Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hokje geplaatst door keuze hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kay's Mom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kay's Mom »

:oeps: klopt!..............;)
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

tegenwoordig als ik mylo (dh reu) uitlaat zijn de meeste vooroordelen naar mij gericht , omdat ik zelf met een kruk loop en ook nog eens niet zo groot ben , gaan mensen er al snel vanuit dat ik mijn hond niet kan houden :19: ,dat mensen op een afstand al gaan staan roepen ..kan je hem wel houden??
aan de ene kant kan ik dat wel begrijpen dat mensen bang zijn dat ik hem misschien niet bij me kan houden , maar vind ik het dan wel weer heel dom omdat op afstand al te gaan roepen, met als gevolg dat hun eigen hond(en) in de start blokken staan omdat er iets staat te gebeuren. mij dan ook nog eens op een metertje passeren(terwijl ze bang zijn dat ik hem niet kan houden :denken: ) met een uitvallende hond(en) :roll: . wat ben ik dan blij met mij eigen lulletje rozenwater die dan mij eens aan kijkt van ..daar heb je er weer zo een en rustig doorloopt :mrgreen: .
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

diana25 schreef:tegenwoordig als ik mylo (dh reu) uitlaat zijn de meeste vooroordelen naar mij gericht , omdat ik zelf met een kruk loop en ook nog eens niet zo groot ben , gaan mensen er al snel vanuit dat ik mijn hond niet kan houden :19: ,dat mensen op een afstand al gaan staan roepen ..kan je hem wel houden??
Ik ben 1.58 heb 2 herders en loop soms ook met een kruk :mrgreen: Ik word niet snel opgehouden voor een praatje :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

alm@ schreef:
diana25 schreef:tegenwoordig als ik mylo (dh reu) uitlaat zijn de meeste vooroordelen naar mij gericht , omdat ik zelf met een kruk loop en ook nog eens niet zo groot ben , gaan mensen er al snel vanuit dat ik mijn hond niet kan houden :19: ,dat mensen op een afstand al gaan staan roepen ..kan je hem wel houden??
Ik ben 1.58 heb 2 herders en loop soms ook met een kruk :mrgreen: Ik word niet snel opgehouden voor een praatje :wink:
:smile: :smile: :smile: Je vergeet je gewicht nog :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

Jaap* schreef:
alm@ schreef:
komt hard aan hoor een klap met zo'n kruk :smile: :smile: :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

diana25 schreef:
Jaap* schreef:
alm@ schreef:
komt hard aan hoor een klap met zo'n kruk :smile: :smile: :smile:
Er komt er nooit een binnen de afstand voor een dreun met een kruk :mrgreen:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier spelen de eigen honden veel met elkaar en ze liggen op en over elkaar heen. Ze zijn echt een eenheid. Leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Ook iedere opvanger wordt leuk binnen gehaald en ook daar spelen ze mee en liggen ze bij en op en over elkaar. Ze spelen ook met honden buiten de groep, er is altijd wel een hond die mee wil doen.

Loddie en Ollie zijn 4 en 3 jaar, vrij jong en dat merk je in alles.
Rambo is 9 jaar en die doet gezellig mee, gewoon heerlijk hoe ze op elkaar zijn ingespeeld.

En vooroordelen heeft iedereen. Jij reageert ook anders als er 2 stoere s
Staffs op je honden af komen lopen of 2 stoere poedels. Iedereen die beweerd dat dat niet zo is, is niet eerlijk :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
Ilona_Diego schreef:Het gaat om al die vooroordelen.. daar wordt je gewoon schijtziek van!!
Ik heb nergens last van hoor ;-)
Ik heb magere konijnenvretende windhonden en worsten aan een touwtje (teckels) maar ik ga nog steeds fleurig door het leven.
Het roest mij namelijk aan mijn Afbeelding wat een ander van mijn honden vindt.
Iedereen heeft recht op zijn vooroordelen denk ik dan maar.
En toch maakt het verschil. Als iemand Juul een plintenpisser noemt, kan ik daar niet wakker van liggen, dat gaat over hoe ze eruit ziet. Opmerkingen over "vechthonden" gaan daar niet over, die gaan over hun karakter en dat vind ik dus wél pijnlijk. Hoe zou jij het vinden als jouw charles bestempeld zou worden (alléén maar vanwege zijn grootte) als kinderbijter, valse hond, afspuiten die hap ed.? Dat raakt je, of je wil of niet. Omdat je beter weet. Als iemand Sun een vieze bellenblazer noemt, doe maar. Geen probleem mee. Maar ga niet zeggen dat het een valse kuthond is, want daarmee sla je de plank mis. En dát is nu precies wat veel mensen over "vechthonden" zeggen. Die term, vechthond komt me overigens ook de strot uit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

vanochtend was ik zo blij met mijn vechthond! :smile:

er liep een mevrouw met 2 herders en wij ontlopen elkaar altijd een beetje gezien onze heftige hondjes.

