Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juiste route Balijbos Zoetermeer en andere tips..

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Juiste route Balijbos Zoetermeer en andere tips..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Vandaag ben ik met de honden naar het Balijpark in Zoetermeer geweest.
Ik ben zo'n type, wat ik niet ken daar wandel ik niet :pffff:
Maar nadat en de buurvrouw had gezegt dat het Balijpark leuk was om te wandelen en nadat forum lid M@rleen (Bedankt :cheer: ) dat ook opmerkte besloot ik vanmorgen de stoute schoenen (al hadden dat beter laarzen kunnen zijn zo drassig was het :mrgreen: ) aan te trekken en naar het Balijbos gegaan.

Het was zeer makkelijk te vinden en indd lekker om te wandelen :cheer:
Ik ben links om gegaan en heb zo een beetje door het bos gedwaald, omdat het best wel druk was ben ik expres door de modder paadjes gaan lopen, daar kwam ik bijna niemand tegen :mrgreen:
Gevolg was wel een duo penotti hond bij terug komst, van boven wit en van onder zwart :mrgreen:
Maxi was ook wel vies, maar met een kortharige hond valt het toch minder op :mrgreen:
(Merkte het pas toen ik hem de auto in moest tillen, heen springt hij meteen in de auto.. terug weg.. echt niet :pffff: :boos: :mrgreen: )
Maar ze hadden het wel naar hun zin daar..

Ik heb ong. een uur gewandelt, maar zag bij terug komst van het begin stuk dat je ook rechts om kon en dat er wandel routes aangegeven waren, dat had ik dus niet gezien..

Is rechts om langer? en ook los loop? Zou je zo bijv. 2 uur kunnen lopen?
Of staat dat ergens aan gegeven ofzo?

Volgende onbekende park word het westerpark, daar hoorde ik ook goede dingen over :mrgreen:
Is dat ook zo leuk wandelen?

Ik heb iig helemaal de smaak te pakken, veel dichter bij dan bij. de wassenaarse slag waar ik vaker loop (als echte getogen wassenaarse hahaha, lekker bekend) en Nootdorp en veel groter dan bijv. het van teylpark of het Noord Aa waar ik wel eens liep..

Wie weet trouwens hoe laat je ongeveer naar zulke grote uitlaat losloop plekken moet gaan om rustig te kunnen lopen?
Neem aan doordeweeks en erg vroeg in de ochtend, maar hoe vroeg?

Groetjes Evy
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik liep gister ook in het Blaijbos, ben gewoon op gegeven moment dwars door de struiken gegaan,omdat ik niet door de modderpoel wilde... :smile: Ben bijna het halve pad terug gelopen voordat ik ervoorbij kon.. :smile:

Je kan daar alle kanten op, ik begin meestal rechtsaf en loop dan zo door naar achteren en dan aan de andere kant van de sloot of langs de sloot terug, of schuin ervandaan door het bos terug. Alleen op het middenstuk, helemaal achteraan moeten ze officieel vast.
Meestal ben ik uurtje bezig, maar je kan ook verder weg. Verder weg ga ik eigenlijk nooit in mn eentje, veel te ongezellig.. :mrgreen: 's avonds of door de weeks overdag kom ik daar bijna nooit iemand tegen.

Idem dito voor het Westerpark, daar kan je zo lekker ronddwalen, heb daar hele routes uitgestippeld voor mezelf.. :mrgreen: :wink: Alleen daar mogen ze nu in het middenstuk niet los, ivm broedseizoen. Maar dan nog, je kan er nog steeds lekker lopen.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik ben daar pas ook geweest, leuk bos :ok:
Het staat redelijk goed aangegeven waar ze wel en niet los mogen maar ik blijf altijd op mijn hoede omdat ik het terreurbeleid in Den Haag gewend ben...
Afbeelding
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Billy98 »

Heb je toevallig ook een adres (voor navigatie) ??
Het lijkt me leuk om ook eens naar toe te gaan.
Het westerpark ken ik ook, zo af en toe komen we daar ook wel eens!
We zijn altijd in voor een nieuwe route! :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Balij Bos zit aan het Kurkhout in Zoetermeer, zelfde route als naar de kinderboerderij in dezelfde straat.

Er zijn 2 stukken waar je los mag laten lopen.
Als je vanaf het Kurkhout komt de brug over en dan links zoals hierboven beschreven is. Je kunt echter ook rechtsaf en daar zijn ook wat loslooppaden. Je kunt de wandeling verbinden van beide delen door even aan te lijnen en de grote blauwe brug aan het einde over te steken.
Nadeel is dat het er erg blubberig is als het vochtig weer is (geweest) en dat rond het middaguur doordeweeks het er stikt van de hondenuitlaatdiensten.

Het Westerpark in Zoetermeer is minder blubberig voor de bazen, want daar zijn asfaltpaden, de honden rennen ook door de blubber. hete heeft verschillende ingangen, op dit moment zou ik die bij de Bisschopsberg aanraden, bij de kegelbaan is namelijk de parkeerplaats afgesloten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”