat nou kleine kind??
als pa dochter niet alleen met hond had laten lopen had hij eerder in kunnen grijpen... DAT proberen we nu al tig keer duidelijk te maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:ik mag het niet zeggen maar eigenlijk hoop ik een keer dat Bauke zich honds gaat gedragen...(niet qua killen mag ik hopen) misschien dat je dan weleens een paar keer nadenkt voor je zoiets belachelijks opschrijft.
Euh...omdat mijn hond niet vecht, niet de confrontatie opzoekt en geen andere honden bijt, gedraagt hij zich 'on-honds'? :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pak-de-bal schreef: maar het is wel frappant, dat het elke keer weer genoemd wordt, ik was niet eens op het idee gekomen:
Dat is met jou ook het probleem geloof ik, je denkt niet genoeg na. :mrgreen: Het spijt me PdB, maar je bent echt niet helemaal van deze wereld. :19:
Pak-de-bal schreef:ik zag een wild dier òp een klein hondje afstormen en of nou Sinterklaas die hond vast had ,
dat maakt niet uit :
hij is doodgebeten
Jij hebt een bepaald beeld in je hoofd en houdt daar heel star aan vast. Jij wéét helemaal niet of die hond als een wilde op de beagle is afgerend, je was er niet bij, net zomin als ik dat was.
Het maakt inderdaad niet meer uit, de hond is doodgebeten en dat is iets wat nooit had mogen gebeuren, daar is iedereen het volgens mij wel over eens hoor. :wink: De eigenaar van de Am. Bulldog is daar verantwoordelijk voor, die had moeten zorgen dat het niet kon gebeuren.
Volgens mij is er hier niemand die beweert dat het de schuld van het kind is. :roll:
Als de vader erbij was geweest op het moment dat het gebeurde, had hij de beagle desnoods boven zijn hoofd kunnen tillen en op die manier hebben kunnen voorkomen dat de Am. Bulldog de beagle te pakken kreeg. Een kind van 6 jaar kan dat niet en als ze het wel kan, haalt het weinig uit bij een grote hond, die kan er dan nog steeds bij. :wink:
In mijn ogen heeft de volwassene in het gezin van dit meisje (vader/moeder) dus ook niet echt zijn verantwoordelijkheid genomen, met alle gevolgen van dien. Hij is niet schuldig, maar wel nalatig geweest. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
corason del perro schreef:Ik schrijf mijn teef accepteerd niet veel van andere honden( wat mag dat dan niet weet je ik erger mij er een beetje over dat er mensen zijn die denken dat alle honden maar met elkaar moeten spelen als een hond uit het niets op de mijne duikt om te spele pikt ze dit inderdaad niet en dat is haar recht!) MAAR DAT ZE ALTIJD EERLIJK GECORRIGEERT HEEFT! Dus ja het kwam wel geheel uit onverwachte hoek! Ik ken mijn hond nu ook al zon 4 jaar en d8t haar door en door te kennen maar van zoiets moet je dus gewoon nooit uitgaan dat is wat ik je duidelijk probeer te maken. Met een beetje verstand van honden gedrag zou je zoiets heel goed begrijpen.
Maar dit vind ik toch al iets anders dan 'geheel onverwachts' zeg maar. Dat ze nu verder ging dan alleen een correctie is onverwacht, maar er was al wel een ontwikkeling dat ze uberhaupt al weinig van andere honden pikte.
Ik denk zeker ook dat honden je onaangenaam kunnen verrassen soms, en dat ze onverwacht gedrag kunnen gaan vertonen. Maar ik zie Saar toch echt eerlijk waar geen chihuahua doodbijten hoor :19:
Ze is wel een tikkeltje angstig hondje voor sommige grote honden, uitvallen heeft ze echter nog nooit gedaan uit angst. Als dat zou gebeuren zou ik ook zeggen 'onverwacht', maar niet helemaaaaaaaaaaal totaal onverstelbaar onverwacht gezien haar karaktertje. Ik zie Saar echt niet snel opeens uit angst uit gaan vallen, echt niet, maar het zou eventueel wellicht misschien kunnen.