dus sam doet snufsnuf in de bosjes en die herders zien ons en gaan volledig uit hun plaat! :N: sam kijkt een keer, kijkt mij aan en loopt braaf mee (wel aangelijnt maar geen rem op de flex) die honden blijven doorgaan en sam keek niet eens dus ik vet belonen natuurlijk!

totdat mevrouw even ingreep! :mrgreen: EN NU ZIT! KLAAR! G*DVERDOMME! ETCETCETC!!

helemaal stijf achterstevoren stond sam te kijken weat daar aan de hand was! :mrgreen:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

*Linda* schreef:Hoe zou jij het vinden als jouw charles bestempeld zou worden (alléén maar vanwege zijn grootte) als kinderbijter, valse hond, afspuiten die hap ed.? Dat raakt je, of je wil of niet.
Andersom is het ook weleens erg vervelend. Kleine hondjes schijnen aantrekkingskracht te hebben op kuddes moeders met kinderen. Vooral Thorben moet het ontgelden. Hoe vaak ik hem wel niet moet redden. (of moet ik zeggen het kind) Omdat de kinderen bovenop hem duiken. Hondjes heeft zo'n lief apesmoeltje. Ja maar hondje is wel bang en zal niet schromen om te bijten als kindje bovenop hem duikt. :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat gebeurt hier ook. Ik heb niet altijd zin in kinderen die komen aaien en dan kijken ze je raar aan als je zegt nee. Tirsa doet dan wel niks, maar dat wil nog niet zeggen dat dat altijd maar goed is. Zeker 'n keer in 'n dierentuin. het leek meer alsof Tirsa een van de tentoongestelde dieren was, iedereen kwam aaien, en toen ik nee zei kreeg ik van die scheve koppen, ja jammer dan. Madammeke was op.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind kinderen op zich niet erg. Ze kunnen ook allemaal prima met kinderen. Op 1 na dus en juist die moeten ze altijd aaien. En hoe hij ook zijn best doet om het te voorkomen, incl vluchtgedrag, ze moeten hem hebben. 99 x kan ik het voorkomen, maar de 100e keer gaat het mis.
Afbeelding
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Helaas... en ik kan me er zo aan ergeren al probeer ik het nog zo om het niet te doen
Ookal heeft Douschka geen kleren aan, en wordt ze niet gedragen, heb ik geen draagtassen en al helemaal geen hondenbuggy... het blijft een Paris Hilton hond enz. enz.
"Vroeger" zei ik nog beleefd iets terug, nu negeer ik het (oost indisch doof). Zou trouwens nooit gaan vloeken o.i.d.
Maar het is jammer dat je niet over straat kan zonder dat iemand iets zegt, want er is geen één wandeling waar je niet aangesproken wordt.
Kan je wel zeggen... dan kies je toch een ander ras?! Maar je valt voor een bepaald ras als ras zijnde of niet hé ;)
In combinatie met Jacintha zijn de reacties trouwens ineens 99% positief (Vreemd :denken: )
"Gelukkig" is de chihuahua niet het enigste ras die zo aangesproken wordt.
Laatst bij de supermarkt werd een meneer aangesproken: "is dat een hond? Tis net een cavia". Hond kwam bijna op kniehoogte :roll:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Rabecca schreef:Helaas... en ik kan me er zo aan ergeren al probeer ik het nog zo om het niet te doen
Ookal heeft Douschka geen kleren aan, en wordt ze niet gedragen, heb ik geen draagtassen en al helemaal geen hondenbuggy... het blijft een Paris Hilton hond enz. enz.
Als je ze een keer een goeie knal tegen de kop geeft is het zo afgelopen met die flauwekul :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rabecca
Zeer actief

Daar ben ik dan weer net te netjes voor ;) ;) en dan kan ik wel bezig blijven :pffff: is niet goed voor mn handen :wink:

Nee, hoop echt dat die rottige hype over een aantal jaar over is en ze weer geaccepteerd worden als echte hond, ookal zijn ze klein
Douschka is ondertussen 5,5 jaar
De eerste jaren waren ze reacties nog leuk, voor het "Paris Hilton tijdperk"
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Als je naar het gros van de Chi bezitters gaat kijken, dan is het allemaal bling-bling en hondjes die geen eigen pootjes hebben om op te lopen :denken: Ik verbaas me de laatste tijd ook op shows hoe de chihuahua's naar binnen komen. Ik ben gewoon verbaasd als er 1 zelf loopt. :wink: Vreselijk.. En sneu voor de hondjes zelf.
Afbeelding
Rabecca
Zeer actief

ladybird schreef:Als je naar het gros van de Chi bezitters gaat kijken, dan is het allemaal bling-bling en hondjes die geen eigen pootjes hebben om op te lopen :denken: Ik verbaas me de laatste tijd ook op shows hoe de chihuahua's naar binnen komen. Ik ben gewoon verbaasd als er 1 zelf loopt. :wink: Vreselijk.. En sneu voor de hondjes zelf.
Klopt helemaal
Hondenbuggy's kom je op shows steeds vaker tegen, net zoals de fundles (draagtas). Zowel door de showers als de bezoekers die hun honden meenemen (weer zoiets :denken:)
Hondenbuggy's zijn trouwens wel iets van de nieuwe generatie fokkers ;)
En ik vind het ook heel jammer dat ze zelfs op hondenshows als chiwawa's behandeld worden
Maar goed, de hondenshows zijn toch niet meer zoals ze waren
Het halve chihuahuaforum ziet het als een clubuitje, prima, maar het is geen chiwawawandeling en haal het ras aub niet naar beneden op zulke dagen
Of zo'n topic hier op het forum "ik ben zo blij, ik krijg een buggy voor mijn chihuahua"......
Nou ja ;) kan er wel over bezig blijven ;)
Ik weet zelf dat mijn Douschka (en de chihuahua-logeetjes voor training) als echte honden behandeld worden, maar toch voel je je aangesproken als mede-chihuahualiefhebber
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kay's Mom »

Heeeeeeey Rebec...jij ook hier! :wink: :ok:
Rabecca
Zeer actief

Ja, mij kan je overal vinden hé, waar wat te leren valt ;)
Ben jij Mathilda?
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik heb me zondag op de zwarte markt in beverwijk ook weer lopen verbazen,er zit daar nu een speciale stand voor hondenkleding,nou prima.
was het niet dat ze daar dus een mopspup voor hebben om de boel te demonstreren,die heeft nu maatje chiwawa en dus kun je goed laten zien wat je het beestje allemaal aan kunt trekken.
dus steeds als pupje lekker lag te slapen werd het weer uit de buggy geplukt want iemand had misschien wel interesse in een truitje......ik heb me echt staan verbijten daar :evil: en hoeveel mensen daar dus aan mee doen he :19: en allemaal hooggeblondeert,niet als oordeel maar meer als wat ik dus zag/constateerde.
Heb ook diverse mensen met zo'n buggy zien lopen,officieel mogen honden niet binnen bij de bazaar maar als je ze nou in zo'n buggy doet is er niemand die wat zegt.......
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ach ik woon in den Haag en heb 2 honden.

Happy en Barros,nu heb ik een goedsul van een Rottweiler en een teef van een (schattig uitziende bastaard) teef :denken: :mrgreen:

Krijg hier de vuilste opmerkingen van mensen over Rottweilers,kan het ze niet kwalijk nemen ze zien vanzelf wel dat die van mij geen kwaad doet en keurig luistert.
Opmerkingen gaan langs me heen,hun weten niet beter en ik wel.
Als mensen vragen hebben beantwoord ik gewoon.

Tsja en ik ben niet het toonbeeld van elegantie nee..ik loop het liefste in een band-trui-sweater en spijkerbroek/zwarte broek,maar gedraag me normaal en laat ieder in zn waarde.

Hmm volgens mij ben ik dan net niet het stereo-type Rottweiler eigenaar :cheer:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Mensen weten inmiddels niet meer in welk hokje ze mij moeten plaatsen als ik met mijn hondjes loop :mrgreen: Want mijn schattige Attisje is echt een stoere bodyguard, mijn grote sterke Scence is absoluut geen tuttig teckeltje en mijn lobbes van een Xena is hardstikke rustig. :ok: :smile: We hebben dus een zeer rustige herder, een typisch tuttig teckelteefje en een hyperkip

nee, ik ben echt een gevalletje apart en niet in een hokje te plaatsen, zeker niet wat betreft mijn 3 zeer diverse honden :wink:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Tja, wat kan ik erop zeggen.
Ik begrijp volkomen wat je bedoeld.
Geen enkele wandeling gaat voorbij zonder een opmerking te krijgen. Ik heb me daar erg aan gestoord, want ookal pas ik in het "Paris Hilton" plaatje, met jasjes en tasjes, ik noem haar mijn kindje, mijn schatje, mijn allesje.

