Ik meld alvast dat het een hond is die erg druk is en makkelijk 3 uur kan wandelen en nog niet moe is.

Moderator: moderatorteam
Stap 1 lijkt me dat Tyler aan fietsen in het algemeen gaat wennen. Veel wandelen naast het fietspad bv. Daarna(ast) dat hij jouw fiets gewoon gaat vinden. Eventueel door leverworst oid aan de fiets te smerenCarnivora schreef:Tyler mijn Chihuahua/vlinderhond (en vast nog meer) kruizing van 5,5 kilo is verschrikkelijk bang van oa fietsers (en val alles nog meer) en nou heb ik bedacht dat ik misschien met hem moet gaan proberen te fietsen. Het is a) goed voor hem om zijn energie kwijt te kunnen en b) misschien leert hij zo dat fietsen niet eng zijn.
Maar hoe moet ik dit leren, zijn er nog bepaalde "regels" voor het mee laten rennen van een hond naast je fiets. Wat voor lijn kan ik het beste gebruiken.
Ik meld alvast dat het een hond is die erg druk is en makkelijk 3 uur kan wandelen en nog niet moe is.
Hier begonnen we met de kleintjes (Scencje van 3 kg en Xena van 5,5 kg) met net een blokje om, dus 3 tot 4 minuutjes. En dan heel langzaam opbouwen naar 10 minuten. We gebruiken een aangepast UV schema.Carnivora schreef:Oke dat zijn handige tips! Bedankt!
Ik had inderdaad al bedacht dat ik eerst maar eens met de fiets aan de hand moest gaan proberen. Ik laat Tyler niet zo vaak los lopen, want dit vind ik eng (bang dat hij onder een auto komt) en hij vertoont angstagressie (zal ik binnenkort wel wat over schrijven) dus ik ben bang dat hij iemand wat doet. Dus ik zal hem inderdaad een tuigje aandoen.
Wat ik nog wilde vragen hoe lang zou zo'n hondje kunnen rennen ongeveer? Geen idee eigenlijk en Tyler is zo´n hond die doorgaat totdat zijn pootjes zijn afgesleten..