Dat ze opeens een chihuahua grof aan gaat vallen, dat is een geheel andere categorie van 'onverwacht' en dat zie ik dus echt niet gebeuren bij haar zoals ze nu is :19:
Dit denk ik dus ook. Als Bram een keer zou uitvallen aan de riem, zou dat onverwacht zijn voor mij. Net zoals het een behoorlijke verrassing zou zijn als Saar een grom zou geven :wink: Maar dat is nog even van een andere orde dan op een hond duiken.

De mensen die 'dat doet 'ie anders nooit' zeggen als hun hond een andere hond aanvalt, hebben signalen die daaraan vooraf gingen vaak niet willen zien. Hun reu zocht al de confrontatie op, maar het ging elke keer goed omdat de andere hond geen confrontatie wilde bijvoorbeeld.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

malinois schreef:
als pa dochter niet alleen met hond had laten lopen had hij eerder in kunnen grijpen... DAT proberen we nu al tig keer duidelijk te maken.
Niet mee eens. Wel met het feit dat een klein kind geen hond moet uitlaten, maar niet met het feit dat dit zo is gegaan doordat een kind met de beagle liep. Als ik met mijn honden op straat zou lopen en er zou een grote hond opduiken 'voor de eggie' dan vermoed ik zomaar dat het een even fatale afloop kan hebben als in dit geval. Feit blijft volgens mij dat de bijtende hond losliep, dus als iemand iets te verwijten viel is het de baas van de loslopende hond. Vermits het hier om een aanlijngebied ging tenminste.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Ja hier moet ik je natuurlijk gelijk in geven. Het zit inderdaad eerder in haar aard dan in de aard van andere honden toch gaat iedere honden baas van bepaalde dingen en ervaringen uit. En wat dat betreft kan je nogal verrast worden. Het probleem was echter dat het geheel niet meer om een correctie ging of om een eerlijke reactie op die hond. Normaal gesproken loopt ze gewoon langs andere honden en negeert ze deze als ze wat langer achter haar aanlopen en snuffelen. Houdt dit echter aan geeft ze een snauw. In dit geval liep ze los in een losloop gebied en ik riep haar net bij me toen ik zelf uit het niets ineens andere honden voetjes achter mij hoorde. Terwijl ik dus wel heel allert ben. OP dat moment zag mijn hond die hond ook en ik riep haar nog een sbij me maar ze reageerde al niet meer wel op mijn rustig (omdat ze de neiging heeft te snel op honden af te rennen en dat kan ik zo prima afremmen) En toen zonder enige aanleiding vloog ze boven op die hond. meer dan een beetje gesnauw was het eigenlijk niet maar ik schrok me dood. Zoiets niet eens iets wat er enigzins oplijkt heeft ze dus nog nooit vertoont. En natuurlijk weet ik dat ik zelf ook fout was omdat ik die andere hond te laat opmerkte anders zat ze allang aan de lijn. Ik kan mijn hond heel goed voorspellen op de meeste prikkels alleen was hier dus voor mijn gevoel niet echt een trigger en dat maakte het zo verrasend voor me ( zoiezo had ze deze hond al eerder gezien en was toen alles wel goed gegaan) IK praat hiermee haar gedrag zoiezo niet goed! Ik vond het verschrikkelijk en ben nu echt heel hard aan het werk om haar te leren andere honden compleet te negeren. Omdat ik dit soort dingen dus nooit meer mee wil maken.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Dit denk ik dus ook. Als Bram een keer zou uitvallen aan de riem, zou dat onverwacht zijn voor mij. Net zoals het een behoorlijke verrassing zou zijn als Saar een grom zou geven :wink: Maar dat is nog even van een andere orde dan op een hond duiken.

De mensen die 'dat doet 'ie anders nooit' zeggen als hun hond een andere hond aanvalt, hebben signalen die daaraan vooraf gingen vaak niet willen zien. Hun reu zocht al de confrontatie op, maar het ging elke keer goed omdat de andere hond geen confrontatie wilde bijvoorbeeld.
Om maar even het Moos en vreemde puppen voorbeeld aan te halen. Moos gaf vreemde puppen eerlijke, doch harde, correcties. Hij beet nooit, en heeft in zijn hele leven nog geen kwijlplek op een andere hond achtergelaten. (ik hield hem dus weg bij vreemde puppen).
