Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand met een IJslandse Hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

K@ren schreef:
Ineke schreef:Zal Kenya ook niet op Sóley vallen? :mrgreen:
Ze zal vast niet zo opdringerig met haar neus onder Kenya's staart blijven hangen als Prakkari, dat scheelt al een heleboel :wink:
Misschien vindt ze IJslandse Hondenteefjes wel leuk, maar die kent ze niet :19:
Hahaha dat denk ik ook niet, nee :smile: ! Misschien moet je haar 'ns een foto van onze halve zool laten zien, wie weet voelt ze er wat voor :wink: !
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

De Stiefmoeder van mijn achternicht (ja ja ver weghahahha ik zie ze alleen op feestjes) fokt met ijslandse honden geloof ik, daar ken ik ze een beetje van, verder ken ik eigenlijk niemand met ijslandse honden.

Wilma Roem heet ze geloof ik ;) zo uit mijn hoofd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

P!nki schreef:De Stiefmoeder van mijn achternicht (ja ja ver weghahahha ik zie ze alleen op feestjes) fokt met ijslandse honden geloof ik, daar ken ik ze een beetje van, verder ken ik eigenlijk niemand met ijslandse honden.

kennel anacamptis :wink:
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

In onze puppycursus zit er eentje. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind haar schitterend! Op dit moment is haar vacht aan het veranderen.
Heb er ook foto's van, maar je ziet het koppie niet zo goed. Ze waren nogal druk bezig :) Die "muis" is van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maan
Ineke

yamie schreef:
P!nki schreef:De Stiefmoeder van mijn achternicht (ja ja ver weghahahha ik zie ze alleen op feestjes) fokt met ijslandse honden geloof ik, daar ken ik ze een beetje van, verder ken ik eigenlijk niemand met ijslandse honden.

kennel anacamptis :wink:
Precies :mrgreen:
Ineke

m-aan schreef:In onze puppycursus zit er eentje. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind haar schitterend! Op dit moment is haar vacht aan het veranderen.
Heb er ook foto's van, maar je ziet het koppie niet zo goed. Ze waren nogal druk bezig :) Die "muis" is van mij.
Maan
Weet je toevallig hoe die pup heet? Ziet er schattig uit! Zal ook ff een fotootje laten zien van Sóley als pup:

Afbeelding

Hier is ze 8 weken en de 1e dag bij ons. Lief, niet? :wink:
Laatst gewijzigd door Ineke op 02 apr 2008 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
m-aan
Actief
Contacteer:

Ze heet Druun, maar je wil de stamboomnaam weten natuurlijk. Ik zal die volgende week dinsdag even vragen.

Maan
Ineke

m-aan schreef:Ze heet Druun, maar je wil de stamboomnaam weten natuurlijk. Ik zal die volgende week dinsdag even vragen.

Maan
Oké dankje! :ok:
Ineke

Nu zie ik nix!
Ineke

Nu wel weer :ok:
Ineke

Inge O schreef:
Ineke schreef:Nu wel weer :ok:
mmmm, vreemd, hier is ook weer alles weg :denken: :denken: ?
Ik heb de foto opnieuw in 't bericht geplaatst en zie 'm weer en nu mis jij 'm? Erg vaag, hoor... :denken:
Ineke

O nee! Raaaamp! :cry: :boos:
:mrgreen:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

collega instructeur heeft er 1 en er traint er nog 1 bij ons op de hondenschool
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Ineke

*Anita* schreef:collega instructeur heeft er 1 en er traint er nog 1 bij ons op de hondenschool
Ik ken een IJslandse Hondenfokker die een hondenschool heeft. Misschien dezelfde? :denken:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ineke schreef:
*Anita* schreef:collega instructeur heeft er 1 en er traint er nog 1 bij ons op de hondenschool
Ik ken een IJslandse Hondenfokker die een hondenschool heeft. Misschien dezelfde? :denken:
Nee zij heeft er maar 1 en dat is een teefje van nog geen jaar oud.
Heb in mijn email al zitten kijken of ik het mailtje nog kon vinden toen ze wist dat ze dit hondje kreeg want daar stond ook de fokker op vernoemd.
Kan het alleen niet vinden. Zal het aan haar vragen als ik haar zie volgende week. Ze heeft trouwens een donker bruine
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Ineke