Mijn kleine is ook gewoon een hond, en gaat ook LOPEND door het bos en lopend over het strand. Speelt met grote en kleine honden, daagt honden uit om te spelen.

Die vooroordelen zal je altijd houden, of je een hond nou wel of geen kleertjes aantrekt, of je hond nou wel of geen gevaarlijke hond is, of je hond nou wel of niet lief is. Mensen maken graag vooroordelen.
Pak-de-bal

Re: In hokje geplaatst door keuze hond

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Kay's Mom schreef::boos: ik word er zooooo moe van!
Oke..ik heb een chihuahua....dus? ben niet gelijk de next paris hilton hoor..
heb #@$!@@# 4 jaar voor mijn muis moeten sparen.
ik hoef al verder niet meer te lezen. je doet het zèlf ook voor jouw hond. :smile: :smile:

ik zou mijn hond nooit zo noemen. :smile:
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Kay's Mom schreef:
Die vooroordelen bah! :pffff: met een chihuahua ben je een tutje, met een stafford weer iemand die "stoer wil doen"
Hier dan een tutje die ook nog eens stoer wil doen. :mrgreen:

Ik trek me niets van de vooroordelen aan van mensen die ik tegenkom buiten.
En opmerkingen krijg ik niet zo veel, natuurlijk komt het weleens voor maar daar trek ik me echt niets van aan. Ik heb om mijn eigen redenen gekozen voor deze honden en wat een ander daarvan vind of zegt zal me aan mijn reet roesten.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Dan ben ik tut Marion, mijn meiden heten Maggie en Emma, Emma houdt van truitjes..en heeft ook een stoer spijker jackie..ik vind het leuk..
Ik kleed haar aan als het koud is..(in Canada is het erg koud s'winters..)
Ik noem mij ook mommy..zoals velen dat doen hier die gek op honden zijn..Hey ik heb geen kinderen, en wat maakt het uit..ze luisteren dat is het voornaamste..wij noemen honden "furkids" en mensen kinderen Skin kids..
Jammer dan..Maggie wordt nooit aan gekleed, maar haar halsband en riem moeten wel paars of orange zijn..vind ik gewoon gaaf..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik loop sindskort met Tirsa met 'n buggy, niet dat ik het zo leuk vind, maar gewoon omdat ze niet meer zo ver kan lopen. Opmerkingen krijg ik niet, soms zie ik ze wel 'n kijken. Sommigen maken 'n praatje en als ik dan uitleg waarom, vinden ze het allemaal een goede oplossing.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Martijn schreef:[quote="Dutchie63"wij noemen honden "furkids" en mensen kinderen Skin kids..
Jezus christus. Laat het ophouden![/quote]
Geeft niet, Amerika is ver weg.Als het maar daar blijft.
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Kay's Mom schreef::boos: ik word er zooooo moe van!
Oke..ik heb een chihuahua....dus? ben niet gelijk de next paris hilton hoor..
heb #@$!@@# 4 jaar voor mijn muis moeten sparen.
ik hoef al verder niet meer te lezen. je doet het zèlf ook voor jouw hond. :smile: :smile:

ik zou mijn hond nooit zo noemen. :smile:
mijn door jou bestempelde moordenaares noem ik ook muis :19: hiljes meisje heet ook muis :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Bianc@ schreef:
Kay's Mom schreef:
Die vooroordelen bah! :pffff: met een chihuahua ben je een tutje, met een stafford weer iemand die "stoer wil doen"
Hier dan een tutje die ook nog eens stoer wil doen. :mrgreen:

Ik trek me niets van de vooroordelen aan van mensen die ik tegenkom buiten.
En opmerkingen krijg ik niet zo veel, natuurlijk komt het weleens voor maar daar trek ik me echt niets van aan. Ik heb om mijn eigen redenen gekozen voor deze honden en wat een ander daarvan vind of zegt zal me aan mijn reet roesten.
ik pis echt in mijn broek als ik probeer mezelf jou tuttig voor te stellen! :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”