Zou hij echter een pup wel verwond hebben had ik staan kijken van "wat krijgen we nouuuuuuuuuu??!?!!, maar helemaaaaaal volledig uit het niets onverwacht zou het niet geweest zijn.
Saar, als Saar een pup zou verwonden, dat zou een gevalletje 'echt volkomen out of the blue' zijn, en dat zie ik dus ook echt gewoon niet gebeuren :19:

Ik kan me er dus nog steeds heel weinig bij voorstellen dat een hond echt volledig compleet uit het niks, zonder ooit ook maar een pietsie problemen met andere honden gehad te hebben, opeens een andere hond doodbijt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

corason del perro schreef:Het kan ook zo zijn dat er ineens een kat langs je hond voorbij rent en hij hem eerder ziet als jij en de jacht inzet (maar een voorbeeld) daar ben je van te voren ook vaak niet op bedacht en kan nogal vervelende uitkomst opleveren. In hoeverre kan je zoeits verkomen??
Het is bepaald geen verrassing voor mij als Bram achter een konijn of kat aan zou schieten (ik kan hem dan overigens terugroepen, maar dit terzijde). Net zoals het voor mensen wiens hond patserig en uitdagend is tov andere honden geen verrassing zou moeten zijn dat een volgende stap kan zijn dat hij bovenop een andere hond duikt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:ik mag het niet zeggen maar eigenlijk hoop ik een keer dat Bauke zich honds gaat gedragen...(niet qua killen mag ik hopen) misschien dat je dan weleens een paar keer nadenkt voor je zoiets belachelijks opschrijft.
Euh...omdat mijn hond niet vecht, niet de confrontatie opzoekt en geen andere honden bijt, gedraagt hij zich 'on-honds'? :roll:
daarom staat er ook 'niet killen'... gewoon honds gedrag, dus iets wat ze niet verwacht van de hond... dat kan van alles zijn... mag toch hopen niet bijten want dan weet ze niet wat ze moet doen ben ik bang...
Mijn honden bijten ook geen andere honden, maar dat wil niet zeggen dat ze on-honds zijn... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:
malinois schreef:
Niet mee eens. Wel met het feit dat een klein kind geen hond moet uitlaten, maar niet met het feit dat dit zo is gegaan doordat een kind met de beagle liep. Als ik met mijn honden op straat zou lopen en er zou een grote hond opduiken 'voor de eggie' dan vermoed ik zomaar dat het een even fatale afloop kan hebben als in dit geval. Feit blijft volgens mij dat de bijtende hond losliep, dus als iemand iets te verwijten viel is het de baas van de loslopende hond. Vermits het hier om een aanlijngebied ging tenminste.
dat hoor je mij niet zeggen, maar ik denk toch wel dat jij meer kunt dan een kind van 6 :19: sowieso logisch nadenken... kijk als mijn hond aangevallen wordt dan grijp ik in, ongeacht of ik nu gebeten wordt (of door de vreemde hond of door mn eigen hond)... ik heb al eerder genoemd, toen Dusty aangevallen werd had ik ook de hulp nodig van auto met trekhaak, ik kreeg het ook niet voor elkaar puur op kracht... had een kind van 6 dit bedacht? Ik denk het niet persoonlijk.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ik kan me er dus nog steeds heel weinig bij voorstellen dat een hond echt volledig compleet uit het niks, zonder ooit ook maar een pietsie problemen met andere honden gehad te hebben, opeens een andere hond doodbijt.
Er is hier een eigenaar van een intacte Lab reu waar Bram prima mee samen kan (in de zin dat Bram contact ontwijkt). Ze noemt Bram altijd als voorbeeld dat haar hond toch echt wel met andere reuen om kan gaan als andere mensen haar aanspreken op het feit dat hij zo loopt te patsen bij hun reu. Ik zie het zeer binnenkort gebeuren dat die Lab op een andere reu gaat duiken. Nee, niet Bram, maar wel een van de andere reuen. Voor de eigenares zal het bijten dan volledig uit het niets komen, maar voor nagenoeg alle andere hondeneigenaren uit de buurt zal het bepaald geen verrassing zijn ook al heeft hij niet eerder gebeten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
daarom staat er ook 'niet killen'... gewoon honds gedrag, dus iets wat ze niet verwacht van de hond... dat kan van alles zijn... mag toch hopen niet bijten want dan weet ze niet wat ze moet doen ben ik bang...