*Anita* schreef:
Ineke schreef:
Nee zij heeft er maar 1 en dat is een teefje van nog geen jaar oud.
Heb in mijn email al zitten kijken of ik het mailtje nog kon vinden toen ze wist dat ze dit hondje kreeg want daar stond ook de fokker op vernoemd.
Kan het alleen niet vinden. Zal het aan haar vragen als ik haar zie volgende week. Ze heeft trouwens een donker bruine
Ik ben benieuwd!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ineke schreef:
Lemuria schreef:Ik wou net al informeren wat voor ras er in je onderschrift staat...mooi hondje zeg :D.
Vind ik nou ook :pffff: hihi! Meer info? Kijk op www.verenigingijslandsehond.nl
Ik ga het zeker eens lezen. Niet dat ik er veel mee kan, maar het is nooit slecht om m'n rassenkennis wat uit te breiden :wink:.
Ineke

Lemuria schreef:
Ineke schreef:
Lemuria schreef:Ik wou net al informeren wat voor ras er in je onderschrift staat...mooi hondje zeg :D.
Vind ik nou ook :pffff: hihi! Meer info? Kijk op www.verenigingijslandsehond.nl
Ik ga het zeker eens lezen. Niet dat ik er veel mee kan, maar het is nooit slecht om m'n rassenkennis wat uit te breiden :wink:.
Goed zo :mrgreen: ! Heb inmiddels de uitslag van 't oogonderzoek op dit forum onder 'fokken van honden' gezet.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik kwam er afgelopen donderdag een tegen in emmen, teefje van 10 jaar oud, weet dr naam niet, ze hadden ook haar zoon van 7 jaar oud, maar de vader daarvan is een finse lappenhond.
ik heb verder niet gevraagt waarom ze een kruisingsnest gefokt hebben.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
m-aan
Actief
Contacteer:

Ik was gisteren naar cursus, maar ze was er niet :(
Volgende week dan maar.

Maan
Ineke

Ik blijf benieuwd! :ok:
Ineke

m-aan schreef:Ik was gisteren naar cursus, maar ze was er niet :(
Volgende week dan maar.

Maan
Gisteren nog geïnformeerd?
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Bij mij in de behendigheidsgroep loopt er ook eentje, een reu, hij heet Laksi. Ik weet geen stamboomnaam, dan heb je er vast niet zo veel aan :wink: . Hij is wat lichter dan Sóley en heeft ook wat korter haar volgens mij. Blaffen kan ie goed :wink:
Afbeelding
Ineke

Githa schreef:Bij mij in de behendigheidsgroep loopt er ook eentje, een reu, hij heet Laksi. Ik weet geen stamboomnaam, dan heb je er vast niet zo veel aan :wink: . Hij is wat lichter dan Sóley en heeft ook wat korter haar volgens mij. Blaffen kan ie goed :wink:
Zoals alle IJslanders :mrgreen: ... Heetie Laski of Lagsi? Istie misschien lichtrood met wit?
Ineke

Dan zou 't deze kunnen zijn?! http://www.fraolafsfjordur.nl/ned-lagsi.htm
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:Dan zou 't deze kunnen zijn?! http://www.fraolafsfjordur.nl/ned-lagsi.htm
Hij lijkt er als twee druppels water op, zijn eigenaar heet ook Theo en we trainen in Biddinghuizen. Het moet hem wel zijn.
Een erg leuke hond is het.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Och, die zwart-bruine, Gríma, is ook prachtig trouwens zeg!
Afbeelding
Ineke

Githa schreef:
Ineke schreef:Dan zou 't deze kunnen zijn?! http://www.fraolafsfjordur.nl/ned-lagsi.htm
Hij lijkt er als twee druppels water op, zijn eigenaar heet ook Theo en we trainen in Biddinghuizen. Het moet hem wel zijn.
Een erg leuke hond is het.
Dat kan geen toeval meer zijn :wink: ik vind hem inderdaad ook erg leuk. Mooie afstamming heeft-ie ook, maar da's dan weer minder interessant voor jou hahaha :mrgreen: ...! Gríma is prachtig, net als haar broer (is een grotere versie van haar). Allebei glanzend diep-zwart, je ogen doen d'r bijna pijn van. Supermooi! :ok:
m-aan
Actief
Contacteer:

Nou, ben ik weer hoor :)
Ik weet nog steeds haar volledige naam niet (eigenares kon er zo gauw niet op komen), maar heb speciaal voor jou wel foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tis een echte scheet!

Maan
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

er lopen bij mij in de week 2 van deze hondjes en ik vond ze zoo super leuk maar ik kon er maar niet achter komen wat voor ras het was en dat weet ik dus nu. super schattig dit ras hoog knuffelgehalte haha :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”