mens wat weer een wijshedenPak-de-bal schreef:een beagle zit daarvoor niet aan de lijn, maar ze zitten aan de lijn , in bossen en zo, omdat ze gewoon niet terugkomen.corason del perro schreef: Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.
![]()
hebben echt bloemkolen in die oren.
Dat kan ook angst zijn, dat blaffen, mijn hond staat altijd te blaffen tegen honden , die hij erg angstig vindt.
dit vind ik wel typisch, je wéet hoe je hond kan zijn, en toch ben je je rot geschrokken, dat er toch iets gebeurde.Even voor de verduidelijking mijn teefje is een hond die weinig accepteerd van andere honden maar tot nu toe niet meer deed dan een eerlijke correctie. Ik had dit dus ook echt niet zien aankomen en was me kapot geschrokken!!!
het is niet geheel onverwachts, toch?![]()
ben ik niet met je eens:Echt waar dit kan nou eenmaal gebeuren. Jou hondje kan ook op een dag jou enorm verrassen door gedrag wat jij nooit van hem zou verwachten ik denk dat je de reacties die de mensen hier (met een hele hoop ervaring) uiten dan wel zou begrijpen. Een dier blijft een dier en is nooit voor 100% voorspelbaar of betrouwbaar.
na 6 jaar ken ik mijn hond nu door en door !!
En daarom kàn ik ingrijpen in situaties wat hem niet bevalt of , dat ik denk:
dit gaat fout.
ze was een jaar of 6 `a 7 , schat ik , niet echt klein te noemen en , is dit weer een "de ander heeft het altijd gedaan" = excuus?En ik wil ook even kwijt een klein meisje hoort niet met een hond te lopen en al helemaal niet zonder toezicht!
als wij jou toch niet hadden om ons op alles te wijzen hoe moest het dan wel niet gaan in de grote hondenwereld

bedankt echt bedankt