Mijn honden bijten ook geen andere honden, maar dat wil niet zeggen dat ze on-honds zijn... :wink:
Ik zat al te zoeken naar de uit-knop bij Bram, maar niks hoor :boos: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
corason del perro schreef:Het kan ook zo zijn dat er ineens een kat langs je hond voorbij rent en hij hem eerder ziet als jij en de jacht inzet (maar een voorbeeld) daar ben je van te voren ook vaak niet op bedacht en kan nogal vervelende uitkomst opleveren. In hoeverre kan je zoeits verkomen??
Het is bepaald geen verrassing voor mij als Bram achter een konijn of kat aan zou schieten (ik kan hem dan overigens terugroepen, maar dit terzijde). Net zoals het voor mensen wiens hond patserig en uitdagend is tov andere honden geen verrassing zou moeten zijn dat een volgende stap kan zijn dat hij bovenop een andere hond duikt.
Nee voor mij ook niet. Maar je kan wel altijd op bepaalde momenten niet bedacht zijn dat gebeurt iedereen en dan kan er wel iets fout gaan. Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan. Kijk ik vind het wat anders als je je hond gewoon maar doelloos rond laat rennen zonder ook maar enige aandacht aan zijn/haar gedrag te tonen. Dat geld zowel voor de vriendelijke labrador als de felle herder een loslopende hond zonder oplettende ogen betekend nooit veel goeds. Maar als jij je hond wel goed in de gaten hebt en onder appel en het is dan ineens geheel niet meer zo zie het als bram die ineens niet meer terug komt bij het jagen op een konijn. Dat verwacht je toch niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik zat al te zoeken naar de uit-knop bij Bram, maar niks hoor :boos: :mrgreen:
heeft ie niet zo'n mooi zwart knopje op zn hoofdje? :smile2:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nee voor mij ook niet. Maar je kan wel altijd op bepaalde momenten niet bedacht zijn dat gebeurt iedereen en dan kan er wel iets fout gaan. Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan. Kijk ik vind het wat anders als je je hond gewoon maar doelloos rond laat rennen zonder ook maar enige aandacht aan zijn/haar gedrag te tonen. Dat geld zowel voor de vriendelijke labrador als de felle herder een loslopende hond zonder oplettende ogen betekend nooit veel goeds. Maar als jij je hond wel goed in de gaten hebt en onder appel en het is dan ineens geheel niet meer zo zie het als bram die ineens niet meer terug komt bij het jagen op een konijn. Dat verwacht je toch niet.
Maar in het geval van dit incident (Amerikaanse bulldog bijt Beagle dood), kom je dan bij de kwestie; kan je je het als baas dan permiteren om een "oeps" te hebben, en dan de hond dus zodanig zowel geestelijk als fysiek niet de baas te kunnen dat je hem niet van die Beagle afkrijgt?
Lijkt mij van niet. Dat iets onverwacht gebeurt oke (alhoewel ik me dat in zo'n geval van doodbijten dus niet echt voor kan stellen, maar goed), maar als dat dan dus gebeurt dan moet je tenminste direct adequaat in kunnen grijpen als baas. Kan je dat dus niet dan laat je je hond niet los bij andere honden, of je neemt maar een chihuahua bij wijze van spreken.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

corason del perro schreef:Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan.
Als je doelt op reuen die een confrontatie niet uit de weg gaan, vind ik dat je er juist elke keer bij een onbekende intacte reu niet vanuit moet gaan dat het goed gaat! Als het al tien keer goed gegaan is, is dat waarschijnlijk voor een groot gedeelte te danken aan de reactie van de andere reu. Je weet gewoon dat er genoeg reuen zijn die denken 'wat mot jij nou', dat kan toch geen verrassing zijn?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Ik zat al te zoeken naar de uit-knop bij Bram, maar niks hoor :boos: :mrgreen:
heeft ie niet zo'n mooi zwart knopje op zn hoofdje? :smile2:
Die waar heel groot OFF op staat? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”